|
Podgrzewacz silnika ? Może nagrzewnica elektryczna ? |
| Autor |
Wiadomość |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2016-01-04, 17:19
|
|
|
Ople i Saaby nie mają pompki, a mają ogrzewacz D5W. Np. w galaxy/Sharan jest pompka, ale nie do ogrzewacza. Jest montowana nawet jak nie ma ogrzewacza. Służy ona do równego rozłożenia termiki głowicy. Pękały czapki, to dołożyli pompkę. O elektronikę ogrzewacza, dba czujnik przegrzania. Ogrzewacz ma w sobie trzy czujniki. Płomienia, temperatury i właśnie przegrzania. Sam zawodowo serwisuje ogrzewania, tyle że w 99% powietrzne 24V Więc nie mam zamiaru nikogo się pytać.
Pozdrawiam i kończę dyskusję w tym temacie |
| |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2016-01-04, 23:53
|
|
|
Gewehr, szanuję Twoją wiedzę popartą doświadczeniem i widać, że wiesz o czym mówisz. . Teoria jakoby dodatkowa pompka wody była w Sharanie/Alhambrze/Galaxy koniecznością poprawy rozłożenia termiki na głowicy może jest i słuszna, ja słyszałem raczej tą, że dogrzewacz jest z tyłu pod progiem lewych drzwi pasażera i zachodzi konieczność zapewnienia mu dopływu cieczy. A dlaczego jest z tyłu? Bo jest tam dodatkowa nagrzewnica.
W Oplu: zaskoczę Ciebie - miałem pompkę. W X5 - też mam (Thermo Top), choć piecyk jest przy silniku. Zapewne jednak idzie o to, że można to założyć bez pompki jeśli się wepnie wymuszając stosowny przepływ cieczy - w niektórych modelach może to uskuteczniano.
O elektronikę owszem dba czujnik przegrzania. Niestety bez odpowiedniej cyrkulacji, po kilku nieudanych uruchomieniach blokuje się (wtedy da się go ponownie odpalić dopiero po resecie kompem - przerabiałem to) - jeśli masz fart. Jeśli nie elektronika idzie się czesać. Nie przypadkiem kupa sprzętu i usług regeneracji tego ustrojstwa na allegro (cena potrafi sięgnąć 350 zł, więc osobiście wolałbym pompkę dołożyć i nie ryzykować).
Wszystko co napisałem poparte moim doświadczeniem na bazie kilku użytkowanych obecnie i w przeszłości aut z dogrzewaczami (niestety bywało z problemami), więc nie aspiruję do speca z "dziedziny dogrzewaczy".
Również gorąco pozdrawiam! |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
 |
Bango
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ducato 93 2,5 td transporter nie camper
Dołączył: 21 Gru 2014 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2016-01-06, 01:20
|
|
|
Witam,
Widzę i cieszę się że dyskusja nabrała tempa. Wracając do tematu weszliśmy na poziom Webasta i Eberspachera, jako że te ogrzewania widziałem tylko na zdj proszę o odp na kilka pytań:
1) Czy jest takie ogrzewanie co rano podgrzeje silnik i kabinę oraz będzie w czasie jazdy w chłodne dni podgrzewało silnik i w razie potrzeby kabinę ?
2) Znawcy/eksperci zapewne wiedzą jakie jest lepsze a którego nie kupować, czy można podesłać link danego modelu?
3) Jak na tabliczce znamionowej pisze np 37 W to ta moc czego dotyczy ? Tylko tyle świeca pobiera ?
4) Jaka cena ? Tu sam odpowiem, strzelam 1000-1500 zł może ?
Pozdrawiam
Bango |
| |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-01-06, 09:27
|
|
|
| Bango napisał/a: | | Czy jest takie ogrzewanie co rano podgrzeje silnik i kabinę oraz będzie w czasie jazdy w chłodne dni podgrzewało silnik i w razie potrzeby kabinę ? |
Jest - mokre ogrzewanie postojowe
| Bango napisał/a: | | 3) Jak na tabliczce znamionowej pisze np 37 W to ta moc czego dotyczy ? Tylko tyle świeca pobiera ? |
Nie, jest to moc grzewcza danego pieca. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
vIrek
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2012 Piwa: 17/10 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2016-01-06, 11:04
|
|
|
2) Szukaj ogrzewania analogowego, najlepiej kompletnego z pompką i zegarkiem, nie ważne czy webasto czy eberspacher. Chyba że się znasz dobrze to można taniej skompletować z kawałków, ale nie ma gwarancji, że to razem będzie działać bez problemów.
3) To jest moc jaką potrzebuje piecyk do pracy (dmuchawa pieca, pompka obiegowa). W czasie zapłonu pobiera więcej, ale przez krótki czas. Moc piecyków to przeważnie okolice 5KW. Jeżeli 37W to raczej tylko piecyk, bez pompki obiegwej.
4) W tamtym roku kupiłem na allegro kompletne Webasto za 1000zł, z gwarancją działania całości. |
_________________ vIrek |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2016-01-06, 11:38
|
|
|
Ja trzy lata temu kupiłem używane webasto od gościa z Radomska,który serwisuje takie sprzęty.
Jako,że mam nie daleko,to pojechałem do niego i wybrałem to,które najlepiej wypadło w testach.
Webasto zamontowane jest w VW LT46 który ma problemy z rozruchem przy większych mrozach.
Jak na razie działa trzecia zimę bez problemów.Ostatnio było kilka nocy po -16, -18 stopni i działało bardzo dobrze.
Najważniejsze to moc 5 kW i to żeby było analogowe.
Wpinasz go w obieg płynu nagrzewnicy i po sprawie.Można podłączyć piecyk pod bezpiecznik wentylatora nagrzewnicy i wtedy webasto będzie włączało wentylator. |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2016-01-06, 12:21
|
|
|
| Bango napisał/a: |
jako że te ogrzewania widziałem tylko na zdj proszę o odp na kilka pytań:
1) Czy jest takie ogrzewanie co rano podgrzeje silnik i kabinę oraz będzie w czasie jazdy w chłodne dni podgrzewało silnik i w razie potrzeby kabinę ?
Bango |
Jak napisał już mrsulki - ogrzewanie mokre
| Bango napisał/a: |
3) Jak na tabliczce znamionowej pisze np 37 W to ta moc czego dotyczy ? Tylko tyle świeca pobiera ?
Bango |
Jest to moc pobierana przez pracujący piecyk (dlatego jest podana w V o napięciu 12V). Moc cieplna pieca to zazwyczaj ok. 5 kW
| Bango napisał/a: |
4) Jaka cena ? Tu sam odpowiem, strzelam 1000-1500 zł może ?
Bango |
Jeśli będzie kupował sprzęt z gwarancją, po regeneracji to ok. 700 zł za sam piecyk. Nowa dodatkowa pompka obiegowa to kolejne 200-300 zł (chyba, że z niej zrezygnujesz).
Co do modelu pieca, słusznie zauważył przedmówca - dobre są modele analogowe, starsze. Nowoczesne sprzęty działające po CANie będą wymagały sterowania kompem.
Pozdrawiam |
_________________ Byle do przodu |
| |
|
|
|
 |
tom-cio
weteran

Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2016-01-06, 15:55
|
|
|
| Kimtop,a moglbys podac numer do goscia z Radomska?Mialem kiedys,bo swoje suche mialem odeslac,zapisalem na kartce,zgubilem.....Gosc wystawial sie na allegro,teraz znalezc nie umiem.Z gory dzieki |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2016-01-06, 18:38
|
|
|
Warto poprosić kogoś kto jedzie do Szwecji aby na ichnym szrocie wymontował z samochodu mokre webasto lub eberspachera gdzie to urządzenie jest w co drugim samochodzie. Najczęściej uszkodzony jest silnik dmuchawy palnika na olej napędowy - na 90% - piszę o produkcie analogowym. W naszym kraju łatwy do przezwojenia za śmieszne pieniądze. Byle jaki mercedes ma tam wmontowane to urządzenie a ponieważ część silnikową ma stosunkowo dużą to demontaż jest prosty.
Gewehr Sama instalacja jest prosta.
Potwierdzam. Wmontowałem lub naprawiłem około 20 szt. takich urządzeń i nigdy nie miałem z nimi kłopotów. Do eberspachera mam chyba jeszcze schemat oraz instrukcję obsługi. Do webasto również ale dotyczący ciężarówek - ogrzewania skrzyni ładunkowej. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
| |
|
|
|
 |
onionskin
stary wyga
Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Gru 2013 Piwa: 46/144 Skąd: FMI
|
|
|
|
 |
| Wyświetl szczegóły |
 |
Adampio
zaawansowany

Twój sprzęt: L300 Dethleffs Globetrotter '84+MulitvanT4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Piwa: 5/9 Skąd: DC
|
Wysłany: 2018-12-17, 23:56
|
|
|
Odgrzebię temat, żeby nie mnożyć bytów bez potrzeby (copyrjat baj Mr.Ockham).
Czy ktoś może zna jakiś godny polecenia warsztat mazowiecki, który już zakładał grzałki bloku Defy?
Najchętniej w T4 z silnikiem 2.4D |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2018-12-18, 05:30
|
|
|
| W trójmieście z braku innych rozpowszechniony był sposób podgrzewania silnika przy pomocy grzałki wstawianej w dolny wąż między chłodnicę a korpus silnika. Przerabiało się grzałkę - wtedy na 220 V do gotowania wody w szklance - moc 300 lub 500W wlutowując ją w rurę pasującą do węża. Grzałka pracowała całą noc przy temperaturze powietrza: od zera w dół i odpowiednio dobrana (mniejsze silniki 300W a diesle 500W) nigdy nie doprowadzała do zagotowania się płynu w układzie. Dodatkowo trzeba było spreparować termostat aby umożliwić cyrkulację. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
| |
|
|
|
 |
|
|