Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zapalajaca sie czerwona kontrolka C25 2,5TD
Autor Wiadomość
bartxt1 
trochę już popisał


Dołączył: 11 Wrz 2017
Piwa: 3/1
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-01-29, 18:26   Zapalajaca sie czerwona kontrolka C25 2,5TD

Koledzy :spoko
Może kotoś z was wytłumaczy mi co to za kontrolka???
Zapala sie gdy auto ciśnie pod góre lub podczas wyprzedzania gdy trzeba mocniej przycisnąć pedał gazu



Z góry dziekuję za konkretne odpowiedzi :lol:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
weteran


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 306/109
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2019-01-29, 18:51   

Wydaje mi się, że się dusi, woła tlenu tlenu. To raczej filtr powietrza. ;)
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gardamm
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FIAT Talento 1991 GRANDUCA 49
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2011
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-01-29, 18:54   Re: Zapalajaca sie czerwona kontrolka C25 2,5TD

bartxt1 napisał/a:
Koledzy :spoko
Może kotoś z was wytłumaczy mi co to za kontrolka???
Zapala sie gdy auto ciśnie pod góre lub podczas wyprzedzania gdy trzeba mocniej przycisnąć pedał gazu

Obrazek

Z góry dziekuję za konkretne odpowiedzi :lol:


w instrukcji po niemiecku to"Anzeige fur zu hohen Ladedruck." Wskaźnik ociążenia nadmiernego ciśnienia .albo nadmiernego cisnienia doladowania Ale nic mi to nie mówi.
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
weteran


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 306/109
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2019-01-29, 18:59   

Masz rację to jednak turbina, byłem w aucie i sprawdziłem :gwm
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gardamm
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FIAT Talento 1991 GRANDUCA 49
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2011
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-01-29, 19:03   

Skwarek napisał/a:
Masz rację to jednak turbina, byłem w aucie i sprawdziłem :gwm


Prawdopodobne przyczyny nadmiernego ciśnienia doładowania
Układ paliwowy / układ wtryskowy uszkodzony lub nieprawidłowo ustawiony
Zawór / zawór regulacji ciśnienia doładowania nie otwiera się
Uszkodzony kabel sterujący amortyzatora / zaworu
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bartxt1 
trochę już popisał


Dołączył: 11 Wrz 2017
Piwa: 3/1
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-01-29, 19:21   

no też tak obstawiałem. Czy ten zaworek na turbinie powinien sie ruszać pod naciskiem palca?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-01-29, 19:27   

bartxt1 napisał/a:
powinien sie ruszać pod naciskiem palca?
Odepnij cięgno od gruszki i próbuj rozruszać , czasami się to udaje .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 453/350
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-01-29, 20:28   Re: Zapalajaca sie czerwona kontrolka C25 2,5TD

gardamm napisał/a:

Wskaźnik ociążenia


:haha:



Bronek, pomożesz proszę.... ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-01-29, 21:02   

I czego się nabija?
Błędnie ale w tym kierunku idzie. A Bronek to nie od starych silników jest.
.
Teraz ja.
Istotnie jest to kontrolka sygnalizująca przeciążenie turbiny. Z dodmuchu/kolektora zimnego jest wyprowadzony wężyk i doprowadzony do czujnika ciśnienia załączającego tą kontrolkę.
Czujnik zlokalizowany jest w okolicy reflektora, wielkości powiedzmy 3 pudełek zapałek.
Jest on jeśli dobrze pamiętam regulowany, ale regulację zostaw na sam koniec.
Wywal wkład filtra najpierw, nie odpalaj i sprawdź czy cięgno bez odpinania poddaje się pod palcem - siła palca powinna wystarczyć lub większa.
Ruch jak na foto.
Cięgno sterowane jest z "gruchy/puszki" również "zasilanej" wężykiem, już nie pamiętam skąd, ale jego urwanie/nieszczelność może powodować błędne ustawienie wobec zapotrzebowania na moc podczas wyprzedzania.

j5.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 114,5 KB

_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
bartxt1
bartxt1 
trochę już popisał


Dołączył: 11 Wrz 2017
Piwa: 3/1
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-01-30, 20:49   

Bardzo dziekuję kolegom za pomoc w temacie a koladze Socale w szcególnosci za zreferowanie tematu. :ok
Jak tylko będzie chwila i sprzyjajace warunki zajme sie tematem. W przypadku watpliwosci bedę pisał na PW
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-01-30, 23:21   

Nie, nie na PW. Pisz w temacie, wiedza dla potomnych i ew.zdjęcia w tematach wchodzą, przez PW nie.
Dzięki za browca, ile wiedzy mam tyle oddaję.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***