Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ford Transit 2,0 170 KM
Autor Wiadomość
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 65/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2019-02-11, 18:10   

marcincin napisał/a:
czy można w czasie jazdy (pozycja D) przejść na tryb manualny (pozycja M) bez zatrzymywania

tak, bez najmniejszego problemu,
:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wojtekjanus 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Cze 2014
Piwa: 10/1
Wysłany: 2019-02-11, 18:14   

Nie jestem użytkownikiem takiej skrzyni - ale wiem, że można przełączać jej tryb pracy podczas jazdy. Dowolnie - z D na M i odwrotnie. Co więcej, mimo, że układ będzie na M, to zredukuje automatycznie na niższy bieg, jeżeli kierowca nie zrobi tego w odpowiednim czasie (tzn. przekroczone zostaną bezpieczne dla silnika parametry pracy - za niskie obroty). W drugą stronę - na wyższy bieg - nie przełączy automatycznie w pozycji na M, silnik będzie kręcił się wysoko tak długo, aż ręcznie przełączy się bieg na wyższy.
I jest sto innych możliwości. A nawet więcej.
_________________
Zgredzik
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 16/3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-24, 23:22   

Zaliczyłem pierwszy wyjazd na narty i udało mi się trochę potestować silnik i skrzynię w warunkach górskich. Potwierdzam 170 KM daje radę - jest odpowiedni zapas mocy aby wspinać się na przełęcze - nie ma najmniejszego problemu z pokonywaniem ciasnych agrafek, gdzie trzeba znacznie wyhamować, a po wyjściu z zakrętu jest stromo. Po wyjściu z zakrętu autko fajnie przyspiesza bez czkawki - tego właśnie oczekiwałem. Co do skrzyni automatycznej - także jestem pod wrażeniem - podchodziłem do niej z lekką obawą, czy aby właśnie w takich przypadkach nie będzie mieliła biegami. Na podjazdach nie zarejestrowałem ani jednego przypadku "zamielenia" biegami. Drugą cechę jaką testowałem to hamowanie silnikiem na zjazdach - tutaj zaskoczenie było jeszcze większe - skrzynia "wyczajała", że chcę utrzymywać jakąś prędkość na zjeździe (lekkie przyhamowanie) i redukowała przełożenie, tak jak bym to robił jadąc manualem - zupełnie nie ma potrzeby przechodzenia w tryb manualny (co oczywiście także przetestowałem - działa szybciutko). Jak na razie 100% zadowolenia.
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Dołączył: 04 Cze 2017
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: kielce
Wysłany: 2019-03-05, 19:55   

Mam Chauuson 627 GA Ford 170km na manualnej skrzyni. Zabudowa jak jak u Ciebie inny tylko układ wnętrza. W sumie 7 metrów. Po trzech wyjazdach w sumie 1400 km bardzo pozytywnie o silniku i przełożeniach. 2 razy po górach Wisła, Istebna , Koniaków , Milówka. Daje radę z dużym zapasem. No i zaczęło spadać spalanie. Pytałem nawet w Fordzie bo na początku ok 14 litrów . Teraz jak wracałem około 10. A będzie jeszcze lepiej twierdzą w Fordzie. Warto wiedzieć ile w baku zostaje szczególnie jak się zimą wyjeżdża i trzeba grzać w środku. Ci z gazem mają swoje przeliczniki a ja liczę ile z baku czerpie bo ogrzewanie na dieslu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***