Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
DUCATO 2007 - problem z dmuchawą
Autor Wiadomość
TomekM 
stary wyga


Twój sprzęt: Chausson Welcome 17
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sie 2011
Piwa: 19/22
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2019-08-13, 15:04   DUCATO 2007 - problem z dmuchawą

Podczas tegorocznych wakacji, podczas jazdy wyłączył mi się nadmuch. Światełko klimatyzacji zgasło ale mam wrażenie, że jak jechałem (ok. 10 km) to powietrze wlatujące do samochodu było schładzane, czyli jakby klimatyzacja ciągle działała (ale mogło to być tylko wrażenie). Dmuchawa w kabinie na żadnym z biegów (na 4 też) nie działa. Wtyczka wchodząca do wentylatora nie podaje napięcia, bezpieczniki zarówno w kabinie jak i pod maską są sprawne.
Gdzie szukać rozwiązania? (zanim pojade do mechanika)
_________________
Misiów5
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ducaciak 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ducato 2.3 2010
Dołączył: 21 Lut 2011
Piwa: 10/1
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-08-13, 15:16   

ja bym stawiał jednak na wtyczkę - to choroba tego modelu.
przez to że jest nad nogami pasażera i kabel cały czas jest wygięty to zazwyczaj tam jest zwarcie.
poruszaj tą wtyczka albo z dołu wymontuj dmuchawę ona jest na chyba 4 śrubach.
u mnie juz 2 razy lutowałem wtyczkę bo działał tylko 3 bieg.
_________________
Ducaciak
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
weteran

Twój sprzęt: MB312max PANZERKAMPER
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 84/76
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-08-13, 15:34   

dokłanie jak pisze Dukaciak, a jak dmuchawa nie chodzi to i klima się nie włączy, czasem z tej wtyczki potrafi aż zaśmierdzieć topionym tworzywem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 153/101
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-13, 15:45   

Zacznij od sprawdzenia bezpieczników. Te w kabinie, jak i w komorze silnika. Jeśli będą ok, to trzeba sprawdzić czy dochodzi napięcie do kości w okolicach włącznika uderzeniowego. Kość poznasz po dwóch grubych przewodach i bodajże trzech cieńszych. Kość 6 pinowa.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekM 
stary wyga


Twój sprzęt: Chausson Welcome 17
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sie 2011
Piwa: 19/22
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2019-08-13, 20:17   

Bezpieczniki tak jak pisałem są ok. No chyba że jest jeszcze jakiś po drodze o którym nie wiem ale sprawdziłem wszystkie które spotkałem.
Wtyczka, która wchodzi do dmuchawy jest ok. Brak luzow i śladów przypalenia czy iskrzenia. Na niej nie ma napięcia.
Chciałbym sprawdzić czy napięcia dochodzi do pokrętła wlaczajacego dmuchawe ale nie wiem jak tam dojść. Macie pomysł?
_________________
Misiów5
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 153/101
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-13, 20:25   

Tak jak napisałem wcześniej. Masz kość wiązki wentylatora przy włączniku uderzenia. Tam sprawdź napiecie. Będzie wiadomo czy dochodzi prąd z bezpiecznika. Kość taka jak na foto.

20190626_141523.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 1,64 MB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekM 
stary wyga


Twój sprzęt: Chausson Welcome 17
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sie 2011
Piwa: 19/22
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2019-08-13, 20:35   

Tylko jak tam dojść? Muszę rozebrać pol auta czy jest jakiś prostszy sposób?
_________________
Misiów5
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 153/101
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-13, 20:42   

Wiesz gdzie masz włącznik uderzenia, ten co gasi auto przy wypadku? Ta kość jest obok niego. Znajduje się on pod nogami pasażera. Musisz odkręcić takie trzy nakrętki plastikowe i zdjąć taką czarną pokrywkę. Dostępność bez problemu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DI STEFANO 
weteran

Twój sprzęt: RAPIDO 7099F + przyczepa DMC750
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Piwa: 59/48
Skąd: RFN
Wysłany: 2019-08-14, 06:08   

Kiedyś miałem podobnie uszkodzenia.
Serwis wymieniał "wyłącznik termiczny" (tak nazywali) .
Małe gówienko umiejscowione tam gdzie piszą koledzy.
Dostęp bezproblemowy.
Po krótkim czasie wystąpił ten sam problem.
Po trzech nieskutecznych serwisowych wymianach sam się za to zabrałem.
Wymieniłem "ustrojstwo" na nowe.
Sprawdziłem i wyczyściłem złącza wtyczki (widać było zaśniedziałość na złączach) oraz oczyściłem i delikatnie naoliwiłem silnik dmuchawy (tu widoczne ślady korozji).

Kilka lat po mojej naprawie wszystko działa.
Myślę, że u Ciebie problem we wtyczce ( naprawa w drodze bardzo prosta) styki wyczyścisz pilniczkiem lub nożem.
Powodzenia :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Suliki 
zaawansowany


Twój sprzęt: HymerCar Grand Canyon
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-08-14, 07:53   

Cześć

Jest to również bolączką nowego modelu ( brak reakcji dmuchawy na pokrętło prędkości ) więc przypuszczam, że starszym modelu jest to tak samo rozwiązane.... Tam gdzie koledzy piszą jest umieszczony opornik od dmuchawy, wypalają się w nim styki ze względu na duży prąd. Wymaga wymiany o ile tworzywo w którym są styki wytopiło się ( w oporniku lub we wtyczce wiązki ) . Często pomaga tylko wyczyszczenie styków ( zeskrobanie plastiku ). W nowym modelu opornik jest umieszczony na dolnej krawędzi skrytki pasażera, dostęp od strony gdzie mamy nogi. W następnym poście zdjęcia.
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
zaawansowany


Twój sprzęt: HymerCar Grand Canyon
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-08-14, 07:54   

zdjęcia opornika dmuchawy

IMG_1132.jpg
Plik ściągnięto 195 raz(y) 51,15 KB

IMG_1133.jpg
Plik ściągnięto 195 raz(y) 35,04 KB

_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekM 
stary wyga


Twój sprzęt: Chausson Welcome 17
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sie 2011
Piwa: 19/22
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2019-08-14, 08:09   

Dziękuje za odpowiedzi, otworzyłem wczoraj wieczorem tą skrytke pod nogami pasażera i tam jest "milion" wtyczek, z czego część nie jest w ogóle podłączona. Zrobie dzisiaj po południu zdjęcie i wyślę do porównania.
_________________
Misiów5
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: Dziwni
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 37/15
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2019-08-14, 08:34   

To po lewej na fotce "rezystora dmuchawy" czerwone małe wygląda jak bezpiecznik termiczny - taki element zabezpieczający jest często stosowany w sprzęcie agd (czajnik, frytkownica, toster) i np. w małych termach, lodówkach turystycznych (ostatnio wymieniłem). Takie bezpieczniki się chętnie przepalają - proponuję sprawdzić. Ostrożnie z lutowaniem (trzymamy za nóżkę metalowymi płaskimi i szybko odlutować bez grzania - przepala się od temperatury). One są na określoną temp. np. 90C i prąd np. 5A kosztują ok 2zł - do sprawdzenia wystarczy zewrzeć i zobaczyć czy dmuchawa działa - tak mniemam bo w tym ducato tego nie sprawdzałem 8-)
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 153/101
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-14, 08:41   

Przy uszkodzeniu rezystora, prawie zawsze działa czwarty bieg. W tym przypadku, nie ma zasilania na sterowaniu klimą. To wskazuje na brak napięcia, lub uszkodzenie włącznika sterowania :roll: Oczywiście może być również upalona kość włącznika, lub rezystora. Dostęp do rezystora i samej dmuchawy jest bezproblemowy. Gorzej już z włącznikiem :-/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DI STEFANO 
weteran

Twój sprzęt: RAPIDO 7099F + przyczepa DMC750
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Piwa: 59/48
Skąd: RFN
Wysłany: 2019-08-14, 19:21   

dziwaczek napisał/a:
To po lewej na fotce "rezystora dmuchawy" czerwone małe wygląda jak bezpiecznik termiczny - taki element zabezpieczający jest często stosowany w sprzęcie agd (czajnik, frytkownica, toster) i np. w małych termach, lodówkach turystycznych (ostatnio wymieniłem). Takie bezpieczniki się chętnie przepalają - proponuję sprawdzić. Ostrożnie z lutowaniem (trzymamy za nóżkę metalowymi płaskimi i szybko odlutować bez grzania - przepala się od temperatury). One są na określoną temp. np. 90C i prąd np. 5A kosztują ok 2zł - do sprawdzenia wystarczy zewrzeć i zobaczyć czy dmuchawa działa - tak mniemam bo w tym ducato tego nie sprawdzałem 8-)


z tego co mi wiadome to tego elementu w żadnym przypadku nie należy naprawiać, lutować kombinować tylko...……………

WYMIENIAĆ NA NOWY

Wszelkie naprawy grożą POŻAREM !!!!!!!!!!

ten element jest ogólnie dostępny za małe pieniądze.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***