 |
|
Zbiornik LPG wstawiłem se. Ver3 |
Autor |
Wiadomość |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2019-09-23, 21:34 Zbiornik LPG wstawiłem se. Ver3
|
|
|
Vitaycie.
Popadam w rutynę, to kolejny montaż zbiornika, tym razem do mojej Adrii na Cytrynce.
O Ducato3 choć jest prawie identycznie, podejrzycie tutaj: https://www.camperteam.pl...pic.php?t=29360
W tym przypadku również montowałem z leżaka, bez kanału!!!
Miałem do dyspozycji 3 wnęki, musiałem rozważyć kilka aspektów i ostatecznie wybrałem "bramkę nr1" czyli tuż przed tylną osią. We wnęce 2 są wężyki spustowe, a 3 jest tuż za tłumikiem.
Wnęka 1 jest najbliżej schowka na butle i łatwiej się do "sieci" gazowej podłączyć bez zbędnego przeciągania przewodów.
Wymiary zbiornika tym razem jest on jeszcze większy, średnica 270mm, długość 1006mm
Pojemność 55l, zalew około 44-46l zatem w lżejszej wadze mam tyle co dwie butle jedenastki + rezerwa.
Tradycyjnie już, wielozawór musiałem zamontować na stole, powyginałem trochę drut z pływakiem tak by wskazanie rezerwy sygnalizowane było na ostatnich 10-12 litrach gazu zachowując 80% napełnienia - czy trafiłem okaże się w praniu.
W tym przypadku montaż zbiornika wypada nieco niżej, to z racji tego, że mam podłogę podwójną i potrójną miejscami. Na foto widzicie, że elementy podłogi wstawione są w połowie wysokości poprzeczek profilowanych, tych z wieloma dziurkami. W poprzednim tak nie było.
Podpiąłem elektrykę i przewody FARO, obecnie są one tuż przy schowku na dotychczasowe butle. Przemyślę sprawę gdzie i jak zamontować wlew pod pistolet. Reduktor tym razem będzie w schowku gdyż nie ma dojścia z zewnątrz bo instalacja od reduktora do budy wchodzi między podłogami.
Podobnie jak w poprzednim, mam możliwość podgrzewania zbiornika, czerpiąc ciepłe powietrze z magistrali która przebiega pod podłogą ze względu na drzwi wejściowe.
Sterowanie elektrozaworem muszę obmyślić na nowo ale to już pikuś bo tu nie ma zmian. Cewka pobiera 11W ale przy napięciu 5-6V utrzymuje stan otwarty, zatem będzie wpięty rezystor przy włączniku z układem rozruchowym dla tej cewki - krótki impuls 12V dla 11W byleby otworzyła a podtrzymanie już na 3-4W.
.
Opustoszały schowek po 2 butlach 11kG, zamierzam wykorzystać na brudno-śmierdzące przedmioty, narzędzia, lewarek, gaśnice ect. Kopia prawie wierna, lecz pewne szczegóły związane z mocowaniami różnią się znacznie.
Patrzcie, podziwiajcie, kopiujcie
lpg1.jpeg Za wszystkie potrzebne elementy koszt 450zł. |
 |
Plik ściągnięto 20 raz(y) 191,41 KB |
lpg2.jpeg Rurkę wlewową obciąłem bo mnie wqurzała. Rurka niebieska pobierająca mocowana z króćcem na śrubce. Odkręcić, obrócić, przykręcić |
 |
Plik ściągnięto 17 raz(y) 170,18 KB |
lpg3.jpeg Przenośną sprężarką nadmuchałem do 3Bar i sprawdziłem szczelność osadzenia zaworu wodą w płynem. |
 |
Plik ściągnięto 23 raz(y) 188,02 KB |
lpg4.jpeg Zbiornik trafi do wnęki 1 - blisko stamtąd do przyłącza. |
 |
Plik ściągnięto 13 raz(y) 147,63 KB |
lpg5.jpeg Oryginalne opaski zastąpiłem bardziej pancernymi. W poziomie śruby M8, w pionie śruby M10 |
 |
Plik ściągnięto 11 raz(y) 154,13 KB |
lpg6.jpeg No i zbiornik wisi. Jeszcze tylko przewody i gotowe. |
 |
Plik ściągnięto 26 raz(y) 155,79 KB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
Comsio
Kombatant weteran cepek
Twój sprzęt: Ducato II 2,5 tdi 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2013 Piwa: 85/419 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 2019-09-23, 22:06
|
|
|
Aja-jaj i rezerwe masz, toć to ful wypas.
Po trzech latach montażu, tej wiosny ukończyłem, i jestem hepy.
Ale coś spieprzyłem, bo butla 45l a tankuje tylko 24l .
Teraz ta twoja rezerwa, będzie mi się sniła po nocach. |
_________________ Całe życie mówię , że do flaszki trza dwojga.
Asia i Wiesław pozdrawiają.
 |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2019-09-23, 22:17
|
|
|
Comsio napisał/a: | ...
coś spieprzyłem, bo butla 45l a tankuje tylko 24l .
... |
Pływak decyduje o odłączaniu tankowania. Da się to poprawić. Żmudna robota i trzeba uważać.
Wypompuj gazu ile się da, zdejmij zbiornik, wykręć wielozawór i podegnij na drucie pływak do góry o poziom adekwatny do oczekiwanego. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
|
|
|
|
 |
Comsio
Kombatant weteran cepek
Twój sprzęt: Ducato II 2,5 tdi 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2013 Piwa: 85/419 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 2019-09-24, 09:07
|
|
|
Z tymi układami DC-DC
Mam dwie cewki, jadna wiadomo przy butli, druga z filtrem w szawce po butlach.
Dwa układy muszę zamontować czy jeden na zasilaniu
Z początku mialem pietra , cewki gorące, są nadal.
Podobno tak musi być. |
_________________ Całe życie mówię , że do flaszki trza dwojga.
Asia i Wiesław pozdrawiają.
 |
|
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2019-09-24, 11:31
|
|
|
W zasadzie jeden zestaw powinien wystarczyć. Choć jest to na tyle tanie, że można spokojnie założyć 2 i ustawić napięcie podtrzymania oddzielnie dla jednego i drugiego. Może się okazać, że dla jednego zaworu wystarczą 3V a dla drugiego 5V. Zawsze to parę W mniej w zużyciu. |
|
|
|
 |
zbyszekwoj
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/226 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-09-24, 14:55
|
|
|
Kurcze, Socale jaki Ty jesteś zdolny. |
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2019-09-24, 16:00
|
|
|
Pobierasz frakcję płynną czy gazową? |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2019-09-24, 21:06
|
|
|
Ej... co z Wami?
No przecież na początku już pisałem:
Socale napisał/a: |
...
jak chlapnie to odparuje natychmiast bo w czasie jazdy gazu nie używam a na postoju nie chlapie. Dokładnie jak w butli 11kG.
...
|
Socale napisał/a: |
W wielozaworze jest zabezpieczenie przed niekontrolowanym wypływem, to mnie jakoś uspokaja, butle tego nie mają.
Mało tego, dziś opracowałem sobie sposób załączania i odłączania cewki w/zaworu na czas jazdy. Wdrożę, bo mam sklerozę i zapominam, a tak, po odpaleniu silnika gaz zostanie zamknięty. |
Niekontrolowany wypływ w moim przypadku jest możliwy jedynie na odcinku w/zawór<>reduktor. Musiałoby nastąpić rozerwanie tego połączenia. W przypadku Faro jest to niemożliwe. Nawet jeśli jakieś zdarzenie drogowe, to większe zagrożenie rozerwania połączenia jest w przypadku butli. Wylatująca ze schowka butla której szmaciane paski przykręcone wkrętami do plastiku absolutnie nie powstrzymają, uderzając reduktorem o asfalt wyłamuje go i mamy prysznic gazowy.
W przypadku zbiornika na solidnych stalowych opaskach, on nie wyleci a nawet jak mu się uda, to zrywa się zasilanie dla cewki=zamykanie gazu, a nawet jest blokada wypływu.
Co zatem jest bezpieczniejsze?
.
Kolejny farmazon to to że podczas postoju na pochyłości może pobrać fazę ciekłą. Kamper musiałby stać pod kątem 30-45stopni wobec poziomu. Może ktoś tak lubi, wówczas z butli jest identyczne zagrożenie
Panowie, nie szkolenia, nie ludzie którzy gadają, lecz wiedza w jakiejkolwiek materii jest potrzebna. Trzeba mieć wyobraźnię i rozumieć wszystko co i jak to działa. Dlatego śpię spokojnie, nad bombą gazową która może wybuchnąć |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
Ostatnio zmieniony przez Socale 2019-10-06, 19:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
daro35
weteran
Twój sprzęt: Przyczepa Hobby de lux 560
Nazwa załogi: Deszczyki
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Lis 2017 Piwa: 76/254 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 2019-09-25, 19:21
|
|
|
brawo,Ty za robotę się należy |
|
|
|
 |
marcinPK
zaawansowany ARCA Integra, 2,0 LPG...

Twój sprzęt: Dethlefs Beduin 1999, Kamper Iveco DIY-2008,
Nazwa załogi: MarcinMariola+7niedorosłych+ czarna Kotka
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2016 Piwa: 19/4 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: 2019-09-26, 09:32
|
|
|
Wybacz Socale... oby nikt nie kopiował tych pomysłów... bo ja potem poprawiam tylko takie samoróbki... |
_________________ Marcin & Mariola & Weronika & Julia & Patrycja & Agatka & Milenka & Martynka & Laura i czarna Kotka...
Moja pomoc w budowie http://www.camperteam.pl/...c3d224d5f142fad
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2019-09-26, 10:38
|
|
|
A czy taka butla powinna być wbita w dowód?
Montaż rurką poboru do góry z obciętą rurką wlotową prawdopodobnie unieważnia homologację zbiornika lub zaworu.
Póki jest OK to nikt na to nie zwraca uwagi, w przypadku poważnego wypadku (oby nie), gdy rzeczoznawca się weźmie za szczegółowe oględziny, może się okazać, że pojazd był niedopuszczony do ruchu. |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-09-26, 10:57
|
|
|
krimar napisał/a: | A czy taka butla powinna być wbita w dowód? | A czy to jest butla do alternatywnego paliwa dla silnika krimar napisał/a: | że pojazd był niedopuszczony do ruchu. |
Bzdury ,
dopóki nie będą się brały za to osoby które nie maja zielonego pojęcia , wszystko jest ok. |
|
|
|
 |
Comsio
Kombatant weteran cepek
Twój sprzęt: Ducato II 2,5 tdi 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2013 Piwa: 85/419 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 2019-09-26, 11:36
|
|
|
dzięki Wojtek
Z tą samorobką,tak montowalem sam pod nadzorem fahofca.
Nad Bałtykiem pogoda |
_________________ Całe życie mówię , że do flaszki trza dwojga.
Asia i Wiesław pozdrawiają.
 |
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2019-09-26, 14:07
|
|
|
amples napisał/a: | wszystko jest ok |
Nawet z montażem i przeróbką niezgodnymi z homologacją?
Z zewnątrz pewnie nikt nie zauważy, a na przeglądzie diagnosta nawet nie będzie chciał papierów na butlę (mimo, że PoRD tego od niego wymaga) ale jak coś się wydarzy (oby nie) i zaczną drążyć to będzie kiszka. |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|