Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Na prądzie chłodzi na gazie grzeje.
Autor Wiadomość
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-08-06, 21:17   

zbyszekwoj napisał/a:
...
Jak ocenicie płomień?

Pierwsze zdjęcie lekko niepokojące, ale lekko, a następne są doskonałe.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-24, 17:31   

No i już sam zgłupiałem z tym moim syfiastym Thetfordem. Znowu płomień niby ładny , palnik wymieniony w ub r. razem z iskrownikiem, iskrownik pyka i wszystko gaśnie jak dawniej. Załozyłem stary palnik , niby przedmuchany i stary iskrownik ,któty nie był przyczyne pierwszej awarii i :dupa

Macie jakiś pomysł, co tu jeszcze może szwankować?. Jadę na propanie amergas.
Może znowu nowy palnik będzie potrzebny?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-09-24, 20:50   

Zbyszek, palnik nowy nic nie zmieni bo palnik stary się nie zużywa, nie wypala tak szybko, itd.
Trzeba się zastanowić, co powoduje zmiany charakterystyki. Czy jesteś w stanie z oddzielnej butli, przez reduktor puścić gaz na lodówkę i wówczas zobaczyć jak działa?
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-25, 07:32   

Socale napisał/a:
Zbyszek, palnik nowy nic nie zmieni bo palnik stary się nie zużywa, nie wypala tak szybko, itd.
Trzeba się zastanowić, co powoduje zmiany charakterystyki. Czy jesteś w stanie z oddzielnej butli, przez reduktor puścić gaz na lodówkę i wówczas zobaczyć jak działa?


Podejrzewam, że będzie działać,bo nic nie odetnie gazu,a trzeba by czekać z tą prowizorka kilka godzin. Serwisant w Hiszpanii mówił że palnik powinno zmieniać się w Thetfordzie co 6 lat. Może ta dysz jest taka czuła ,ze musi byc idealny przeswit, nie mam pojęcia.Palnik niby nowy, nie widać było syfu, niby przedmuchałem. Na starym też płomiń ze 4cm i :dupa

Hiszpan dobrze mówił, Thetford jest be , naprawia Anglikom i Fracuzom.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-25, 07:48   

A jeszcze nurtuje mnie ten komin, jakos nie mozna sie do niego dobrać. W Dometicu prosta sprawa, tutaj drut napotyka opór. Niestety serwisy jak Alpo czy Kaimara to ode mnie kilkaset km a wyjazd na zimowanie zbliza sie nieubłagalnie. Taką mam piękną lodówkę , automatyczną , a takie g...o potrafi spieprzyć wyjazd.

W ub.r.walczyłem w Kilku serwisach w 2 krajach, dopiero w jednym serwisie kumaty hiszpan od razu postawił na palnik.

Koledze z tym samym problemem w identycznej lodówce w serwisie w Maroku wymienili wszystko od razu, elektode palnik i elektronikę za 600 Eu .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Endi 
Kombatant


Twój sprzęt: LaLunia II / Mobilvetta K-yacht MH 85
Nazwa załogi: PaPi Team
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Piwa: 315/492
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-09-25, 11:23   

Być może elektronika Thetforda, niesprzyjające warunki pracy napotyka w sahryjskim pyle ?
_________________
Najpiękniejsze hobby świata !
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-09-25, 22:27   

zbyszekwoj napisał/a:
...
Na starym też płomiń ze 4cm i :dupa

...

Oooo i tu coś jest. 4cm to moim zdaniem trochę za wysoki, jeśli cały niebieski, to przegrzewa, jak żółty na końcówce to kopci.
Krótki i niebieski powinien być.
Teraz nasunęła mi się wątpliwość, czy stara/nowa/kolejna dysza jest dopasowana do znamionowego ciśnienia roboczego: 30 lub 50mBar, bo można wymienić dyszę na nową ale nie zwracając uwagi na jakie jest ciśnienie rodzi kłopoty - to ma znaczenie.
Dysza to precyzyjny otwór, nie łatwo jest go prostym czyszczeniem rozkalibrować na tyle by zmieniło to charakterystykę płomienia a zarazem prawidłowości w procesie chłodzenia, ale znacznie łatwiej da się zatkać na tyle, by zniekształcić płomień, pozornie prawidłowy.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-26, 10:23   

Socale napisał/a:
zbyszekwoj napisał/a:
...
Na starym też płomiń ze 4cm i :dupa

...

Oooo i tu coś jest. 4cm to moim zdaniem trochę za wysoki, jeśli cały niebieski, to przegrzewa, jak żółty na końcówce to kopci.
Krótki i niebieski powinien być.
Teraz nasunęła mi się wątpliwość, czy stara/nowa/kolejna dysza jest dopasowana do znamionowego ciśnienia roboczego: 30 lub 50mBar, bo można wymienić dyszę na nową ale nie zwracając uwagi na jakie jest ciśnienie rodzi kłopoty - to ma znaczenie.
Dysza to precyzyjny otwór, nie łatwo jest go prostym czyszczeniem rozkalibrować na tyle by zmieniło to charakterystykę płomienia a zarazem prawidłowości w procesie chłodzenia, ale znacznie łatwiej da się zatkać na tyle, by zniekształcić płomień, pozornie prawidłowy.


Z palnika mozna wykręcić element z dyszą, sama dysza jest raczej zaprasowana i nie występuje chyba jako oddzielna część. Po oczyszczeniu sprawdziłem przez lupę pod światło, posiadają identyczne otwory w kształcie prostokącika. Zaczynam celowac juz w elektronikę która "nie widzi" płomienia i odcina gaz.
Szkoda tylko, że nie chcą wypowiedzieć się fachowcy ,których kilku jest na forum.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 71/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-09-26, 11:33   

zobacz czy płomień ogrzewa termoparę i czy ona daje napięcie po nagrzaniu ok.2V
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-26, 15:36   

koko napisał/a:
zobacz czy płomień ogrzewa termoparę i czy ona daje napięcie po nagrzaniu ok.2V


Konrad, u mnie nie ma termopary bo to thetford, tylko elektroda jonizująca która zapala gaz. :gwm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-26, 16:31   

No niestety czasem bywa z tą elektroniką kijowo...
a może spróbuj wyczyścić komin/element grzewczy ze spiralą w środku (jakaś giętka witka wierzbowa lub cos takiego + kompresor = uwaga może lecieć sporo sadzy)...bo drutem się nie da...
Ja w tym roku miałem taki problem (myślę że to problem z gazem - zakupionym) że zaczęło mi mocniej kopcić - po przeczyszczeniu i zmianie gazu na propan płomień wrócił do normy i ładnie zaczęło to pracować...
Chociaż pomysłu na porządne wyczyszczenie tego nie mam...

A zmieniałeś (dla testów) reduktor ?
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 71/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-09-26, 18:04   

a co zamyka gaz w przypadku zdmuchnięcia płomienia
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2019-09-26, 18:08   

koko napisał/a:
a co zamyka gaz w przypadku zdmuchnięcia płomienia


zbyszekwoj napisał/a:
elektroda jonizująca
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-27, 09:30   

koko napisał/a:
a co zamyka gaz w przypadku zdmuchnięcia płomienia


Ta elektroda działa podobnie jak termopara w dometicu daje sygnał poprzez elektronike do elektrozaworu i odcina gaz.
Problem w tym, że chyba moja elektronika nie zauwaza płomienia i po kilkunastu min. odcina gaz.
Takie jest moje podejrzenie, ale ja jestem tylko amatorem i chciałbym aby bardziej doświadczeni potwierdzili moje podejrzenia. Czy wymiana panela dość kosztownego i nie "od ręki"załatwi sprawę? Czy może być jeszcze inna przyczyna? Tym bardziej że wstrzymuje mi to wyjazd, a małżonka bez lodówki mi odmawia. :gwm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dudusie34 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: nudziarze
Dołączył: 01 Mar 2015
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: kłobuck
Wysłany: 2019-09-27, 10:23   filtr gazowy

witam. założyłem go rok temu. rewelacja.skończyły się wszelkie problemy. pozdrawiam. :spoko
_________________
Dziadek34
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***