Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning silnika, a homologacja?
Autor Wiadomość
007jędruś 
zaawansowany


Twój sprzęt: Hymer
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sty 2018
Piwa: 8/21
Skąd: BIA
Wysłany: 2019-10-06, 10:12   Tuning silnika, a homologacja?

Przy okazji dyskusji na temat gazu, wymiany butli na zbiornik padly zarzuty braku homologacji na taką przerobkę.
A jak jest z wymianą mampy w sterowniku silnika?
Czy po nieautoryzowanej ingerencji w sterownik i podmianie oprogramowania traci on homologację fabryczną.
Czy tylko sterownik, silnik a może cały kamper po takiej ingerencji jest bez homologacji?
Bo przeciez producent uzyskał homologację na kampera z innymi parametrami jednostki napędowej.
Jakie mogą być skutki prawne gdy bedziemy mieli poważny wypadek i wynajęty prawnik z rzeczoznawcą stwierdzą że stało się to z winy silnika. Gdyż zawiodlo sterownie silnika programem napisanym przez pana Janka.

A może wymia mampy w sterowniku nie wpływa na homologację??

A może wymia rurki w wielozaworze nie wpływa na homologację??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-10-06, 10:19   

Jesli silnik pośrednio komuś zrobi krzywdę a to zostanie to wykryte i udowodnione to pewnie będzie jakaś podstawa...
Co by musiało się stać?
Np wybuch silnika i zjazd na czołówkę, zarejestrowane kamerką? Itp
Na pewno trwały tuning bezchipowy może wiązać się z utratą gwarancji.

Zresztą, moc podana w DR ulega zmianie i to już jest podstawą do zatrzymania owego dowodu.
Będzie problem, gdy obok wag staną hamowanie :mrgreen:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-10-06, 10:27   

Co do mocy to powinna być wpisana w DR .
Idąc dalej tym tropem to ,
nie można nic w aucie zmienić na zamiennik-chińczyk ,
wahacza , końcówki , klocka , tarczy czy innego elementu
(bo auto w homologacji ma podane nr. fabrycznych części i raczej zamienników tam nie ma podanych ),
tym samym traciło by homologacje (dopuszczenie do ruchu publicznego)
zakrawa o paranoję .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-10-06, 10:56   

No... Tylko z pewnymi rzeczami jest tak, że są potencjalnie kontrolowane.
Jedne są potencjalnie bardziej niebezpieczne.
I niby powinno się wszystko równo traktować, a tak nie jest.

Najgorzej jak dojdzie do kolizji pomiędzy Moim i Socale kamperami. Tylko Przyłębska będzie w stanie to ogarnąć rozumem. Bo nikt normalny tego nieroztrzygnie.. :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-10-06, 11:04   

Bronek napisał/a:
edne są potencjalnie bardziej niebezpieczne.

Elementy zawieszenia - układu hamulcowego ogrywają priorytetową rolę w ruchu drogowym ,
dlaczego nie są jak napisałeś "potencjalnie kontrolowane" (chodzi o homologację do danego auta)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-10-06, 12:06   

Mówimy o silniku.a nie o kołkach itp
I czy oprócz spalin, wycieków ktoś sprawdza inaczej silnik?
Trzeba by był program o ile da się sprawdzić grzebanie w mapie jakimś uniwersalnym programem.
Lub hamowania...
Diagności nie podpinają pod OBD a nawet nie sprawdzają spalin.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-10-06, 12:23   

Bronek napisał/a:
Mówimy o silniku.a nie o kołkach itp

Jak na jedno tak i na drugie nie ma szczegółowego prawa-wytycznych co wolno a co nie ,
zgodnie z zasada co nie jest zakazane-nakazane jest dozwolone.
(ale odpowiedzialność spada na nas za brak legalizacji ,
której notabene prawo-urzędnik często nam uniemożliwia jej zdobycie )
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2019-10-06, 14:09   

Jest także, wiele samochodów o mocy X, które tej mocy nie trzymają zupełnie. I co? I nic. Nie slyszałem o przypadku by ktoś wygrał z producentem. Mimo, że płacę kwotę Y za samochód o mocy X. A on ma X minus 10%. A w oczywisty sposób towar jest niezgodny z opisem.
Tak samo samochód ma mieć przyspieszenie 0-100 km/h w ileś sekund. I nie ma. I można niestety producentowi skoczyć. Np. nie widziałem testu współczesnych Volvo gdzie by przyspieszenie było zgodne z deklaracjami producenta. I... nic.
Także nie martwiłbym się tym że samochód ma tuning elektroniczny. To jest nie do udowodnienia. (tzn do udowodnienia to jest, całkiem nawet łatwo, ale nie słyszałem by ktoś komus próbował to udowadniać, no i po co...)
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2019-10-06, 19:19   

Bajaga napisał/a:
Nie slyszałem o przypadku by ktoś wygrał z producentem. Mimo, że płacę kwotę Y za samochód o mocy X. A on ma X minus 10%. A w oczywisty sposób towar jest niezgodny z opisem.

To były czasy 126P :bajer
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***