Zabudowa LMC Liberty 1997 - rura nadmuchu w podłodze! |
Autor |
Wiadomość |
pionier01
stary wyga

Twój sprzęt: LMC Liberty 570s 1997
Nazwa załogi: 4 facetów i jedna dziewczyna
Dołączył: 09 Wrz 2017 Piwa: 72/4 Skąd: Kuźnia Raciborska
|
Wysłany: 2020-02-07, 01:03 Zabudowa LMC Liberty 1997 - rura nadmuchu w podłodze!
|
|
|
Podczas wymiany akumulatora zauważyłem że jedna z rur nadmuchu ciepłego powietrza wchodzi w podłogę. Nie potrafię określić jej ujścia. Z tego co widzę mam 4 ujścia w zabudowie i wszystkie dmuchają ciepłym powietrzem. Natomiast przy piecu 2 rury są połączone trójnikiem z piecem więc mam 5 rur wychodzących z pieca.
Gdzie może mieć ujście ta wchodząca w podłogę? Czy jest możliwość że ogrzewa jakąś pustkę w podłodze? Pod autem jej nie widać. To 23 letnia zabudowa więc chyba wtedy nie było pustek w podłodze?
Rura-w-podłodze.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 5 raz(y) 112,36 KB |
|
|
|
|
 |
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2020-02-07, 05:05
|
|
|
A co my ci wejdziemy pod auto i zobaczymy co i jak .Może pobierać powietrze |
|
|
|
 |
rigg
stary wyga

Twój sprzęt: Benimar Tessoro 468 NK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lis 2014 Piwa: 26/14 Skąd: Kaszubowo
|
Wysłany: 2020-02-07, 06:07
|
|
|
Może ogrzewać zbiornik szarej wody. |
|
|
|
 |
Filip
zaawansowany
Twój sprzęt: Bavaria T73
Dołączył: 06 Mar 2007 Piwa: 18/22 Skąd: Otrębusy
|
Wysłany: 2020-02-07, 06:55
|
|
|
Zapewne wersja zimowa i przechodzi pod podłogą na druga strone np. Pod kanape i wychodzi przy drzwiach i z kanapy. Dodatkowo ogrzewa przestrzeń wokół zbiornika z wodą... ja tak mam |
_________________ Brejdak w kamperze |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2020-02-07, 08:38
|
|
|
Ta rura wyprowadza nadmiar ciepłego powietrza na zewnątrz by w kampie nie było za gorąco .
A tak serio to tak trudno zajrzeć pod auto i prześledzić droge tej rurki ??? |
|
|
|
 |
pionier01
stary wyga

Twój sprzęt: LMC Liberty 570s 1997
Nazwa załogi: 4 facetów i jedna dziewczyna
Dołączył: 09 Wrz 2017 Piwa: 72/4 Skąd: Kuźnia Raciborska
|
Wysłany: 2020-02-07, 09:33
|
|
|
ZNALAZŁEM!
Położyłem się ponownie pod autem. Wcześniej wielokrotnie jej szukałem i nie znalazłem. Okazuje się że rura biegnie w zagłębieniu obok pojemnika na wodę brudną na druga stronę auta. Jest tak ukryta że trzeba przytulić głowę do podwozia aby zobaczyć tylko fragment rury. Już wiem gdzie przebiega. |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2020-02-07, 12:11
|
|
|
pionier01 napisał/a: | ZNALAZŁEM!
Położyłem się ponownie pod autem. Wcześniej wielokrotnie jej szukałem i nie znalazłem. Okazuje się że rura biegnie w zagłębieniu obok pojemnika na wodę brudną na druga stronę auta. Jest tak ukryta że trzeba przytulić głowę do podwozia aby zobaczyć tylko fragment rury. Już wiem gdzie przebiega. |
bohater |
|
|
|
 |
Filip
zaawansowany
Twój sprzęt: Bavaria T73
Dołączył: 06 Mar 2007 Piwa: 18/22 Skąd: Otrębusy
|
Wysłany: 2020-02-07, 22:02
|
|
|
Czyli tak jak pisałem... |
_________________ Brejdak w kamperze |
|
|
|
 |
pionier01
stary wyga

Twój sprzęt: LMC Liberty 570s 1997
Nazwa załogi: 4 facetów i jedna dziewczyna
Dołączył: 09 Wrz 2017 Piwa: 72/4 Skąd: Kuźnia Raciborska
|
Wysłany: 2020-02-07, 22:38
|
|
|
Filip napisał/a: | Czyli tak jak pisałem... |
Tak jak pisałeś. Jest tylko jeden feler w rozwiązaniu fabrycznym. Truma C3402 miał 4 wyloty. Nie wiem dlaczego fabrycznie najdłuższy odcinek czyli ten o którym pisałem zlokalizowany pod samochodem i wychodzący obok drzwi był na trójniku z innym wylotem. Natomiast najkrótszy, czyli wychodzący do zabudowy zaraz obok pieca był bez trójnika bezpośrednio połączony. Dawało to taki efekt że najcieplej było zaraz obok pieca natomiast ciepło które pokonywało najdłuższą trasę i jeszcze pod samochodem wychodziło obok drzwi na zewnątrz z bardzo małym nadmuchem. Przecież najbardziej efektywne rozwiązanie byłoby założyć najdłuższą rurę bezpośrednio do Trumy, natomiast wylot do zabudowy zaraz pod piecem można trójnikiem podłączyć razem z łazienką. W takim przypadku ciepło rozłożone byłoby bardziej efektywnie. Większy nadmuch na przód auta a mniejszy zaraz obok pieca.
Ale to tylko moje przemyślenie. Za kilka dni montuję Trumę Combi 4 i właśnie tak zrobię jak pisałem. Więcej ciepła na przód, a mniej na tył. Z tyłu mam 3 wyjścia ciepła, pod wagonikiem jedną i na przodzie 1. Rozłożę to bardziej efektywnie. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|