Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
C25 silnik 2,0 benzyna - brak wolnych obrotów
Autor Wiadomość
Karol Rosół 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Hobby 535S Ducato
Nazwa załogi: Rosołki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2009
Piwa: 2/1
Skąd: Brzozowiec
Wysłany: 2020-03-27, 21:53   C25 silnik 2,0 benzyna - brak wolnych obrotów

Pomagam koledze przy uruchomieniu nabytego kampera na Citroenie c25 z benzynowym silnikiem 2,0. Silnik bardzo pięknie wkręca się na wysokie obroty lecz nie chce pracować na wolnych obrotach. Gaźnik został rozebrany na części pierwsze, wyczyszczony, wymienione uszczelki, wymieniony zawór dopływu paliwa do komory pływaka, przy okazji wymieniliśmy membranę pompki wtrysku paliwa. Wymienione uszczelnienia kolektora ssącego również kopułka palec rozdzielacza i przewody wysokiego napięcia. Przewody podciśnieniowe podłączone do kolektora są całe nie ma dopływu "fałszywego powietrza". I NIC.
Decyzja - zakup gaźnika SOLEX34 z jeżdżącego samochodu. I PONOWNIE NIC. Brak wolnych obrotów. Ten sam objaw - pięknie pracuje na wysokich obrotach i brak wolnych.
Czy ktoś z Kolegów miałby jakieś sugestie co może być przyczyną braku wolnych obrotów?
_________________
Karol
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-03-27, 22:25   

No niestety, skoro gaźnik wymieniony to tylko lewe powietrze. Nawet na uszczelce kolektora dolotowego z głowicą - to jeśli z braku dostarczanej mieszanki.
Jeśli z braku zapłonu, to cewka może słabo generować.
Jeśli iskra jest jak piorun, to jeszcze ustawienie kąta zapłonu.
Trzeba tylko odszukać tego diabełka, urwać mu ogonek i połamać ząbki :diabelski_usmiech
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2020-03-27, 22:38   

Robiłem niedawno taki silnik , też wolne obroty były kiepskie ...

sugestia taka byś zaczął od pomiaru ciśnienia sprężania na sucho i na oleju ... to najprawdopodobniej odpowie na wszystkie pytania .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mgF3 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: CI Magis XT 65
Dołączył: 02 Kwi 2018
Skąd: kielce
Wysłany: 2020-03-27, 22:39   

Witam. Sprawdź jakie masz ciśnienie sprężania i podciśnienie w kolektorze ssącym. Może masz nieszczelność w servie lub przewodzie łączącym go z kolektorem lub zawór zwrotny szwankuje.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Karol Rosół 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Hobby 535S Ducato
Nazwa załogi: Rosołki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2009
Piwa: 2/1
Skąd: Brzozowiec
Wysłany: 2020-03-27, 22:52   

Uszczelka kolektora dolotowego jest nowa. Cewka zapłonowa + świece są nowe nawet pompka paliwa nowa, dysza elektryczna wolnych obrotów nowa, kanały w gaźniku wyczyszczone.
Układ podciśnienia jest OK. Zostało tylko zmierzenie ciśnienia sprężania - muszę dorobić przyrząd bo jest kiepskie dojście. Dam znać o postępach. Dzięki za pomoc.
_________________
Karol
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/601
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2020-03-27, 23:03   

Skład mieszanki ustawiony?
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-03-27, 23:25   

Ja ciśnienie raczej wykluczam, to benzyniak, objaw by postępował z przebiegiem proporcjonalnie.
.
Elektrozawór nowy, a otwiera? Słychać pykanie?
Myślę że nadal kanał i dysza wolnych obrotów nie ma przepustowości.
Zobacz na to zdjęcie, to jest mój diabełek co mi nerwa i adrenaliny na Adriatyku narobił.
0,2mm bryłka soli.
Jestem pewien bo brałem na język.
Objaw był identyczny.

sól.jpeg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 186,08 KB

_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2020-03-28, 07:17   

Jeżeli nie pracuje na wolnych obrotach to ma niskie ciśnienie sprężania. To nie jest wina gaźnika. Nie zasysa mieszanki ze względu na słabe sprężanie na biegu jałowym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Karol Rosół 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Hobby 535S Ducato
Nazwa załogi: Rosołki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2009
Piwa: 2/1
Skąd: Brzozowiec
Wysłany: 2020-03-29, 14:38   

Elektrozawór jest nowy - otwiera i drożny, kanały na 100% czyste. Objawy takie same dla dwóch gaźników więc zostaje już tylko ciśnienie. Silnik na 140 tys. przebiegu więc stawiam na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą pomiędzy komorami spalania. Jutro robimy pomiar ciśnienia na sucho i z olejem nad tłokami. Napiszę wieczorem o wynikach. Pozdrawiam
_________________
Karol
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2020-03-29, 14:42   

Tam są podwójne sprężyny zaworowe, małe i duże na jeden zawór , lubią te małe pękać i już będzie kiszka ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-03-29, 15:32   

Luzy zaworowe sprawdzone?
Bywa że się nie domykają :idea
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Karol Rosół 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Hobby 535S Ducato
Nazwa załogi: Rosołki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2009
Piwa: 2/1
Skąd: Brzozowiec
Wysłany: 2020-03-29, 23:37   

Jutro sprawdzimy ciśnienia i chyba zaczniemy demontaż głowicy. Reszta prac jak napisano w książce. Tylko szkoda że zrobiło się zimno.
_________________
Karol
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2020-03-29, 23:40   

Karol Rosół napisał/a:
Jutro sprawdzimy ciśnienia i chyba zaczniemy demontaż głowicy. Reszta prac jak napisano w książce. Tylko szkoda że zrobiło się zimno.


pół godzinki roboty przy wyjęciu :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Karol Rosół 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Hobby 535S Ducato
Nazwa załogi: Rosołki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2009
Piwa: 2/1
Skąd: Brzozowiec
Wysłany: 2020-03-30, 19:26   

No i wyszło szydło z worka - uszkodzona uszczelka pod głowicą. Na pierwszym i czwartym cylindrze ciśnienie 10,5 na drugim i trzecim po 7 bar. Dzięki za pomoc dam znać jak skończymy.
_________________
Karol
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***