 |
|
|
FIAT Ducato rocznik 1988 - problem ze światłami przekaźniki |
| Autor |
Wiadomość |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2020-04-10, 12:10 FIAT Ducato rocznik 1988 - problem ze światłami przekaźniki
|
|
|
Trafił do mnie do serwisu kamper na podwoziu Ducato rocznik 1988. Klient skarżył się że od pewnego czasu ma problem z wypalaniem się stacyjki, przełącznika świateł, wyłącznika świateł.
Faktycznie , wszystkie połączenia przysmażone, konektor pod kolumną kierownicy też. Po "badaniach" okazało się że ten egzemplarz ma w miejsce przekaźników do świateł włożone fabrycznie zworki. Powodowało to że duży prąd do reflektorów płynął przez stacyjkę i przełączniki. Do póki pojazd był w miarę nowy to światłą działały bez problemu. Teraz po latach na styki zaśniedziały i płynący przez nie duży prąd powodował grzanie się i wypalanie styków. Co ciekawe wystarczyło w miejsce zworek w skrzynce bezpieczników włożyć przekaźniki za parę złotych i światła są sterowane przez przekaźniki a nie przez przełączniki. Nie muszę mówić że światła świecą o wiele jaśniej. Właścicielom starszych kamperów na podwoziu któregoś z "trojaczków" proponuję zajrzeć do skrzynki bezpieczników umieszczonej w schowku przed pasażerem. Jeżeli z prawej strony obok bezpieczników macie cztery kostki przekaźników to jest OK. Jeżeli natomiast są tylko dwa dolne przekaźniki to znaczy że jest wersja oszczędnościowa jak w moim przypadku i proponuję zrobić modernizację.
20200410_121621.jpg Chodzi o te dwa zaznaczone przekaźniki. |
 |
| Plik ściągnięto 12 raz(y) 974,2 KB |
|
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
| |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2020-04-10, 20:46
|
|
|
Ufff... Zapodałeś rozwiązanie a nie problem do rozwiązania
Można i tak |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 200/165 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2020-04-10, 21:01
|
|
|
| Socale napisał/a: | Ufff... Zapodałeś rozwiązanie a nie problem do rozwiązania
Można i tak |
Nie można tylko trzeba
Najpierw sie próbuje samemu ; szuka rozwiązania a nie rzuca się problemu na forum czekając ,że inni za rekę poprowadzą .
Chociaż mozna wielokrotnie rozwiązanie znaleźc w archiwum forum
Po co narażac sie na głupie "wszystkowiedzącej ławy szuderców " |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-04-10, 22:01
|
|
|
| Ta zwora to niestety rozwiązanie fabryczne. Tylko nie wiem, od czego zależne. Jedne miały, a drugie nie? |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2020-04-10, 22:10
|
|
|
| Gewehr napisał/a: | | Ta zwora to niestety rozwiązanie fabryczne. Tylko nie wiem, od czego zależne. Jedne miały, a drugie nie? |
wersja lux miała mam luxa bo juz musiałem sprawdzić ... przekaźniki puszczają tyle prądu że wypala kostki przy żarówkach zawsze coś |
|
|
|
 |
JózekP
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 1 2,5D Frankia 540A
Dołączył: 08 Gru 2019 Piwa: 4/2 Skąd: Pyskowice
|
Wysłany: 2020-04-11, 09:59
|
|
|
| Informacja kutra może się przydać ,sprawdzę u siebie . |
_________________ Józek |
|
|
|
 |
Rowaw
trochę już popisał
Dołączył: 24 Lis 2019 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2020-05-08, 12:55 Re: FIAT Ducato rocznik 1988 - problem ze światłami przekaźn
|
|
|
| kaimar napisał/a: | Trafił do mnie do serwisu kamper na podwoziu Ducato rocznik 1988. Klient skarżył się że od pewnego czasu ma problem z wypalaniem się stacyjki, przełącznika świateł, wyłącznika świateł.
Faktycznie , wszystkie połączenia przysmażone, konektor pod kolumną kierownicy też. Po "badaniach" okazało się że ten egzemplarz ma w miejsce przekaźników do świateł włożone fabrycznie zworki. Powodowało to że duży prąd do reflektorów płynął przez stacyjkę i przełączniki. Do póki pojazd był w miarę nowy to światłą działały bez problemu. Teraz po latach na styki zaśniedziały i płynący przez nie duży prąd powodował grzanie się i wypalanie styków. Co ciekawe wystarczyło w miejsce zworek w skrzynce bezpieczników włożyć przekaźniki za parę złotych i światła są sterowane przez przekaźniki a nie przez przełączniki. Nie muszę mówić że światła świecą o wiele jaśniej. Właścicielom starszych kamperów na podwoziu któregoś z "trojaczków" proponuję zajrzeć do skrzynki bezpieczników umieszczonej w schowku przed pasażerem. Jeżeli z prawej strony obok bezpieczników macie cztery kostki przekaźników to jest OK. Jeżeli natomiast są tylko dwa dolne przekaźniki to znaczy że jest wersja oszczędnościowa jak w moim przypadku i proponuję zrobić modernizację. |
O, cenna informacja. Mam od niedawna dukata z tego rocznika, sprawdzę na pewno. Dzięki. |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|