Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kampervan, a kamper
Autor Wiadomość
mischka 
Kombatant


Twój sprzęt: bezdomny
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Lut 2016
Piwa: 70/71
Skąd: Ratyzbona
Wysłany: 2020-09-21, 06:21   

jol030 napisał/a:
Widzę, że macie bardzo różne zdania na temat kampervana.

i to się nigdy nie zmieni. Każdy podróżuje inaczej i w innym składzie.
Mi się osobiście kampervany podobają i widzę w nich sporo zalet ale podróżując z dziećmi miejsca niestety brak.
_________________
W życiu piękne są tylko chwile...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gryz3k 
Kombatant


Twój sprzęt: Hymer Eriba B514 Sl
Nazwa załogi: gryz3k
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Wrz 2010
Piwa: 377/192
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2020-09-21, 18:24   

jol030 napisał/a:
Widzę, że macie bardzo różne zdania na temat kampervana. Chętnie jednak poznam zdanie osób, które już z niego korzystały. Ktoś odbył nim jakąś podróż? Możecie mi poleci czy raczej nie byliście zadowoleni? Jak to wyglądało?


Przecież napisałem. :shock:

Dodam jeszcze, że poza ciasnotą w kamperwanie jest zwykle niższy komfort cieplny. Gorsza izolacja i otwierające się pół ściany.

Na podróż dookoła świata Kampervan bo łatwiejszy w naprawie blacharskiej i może być 4x4.
Do europejskich podróży raczej kamper.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mireks5013 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Adria 600 stp family
Dołączył: 14 Wrz 2017
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-09-21, 21:26   

Właśnie mija trzeci rok użytkowania kampervana Adria Family Twin. Zrobiłem nim 40 tys.km latem. wiosną , jesienią i zimą. Jeździmy co prawda w dwójkę, ale myślę, że spokojnie moglibyśmy zmieścić się z dwójką dzieci, co przećwiczymy w przyszłym roku.Piętrowe łóżko z tyłu jest idealne dla dwójki dzieci, ale w naszym przypadku służyło jako wygodne miejsce składowania ciuchów przed położeniem się spać. Ilość szafek wystarczająca dla 4 osób. Wielkość lodówki wystarczająca. Harmonijkowe drzwi tworzą duży, wygodny prysznic.. W przejściu można się minąć, mimo, że do szczupłych nie należymy. Szafka między łazienką i fotelami pasażerów wystarczy do powieszenia czterech garniturów a pod nimi miejsce na sporą ilość wody butelkowanej. Panel 170 W i dwa akumulatory plus przetwornik pozwala nam użytkować spokojnie expres do kawy. Żeby wyjść z kampera nie trzeba otwierać pół ściany jak to pisał kolega. Bardzo wydajne webasto grzeje wyśmienicie nawet w największe mrozy i jest stosunkowo oszczędne. Silnik 2 l w zupełności wystarcza na 6 biegową skrzynie biegów i z łatwością pokonywał bałkańskie góry. Na ogół trasę pokonuję z szybkością 95-110 km/godz . Komputer po tak długim przebiegu (40 tys.km) wskazuje średnie zużycie na poziomie 8,1 l/100km. W czasie jazdy idealna cisza zabudowy. Na tylnym bagażniku prawie zawsze wożę dwa rowery. Parkuję i śpię tam gdzie stanę i nie zdarzyło mi się mieć jakichkolwiek przykrości. Może dlatego, że nie rzuca się w oczy jak "prawdziwy" kamper. Początkowo przymierzałem się do półintegry, ale teraz nie zamieniłbym go na żaden inny. Aha, wgłębienia w obudowie tapicerki w miejscu łóżek pozwalają na nocleg osobie o wzroście tylko do 199 cm i to jest jedyny minus tego pojazdu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 88/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2020-09-21, 21:50   

każda sroka swój ogonek chwali
najbardziej mi sie podoba te 8.1 /100 km (przy 110km/h) z tymi rowerani na bagazniku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
hubertg 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Autostar Aryal
Dołączył: 05 Maj 2019
Piwa: 1/1
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2020-09-21, 21:57   

Można oceniać co jest lepsze lub gorsze w określonej sytuacji. Dyskusja czy lepszy jest van czy kamper jest bez sensu, wszystko zależy czego potrzebuje użytkownik. Ja widzę jak pogodzić, chociaż nie bez konsekwencji, kampera z kampervanem.
Nie mam jeszcze wielkiego doświadczenia, trzeci sezon "kamperowy" a pierwszy we włąsnym aucie. Wszystkie wyjazdy typowymi kamperami, alkowy lub półintegry z wypożyczalni, od tej wiosny własna stara integra. Oczywiście własny domek mimo prawie 30 lat bije na głowę te nowe z wynajmu :wyszczerzony: , jednak następny, za dwa trzy sezony, jak dzieci już nie będą chciały z nami jeździć, będzie prawdopodobnie "blaszak", ale taki większy >3,5 tony.
Jeśli brać pod uwagę komfort i przestrzeń wewnątrz, integra jest super, o minusach typu koszty itp już wszystko na forum napisano.
Kampervanem nie podróżowałem, ale mam spore doświadczenie z busami i biorąc pod uwagę nasze potrzeby, poza mniejszą przestrzenią, większość ma te same wady, co standardowe kampery. Czyli problemy ze zmieszczeniem się w DMC i przedni napęd.
Nawe nie planując ekstremalnych wypraw, przy większości masy na tylnej osi i przednim napędzie, jesteśmy mocno ograniczeni w wyborze dróg i miejsc postoju, oczywiście jeśli ktoś planuje coś więcej niż przemieszczanie się między miastami, lub od kempingu do kempingu. I nie zauważyłem wielkiej różnicy, niezależnie czy jechałem nowym Fordem ze 170-cio konnym silnikiem, czy teraz własnym J5 ze starym dieslem 2,5 TD 95km, większa moc nic nie da, jeśli przednie koła tracą przyczepność na stromym podjeździe, łące po deszczu czy piasku.
Dlatego rozważając wszystkie za i przeciw, plan na przyszłość to budowa na bazie np. Mercedesa Vario lub starszego T2. Wymiary zbliżone do naszego Autostara, czyli miejsca w środku mamy tyle samo i na parkingu potrzebuje tyle samo, a nie mamy problemu z masą i lepsze właściwości jezdne. Oczywiście większe opłaty za autostrady, viatoll itp, ale czy kamper służy do jazdy po autostradach?
Ograniczenia w poruszaniu się po miastach, tak, ale zdecydowanie mniejsze konsekwencje grożą za wjazd pod zakaz dla max. 3,5T niż za przekroczenie DMC na wadze. Poza tym jest komunikacja miejska i większość z nas wozi rowery, więc nie ma problemu zostawić auto na parkingu i zwiedzać inaczej. Dodatkowo w przypadku dużego auta, nie ma problemu z solidną platformą na motocykl. Do tego kwestie bezpieczeństwa w razie wypadku.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 76/102
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2020-09-22, 08:53   

Jak widać na przykładzie chociażby 3 czy 4 ostatnich wpisów, każdy przedstawia wady i zalety ze swojego punktu widzenia. W kampervanie najtrudniej mi uwierzyć w to, że w cztery osoby czyli z dwójką dzieci mieścimy się bez problemu... :haha: Mieścicie się na pewno. Lecz w życiu, mieszkaniu czy podróżowaniu chyba nie chodzi tylko o to, że się ktoś mieści. Ja jednak bardziej od mieszczenia się lub mijania w środku cenię przestronność i komfort. W 7m. integrze jest wszystko by przetrwać w środku auta kilka dni deszczu z dziećmi. Lub pojechać zimą na narty. Bo wtedy sumarycznie spędzamy więcej czasu w aucie niż na stoku (o czym pisał już wcześniej ZbigStan).

Podsumowując: każdy z nas ma inaczej. Każdy jeździ inaczej. Każdy lubi inaczej :bukiet:
Ostatnio zmieniony przez LukF 2020-09-22, 08:55, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
mireks5013 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Adria 600 stp family
Dołączył: 14 Wrz 2017
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-09-22, 08:54   

papamila napisał/a:
każda sroka swój ogonek chwali
najbardziej mi sie podoba te 8.1 /100 km (przy 110km/h) z tymi rowerani na bagazniku


Nie można czytać to co się chce przeczytać tylko to co jest napisane, a napisane jest 95 -110 km/godz. Napisałem średnio, bo przy pierwszej wartości pali poniżej 8l , zaś przy drugiej powyżej 8l.
Czy się chwalę? Nie, opisałem zalety i to wszystko. Komfort zamieszkania w integrach i półintegrach jest nieporównywalny do kampervanów, ale komfort jazdy z uwagi na mniejsze gabaryty jest po stronie tych ostatnich.
W niedzielę wróciłem po dwutygodniowej podróży po Niemczech w czasie której zaobserwowałem, że połowa "nówek" to właśnie kampervany. Coś w tym musi być. Czy tylko cena?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 76/102
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2020-09-22, 09:13   

Ale mniejsze gabaryty o których piszesz dotyczą w zasadzie tylko szerokości pojazdu. Van jest wąski i z tego wynikają jego wady dotyczące mieszkania: 205cm a kamper 230cm. Wysokość vana h3 to około 2.8m a normalny kamper nie alkowa to około 2.95m. Żadna różnica na korzyść vana. Z długością jest podobnie: l3 ma około 6.4m a kampery różnie lecz powiedzmy 7m to taka średnia. Przy tej długości parkowanie jest możliwe w obu przypadkach na miejscach dla osobówek (jeśli miejsce jest). Lub na dwóch miejscach np.pod marketem. Co do nie rzucania się w oczy w vanie... chyba tylko małe dzieci nie zauważą okien bocznych, dachowych lub okleiny na vanie. I pomyślą: o Pan z DHL postawił swoją furgonetkę :haha:
No chyba, że mówimy o malutkiej świńce morskiej. To wtedy rozmiar ma znaczenie.... Na jej niekorzyść :-P

Argument: połowa nówek na zachodzie to kampervany. A połowa sprzedaży osobówek w Europie po zsumowaniu to auta typu VW Up i Polo. Znaczy Passat, BMW 5, Merc E już się zwijają z produkcją. Bo takich "dużych" to już nikt nie kupi :bajer
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RadekNet 
stary wyga


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 16/48
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2020-09-22, 09:42   

Pomijając wielkość wewnętrzną (bo kampervan może być wiekszy niż klasyczny kamper - wszystko zależy od ... wielkości) to ja bym zawału dostał jeżdząc klasycznym kamperem tam gdzie jeżdżę vanem. Wąskie irlandzkie dróżki, nie raz wystające na drogę badyle... vana najwyżej porysuję, poszycie z blaszki aluminiowej już nie raz miałbym rozdarte. Nie mówię już o mijaniu się na ciasnych drogach, czy nawracaniu na końcu tychże drózek (dalej już tylko ocean).

Czyli jeśli ktoś lubi przygodę to raczej van ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 157/200
Skąd: Biłgoraj

Wysłany: 2020-09-22, 10:36   

LukF napisał/a:
Z długością jest podobnie: l3 ma około 6.4m

L3- 5.99cm L-4 6.39 cm :bajer
LukF napisał/a:
Van jest wąski i z tego wynikają jego wady dotyczące mieszkania: 205cm a kamper 230cm.

Doceniam te 205cm jak lewy pas autostrady ma 2.20cm :-P
_________________
Nie miałem, nie mam i nie będę miał FORDA !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciej S. 
stary wyga


Twój sprzęt: Ducato III w budowie
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Otrzymał 52 piw(a)
Skąd: Zalasewo (WLKP)
Wysłany: 2020-09-22, 10:43   

Ja wybrałem blaszaka ponieważ:
1. mogłem go zbudować samemu obniżając tym samym koszty (pracy własnej nie liczyłem)
2. musiałbyć względnie krótki, dlatego wybrałem L2H2 (parkowanie pod domem i ogólna mobilność, ale gdybym mógł to raczej L3H2)
3. jest to mój główny pojazd na dojazd do pracy, typowym kamperemy wyglądałoby trochę dziwnie
4. wytrzymałość i odporność na uszkodzenia, ale oczywiście nie planuję żadnych z tych rzeczy
5. budując samemu stworzyłem coś czego oczekiwałem, co potrzebuję, nic narzuconego przez producenta gotowców
6. zużycie paliwa czy prędkość podróżna, to nie były priorytety, tym bardziej, że różnice miedzy konstrukcjami kamperów są pomijanie małe
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 76/102
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2020-09-22, 12:05   

SlawekEwa napisał/a:
LukF napisał/a:
Z długością jest podobnie: l3 ma około 6.4m

L3- 5.99cm L-4 6.39 cm :bajer
LukF napisał/a:
Van jest wąski i z tego wynikają jego wady dotyczące mieszkania: 205cm a kamper 230cm.

Doceniam te 205cm jak lewy pas autostrady ma 2.20cm :-P


Wszystko racja :mrgreen:
Ale po co chcesz jeździć po lewej stronie :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
weteran

Twój sprzęt: Thrasher 200 PS DEA
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 93/113
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-09-22, 13:56   

Dyskusja podobna to tej która toczyli użytkownicy Commodore i Atari :-P .
nie do rozstrzygnięcia dylemat :szeroki_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 158/8
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-09-22, 14:43   

Przypomnę, że jeszcze nie tak dawno po wycieczce do Bułgarii w cztery osoby Maluchem, podróż nad morze w trójkę, przekonywała nas, że to całkiem przestronne auto.
_________________
http://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
gryz3k 
Kombatant


Twój sprzęt: Hymer Eriba B514 Sl
Nazwa załogi: gryz3k
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Wrz 2010
Piwa: 377/192
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2020-09-22, 16:42   

RadekNet napisał/a:
bo kampervan może być wiekszy niż klasyczny kamper


Raczej nie. Problem jest w szerokości. 20 cm robi różnice. :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***