Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryka zabudowy w Hymer 55.Czy tak ma być?
Autor Wiadomość
desperos 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Hymer 55 na Ducato I z 1990
Dołączył: 18 Lip 2010
Postawił 4 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-10-04, 14:29   Elektryka zabudowy w Hymer 55.Czy tak ma być?

Witam
Zachodzę w głowę czy brak przełączania pomiędzy akumulatorem zabudowy a rozruchowym to normalna rzecz? Przełącznik w położeniu "ein" na panelu umożliwia załączenie zasilania tylko z akumulatora hotelowego i w tym położeniu działają urządzenia,możliwe jest sprawdzenie poziomów wody czystej i szarej oraz napięcia aku hotelowego i rozruchowego.Po przełączeniu na "aus" można tylko sprawdzić napięcie aku rozruchowego a inne funkcje nie działają. Sytuacja ta ma miejsce zarówno przy uruchomiony jak i zgaszonym silniku . Jeżeli to ma jakieś znaczenie to po uruchomieniu silnika lodówka na 12V normalnie działa więc prąd z aku rozruchowego jakoś tam trafia. Pod siedzeniem pasażera na przewodach ze zdjęcia jest napięcie z rozruchowego na czerwonym cały czas a na czarnym tylko jeżeli włączymy "ein" na panelu.
O ile na postoju gdy silnik nie pracuje to jest zrozumiałe aby nie rozładowywać rozruchowego ale juz podczas jazdy fajnie jakby można było w zabudowie ładować różne sprzęty i aby alternator ładował również aku hotelowy a tego nie robi i stąd moje pytanie...Czy tak ma być ? Jeżeli nie to gdzie szukać przyczyny problemu ?

20201004_140522_resize_48.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 246,68 KB

20201004_142415_resize_7.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 270,37 KB

20201004_140337_resize_12.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 280,69 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 67/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-10-04, 14:40   

nie z rozruchowego a z alternatora i całego układu z alternatora ładowany jest równierz pokładowy
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 158/8
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-10-04, 15:21   

moim zdaniem przełącznik "ein"/"aus" jest wyłączeniem instalacji w zabudowie, gdy przełączysz na "ein" podczas pracy silnika powinno pojawić się ładownie na akumulatorze zabudowy.
_________________
http://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
desperos 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Hymer 55 na Ducato I z 1990
Dołączył: 18 Lip 2010
Postawił 4 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-10-04, 16:18   

koko napisał/a:
nie z rozruchowego a z alternatora i całego układu z alternatora ładowany jest równierz pokładowy

Tak,tak miałem na myśli ładowanie z alternatora,co innego myślałem a co innego napisałem ;)
Cyryl napisał/a:
moim zdaniem przełącznik "ein"/"aus" jest wyłączeniem instalacji w zabudowie, gdy przełączysz na "ein" podczas pracy silnika powinno pojawić się ładownie na akumulatorze zabudowy.

Dzięki za trop,sprawdzę to jutro :szeroki_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
chris_66 
stary wyga

Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2007
Piwa: 9/19
Skąd: warszawa
Wysłany: 2020-10-04, 20:05   

ładowanie z alternatora powinno być cały czas z automatu - ładuje rozruchowy, hotelowy i napędza lodówkę

jak silnik nie pracuje to automatycznie nie ma lodówki z 12V i rozłączone są akumulatory od siebie

ein/aus to po prostu wyłączenie wszystkiego hotelowego - pstryk i wychodzisz bez stresu czy wszystko jest wyłączone
_________________
Yossarian ani razu nie przyszedł pomóc przy budowie, za to później, gdy klub już ukończono, przychodził bardzo często, i Yossariana przepełniało uczucie niekłamanej dumy, ilekroć spojrzał na nią i pomyślał, że nawet nie kiwnął palcem przy jej wznoszeniu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: Dziwni
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 50/17
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2020-10-05, 07:37   

tak ma być, akumulator silnikowy jest odseparowany od akumulatora zabudowy - nie da się z niego korzystać, ma być tylko dla silnika :spoko
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
dziwaczek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: Dziwni
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 50/17
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2020-10-05, 07:42   

desperos napisał/a:
O ile na postoju gdy silnik nie pracuje to jest zrozumiałe aby nie rozładowywać rozruchowego ale juz podczas jazdy fajnie jakby można było w zabudowie ładować różne sprzęty i aby alternator ładował również aku hotelowy a tego nie robi i stąd moje pytanie...Czy tak ma być ? Jeżeli nie to gdzie szukać przyczyny problemu ?


A czemu tak twierdzisz? Obserwuj wskazania Voltomierza od akumulatora zabudowy (powinno podbić do jakiś 13-14V) po uruchomieniu silnika, tylko cierpliwie czekaj - zawsze priorytet do ładowania ma akumulator silnikowy, ładowanie akumulatora zabudowy potrafi załączyć się po kilku minutach :idea Włączenie panelu nie powinno mieć wpływu na ładowanie aku. zabudowy, ale bywa różnie u mnie np. nie złączy się lodówka jak pracuje silnik jak nie jest włączony panel sterujący :mrgreen:
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
desperos 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Hymer 55 na Ducato I z 1990
Dołączył: 18 Lip 2010
Postawił 4 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-10-05, 15:13   

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Faktycznie akumulator hotelowy jest ladowany z alternatora ( podbiło napięcie na 14.3V ) A co do reszty skoro tak ma być to jestem spokojny :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Monter 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato II Hymer Swing 544 alkowa
Dołączył: 21 Paź 2020
Skąd: Poznań
Wysłany: Wczoraj 11:31   

Witam,
trochę mnie ten wątek zasmucił, bo właśnie kupiłem Swinga i widzę, że elektryka w nim wymaga sporego przeglądu. Na przykład u mnie bez względu na to czy zasilanie zabudowy jest włączone czy nie, działa światło, ogrzewanie, boiler... A jak wynika z postów powyżej tak nie powinno być. LED oczywiście na panelu sterowania zapala się i gaśnie, słychać też przekaźnik w energobloku gdy się używa przełącznika ale... niczego to nie zmienia jak chodzi o zasilanie urządzeń.
No cóż, biorę gruby zeszyt, długopis i zaczynam rysowanie - może w ten sposób dojdę do tego co gdzie zostało pozmieniane.

Porządkując niejako ten wątek proszę o sprawdzenie, czy dobrze zrozumiałem:
1). Zasilanie OFF - WYŁĄCZONE - LED nie świeci
- działa tylko sprawdzenie stopnia naładowania akumulatorów?
- lodówka działa na 12V tylko po odpaleniu auta?
- również po odpaleniu auta alternator ładuje również akumulator zabudowy?

2). Zasilanie ON - WŁĄCZONE - LED świeci
- dopiero teraz powinno działać sprawdzanie poziomu wody?
- dopiero teraz powinno działać ogrzewanie?
- dopiero teraz powinien działać boiler?
- dopiero teraz powinna działać pompka wody?
- pojawia się napięcie w dodatkowych gniazdkach 12V oryginalnych?

A co z oświetleniem wnętrza? Działa zawsze czy też tylko przy włączonym zasilaniu zabudowy?

Rozumiem, że po odpaleniu auta ładowane są oba akumulatory niezależnie od pozycji przełącznika zasilania zabudowy czy musi być on włączony?

Solar i ładowanie na razie pomijam, bo to było dokładane u mnie przez poprzedników.

Proszę o odniesienie się do powyższego opisu co i kiedy powinno działać.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***