Sprinter - |
Autor |
Wiadomość |
MisioKRAK
weteran

Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 27/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-11-03, 18:28
|
|
|
A propo zdjęć w tekście masz edytor tu i wstawiasz:
"[img]"http://123"[/img]"
A potem piszesz pod zdjęciem i jak chcesz to wstawiasz następne.
Bardzo dziękuję za owocną motywację :D Fajnie to wyszło...
Co do widoku z góry (budowy) to jak dasz solar to zawsze będzię się to kojarzyć z kamperem, ale coraz więcej aut technicznych ma solary czy markizę...stanowczo jest ważniejszy widok z linii aut czy przechodnia... |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
 |
|
|
|
 |
Powerrum
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Blaszak Sprinter
Dołączył: 07 Lut 2019 Piwa: 3/2 Skąd: Warszawa / Złotoryja
|
Wysłany: 2020-11-03, 22:39
|
|
|
MisioKRAK, no właśnie niestety ta metoda nie działała mi do zdjęć udostępnianych ze zbioru w photos.google.com Więc możliwe, że to wina chyba linku które są chwilowe. Więc rozejrzę się za innym serwerem do udostępniania zdjęć. |
|
|
|
|
 |
Powerrum
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Blaszak Sprinter
Dołączył: 07 Lut 2019 Piwa: 3/2 Skąd: Warszawa / Złotoryja
|
Wysłany: 2020-11-05, 21:22
|
|
|
Jak już zacząłem aktualizacje to postanowiłem, że podzielę się też swoimi uwagami, błędami oraz zmianami które zrobiłem.
Zacznę od błędów:
1. Chyba największym błędem było za mało czasu poświęcone na czytanie. W szczególności tego forum i udanych zabudow, natomiast sugerowanie się filmikami z YT które często szybko i fajnie pokazują ale rzadko ze szczegółami oraz bardzo często brakuje w nich dobrego zgłębienia tematu.
2. Z powyższego wynikł najpoważniejszy błąd. Mostki termiczne o których coś tam słyszałem, coś tam czytałem ale nie do końca załapałem o co chodzi.
Które głównie powstały przez montowania sklejki do profili i wzmocnień budy. Sugerując się nie tymi co trzeba, plus mając z tyły głowy ciągle powtarzaną wszędzie walkę o zmieszczenie się w DMC, zamiast wykonać dodatkowy drewniany stelaż większość sklejki oraz mebli przykręcałem bezpośrednio do konstrukcji auta.
Całe auto było wyłożone AluFoxem. Teraz już wiem że ściśnięty między sklejką a blachą profilu nic taki alufox nie daje. Po za tym odsłonięte łebki blachowkrętów są idealnym miejscem do skraplania się pary.
Samym Alufoxem wstępnie miałem też ocieploną szafkę nad szoferką, po pierwszym wyjeździe (który był głównym testem, prawie 3 miesiące od sierpnia do października) dodałem piankę kauczukową 9mm i wykleiłem materiałem obiciowym. I teraz jest dużo lepiej, nie ucieka ani nie wchodzi już aż tak dużo ciepła przez tą szafkę.
Choć nadal jest to najsłabiej zaizolowane miejsce nie wliczając samej szoferki którą planuje się zająć w przyszłości.
3. Akumulatory. Niestety zasugerowałem się z jednej strony dość popularną tezą w świecie karawaningu, że najlepszy wybór to akumulatory żelowe, do tego utwierdzał mnie w tym znajomy co trochę miał się znać na elektryce. Akumulatory nabyłem właśnie przez tego znajomego niestety. Używane z UPS-a ( bo mówił że będą jeszcze dobre).
To był drugi największy błąd związany z punktem pierwszym, czyli za mało wiedziałem za mało czytałem.
Akumulatory ( 3x aku żelowe w sumie 270AH w tym 2x100 i 1x70) niestety dość szybko zaczęły umierać.
Na początku wyjazdu (tak mniej więcej do połowy sierpnia) było jeszcze okej bo słońca było sporo plus ładowanie podczas jazdy (które przyczyniło się do uśmiercenia).
Niestety aku pewnie miały dużo mniej pojemności mimo trzymania całkiem nieźle napięcia oraz to że ładowałem je przez Cyrix z alternatora do tego chodząca przez przetwornice lodówka, czasem jakieś sprzęty typu blender przyczyniły się do coraz gorszej pracy akumulatorów w przeciągu 3 miesięcy używania dzień w dzień a później ponad pół roku weekendowo.
4. Złe umieszczenie grzybka z wentylatorem w kuchni. Grzybek jest przed szafką, niby nad kuchenką ale tuż przy głowie. Jedno, że głośne i denerwujące, ale większy problem to słaby ciąg i przysłanianie go głową.
Niestety nie ma jak prosto tego zmienić teraz.
Jakbym robił to drugi raz to umieściłbym grzybek bliżej krawędzi dachu ( w stronę boku samochodu) i w szafce zabudował komin wentylacyjny robiąc w ten sposób z dolnej ścianki szafki okap kuchenny z wyciągiem
To chyba tyle z największych błędów. Po zeszłorocznym 3 miesięcznym wyjeździe, zmieniłem i dodałem też kilka rzeczy. O tym kolejnym razem |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
|
|
|
 |
Wojadżer
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017 Piwa: 10/5 Skąd: Warszawa Wilanów
|
Wysłany: 2020-11-06, 09:27
|
|
|
Podzielenie się własnymi błędami jest cenniejsze niż złoto - dzięki.
Czytam sporo o izolacjach refleksyjnych - temat jest ciekawy i nawet obiecujący ale by zjawisko odbicia promieniowania cieplnego przełożyło się na izolacyjność całej przegrody trzeba konkretnych warunków, których nasz sposób montażu alufoxa spełnić nie może - w tych warunkach alufoxa w busach traktowałbym wyłącznie jako wygodną paroizolację a w sensie termicznym tylko jako warstwę zapewniającą podstawową ciągłość izolacji niwelującą mostki termiczne, ale o znikomym znaczeniu izolacyjnym w skali całej przegrody. |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/502 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2020-11-06, 11:02
|
|
|
Browarek za te uwagi Powerrum
|
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
|
 |
MisioKRAK
weteran

Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 27/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
Powerrum
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Blaszak Sprinter
Dołączył: 07 Lut 2019 Piwa: 3/2 Skąd: Warszawa / Złotoryja
|
Wysłany: 2020-11-06, 14:44
|
|
|
MisioKRAK to ja dziękuję tobie za motywacje i trzymam kciuki za budowę Hermana Napewno przyłożyła się też do tego przymusowa kwarantanna na której przebywam
Andi at
Widziałem ten filmik, choć wyszedł już po moim zakupie;) Wymieniłem na LiFePO4 od Świstaka we wrześniu. Będę jeszcze o tym pisał. Natomiast jeżeli chodzi o samą wiedzę to uważam że na forum w tematach Świstaka jest jej dużo więcej, dokładniej i bardziej szczegółowo niż w tym filmiku.
Wojadżer To prawda, po fakcie trochę poczytałem więcej.
Jednak alufox to nie tylko warstwa refelksyja a też pianka.
Tylko że 5mm to prawie nic a jeszcze przygniecione sklejką plus wkręty które dotykają blachy połączonej z blachą zewnętrzną to wynikiem jest efekt jakby nic tam nie było.
Dlatego też uważam że jak komuś zależy na naprawdę dobrej izolacji to ważne jest zakrycie profili jakimś ociepleniem i nie zgniatanie go
U mnie efekt skraplania był pewnie duży też przez to, że nie mamy ogrzewania. Jednak do póki na zewnątrz było +10 to nawet nie odczuwaliśmy jego potrzeby, wnętrze nagrzewało się szybko od przebywania i gotowania, jednak obie te czynności wytwarzają sporo pary
Poza tymi punktami z tą izolacją nie wyszło też tak najgorzej. Zdarzyło nam się spać kilka razy w temp około +3 na zewnątrz w nocy i rano termometr nigdy nie wskazywał w środku mniej niż 7-8 stopni.
Jesteśmy z partnerką zimnego chowu więc nie przeszkadzało nam to zbytnio
Dzięki za uznanie i browarki panowie
To nie koniec relacji jeszcze będę wrzucał to co zmieniłem w ostatnim czasie oraz plany na kolejne zmiany. |
|
|
|
|
 |
Wojadżer
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017 Piwa: 10/5 Skąd: Warszawa Wilanów
|
Wysłany: 2020-11-06, 16:43
|
|
|
Powerrum napisał/a: |
U mnie efekt skraplania był pewnie duży też przez to, że nie mamy ogrzewania. Jednak do póki na zewnątrz było +10 to nawet nie odczuwaliśmy jego potrzeby, wnętrze nagrzewało się szybko od przebywania i gotowania, jednak obie te czynności wytwarzają sporo pary
|
Dlatego niezbędne są w moim przekonaniu dwie rzeczy, równie ważne:
1- wentylacja aby usuwać powietrze przesycone parą i w ogóle zapewniać ruch powietrza,
2- paroizolacja aby ta para co zostanie nie dostawała się w lub pod warstwy izolacji gdzie będzie się skraplać. |
|
|
|
 |
Powerrum
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Blaszak Sprinter
Dołączył: 07 Lut 2019 Piwa: 3/2 Skąd: Warszawa / Złotoryja
|
Wysłany: 2020-11-09, 21:50
|
|
|
Hej,
Na Aliexpres obniżki więc co raz mocniej zastanawiam się nad długo odkładanym zakupem powietrznego ogrzewania postojowego. Wstępnie rozważałem chińskie lub używane orginalne Eber/Webasto, jednak stosunek ceny nówka chińczyk 450zł ( z pilotem i multikontrolerem) a używka po 1000-1200zł ( często z najprostszym ręcznym kontrolerem) przekonuje mnie do wypróbowania chińczyka.
I teraz pytanie do tych co używają. Jakiej mocy wybrać 2kW czy 5kW? Zakładając że jesteśmy raczej zimnolubni i takie 18 stopni w środku gdy na zewnątrz około 5' to komfort.
Nie wiem jak szybko takie 2kW nagrzeje taką kubaturę a przy 5kW obawiam się że po nagrzaniu gdy już zejdzie na najniższe obroty to nadal będzie podgrzewać i zrobi się w końcu za gorąco.
Co radzicie? |
|
|
|
 |
wlodo
weteran

Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
|
|
|
 |
groniar
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato L3H2
Dołączył: 10 Lis 2017 Piwa: 6/2 Skąd: Nieporęt
|
Wysłany: 2020-11-10, 08:11
|
|
|
ja miałem 8kw ale można ustawić na 2kw i te dwa w zupełności wystarcza. Przy odpaleniu chodzi szybko i grzeje mocno, po nagrzaniu pompka i nadmuch zwalnia i jest super. ale zapas mocy jest i zawsze w razie potrzeby można podkręcić. |
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2020-11-10, 10:02
|
|
|
Powerrum napisał/a: | Wstępnie rozważałem chińskie lub używane orginalne Eber/Webasto, jednak stosunek ceny nówka chińczyk 450zł |
Jeśli chcesz mam nowe chińskie 5kW mogę za 400pln sprzedać.
Jest to AIO ale można normalnie pozbyć się obudowy.
Odpalałem więc jest sprawne |
|
|
|
 |
groniar
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato L3H2
Dołączył: 10 Lis 2017 Piwa: 6/2 Skąd: Nieporęt
|
Wysłany: 2020-11-10, 12:35
|
|
|
Sory. nie doczytałem że jest nowe. Masz je czy sprzedane? |
|
|
|
 |
Powerrum
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Blaszak Sprinter
Dołączył: 07 Lut 2019 Piwa: 3/2 Skąd: Warszawa / Złotoryja
|
Wysłany: 2020-11-10, 22:39
|
|
|
wlodo, Rozwinął byś temat? Chyba że juz gdzieś opisane. Chodzi mi jak podłączyć taki regulator i jak dokładnie by sterował? Po prostu wyłączając i włączając napięcie?
groniar, Dlatego też zaczynam się skłaniać do 5kW
reaven22, Hmmm kusząca propozycja. Rozważałem co prawda wersje z tym nowszym pilotem, z tego co czytałem można więcej z niego zmieniać oraz wyświetla kilka dodatkowych informacji, ale tak się zaczynam zastanawiać na ile mi potrzebny taki rozbudowany pilot. W sumie to na pilocie mi zależało tylko po to żeby móc włączać/wyłączać z łóżka
A powiedz mi czy do tego co masz, jest w zestawie tłumik i dałoby radę to rozmontować i zamontować pod siedzeniem lub pod autem? |
|
|
|
 |
|