 |
|
|
DOKŁADANIE TURBINY LUB KOMPRESORA |
| Autor |
Wiadomość |
2mirek
doświadczony pisarz Pasionat turystyki i historii

Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011 Piwa: 7/7 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2020-11-21, 11:47 DOKŁADANIE TURBINY LUB KOMPRESORA
|
|
|
[Witam!
Chciałbym wywołać dyskusję na temat zakładania do silników wolnossących samej turbiny,
albo kompresora mechanicznego, lub elektrycznego.
Co szanowni koledzy myślą o tym??
Bardzo proszę o rzeczowe wpisy.
Z góry dziękuję wszystkim.
Mirek[/scroll]
FIAT-DUCATO-J5-C25-2-5D-SILNIK-1981-1993-LOD-Typ-silnika-Diesel.jpg3.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 1883 raz(y) 6,31 KB |
|
_________________ Mirek
 |
| Ostatnio zmieniony przez 2mirek 2020-11-23, 17:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Kamil Cz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2020-11-22, 19:35
|
|
|
Moim zdaniem to nie jest dobry pomysł. A raczej nie jest to taka prosta sprawa. Kiedyś miałem Peugota 405 1,9D i montowałem turbo do tego silnika.
-trzeba wymienić kolektory
-przerobić układ wydechowy
-doprowadzić układ smarowania do turbiny (z zasilaniem nie powinno być problemy ,można się podpić
gdzieś przy filtrze ,gorzej z odpływem, blok lub misa może nie być dostosowana )
-różni się też pompa wtryskowa (ta do turbo ma mechanizm zwiększający dawkę paliwa przy wzroście
ciśnienia w kolektorze ssącym )
-no i intelcooler jeśli takowy miałby być
-w niektórych silnikach różnią się też głowice (większa średnica zaworów)
Montaż jest możliwy ale pracochłonny i kosztowny.
Ja rozważył bym wymianę silnika na 2,5 td 116km . |
_________________ Kamil |
|
|
|
 |
2mirek
doświadczony pisarz Pasionat turystyki i historii

Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011 Piwa: 7/7 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2020-11-23, 17:14
|
|
|
Drogi Kamilu!!
Nie zrozumiałeś po co otworzyłem ten temat!!
Po pierwsze !!
Nie po to żeby pisać że się coś nie da!!
Takie posty w tym temacie Uważam tutaj za zbędne i szkodliwe. Nie gniewaj się
że tak piszę, ale nie wprowadzaj mnie w błąd a i innych forumowiczów.
Drobny przykład film-
https://www.youtube.com/watch?v=jz66QtH9Yu4
polecam i na tym przykładzie widać że-
nie potrzeba,- większych zaworów, dodatkowego smarowania,
wymiany kolektorów, oraz innych...
Nie potrzeba również stawać na głowie.
Polecanie natomiast silnika 116 koni, jest całkowicie błędne,
albowiem ten silnik w ogóle nie pasuje, gdyż był on stosowany od roku
1994 a jak widać na focie, gdzie jest tam przedstawiany silnik generacji jeden, a my tutaj piszemy o motorze Fiat Ducato I
Nie mniej Dziękuję Ci Kamilu za zabranie głosu.
Pozdrawiam Cię
Mirek.
Fiat Ducato I.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 3 raz(y) 134,44 KB |
|
_________________ Mirek
 |
| Ostatnio zmieniony przez 2mirek 2020-11-23, 18:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
smok_wawelski
weteran

Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2019 Piwa: 122/77 Skąd: Kraków-przedmieścia
|
Wysłany: 2020-11-23, 17:57
|
|
|
Koledzy - ponieważ wkrada się tu trochę zamieszanie Mirek prosi o
| 2mirek napisał/a: | ... dyskusję na temat zakładania do silników wolnossących samej turbiny, albo kompresora mechanicznego, lub elektrycznego. ....
Bardzo proszę o rzeczowe wpisy. | podając tylko małe niespecjalnie czytelne zdjęcie z opisem a właściwie nie opisem a nazwą przesłanego pliku foty mówiącym że to | Cytat: | | FIAT-DUCATO-J5-C25-2-5D-SILNIK-1981-1993-LOD-Typ-silnika-Diesel.jpg | Widze że zdjecie było wielokrotnie otwierane 104 razy lecz nikt nie włączył sie w dyskusję bo prawdopodobnie nikt nie dojrzał co to za motor. | Kamil Cz napisał/a: | | Kiedyś miałem Peugota 405 1,9D i montowałem turbo do tego silnika. | Następnie Mirek linkuje do filmiku o | Cytat: | | opis na YT - Golfa 1.9 D-kompresor |
I dopiero wtedy
| 2mirek napisał/a: | | ...jak widać na focie, gdzie jest tam przedstawiany silnik generacji jeden, a my tutaj piszemy o motorze Fiat Ducato I |
Mam taką propozycje i prośbę aby wątek był rzeczowy a dyskusja ścisła i na argumenty techniczne - nim się pokłócicie ustalcie Koledzy najpierw o czym jest rozmowa czy o uturbieniu dowolnego wolnossaka czy konkretnego typu silnika w konkretnym aucie podając np. kod silnika, rok i markę auta |
_________________ O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom. |
| |
|
|
|
 |
Piasek1
weteran
Twój sprzęt: W638 V230TD
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2020 Piwa: 30/25 Skąd: Piotrków Kujawski
|
Wysłany: 2020-11-23, 18:48
|
|
|
Krótko: nie da się.
Tzn da (bo nie ma rzeczy niemożliwych) ale gra nie warta świeczki a wyzwanie z gatunku:
- 3 miesiące w warsztacie
- 3 pierwsze wyjazdy z garażu wracasz na lince
- a kolejne pół roku poprawiasz to co sknociłeś a należało inaczej. A chyba nie o to w kamperach chodzi żeby się tłuc w koło komina.
Byle partacz tego nie zrobi bo pojęcia nie ma, gotowych schematów ani setów DIY nie ma bo to archaiczna konstrukcja a warsztaty specjalizujące się w takich tematach "bawią się w innej piaskownicy i za zupełnie inne pieniądze".
Najprostsze, najtańsze i zarazem bezproblemowe i trwałe rozwiązanie to SWAP kpl silnika - z chłodzeniem, wiązkami i sterownikiem - na 2.5TDI lub 2.8TDI. Oczywiście to i tak nie będzie P&P ale będzie 100x mniej roboty i problemów (z dorabianiem łap i mocowań) niż z zaturbianiem takiego archaizmu. |
_________________ https://www.camperteam.pl...pic.php?t=36109 |
| |
|
|
|
 |
yamah
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Sty 2019 Piwa: 266/108 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2020-11-23, 19:27
|
|
|
| Piasek1 napisał/a: | Krótko: nie da się.
|
Da się
w poprzednim kamperze miałem 2,5d i dołożone było turbo przez poprzedniego właściciela..u mnie podczas remontu silnika stwierdziliśmy że różnica jest w kolektorze z turbiną..
2mirek kup kolektor z turbiną..zwykły mechanik lub ty sam wymienisz to w 2 godziny..no może 3 z przerwą na kafkę |
_________________ Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
 |
|
|
|
 |
Skwarek
Kombatant

Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 380/163 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2020-11-23, 19:34
|
|
|
| Można jeszcze kupić gotowy silnik 1,9 td fiata lub lancii z osprzętem i niewiele kombinując wstawić lub wykorzystać jego elementy montując do swojego silnika. Jeszcze można coś trafić. Niedawno taki kupiłem taki za 500zł rozebrałem, sprawdziłem dokładnie, wymieniłem wszystkie!! zużyte elementy i nowe wtryski, sprężarka, włożyłem do skrzynki i stoi na półce na zapas, jeść nie woła;) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Piasek1
weteran
Twój sprzęt: W638 V230TD
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2020 Piwa: 30/25 Skąd: Piotrków Kujawski
|
Wysłany: 2020-11-23, 19:50
|
|
|
| yamah napisał/a: | | zwykły mechanik lub ty sam wymienisz to w 2 godziny..no może 3 z przerwą na kafkę |
a dawki paliwa itp się same wyregulują czy podpinasz po OBD modyfikując sterownik ?
| yamah napisał/a: | | w poprzednim kamperze miałem 2,5d i dołożone było turbo przez poprzedniego właściciela.. |
zatem wypadałoby poprzedniego właściciela zapytać ile mu to zajęło
Ale wracając do zaczętego wcześniej tematu SWAPA:
https://www.camperteam.pl....5+tdi&start=15
temat już był i jak widać zakończony pełnym sukcesem |
_________________ https://www.camperteam.pl...pic.php?t=36109 |
|
|
|
 |
Kamil Cz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2020-11-23, 20:40
|
|
|
Piszesz. "Co szanowni koledzy myślą o tym ", a po tym krytykujesz wpis co o tym myślę ?
Nie pisałem by Cię urazić tylko pomóc . Naprawiam silniki całe życie i wiem co piszę. Myślę że gdybyś miał wiedzę w tej materii to nie poruszałbyś tego tematu.
Nie ma specjalnej różnicy czy to silnik 1,9d Peugota czy 2,5d Fiata.
Jeśli ma to być zrobione porządnie i ma być przyrost mocy , a nie wielka turbo dziura to nie wystarczy sama turbina z kolektorem.
Pozdrawiam. |
_________________ Kamil |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 246/618 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2020-11-23, 21:26
|
|
|
"bo przeróbki są do dupki" - jak to mówi nasz ARCADARKA |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-11-23, 22:00
|
|
|
| Kamil ma racje, poszukaj odpowiedniego silnika byle nie zatarty i zrobić kapitałkę. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2020-11-23, 23:06 Re: DOKŁADANIE TURBINY LUB KOMPRESORA
|
|
|
| 2mirek napisał/a: | [Witam!
Chciałbym wywołać dyskusję na temat zakładania do silników wolnossących samej turbiny,
albo kompresora mechanicznego, lub elektrycznego.
Co szanowni koledzy myślą o tym??
] |
Jak jesteś w 300% zakochany w swoim kamperze i chcesz z nim spędzić następne 10 lat to można rzeźbić. Choć nie znajdziesz mechanika który to dobrze zrobi. W innym wypadku albo swap całego zespołu napędowego najlepiej ze skrzynią, wiązką i ogólnie wszystkim albo swap kampera na inny.... |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 327/21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-11-24, 06:56
|
|
|
| 2mirek napisał/a: | | ...Takie posty w tym temacie Uważam tutaj za zbędne i szkodliwe... |
jeżeli pytasz, czy można pociąć słomę na sieczkarni, a ktoś odpowiada, że można ale trzeba uważać na palce, to wydaje mi się, że taki post nie jest ani zbędny, ani szkodliwy.
zanim podejmiemy się jakiegoś działania, to oprócz zalet, trzeba zdać sobie sprawę z wad, które rozentuzjazmowanemu pomysłodawcy najczęściej umykają.
z mojego doświadczenia powiem tak:
jeżeli nie potrafisz sam tego zrobić, to nikt tego nie zrobi.
w moim starym kamperze (podobny rocznik) dwa lata temu potrzebowałem naprawić końcówki błotników, które zgniły. kiedyś sam to naprawiłem żywicą, ale rdza wylazła i po prostu trzeba było to zmienić.
nawet można kupić takie reparatury błotników i niedrogo, ale:
nie znalazłem we Wrocławiu i okolicach blacharza, który by się tego podjął.
dostałem szczerą odpowiedź:
panie dwa dni roboty, a zarobek żaden, w tym czasie naprawię 3 puknięte błotniki w nowszych autach i skasuję 5 razy więcej.
ale nie odradzam, chcesz - próbuj sam lub szukaj mechanika. |
_________________
 |
| Ostatnio zmieniony przez Cyryl 2020-11-24, 09:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-11-24, 07:10
|
|
|
Można, ale jest ekonomicznie nie uzasadnione.
W starych 2.5D nie zawsze były kraniki do studzenia denka tłoka, a one przy turbo są konieczne. Dodatkowym problemem jest brak zmian dawki w pompie, zależne od ciśnienia w kolektorze. Prędzej czy później, objawi się to dziurą w tłoku. Dodatkowo nie liczył bym na spektakularne przyrosty. 2.5D ma wtrysk pośredni i wykres z hamowni wyjdzie jak wielbłąd jednogarbny
Ale jak chcesz robić, to powodzenia |
|
|
|
 |
2mirek
doświadczony pisarz Pasionat turystyki i historii

Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011 Piwa: 7/7 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2021-02-05, 22:13
|
|
|
Witam!!
Dziękuję za dyskusję, co nie oznacza to że zamykam temat.
Pytano mnie jaki to silnik,- 2.5 D. 75 koni Ducato rocznik 92.
Przepraszam że wcześniej się nie wł. do tematu, ale byłem za granicą.
Tak w tym filmie, link u góry w moim poście, jest golf 1,9 D
a turbina od mercedesa.
Wasze wypowiedzi dały mi dużo do myślenia.
Dziękuję wszystkim za trud włożony w odp. na moje pytania.
Temat zostawiam jednak otwarty.
Ach.. Drogi Yamah. Dziękuję Ci bardzo za odp. i podpowiedź.
15 lat temu kupiłem taki sam kamper.( Musiałem go jednak sprzedać),
ale był on z turbiną 95 km. Kupiłem go w Niemczech od dobrego znajomego Który miał warsztat samochodowy. Powiedział mi wtedy że ten samochód nie miał turbiny i on ,,może nie osobiście,, Ją założył. Auto wyciągało 120km. a paliło poniżej 10 l. Mój teraz,- pali 13l.
Wtedy się nad tym nie zastanawiałem, a później po wypowiedziach wielu użytkowników
pomyśląłem że mnie bujał. Tylko po co?
Teraz Ty to potwierdzasz!!
Napisz coś jeszcze, o tym swoim byłym aucie, Proszę!
A co wy szanowni koledzy o tym myślicie
Pozdrawiam Wszystkich l Mirek. |
_________________ Mirek
 |
| |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|