Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
DOKŁADANIE TURBINY LUB KOMPRESORA
Autor Wiadomość
2mirek 
doświadczony pisarz
Pasionat turystyki i historii


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 7/7
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2020-11-21, 11:47   DOKŁADANIE TURBINY LUB KOMPRESORA

[Witam!

Chciałbym wywołać dyskusję na temat zakładania do silników wolnossących samej turbiny,
albo kompresora mechanicznego, lub elektrycznego.

Co szanowni koledzy myślą o tym??

Bardzo proszę o rzeczowe wpisy.

Z góry dziękuję wszystkim.

Mirek[/scroll]

FIAT-DUCATO-J5-C25-2-5D-SILNIK-1981-1993-LOD-Typ-silnika-Diesel.jpg3.jpg
Plik ściągnięto 1887 raz(y) 6,31 KB

_________________
Mirek
Ostatnio zmieniony przez 2mirek 2020-11-23, 17:16, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kamil Cz 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2020-11-22, 19:35   

Moim zdaniem to nie jest dobry pomysł. A raczej nie jest to taka prosta sprawa. Kiedyś miałem Peugota 405 1,9D i montowałem turbo do tego silnika.
-trzeba wymienić kolektory
-przerobić układ wydechowy
-doprowadzić układ smarowania do turbiny (z zasilaniem nie powinno być problemy ,można się podpić
gdzieś przy filtrze ,gorzej z odpływem, blok lub misa może nie być dostosowana )
-różni się też pompa wtryskowa (ta do turbo ma mechanizm zwiększający dawkę paliwa przy wzroście
ciśnienia w kolektorze ssącym )
-no i intelcooler jeśli takowy miałby być
-w niektórych silnikach różnią się też głowice (większa średnica zaworów)
Montaż jest możliwy ale pracochłonny i kosztowny.
Ja rozważył bym wymianę silnika na 2,5 td 116km .
_________________
Kamil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz
Pasionat turystyki i historii


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 7/7
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2020-11-23, 17:14   

Drogi Kamilu!!

Nie zrozumiałeś po co otworzyłem ten temat!!

Po pierwsze !!

Nie po to żeby pisać że się coś nie da!!
Takie posty w tym temacie Uważam tutaj za zbędne i szkodliwe. Nie gniewaj się
że tak piszę, ale nie wprowadzaj mnie w błąd a i innych forumowiczów.


Drobny przykład film-
https://www.youtube.com/watch?v=jz66QtH9Yu4



polecam i na tym przykładzie widać że-
nie potrzeba,- większych zaworów, dodatkowego smarowania,
wymiany kolektorów, oraz innych...

Nie potrzeba również stawać na głowie.

Polecanie natomiast silnika 116 koni, jest całkowicie błędne,
albowiem ten silnik w ogóle nie pasuje, gdyż był on stosowany od roku
1994 a jak widać na focie, gdzie jest tam przedstawiany silnik generacji jeden, a my tutaj piszemy o motorze Fiat Ducato I

Nie mniej Dziękuję Ci Kamilu za zabranie głosu.
Pozdrawiam Cię

Mirek.

Fiat Ducato I.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 134,44 KB

_________________
Mirek
Ostatnio zmieniony przez 2mirek 2020-11-23, 18:58, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
smok_wawelski 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2019
Piwa: 122/77
Skąd: Kraków-przedmieścia
Wysłany: 2020-11-23, 17:57   

Koledzy - ponieważ wkrada się tu trochę zamieszanie Mirek prosi o
2mirek napisał/a:
... dyskusję na temat zakładania do silników wolnossących samej turbiny, albo kompresora mechanicznego, lub elektrycznego. ....
Bardzo proszę o rzeczowe wpisy.
podając tylko małe niespecjalnie czytelne zdjęcie z opisem a właściwie nie opisem a nazwą przesłanego pliku foty mówiącym że to
Cytat:
FIAT-DUCATO-J5-C25-2-5D-SILNIK-1981-1993-LOD-Typ-silnika-Diesel.jpg
Widze że zdjecie było wielokrotnie otwierane 104 razy lecz nikt nie włączył sie w dyskusję bo prawdopodobnie nikt nie dojrzał co to za motor.
Kamil Cz napisał/a:
Kiedyś miałem Peugota 405 1,9D i montowałem turbo do tego silnika.
Następnie Mirek linkuje do filmiku o
Cytat:
opis na YT - Golfa 1.9 D-kompresor

I dopiero wtedy
2mirek napisał/a:
...jak widać na focie, gdzie jest tam przedstawiany silnik generacji jeden, a my tutaj piszemy o motorze Fiat Ducato I



Mam taką propozycje i prośbę aby wątek był rzeczowy a dyskusja ścisła i na argumenty techniczne - nim się pokłócicie ustalcie Koledzy najpierw o czym jest rozmowa czy o uturbieniu dowolnego wolnossaka czy konkretnego typu silnika w konkretnym aucie podając np. kod silnika, rok i markę auta
_________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piasek1 
weteran

Twój sprzęt: W638 V230TD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2020
Piwa: 30/25
Skąd: Piotrków Kujawski
Wysłany: 2020-11-23, 18:48   

Krótko: nie da się.
Tzn da (bo nie ma rzeczy niemożliwych) ale gra nie warta świeczki a wyzwanie z gatunku:
- 3 miesiące w warsztacie
- 3 pierwsze wyjazdy z garażu wracasz na lince
- a kolejne pół roku poprawiasz to co sknociłeś a należało inaczej. A chyba nie o to w kamperach chodzi żeby się tłuc w koło komina.
Byle partacz tego nie zrobi bo pojęcia nie ma, gotowych schematów ani setów DIY nie ma bo to archaiczna konstrukcja a warsztaty specjalizujące się w takich tematach "bawią się w innej piaskownicy i za zupełnie inne pieniądze".
Najprostsze, najtańsze i zarazem bezproblemowe i trwałe rozwiązanie to SWAP kpl silnika - z chłodzeniem, wiązkami i sterownikiem - na 2.5TDI lub 2.8TDI. Oczywiście to i tak nie będzie P&P ale będzie 100x mniej roboty i problemów (z dorabianiem łap i mocowań) niż z zaturbianiem takiego archaizmu.
_________________
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=36109
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yamah 
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Sty 2019
Piwa: 266/108
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2020-11-23, 19:27   

Piasek1 napisał/a:
Krótko: nie da się.

Da się :!:
w poprzednim kamperze miałem 2,5d i dołożone było turbo przez poprzedniego właściciela..u mnie podczas remontu silnika stwierdziliśmy że różnica jest w kolektorze z turbiną..
2mirek kup kolektor z turbiną..zwykły mechanik lub ty sam wymienisz to w 2 godziny..no może 3 z przerwą na kafkę :szeroki_usmiech
_________________
Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
Kombatant


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 380/163
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2020-11-23, 19:34   

Można jeszcze kupić gotowy silnik 1,9 td fiata lub lancii z osprzętem i niewiele kombinując wstawić lub wykorzystać jego elementy montując do swojego silnika. Jeszcze można coś trafić. Niedawno taki kupiłem taki za 500zł rozebrałem, sprawdziłem dokładnie, wymieniłem wszystkie!! zużyte elementy i nowe wtryski, sprężarka, włożyłem do skrzynki i stoi na półce na zapas, jeść nie woła;)
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piasek1 
weteran

Twój sprzęt: W638 V230TD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2020
Piwa: 30/25
Skąd: Piotrków Kujawski
Wysłany: 2020-11-23, 19:50   

yamah napisał/a:
zwykły mechanik lub ty sam wymienisz to w 2 godziny..no może 3 z przerwą na kafkę

a dawki paliwa itp się same wyregulują czy podpinasz po OBD modyfikując sterownik ?
:bajer

yamah napisał/a:
w poprzednim kamperze miałem 2,5d i dołożone było turbo przez poprzedniego właściciela..

zatem wypadałoby poprzedniego właściciela zapytać ile mu to zajęło

Ale wracając do zaczętego wcześniej tematu SWAPA:
https://www.camperteam.pl....5+tdi&start=15
temat już był i jak widać zakończony pełnym sukcesem
_________________
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=36109
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kamil Cz 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2020-11-23, 20:40   

Piszesz. "Co szanowni koledzy myślą o tym ", a po tym krytykujesz wpis co o tym myślę ?
Nie pisałem by Cię urazić tylko pomóc . Naprawiam silniki całe życie i wiem co piszę. Myślę że gdybyś miał wiedzę w tej materii to nie poruszałbyś tego tematu.
Nie ma specjalnej różnicy czy to silnik 1,9d Peugota czy 2,5d Fiata.
Jeśli ma to być zrobione porządnie i ma być przyrost mocy , a nie wielka turbo dziura to nie wystarczy sama turbina z kolektorem.
Pozdrawiam.
_________________
Kamil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 246/618
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2020-11-23, 21:26   

"bo przeróbki są do dupki" - jak to mówi nasz ARCADARKA :chytry
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-23, 22:00   

Kamil ma racje, poszukaj odpowiedniego silnika byle nie zatarty i zrobić kapitałkę.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2020-11-23, 23:06   Re: DOKŁADANIE TURBINY LUB KOMPRESORA

2mirek napisał/a:
[Witam!

Chciałbym wywołać dyskusję na temat zakładania do silników wolnossących samej turbiny,
albo kompresora mechanicznego, lub elektrycznego.

Co szanowni koledzy myślą o tym??
]

Jak jesteś w 300% zakochany w swoim kamperze i chcesz z nim spędzić następne 10 lat to można rzeźbić. Choć nie znajdziesz mechanika który to dobrze zrobi. W innym wypadku albo swap całego zespołu napędowego najlepiej ze skrzynią, wiązką i ogólnie wszystkim albo swap kampera na inny....
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 328/21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-11-24, 06:56   

2mirek napisał/a:
...Takie posty w tym temacie Uważam tutaj za zbędne i szkodliwe...


jeżeli pytasz, czy można pociąć słomę na sieczkarni, a ktoś odpowiada, że można ale trzeba uważać na palce, to wydaje mi się, że taki post nie jest ani zbędny, ani szkodliwy.

zanim podejmiemy się jakiegoś działania, to oprócz zalet, trzeba zdać sobie sprawę z wad, które rozentuzjazmowanemu pomysłodawcy najczęściej umykają.

z mojego doświadczenia powiem tak:
jeżeli nie potrafisz sam tego zrobić, to nikt tego nie zrobi.
w moim starym kamperze (podobny rocznik) dwa lata temu potrzebowałem naprawić końcówki błotników, które zgniły. kiedyś sam to naprawiłem żywicą, ale rdza wylazła i po prostu trzeba było to zmienić.
nawet można kupić takie reparatury błotników i niedrogo, ale:

nie znalazłem we Wrocławiu i okolicach blacharza, który by się tego podjął.
dostałem szczerą odpowiedź:
panie dwa dni roboty, a zarobek żaden, w tym czasie naprawię 3 puknięte błotniki w nowszych autach i skasuję 5 razy więcej.

ale nie odradzam, chcesz - próbuj sam lub szukaj mechanika.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Cyryl 2020-11-24, 09:16, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 39 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 226/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-11-24, 07:10   

Można, ale jest ekonomicznie nie uzasadnione.
W starych 2.5D nie zawsze były kraniki do studzenia denka tłoka, a one przy turbo są konieczne. Dodatkowym problemem jest brak zmian dawki w pompie, zależne od ciśnienia w kolektorze. Prędzej czy później, objawi się to dziurą w tłoku. Dodatkowo nie liczył bym na spektakularne przyrosty. 2.5D ma wtrysk pośredni i wykres z hamowni wyjdzie jak wielbłąd jednogarbny :haha:
Ale jak chcesz robić, to powodzenia :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz
Pasionat turystyki i historii


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 7/7
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2021-02-05, 22:13   

Witam!!
Dziękuję za dyskusję, co nie oznacza to że zamykam temat.
Pytano mnie jaki to silnik,- 2.5 D. 75 koni Ducato rocznik 92.
Przepraszam że wcześniej się nie wł. do tematu, ale byłem za granicą.

Tak w tym filmie, link u góry w moim poście, jest golf 1,9 D
a turbina od mercedesa.
Wasze wypowiedzi dały mi dużo do myślenia.
Dziękuję wszystkim za trud włożony w odp. na moje pytania.
Temat zostawiam jednak otwarty.

Ach.. Drogi Yamah. Dziękuję Ci bardzo za odp. i podpowiedź.
15 lat temu kupiłem taki sam kamper.( Musiałem go jednak sprzedać),
ale był on z turbiną 95 km. Kupiłem go w Niemczech od dobrego znajomego Który miał warsztat samochodowy. Powiedział mi wtedy że ten samochód nie miał turbiny i on ,,może nie osobiście,, Ją założył. Auto wyciągało 120km. a paliło poniżej 10 l. Mój teraz,- pali 13l.
Wtedy się nad tym nie zastanawiałem, a później po wypowiedziach wielu użytkowników
pomyśląłem że mnie bujał. Tylko po co?
Teraz Ty to potwierdzasz!!
Napisz coś jeszcze, o tym swoim byłym aucie, Proszę!
A co wy szanowni koledzy o tym myślicie
Pozdrawiam Wszystkich l Mirek.
_________________
Mirek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***