Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ciśnienia opon 225/75r16c
Autor Wiadomość
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 285 TL, 121 kW 2025 r.
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 65/69
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2021-02-03, 17:53   

Cytat:
co masz na oponach?


Cytat:
Michelin Agilis Camping 225/75 R 16 CP 116Q AT 475 kPa
_________________
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
--
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
- Roller Team Zefiro 285 TL - 2025 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-02-03, 17:54   

ZEUS napisał/a:
Cytat:
co masz na oponach?

Cytat:
Michelin Agilis Camping 225/75 R 16 CP 116Q AT 475 kPa

I chcesz ładować 5.5 :gwm ,ale Ci wolno.
Kiedyś był taki dowcip jak ktoś głaskał płot bo był na nim napis dupa.Wiesz jak to się skończyło.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 285 TL, 121 kW 2025 r.
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 65/69
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2021-02-03, 18:02   

w tym rzecz, że ja nie chcę ale tyle jest na tabliczce i jak zmniejszę ciśnienie to komputer protestuje, w takie opony kamper został wyposażony przez producenta (sprawdzałem w katalogu) dlatego szukam optymalnego rozwiązania poprawiającego komfort jazdy
_________________
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
--
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
- Roller Team Zefiro 285 TL - 2025 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-02-03, 18:21   

ZEUS napisał/a:
w tym rzecz, że ja nie chcę ale tyle jest na tabliczce i jak zmniejszę ciśnienie to komputer protestuje, w takie opony kamper został wyposażony przez producenta (sprawdzałem w katalogu) dlatego szukam optymalnego rozwiązania poprawiającego komfort jazdy

Jeżeli kupiłeś od dilera to tam bym oczekiwał rozwiązania problemu.Powinni wymienić opony na właściwe.
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 45/24
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2021-02-21, 08:39   

Wyslalem wczoraj zapytanie do michelin pl o maksymalne ciśnienie dla różnych rozmiarów agilis.
Ale nie my jedni mamy ten problem i w tym watku michelin customer care odpowiedzial ze maksymalne ciśnienie ze wzgledu na wzmocnioną konstrukcję jest 80psi, ale z przodu dla wiekszego komfortu mozna zmniejszyć do 65psi.

Znalazlem rowniez stronkę gdzie mozna podac nacisk na os, rozmiar opony - odroznia opony cp - a stronka podaje zalecane ciśnienie. Stronka zle wylicza tylna os.Wynika z tego jednoznaczie ze im szersza opona tym mniejsze ciśnienie. To w sumie logiczne bo szersza opona - wieksza powierzchnia "slupa powietrza".

Rowniez ten dokument potwierdza ze wezsze opony musza byc bardziej naplumpane.
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 45/24
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2021-02-23, 12:32   

dzięki ze nie wyśmialiście mnie publicznie :haha:
9.35
pomysł ze odpowiedzą na maila, lub obiorą telefon na infolinii był szczytem naiwności. Wysłałem im już 2 maile i wiadomosc na fejsie, próbowałem dzwonnic, po wybraniu któregokolwiek z 2 numerów wewnętrznych odzywa się jakiś automat dziękujący za cierpliwość ... tyle zrozumiałem bo jest po CZESKU!!!
Teraz rozumiem dlaczego za granica Continentale cieszą się lepsza opinia, bo przynajmniej bez problemów znajdziesz na necie karty techniczne produktu... Znaczy firma poważniejsza.
Dla mnie to jest niezrozumiałe...

wszedłem więc na michelin .com i... taka sama :dupa .Nawet nie można wysłać wiadomości.

Z obserwacji na necie zauważyłem ze opony do mniej więcej 2019 maja AT80PSI a potem już 475 kPa... co ciekawsze od pewnego czasu są produkowane w Polsce.

update. 12.31
zadzwoniłem do fabryki w Olsztynie i dostałem numer do pana, który ma wieczorkiem odpisać na mojego maila, w międzyczasie odpisali na fejsie ze "sprawdza ja mi mogą pomoc i wrócą do z informacjami najszybciej jak tylko to możliwe" ... mam nadzieje ze z indeksem prędkości Y :lol:
Inny pan w rozmowie, na pytanie czy sa produkowane w Polsce odpowiedział ze on nie wie skąd przyjada... znaczy ze co... sa produkowane w pl i fr?

czekam na rozwój wydarzen...
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 285 TL, 121 kW 2025 r.
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 65/69
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2021-02-23, 14:45   

decumanus napisał/a:
a potem już 475 kPa... co ciekawsze od pewnego czasu są produkowane w Polsce.


tak właśnie jest u mnie czyli 475 kPa oraz Made in Poland...
decumanus napisał/a:
Ale nie my jedni mamy ten problem i w tym watku michelin customer care odpowiedzial ze maksymalne ciśnienie ze wzgledu na wzmocnioną konstrukcję jest 80psi, ale z przodu dla wiekszego komfortu mozna zmniejszyć do 65psi.


użytkownicy Weinsberga CaraCompact w Niemczech również na swoim forum narzekają na zbyt wysokie, skutkujące dyskomfortem ciśnienie w oponach... niektórzy obniżają ciśnienie i bardzo sobie chwalą lepszy komfort. vide jedna z opinii (tłumaczenie Google):

"Jak na razie jestem bardzo zadowolony z pojazdu, ale najbardziej przeszkadzał mi brak komfortu jazdy, spowodowany niepotrzebnie wysokimi specyfikacjami ciśnienia w oponach producenta.
Przy 5,5 bar opona przypomina oponę z pełnej gumy. Jest to niepotrzebne i prawdopodobnie dzięki nowym normom Euro, aby zaoszczędzić ostatni mililitr oleju napędowego w cyklach testowych.
Producenci opon podają w swoich tabelach znacznie niższe wartości obciążenia osi. Problem: po prostu obniżenie ciśnienia powietrza jest oczywiście możliwe, ale wtedy oczywiście system monitorowania ciśnienia w oponach włącza alarm. Wtedy zawsze masz włączone światło w kokpicie i nie jesteś już ostrzeżony, jeśli opona jest uszkodzona.
Ergo, wartości progowe w elektronice płytki muszą zostać obniżone. Może to oczywiście zrobić również partner, ale wielu doświadczyło, że dealerzy odmówili, nie wiedzieli, jak to zrobić, lub naliczyli do 100 euro za ustawienia.
W poniższym filmie przedstawiam oprogramowanie, za pomocą którego każdy może to zrobić samodzielnie.
Z teraz 4 barami na HA i 3,75 bar na VA (z rezerwami bezpieczeństwa tłuszczu), jest to wygodniejsze na świecie."


ja pytałem w "moim" serwisie Peugeota o możliwość przeprogramowania komputera ale ZONK :( ... nie chcą albo nie potrafią tego zrobić :roll:
_________________
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
--
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
- Roller Team Zefiro 285 TL - 2025 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 45/24
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2021-02-23, 16:56   

na fejsie dostalem taka odpowiedz
Dzień dobry,

dla rozmiaru 215/70 R15 109/107Q:
- przód dla maksymalnego obciążenia osi 2060kg – 4,5 bar
- tył dla maksymalnego obciążenia:
- oś pojedyncza 2060 kg – 5,5 bar
- oś bliźniacza 3900 kg – 4,8 bar

Dla rozmiaru i 225/75 R16 116/114Q:

- przód dla maksymalnego obciążenia osi 2500 kg – 4,8 bar
- tył dla maksymalnego obciążenia:
- oś pojedyncza 2500 kg – 5,5 bar
- oś bliźniacza 4720 kg – 4,8 bar

Ostateczne wartości ciśnień należy zweryfikować z zleceniami producenta pojazdu.

Pozdrawiamy, MICHELIN Polska

zapytałem jak to się ma do tych 475kPa, wiec czekam dalej

poczekam czy ten chlop cos innego odpowie..
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 45/24
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2021-02-23, 20:41   

Kolejna odpowiedz od

Account Development Manager ECN

opony osobowe & dostawcze & 4x4

Michelin Polska Sp. z o.o.

"Witam,



Przy maksymalnym obciążeniu, maksymalne ciśnienia są następujące:



215/70 R15 CP 109Q – 5,5 bar (80psi, 550 kPa)
225/70 R15 CP 112Q – 5,5 bar (80psi, 550 kPa)
225/75 R16 CP 116Q - 5,5 bar (80psi, 550 kPa)


Pozdrawiam"

Oczywuscie w odpowiedzi zapytakem o te 475kpa...
Czekam dalej...
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 483/396
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2021-02-23, 21:02   

Czyli mniej więcej pokrywa się z zaleceniami producentów kamperów:
5.z przodu
5,5 z tyłu
I ja tak pompując nic specjalnie twardego nie czuję, wozu drabiniastego też nie :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pawel-m 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: laika ecovip
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2008
Piwa: 5/1
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-02-23, 22:00   

jeżdże busem blaszakiem iveco maxi ,koła 16 cali pojedyncze ,po całej europie cały czas masa oscyluje w okolicy 3.5t i nieco wiecej od lat jeżdze na ciśnieniu 4.3 -4.5 tył 3.3-3.5 przód i to mi sie sprawdza komfort w miare dobry ,wóz nie pływa po drodze a opony żyją bardzo długo
_________________
pawel
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 45/24
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2021-02-24, 11:19   

pawel-m napisał/a:
jeżdże busem blaszakiem iveco maxi ,koła 16 cali pojedyncze ,po całej europie cały czas masa oscyluje w okolicy 3.5t i nieco wiecej od lat jeżdze na ciśnieniu 4.3 -4.5 tył 3.3-3.5 przód i to mi sie sprawdza komfort w miare dobry ,wóz nie pływa po drodze a opony żyją bardzo długo


a jakie szerokie? bo wychodzi ze to dużo zmienia...
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 45/24
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2021-02-24, 18:43   

Odpowiedź od Michelin.
Wydrukowac oprawic w ramki.

"Opis na oponie 116Q AT 475kPa przedstawia nominalne wartości ciśnienia 475 kPa i obciążenia 116 (1250 kg) dla osi w ukł. pojedynczym, jednak opony z dodatkowym oznaczeniem CP są konstrukcyjne zaprojektowane do ciągłej pracy z wyższym ciśnieniem bez zwiększania obciążenia. Zgodnie ze standardem ETRTO (European Tyre and Rim Technical Organisation) dla opon z oznaczeniem CP należy zwiększyć nominalne ciśnienie o 75 kPa dla opon osi tylnej w ukł. pojedynczym.
Jest to związane z konstrukcją pojazdu typu motor-caravans, gdzie występujące siły dynamiczne, statyczne, wysoko umieszczony środek ciężkości czy tzw. duży zwis tylny są różne od występujących w pojazdach typu van, dlatego ETRTO wprowadziło oznaczenie odróżniające opony przeznaczone dla pojazdów van – oznaczone C od opon dla pojazdów motor-caravans – oznaczone CP.


Pozdrawiamy, MICHELIN Polska"

Musze sie wczytac w ETRTO ;)
Pozdrawiam.

obraz_2021-02-24_221909.png
michelin cp
Plik ściągnięto 9 raz(y) 498,08 KB

_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Ostatnio zmieniony przez decumanus 2021-02-24, 22:19, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Kompi
pawel-m 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: laika ecovip
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2008
Piwa: 5/1
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-02-24, 20:18   

225/65r16 ja jeżdze na oponach sredniej klasy .po ok 3latach wymieniam bez wzgledu na to ze bieznik jest całkiem dobry ,moi oponiarze jeszcze je sprzedają a ja wole mieć nowe opony gdyby były z górnej półki to troche byłoby żal je wymieniać ze względu na kase a jk oponki średniej klasy to sobie częsciej wymieniam,kampery stoja długo w jednym miejscu ,zimują stoją ,załadowane na słoncu i robią sie kwadratowe a te przeznaczone typowo do kamperów do chyba naciąganie klienta na kase oponki z indeksem c wystarczą
_________________
pawel
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mischka 
Kombatant


Twój sprzęt: Knaus
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 27 Lut 2016
Piwa: 141/164
Skąd: Bawaria
Wysłany: 2021-02-24, 22:52   

pawel-m napisał/a:
a te przeznaczone typowo do kamperów do chyba naciąganie klienta na kase oponki z indeksem c wystarczą
jestem tego samego zdania.
_________________
W życiu piękne są tylko chwile...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***