Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana paska rorządu
Autor Wiadomość
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-03-18, 16:51   wymiana paska rorządu

Wymieniam właśnie pasek i nie wiem jaką siłą dokręcić śrubę na wale korbowym,silnik 2.8l
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yamah 
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Sty 2019
Piwa: 266/109
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2021-03-18, 17:25   Re: wymiana paska rorządu

darek 61 napisał/a:
Wymieniam właśnie pasek i nie wiem jaką siłą dokręcić śrubę na wale korbowym,silnik 2.8l

Proszę bardzo :

.jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 104,65 KB

_________________
Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-03-18, 19:30   

Rozumiem że nowszych modeli to też dotyczy,to znaczy 02-06
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yamah 
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Sty 2019
Piwa: 266/109
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2021-03-18, 19:57   

darek 61 napisał/a:
Rozumiem że nowszych modeli to też dotyczy,to znaczy 02-06

Tak..340-350 to jest standard..a dla wałka rozrządu 120-130
_________________
Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-03-18, 20:01   

yamah napisał/a:

Tak..340-350 to jest standard.

Muszę pożyczyć taki klucz,mój tylko do 200,ale czuje że odkręcić też łatwo nie będzie.Może jakaś porada,czy po prostu długa rura.
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2021-03-18, 20:28   

darek 61 napisał/a:
...
czuje że odkręcić też łatwo nie będzie.Może jakaś porada,czy po prostu długa rura.

Daruś, opis pierwszego zdjęcia https://www.camperteam.pl...ic.php?p=350983
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-03-18, 21:29   

W J5 też sobie wymieniałem,tu będzie łatwiej,jeden pasek i tylko dwa kółka do ustawienia.Tam też potrzebna była rura.Podejrzewam że jak ta śruba puści to z reszta będzie łatwiej.
Rozrusznikiem to się trochę obawiam,ale mam takie klucze do pobijania .Spróbuje najpierw za pomocą młotka.
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2021-03-18, 22:02   

Oczywiście młotkiem najpierw, (auto na postojowym i 5 bieg zapięty) ale kompensacja luzów i naprężenia będą te uderzenia amortyzowały, ja walczyłem jak z wiatrakiem i się też odważyłem agresywnie pokonać opór.
Ustaw w ostateczności ten klucz tak, aby zaparty nie miał luzów, mój rozrusznik nawet tego oporu nie poczuł.
Manewr w stacyjce rozruch naj najkrótszy... 0,5 sek to max.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yamah 
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Sty 2019
Piwa: 266/109
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2021-03-18, 22:35   

darek 61 napisał/a:
Spróbuje najpierw za pomocą młotka.

Jak masz możliwość to pożycz sobie udarowy-kątowy..może tylko lekko zruszy śrubę to będzie ok,i standardowo nieodzowne WD..a rozrusznikiem to nie próbuj bo można bałaganu narobić :-P
_________________
Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2021-03-18, 22:59   

yamah napisał/a:
...
i standardowo nieodzowne WD..a rozrusznikiem to nie próbuj bo można bałaganu narobić :-P

Mi WD wobec trudnych śrub nigdy nie pomogło, rozrusznik... owszem :) Bez obaw że wał się ukręci :mrgreen:
WD jak spsika to śliskie potem narzędzia zesmykują się z nakrętek, dłonie śliskie uwalone i jeszcze trudniejsza robota potem, nigdy do takich celów go nie stosuję. Pomaga odkręcić dalej gdy już nakrętka puści, ale na pewno nie pomaga jej zluzować.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 360/502
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2021-03-18, 23:20   

Socale napisał/a:
Mi WD wobec trudnych śrub nigdy nie pomogło

Wiem, że to teraz towar deficytowy, ja zawsze używałem colę :diabelski_usmiech
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2021-03-19, 06:32   

yamah napisał/a:
darek 61 napisał/a:
Rozumiem że nowszych modeli to też dotyczy,to znaczy 02-06

Tak..340-350 to jest standard..a dla wałka rozrządu 120-130

Tam są śruby na wałku M8. Jak chcesz to dokręcić na 12 kilo? W tabeli też jest błąd.

Ja odkręcam i dokręcam śrubę koła pasowego w 2.8 pneumatem. Nigdy nie było problemu. W DI płaski klucz i młotek, bo tam pneumat nie podchodzi :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-03-19, 09:30   

Gewehr napisał/a:

Ja odkręcam i dokręcam śrubę koła pasowego w 2.8 pneumatem.

Mój nie daje rady,ale i tak muszę zacząć od pompy bo cała spocona.Pojedzie do pompiarza
śrub na wałku chyba nie muszę ruszać?
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2021-03-19, 09:53   

Nie trzeba, o ile nie cieknie uszczelniacz. Pompę wyciągasz bez odkręcania koła pompy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2021-03-19, 10:00   

Masz prawidłowe dane.

Zrzut ekranu (38).png
Plik ściągnięto 6 raz(y) 316,24 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***