Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kamperek blaszanka na bazie L4H3 dla rodzinki 2+2
Autor Wiadomość
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2021-04-15, 13:25   

ravael napisał/a:
Darek Szczecin napisał/a:

w L4H2 mam podwójne pióra i z rozpędu wrzuciłem poduchy, akcja bez sensu nic nie poprawiło, mogę sobie tylko tył ponieść :-/


Czyli co, lepiej pozbyć się jednego pióra przy zakładaniu poduszek?


Ja mam akurat dwa pióra paraboliczne i to jest zawieszenie najbardziej Heavy
są też takie resory jedno paraboliczne drugie proste z dodatkowymi odbojami gumowymi i tu bym nic nie ruszał

U mnie efekt taki że nie mogę obniżyć jakoś drastycznie dupa stoi wysoko , może jak już na wyjazd będzie załadowany na full i skuter to jakoś to będzie działało.
żeby mieć duży progres z poduchami, to wiadomo im miększy resor :spoko to poducha ma więcej do gadania
Ostatnio zmieniony przez Darek Szczecin 2021-04-15, 13:27, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2021-04-15, 13:26   

Ja zakładałem bałwanki bo mam jedno pióro .Z myślą ze jakby w drodze to pióro walnęło to stoję
Po montażu lepiej mi się jeździ przy ciśnieniu około 2,2 atmosfery i przy moim DMC 3200
Może tu chodzi właśnie o te pióra przy DMC 3500 a 3200 :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2021-04-15, 13:29   

andi at napisał/a:
Ja zakładałem bałwanki bo mam jedno pióro .Z myślą ze jakby w drodze to pióro walnęło to stoję
Po montażu lepiej mi się jeździ przy ciśnieniu około 2,2 atmosfery i przy moim DMC 3200
Może tu chodzi właśnie o te pióra przy DMC 3500 a 3200 :spoko


tak dokładnie
te zestawy dwu piórowe paraboliczne to chyba w DE Trojaczki mają DMC 4,2 t

tylko że jak pióro strzeli to i tak lipa bo ono pozycjonuje belkę , na szczęście to przypadek ultra rzadki :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zbynek 
zaawansowany


Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2017
Otrzymał 9 piw(a)
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-04-15, 20:01   

[quote="Darek Szczecin"]
reaven22 napisał/a:
Tomek84 napisał/a:
Maxi to głównie (albo tylko) wzmocnione zawieszenie z tyłu


nawet są różnice w przełożeniach napędu
Mam dwa Jumpery 3.0, L4H3 rpm 2500, na liczniku 120km/h drugi L4H2 rpm 2500 na liczniku 140km/h
:shock:
jeszcze nie sprawdzałem poszczególnych biegów jakie są różnice.


W 3.0 były 2 skrzynie biegów: w starszych modelach była "długa" (u Ciebie prędkość przy 2500obr/min. 140km/h), ale ze względu na niskie obroty na 6 biegu była awaryjna, więc w którymś roku zmienili skrzynie na tzw. "krótką" (2500obr/min. 120km/h) żeby podnieść obroty i wydłużyć trwałość skrzyni. Zapewne Twój L4H3 jest młodszy od L4H2 :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2021-04-15, 21:45   

[quote="Zbynek"]
Darek Szczecin napisał/a:
reaven22 napisał/a:
Tomek84 napisał/a:
Maxi to głównie (albo tylko) wzmocnione zawieszenie z tyłu


nawet są różnice w przełożeniach napędu
Mam dwa Jumpery 3.0, L4H3 rpm 2500, na liczniku 120km/h drugi L4H2 rpm 2500 na liczniku 140km/h
:shock:
jeszcze nie sprawdzałem poszczególnych biegów jakie są różnice.


W 3.0 były 2 skrzynie biegów: w starszych modelach była "długa" (u Ciebie prędkość przy 2500obr/min. 140km/h), ale ze względu na niskie obroty na 6 biegu była awaryjna, więc w którymś roku zmienili skrzynie na tzw. "krótką" (2500obr/min. 120km/h) żeby podnieść obroty i wydłużyć trwałość skrzyni. Zapewne Twój L4H3 jest młodszy od L4H2 :ok


A to to o to chodzi, myślałem że ma to związek z normami ten szybszy to Euro4, ten wolniejszy Euro5
O skrzyni szczególnej troski wiem i nie katuje na niskich obrotach i na 6 biegu pod górkę, oraz zalałem litr oleju więcej niż zaleca instrukcja, warsztaty które naprawiają te skrzynie też polecają większą ilość :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2021-04-15, 21:47   

Darek Szczecin napisał/a:
andi at napisał/a:
Ja zakładałem bałwanki bo mam jedno pióro .Z myślą ze jakby w drodze to pióro walnęło to stoję
Po montażu lepiej mi się jeździ przy ciśnieniu około 2,2 atmosfery i przy moim DMC 3200
Może tu chodzi właśnie o te pióra przy DMC 3500 a 3200 :spoko




tylko że jak pióro strzeli to i tak lipa bo ono pozycjonuje belkę , na szczęście to przypadek ultra rzadki :spoko


Darek właśnie dlatego pomontowałem bałwanki żeby odciążyć to pióro i nie walnęło :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2021-04-15, 21:55   

andi at napisał/a:
Darek Szczecin napisał/a:
andi at napisał/a:
Ja zakładałem bałwanki bo mam jedno pióro .Z myślą ze jakby w drodze to pióro walnęło to stoję
Po montażu lepiej mi się jeździ przy ciśnieniu około 2,2 atmosfery i przy moim DMC 3200
Może tu chodzi właśnie o te pióra przy DMC 3500 a 3200 :spoko




tylko że jak pióro strzeli to i tak lipa bo ono pozycjonuje belkę , na szczęście to przypadek ultra rzadki :spoko


Darek właśnie dlatego pomontowałem bałwanki żeby odciążyć to pióro i nie walnęło :spoko


:wyszczerzony:
Jak mnie w Uazie resor strzelił przy samym uchu to se kołek wsadziłem między most a ramę i się jechało :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m4in77 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Jumper L4h2 2015
Dołączył: 14 Mar 2017
Piwa: 1/7
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-04-27, 21:05   

Mam pytanie, zakupiłem modifiero. I jako że znudziło mi się używanie pilota ;) , postanowiłem zaczerpnąć twojego rozwiązania. Czyli czytnik rfid. Zakupiłem taki czytnik jak proponowałeś, ale nie wiem co jest nie tak. Nie mogę za czorta tego uruchomić. Kontroler z5r w moim przypadku na zacisku LOCK ma cały czas napięcie - stały minus. W/g instrukcji w zależności od zworki powinien mieć lub nie mieć stałe napięcie. Modifiero ma sterowanie minusem na zacisku kontrolera też jest minus ale powinien być impulsowy - tak mi się przynajmniej wydaje. Już zgłupiałem trochę, wydawało się proste a proste nie jest. Chyba że kontroler jest uwalony? Może pamiętasz jak to było u Ciebie ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 124/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2021-04-27, 23:06   

z5r ma wysterować jakiś miniaturowy przekaźnik. Mimo że z5r ma wyjście OC i steruje właśnie masą to raczej nie łączył bym bezpośrednio midifiero i z5r.



Instrukcja
https://ivel.pl/download/z5r_instrukcja_obslugi.pdf

Znalazłem fote w archiwum, podłączenie:



-czytnik do kontrolera podpinasz 3 przewodami, czarny - czerwony - biały
reszta jest niewykorzystana.
-przekaźnik którym będziesz sterował drzwiami wpinasz między pin 6 a +12(pin 7)
-masa pin 8
Reszty nie musisz podpinać.

Przy pierwszym uruchomieniu lub po resecie wprogramowujesz klucz/klucze master. Za pomocą tych kluczy dodasz dowolną ilość kolejnych.

Zworkę ustaw jak na fotce. To da 0.5s impuls po odczytaniu uprawnionego klucza.
Na schemacie poniżej to pozycja zworki opisana jako 1-praca z zamkiem elektromechanicznym.

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m4in77 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Jumper L4h2 2015
Dołączył: 14 Mar 2017
Piwa: 1/7
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-04-28, 06:53   

Dzięki, za wskazówki
Podłączone mam, tak jak na zdjęciu. Jaki przekaźnik proponujesz, żebym nie przekombinował czegoś. Może masz schemat podłączenia "łopatologiczny", ostatnio uwaliłem moduł bo się bawiłem w kombinacje ;) i zaraz uwalę tu. Bo chyba moja kombinacja, plus niewielka wiedza to niewypał :szeroki_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2021-04-28, 07:49   

m4in77 napisał/a:
Dzięki, za wskazówki
Podłączone mam, tak jak na zdjęciu. Jaki przekaźnik proponujesz, żebym nie przekombinował czegoś. Może masz schemat podłączenia "łopatologiczny", ostatnio uwaliłem moduł bo się bawiłem w kombinacje ;) i zaraz uwalę tu. Bo chyba moja kombinacja, plus niewielka wiedza to niewypał :szeroki_usmiech


zajrzyj do mojego tematu
ja przechodziłem przez to ostatnio
Ostatecznie okazało się, że płytka jest uszkodzona
możemy się zgadać na messengerze lub whatsapp, bo dużo pisania


reaven22 chyba ma taki przekaźnik: https://allegro.pl/oferta/przekaznik-miniaturowy-12v-raster-dil-styki-2x-2a-9495732866

ale jak go zamontować to mogę się tylko domyślić po schemacie

ja montowałem na próbę taki przekaźnik na wyjściu: https://pl.aliexpress.com/item/32977843369.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.1ec65c0fwak01K

i działało, ale jeszcze nie próbowałem z modifero


edit:


patrząc na ten schemat, podejrzewam, że pod:
- pin1 (+) podpinamy zasilanie +12V z aku
- pin10 (-) podpinamy wyjście LOCK z Z5R
- piny 2 i 9 (lub inną parę) podpinamy do przewodów przycisku modifero (u mnie brązowy i pomarańczowy)
a działa to tak:
w momencie aktywacji modułu Z5R kartą/tagiem, napięcie na LOCK spada z 12V do 0, tym samym działa cewka przekaźnika i zwiera nam przycisk

jeżeli się mylę, dajcie znać
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 124/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2021-04-28, 12:24   

m4in77 napisał/a:
Jaki przekaźnik proponujesz, żebym nie przekombinował czegoś. Może masz schemat podłączenia "łopatologiczny", ostatnio uwaliłem moduł bo się bawiłem w kombinacje i zaraz uwalę tu. Bo chyba moja kombinacja, plus niewielka wiedza to niewypał


Może być coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-miniaturowy-st-sh-112l-cewka-12v-7840477587

schemat





Tomek84 napisał/a:
reaven22 chyba ma taki przekaźnik: https://allegro.pl/oferta/przekaznik-miniaturowy-12v-raster-dil-styki-2x-2a-9495732866

ale jak go zamontować to mogę się tylko domyślić po schemacie


To jest spolaryzowany przekaźnik, po zaniku napięcia pozostaje w ostatniej pozycji w jakiej był. Nie nadaje się do Z5R.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomek84 
zaawansowany

Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2020
Piwa: 5/5
Skąd: małopolska
Wysłany: 2021-04-28, 20:57   

reaven22 napisał/a:

To jest spolaryzowany przekaźnik, po zaniku napięcia pozostaje w ostatniej pozycji w jakiej był. Nie nadaje się do Z5R.


masz rację, mój błąd
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m4in77 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Jumper L4h2 2015
Dołączył: 14 Mar 2017
Piwa: 1/7
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-04-29, 07:46   

reaven22 napisał/a:
m4in77 napisał/a:
Jaki przekaźnik proponujesz, żebym nie przekombinował czegoś. Może masz schemat podłączenia "łopatologiczny", ostatnio uwaliłem moduł bo się bawiłem w kombinacje i zaraz uwalę tu. Bo chyba moja kombinacja, plus niewielka wiedza to niewypał


Może być coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-miniaturowy-st-sh-112l-cewka-12v-7840477587

schemat
Obrazek




Tomek84 napisał/a:
reaven22 chyba ma taki przekaźnik: https://allegro.pl/oferta/przekaznik-miniaturowy-12v-raster-dil-styki-2x-2a-9495732866

ale jak go zamontować to mogę się tylko domyślić po schemacie


To jest spolaryzowany przekaźnik, po zaniku napięcia pozostaje w ostatniej pozycji w jakiej był. Nie nadaje się do Z5R.


Super dzięki za pomoc. Na obecną chwilę zamówiłem nowy Zr5 i czekam, bo jednak mój padnięty jest. Nie może mieć stałego napięcia na pozycji zamek. A co bym nie robił to napięcie jest stałe. Przekładanie zworek nic nie pomaga, czy zaprogramowany czy nie- jeden czort. I do tego od mojej zabawy chyba go kompletnie uwaliłem, udało mi się zwarcie zrobić :-P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 124/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2021-04-29, 07:51   

m4in77 napisał/a:
Przekładanie zworek nic nie pomaga, czy zaprogramowany czy nie- jeden czort. I do tego od mojej zabawy chyba go kompletnie uwaliłem, udało mi się zwarcie zrobić


Nauka wymaga poświęceń :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***