|
Kamperek blaszanka na bazie L4H3 dla rodzinki 2+2 |
| Autor |
Wiadomość |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2021-04-15, 13:25
|
|
|
| ravael napisał/a: | | Darek Szczecin napisał/a: |
w L4H2 mam podwójne pióra i z rozpędu wrzuciłem poduchy, akcja bez sensu nic nie poprawiło, mogę sobie tylko tył ponieść |
Czyli co, lepiej pozbyć się jednego pióra przy zakładaniu poduszek? |
Ja mam akurat dwa pióra paraboliczne i to jest zawieszenie najbardziej Heavy
są też takie resory jedno paraboliczne drugie proste z dodatkowymi odbojami gumowymi i tu bym nic nie ruszał
U mnie efekt taki że nie mogę obniżyć jakoś drastycznie dupa stoi wysoko , może jak już na wyjazd będzie załadowany na full i skuter to jakoś to będzie działało.
żeby mieć duży progres z poduchami, to wiadomo im miększy resor to poducha ma więcej do gadania |
| Ostatnio zmieniony przez Darek Szczecin 2021-04-15, 13:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2021-04-15, 13:26
|
|
|
Ja zakładałem bałwanki bo mam jedno pióro .Z myślą ze jakby w drodze to pióro walnęło to stoję
Po montażu lepiej mi się jeździ przy ciśnieniu około 2,2 atmosfery i przy moim DMC 3200
Może tu chodzi właśnie o te pióra przy DMC 3500 a 3200 |
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2021-04-15, 13:29
|
|
|
| andi at napisał/a: | Ja zakładałem bałwanki bo mam jedno pióro .Z myślą ze jakby w drodze to pióro walnęło to stoję
Po montażu lepiej mi się jeździ przy ciśnieniu około 2,2 atmosfery i przy moim DMC 3200
Może tu chodzi właśnie o te pióra przy DMC 3500 a 3200 |
tak dokładnie
te zestawy dwu piórowe paraboliczne to chyba w DE Trojaczki mają DMC 4,2 t
tylko że jak pióro strzeli to i tak lipa bo ono pozycjonuje belkę , na szczęście to przypadek ultra rzadki |
| |
|
|
|
 |
Zbynek
zaawansowany

Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2017 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-04-15, 20:01
|
|
|
[quote="Darek Szczecin"] | reaven22 napisał/a: | | Tomek84 napisał/a: | | Maxi to głównie (albo tylko) wzmocnione zawieszenie z tyłu |
nawet są różnice w przełożeniach napędu
Mam dwa Jumpery 3.0, L4H3 rpm 2500, na liczniku 120km/h drugi L4H2 rpm 2500 na liczniku 140km/h
jeszcze nie sprawdzałem poszczególnych biegów jakie są różnice. |
W 3.0 były 2 skrzynie biegów: w starszych modelach była "długa" (u Ciebie prędkość przy 2500obr/min. 140km/h), ale ze względu na niskie obroty na 6 biegu była awaryjna, więc w którymś roku zmienili skrzynie na tzw. "krótką" (2500obr/min. 120km/h) żeby podnieść obroty i wydłużyć trwałość skrzyni. Zapewne Twój L4H3 jest młodszy od L4H2 |
|
|
|
 |
| Wyświetl szczegóły |
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2021-04-15, 21:45
|
|
|
[quote="Zbynek"] | Darek Szczecin napisał/a: | | reaven22 napisał/a: | | Tomek84 napisał/a: | | Maxi to głównie (albo tylko) wzmocnione zawieszenie z tyłu |
nawet są różnice w przełożeniach napędu
Mam dwa Jumpery 3.0, L4H3 rpm 2500, na liczniku 120km/h drugi L4H2 rpm 2500 na liczniku 140km/h
jeszcze nie sprawdzałem poszczególnych biegów jakie są różnice. |
W 3.0 były 2 skrzynie biegów: w starszych modelach była "długa" (u Ciebie prędkość przy 2500obr/min. 140km/h), ale ze względu na niskie obroty na 6 biegu była awaryjna, więc w którymś roku zmienili skrzynie na tzw. "krótką" (2500obr/min. 120km/h) żeby podnieść obroty i wydłużyć trwałość skrzyni. Zapewne Twój L4H3 jest młodszy od L4H2 |
A to to o to chodzi, myślałem że ma to związek z normami ten szybszy to Euro4, ten wolniejszy Euro5
O skrzyni szczególnej troski wiem i nie katuje na niskich obrotach i na 6 biegu pod górkę, oraz zalałem litr oleju więcej niż zaleca instrukcja, warsztaty które naprawiają te skrzynie też polecają większą ilość |
|
|
|
 |
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2021-04-15, 21:47
|
|
|
| Darek Szczecin napisał/a: | | andi at napisał/a: | Ja zakładałem bałwanki bo mam jedno pióro .Z myślą ze jakby w drodze to pióro walnęło to stoję
Po montażu lepiej mi się jeździ przy ciśnieniu około 2,2 atmosfery i przy moim DMC 3200
Może tu chodzi właśnie o te pióra przy DMC 3500 a 3200 |
tylko że jak pióro strzeli to i tak lipa bo ono pozycjonuje belkę , na szczęście to przypadek ultra rzadki |
Darek właśnie dlatego pomontowałem bałwanki żeby odciążyć to pióro i nie walnęło |
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2021-04-15, 21:55
|
|
|
| andi at napisał/a: | | Darek Szczecin napisał/a: | | andi at napisał/a: | Ja zakładałem bałwanki bo mam jedno pióro .Z myślą ze jakby w drodze to pióro walnęło to stoję
Po montażu lepiej mi się jeździ przy ciśnieniu około 2,2 atmosfery i przy moim DMC 3200
Może tu chodzi właśnie o te pióra przy DMC 3500 a 3200 |
tylko że jak pióro strzeli to i tak lipa bo ono pozycjonuje belkę , na szczęście to przypadek ultra rzadki |
Darek właśnie dlatego pomontowałem bałwanki żeby odciążyć to pióro i nie walnęło |
Jak mnie w Uazie resor strzelił przy samym uchu to se kołek wsadziłem między most a ramę i się jechało |
|
|
|
 |
m4in77
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Jumper L4h2 2015
Dołączył: 14 Mar 2017 Piwa: 1/7 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-04-27, 21:05
|
|
|
Mam pytanie, zakupiłem modifiero. I jako że znudziło mi się używanie pilota , postanowiłem zaczerpnąć twojego rozwiązania. Czyli czytnik rfid. Zakupiłem taki czytnik jak proponowałeś, ale nie wiem co jest nie tak. Nie mogę za czorta tego uruchomić. Kontroler z5r w moim przypadku na zacisku LOCK ma cały czas napięcie - stały minus. W/g instrukcji w zależności od zworki powinien mieć lub nie mieć stałe napięcie. Modifiero ma sterowanie minusem na zacisku kontrolera też jest minus ale powinien być impulsowy - tak mi się przynajmniej wydaje. Już zgłupiałem trochę, wydawało się proste a proste nie jest. Chyba że kontroler jest uwalony? Może pamiętasz jak to było u Ciebie ? |
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 124/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2021-04-27, 23:06
|
|
|
z5r ma wysterować jakiś miniaturowy przekaźnik. Mimo że z5r ma wyjście OC i steruje właśnie masą to raczej nie łączył bym bezpośrednio midifiero i z5r.
Instrukcja
https://ivel.pl/download/z5r_instrukcja_obslugi.pdf
Znalazłem fote w archiwum, podłączenie:
-czytnik do kontrolera podpinasz 3 przewodami, czarny - czerwony - biały
reszta jest niewykorzystana.
-przekaźnik którym będziesz sterował drzwiami wpinasz między pin 6 a +12(pin 7)
-masa pin 8
Reszty nie musisz podpinać.
Przy pierwszym uruchomieniu lub po resecie wprogramowujesz klucz/klucze master. Za pomocą tych kluczy dodasz dowolną ilość kolejnych.
Zworkę ustaw jak na fotce. To da 0.5s impuls po odczytaniu uprawnionego klucza.
Na schemacie poniżej to pozycja zworki opisana jako 1-praca z zamkiem elektromechanicznym.
 |
| |
|
|
|
 |
m4in77
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Jumper L4h2 2015
Dołączył: 14 Mar 2017 Piwa: 1/7 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-04-28, 06:53
|
|
|
Dzięki, za wskazówki
Podłączone mam, tak jak na zdjęciu. Jaki przekaźnik proponujesz, żebym nie przekombinował czegoś. Może masz schemat podłączenia "łopatologiczny", ostatnio uwaliłem moduł bo się bawiłem w kombinacje i zaraz uwalę tu. Bo chyba moja kombinacja, plus niewielka wiedza to niewypał |
|
|
|
 |
Tomek84
zaawansowany
Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2021-04-28, 07:49
|
|
|
| m4in77 napisał/a: | Dzięki, za wskazówki
Podłączone mam, tak jak na zdjęciu. Jaki przekaźnik proponujesz, żebym nie przekombinował czegoś. Może masz schemat podłączenia "łopatologiczny", ostatnio uwaliłem moduł bo się bawiłem w kombinacje i zaraz uwalę tu. Bo chyba moja kombinacja, plus niewielka wiedza to niewypał |
zajrzyj do mojego tematu
ja przechodziłem przez to ostatnio
Ostatecznie okazało się, że płytka jest uszkodzona
możemy się zgadać na messengerze lub whatsapp, bo dużo pisania
reaven22 chyba ma taki przekaźnik: https://allegro.pl/oferta/przekaznik-miniaturowy-12v-raster-dil-styki-2x-2a-9495732866
ale jak go zamontować to mogę się tylko domyślić po schemacie
ja montowałem na próbę taki przekaźnik na wyjściu: https://pl.aliexpress.com/item/32977843369.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.1ec65c0fwak01K
i działało, ale jeszcze nie próbowałem z modifero
edit:
patrząc na ten schemat, podejrzewam, że pod:
- pin1 (+) podpinamy zasilanie +12V z aku
- pin10 (-) podpinamy wyjście LOCK z Z5R
- piny 2 i 9 (lub inną parę) podpinamy do przewodów przycisku modifero (u mnie brązowy i pomarańczowy)
a działa to tak:
w momencie aktywacji modułu Z5R kartą/tagiem, napięcie na LOCK spada z 12V do 0, tym samym działa cewka przekaźnika i zwiera nam przycisk
jeżeli się mylę, dajcie znać |
| |
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 124/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2021-04-28, 12:24
|
|
|
| m4in77 napisał/a: | Jaki przekaźnik proponujesz, żebym nie przekombinował czegoś. Może masz schemat podłączenia "łopatologiczny", ostatnio uwaliłem moduł bo się bawiłem w kombinacje i zaraz uwalę tu. Bo chyba moja kombinacja, plus niewielka wiedza to niewypał
|
Może być coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-miniaturowy-st-sh-112l-cewka-12v-7840477587
schemat
To jest spolaryzowany przekaźnik, po zaniku napięcia pozostaje w ostatniej pozycji w jakiej był. Nie nadaje się do Z5R. |
| |
|
|
|
 |
Tomek84
zaawansowany
Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2021-04-28, 20:57
|
|
|
| reaven22 napisał/a: |
To jest spolaryzowany przekaźnik, po zaniku napięcia pozostaje w ostatniej pozycji w jakiej był. Nie nadaje się do Z5R.
|
masz rację, mój błąd |
|
|
|
 |
m4in77
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Jumper L4h2 2015
Dołączył: 14 Mar 2017 Piwa: 1/7 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-04-29, 07:46
|
|
|
| reaven22 napisał/a: | | m4in77 napisał/a: | Jaki przekaźnik proponujesz, żebym nie przekombinował czegoś. Może masz schemat podłączenia "łopatologiczny", ostatnio uwaliłem moduł bo się bawiłem w kombinacje i zaraz uwalę tu. Bo chyba moja kombinacja, plus niewielka wiedza to niewypał
|
Może być coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-miniaturowy-st-sh-112l-cewka-12v-7840477587
schemat
Obrazek
To jest spolaryzowany przekaźnik, po zaniku napięcia pozostaje w ostatniej pozycji w jakiej był. Nie nadaje się do Z5R. |
Super dzięki za pomoc. Na obecną chwilę zamówiłem nowy Zr5 i czekam, bo jednak mój padnięty jest. Nie może mieć stałego napięcia na pozycji zamek. A co bym nie robił to napięcie jest stałe. Przekładanie zworek nic nie pomaga, czy zaprogramowany czy nie- jeden czort. I do tego od mojej zabawy chyba go kompletnie uwaliłem, udało mi się zwarcie zrobić |
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 124/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2021-04-29, 07:51
|
|
|
| m4in77 napisał/a: | | Przekładanie zworek nic nie pomaga, czy zaprogramowany czy nie- jeden czort. I do tego od mojej zabawy chyba go kompletnie uwaliłem, udało mi się zwarcie zrobić |
Nauka wymaga poświęceń |
|
|
|
 |
|
|