 |
|
Jak zbudować kamper xxxl powyżej 3,5 tony |
Autor |
Wiadomość |
hubertg
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Autostar Aryal
Dołączył: 05 Maj 2019 Piwa: 6/2 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2021-04-19, 12:38
|
|
|
yamah napisał/a: |
Spotkałem takiego w grudniu ub.roku w Piaskach na Mierzei ..rozsuwane ściany..podobał mi się |
Byłem ostatniego lata w Piaskach. Takim zestawem, to tam chyba naprawdę tylko mocno poza sezonem można się zmieścić.
A w temacie, też mam plany na kampera >3,5t tylko z całkowicie innym przeznaczeniem. Nie dom, a typowe kamperowanie, głównie poza kempingami.
Biorę pod uwagę samochód maks. 7,5t i do 8m długości. Niewielkie ograniczenia z wjazdem, powyżej 7,5t już jest bardzo dużo ograniczeń. Często nawet jeśli jest zakaz, to taki pojazd nie różni się zbytnio od lżejszego kampera. Można liczyć że się przemknie. Dodatkowo potencjalny mandat jak służby zatrzymają, to nieporównywalnie mniejsze problemy niż nadwaga w małym.
Moje wnioski n.t. kampera na bazie małej ciężarówki <7,5t;
+ prawie nie trzeba zwracać uwagi na wagę, mam tu na myśli głównie wyposażenie, materiały do wykończenia, zapas wody, itp., waga załogi, zapasów itp, jest raczej podobna,
+ możliwość dobrania auta, które lepiej zachowa się poza asfaltem, dla normalnego kampera z przednim napędem, trochę piasku lub mokra trawa i jest problem nawet z wyjechaniem z parkingu, jeśli droga trochę pod górę. Bus 4x4 jest tak ciężki, że już niewiele zostaje na zabudowę i ładunek.
+ solidniejsza konstrukcja, w razie jakiegoś zdarzenia z pewnością bezpieczniejszy niż zwykły kamper,
+ cena samochodu bazowego, często można kupić taniej niż busa. Koszty serwisu i eksploatacji są zbliżone, drogo to jest jak wcześniej już pisaliście, przy naprawdę dużych pojazdach,
- dodatkowe koszty typu viatoll w Polsce i odpowiedniki za granicą, wyższe opłaty za autostrady, (chociaż na naszych autostradach jeśli w busie do 3,5t są bliźniaki, to zapłaci tyle samo co 18t ciężarówka) itp., trzeba policzyć czy to dużo, biorąc pod uwagę potencjalne kierunki.
- zakazy wjazdu, ograniczenia na parkingach, ale to raczej dotyczy miast,
- większe zużycie paliwa,
- jako że baza z pewnością będzie już trochę wiekowa, możliwe ograniczenia związane z kategorią spalin, EURO 6 nie wchodzi w grę. Poważnie rozważam coś w takim wieku, aby zarejestrować na żółtych tablicach, wtedy większość ograniczeń nie dotyczy, do tego zawsze trochę oszczędności na ubezpieczeniu i przeglądach.
- trochę ograniczeń w razie awarii, mniej warsztatów, a za tym wyższe ceny,
Każdy ma inne plany, gusta i potrzeby. I na tym trzeba się skupić zanim zaczniemy oceniać pomysły innych.
Co nie znaczy, żeby nie zwracać uwagi na czasem naprawdę dziwne pomysły. Można przestrzec przed poważnym błędem, który może generować spore problemy. |
|
|
|
 |
yamah
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Sty 2019 Piwa: 265/109 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2021-04-19, 13:25
|
|
|
ZbigStan napisał/a: | yamah, Pod względem powierzchni prezentuje się dobrze. Każda wielkość kampera ma swoje zalety i wady. Jakie ten ma, to nie wiem. Swojego wybralismy, tak aby odpowiadał naszym potrzebom wynikających z doświadczeń zdobytych podczas podróży. Każdy na prawo realizować swoje marzenia.
Pozdrawiam. |
Masz rację dlatego moja fascynacja takim zestawem kończy się na "podoba mi się" pomimo że mam konia do takiego zaprzęgu ..moim zdaniem zabudowa dobra dla np.dużej rodziny lub szerokiego grona tolerowanych znajomych na wyjazd |
_________________ Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
 |
|
|
|
 |
Istvan
zaawansowany Istvan
Twój sprzęt: Łódzki Sześciopak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2014 Otrzymał 15 piw(a) Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-04-19, 14:40
|
|
|
Witam
Sprawdź czy powyżej 11 ton dmc nie trzeba jeździć wg tacho. |
|
|
|
 |
LukF
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 488/400 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2021-04-19, 14:44
|
|
|
Yamah,
Ładnie to wyjaśniłeś. Zgadzam się w pełni.
Ps. A autora wątku brak |
|
|
|
 |
LukF
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 488/400 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2021-04-19, 14:45
|
|
|
Istvan napisał/a: | Witam
Sprawdź czy powyżej 11 ton dmc nie trzeba jeździć wg tacho. |
W transporcie zarobkowym trzeba. W kamperowym nie |
|
|
|
 |
Istvan
zaawansowany Istvan
Twój sprzęt: Łódzki Sześciopak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2014 Otrzymał 15 piw(a) Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-04-19, 14:50
|
|
|
LukF napisał/a: | Istvan napisał/a: | Witam
Sprawdź czy powyżej 11 ton dmc nie trzeba jeździć wg tacho. |
W transporcie zarobkowym trzeba. W kamperowym nie |
Swego czasu pytałem w itd i tak było.
Może się zmieniło ? |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-04-19, 15:16
|
|
|
Jeżeli musi być to autobus to z garażem na smarta.Przyczepa to porażka. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ZbigStan
Kombatant

Twój sprzęt: Frankia I 65 SD
Nazwa załogi: Taborygenii, fani Frani.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Gru 2013 Piwa: 986/295 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2021-04-19, 17:44
|
|
|
LukF napisał/a: | Yamah,
Ładnie to wyjaśniłeś. Zgadzam się w pełni.
Ps. A autora wątku brak |
To dobrze, że się wszyscy zgadzamy. A autor wątku, po tylu światłych wskazówkach, głęboko przemyśliwuje.
Pozdrawiam. |
_________________ Grecja 2019
Normandia 2019
Czechy 2019
Narty, Włochy 2020 |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 316/17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-04-19, 20:30
|
|
|
jakiś czas temu (kilka lat) był na tym forum chłopak, który marzył o wielkim amerykańskim kamperze,
za wielkie pieniądze sprowadził ze Stanów kampera wielkości autobusu z rozsuwanymi ścianami i miał kłopoty z zarejestrowaniem go.
ponieważ był z Wrocławia umówiliśmy się na jednej stacji benzynowej i ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że robił kat. C w firmie, której pracuję.
pojechaliśmy na "moją" stację, gdzie kamper został zarejestrowany.
w efekcie pół roku później widziałem tego kampera wystawionego na sprzedaż za cenę dużo mniejszą, od ceny kupna.
jeżeli do tego dołożylibyśmy ilość kłopotów z załatwianiem formalności, to trochę bez sensu, bo nie wiem czy ten chłopak chociaż raz wyjechał tym kamperem na choćby krótką wycieczkę.
więc stąd moje pytanie: po co? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 316/17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-04-19, 20:31
|
|
|
Istvan napisał/a: | LukF napisał/a: | Istvan napisał/a: | Witam
Sprawdź czy powyżej 11 ton dmc nie trzeba jeździć wg tacho. |
W transporcie zarobkowym trzeba. W kamperowym nie |
Swego czasu pytałem w itd i tak było.
Może się zmieniło ? |
nie zmieniło się:
rozporządzenie 561/2006
natomiast wymogi jakie musi spełnić kierowca:
Ustawa o Transporcie Drogowym art. 39a. |
_________________
 |
|
|
|
|
 |
Matheus
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Otrzymał 18 piw(a) Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2021-04-20, 08:31
|
|
|
hubertg napisał/a: | dodatkowe koszty typu viatoll w Polsce i odpowiedniki za granicą, wyższe opłaty za autostrady, (chociaż na naszych autostradach jeśli w busie do 3,5t są bliźniaki, to zapłaci tyle samo co 18t ciężarówka) itp., trzeba policzyć czy to dużo, biorąc pod uwagę potencjalne kierunki.
- zakazy wjazdu, ograniczenia na parkingach, ale to raczej dotyczy miast,
- większe zużycie paliwa,
- jako że baza z pewnością będzie już trochę wiekowa, możliwe ograniczenia związane z kategorią spalin, EURO 6 nie wchodzi w grę. Poważnie rozważam coś w takim wieku, aby zarejestrować na żółtych tablicach, wtedy większość ograniczeń nie dotyczy, do tego zawsze trochę oszczędności na ubezpieczeniu i przeglądach.
- trochę ograniczeń w razie awarii, mniej warsztatów, a za tym wyższe ceny, |
viatoll w polsce wychodzi tylko nieznacznie drożej(mam Euro0) niż osobówka z przyczepą(Euro4).
Za granicą w wielu przypadkach kupuje się winietę jak na małego kampera więc ceny opłat drogowych nie są aż takie straszne jak wszystkim się wydaje.
co do ograniczeń wjazdów tonażowych to w wielu miejscach dotyczą one cięzarowych a nie kamperów. |
_________________
Renault Carrier - autobus kamper
eMQbatek
|
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 316/17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-04-20, 09:46
|
|
|
jeżeli jest znak B-5 dotyczy on:
pojazdów ciężarowych powyżej 3,5t DMC,
pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych powyżej 3,5t DMC,
ciągników samochodowych (siodłowych i balastowych),
pojazdów wolnobieżnych i ciągników rolniczych.
jeżeli jest znak B-5a dotyczy on:
pojazdów ciężarowych powyżej 6t DMC,
pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych powyżej 6t DMC,
ciągników samochodowych (siodłowych i balastowych),
pojazdów wolnobieżnych i ciągników rolniczych.
więc jeżeli mamy w dowodzie "pojazd specjalny", to owe znaki dotyczą naszego pojazdy w zależności od DMC.
B-5a.png
|
 |
Plik ściągnięto 3991 raz(y) 12,7 KB |
B-5.png
|
 |
Plik ściągnięto 3991 raz(y) 44,97 KB |
|
_________________
 |
|
|
|
 |
Matheus
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Otrzymał 18 piw(a) Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 316/17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-04-20, 10:28
|
|
|
zacytowałem rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów na drodze, tam jest to co zacytowałem, ani więcej ani mniej.
a jak kto będzie postępował, jak będzie to egzekwowane, to już osobna sprawa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
hubertg
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Autostar Aryal
Dołączył: 05 Maj 2019 Piwa: 6/2 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2021-04-20, 13:40
|
|
|
Cyryl napisał/a: | zacytowałem rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów na drodze, tam jest to co zacytowałem, ani więcej ani mniej.
a jak kto będzie postępował, jak będzie to egzekwowane, to już osobna sprawa. |
I tu potrzebna kalkulacja, nie wiem jak poza Polską, ale u nas najgorsze co może nas spotkać to mandat 500 zł + 3 pkt. karne.
Ryzykujemy 500PLN czy idziemy pieszo
A w dużym to zawsze więcej miejsca na rowery/skuter a nawet motocykl. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|