Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ducato 2013 wibracje podczas jazdy
Autor Wiadomość
ipy 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Rogalik Ducato 2.3 150 2013
Nazwa załogi: 3 Kapelusze
Dołączył: 18 Sie 2016
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2021-07-28, 04:35   Ducato 2013 wibracje podczas jazdy

Cześć. Mam pytanie odnośnie wibracji, pojawiających się podczas jazdy moim Ducato 2013, 150KM.

Auto jedzie gładko do około 60 km/h. Po przekroczeniu tej prędkości, pojawiają się wibracje, które maksymalne natężenie osiągają przy około 75 km/h, potem słabną. Po przekroczeniu 85 km/h, wibracje zanikają.

Przy 75 km/h, auto trzęsie się na tyle, że rozmazuje mi się obraz przed oczami i brzuch miota się na wszystkie strony ;-)

Sytuacja trwa od samego zakupu, na starych oponach. Po zmianie opon na fabrycznie nowe i wyważeniu kół, nic się nie zmieniło. Zmieniono też tarcze hamulcowe.

Wibracje nie zależą od zapiętego biegu, występują nawet w czasie jazdy na luzie.

Co może być przyczyną? Jak mogę dociec, co sprawdzić?

Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 90/89
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2021-07-28, 06:47   

Ja bym stawiał na przeguby Cardana.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/601
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2021-07-28, 07:07   

Janusszr napisał/a:
na przeguby Cardana.

to nie "Syrena" :-P
ipy sprawdż podporę prawej półosi i przeguby wewnętrzne półosi.
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2021-07-28, 07:08   

Jeśli wibracje są też na luzie, bez obciążenia, to idą z kól, lub piast. Półosie wibrują tylko przy przyspieszaniu. Dobry mechanik szybko poradzi sobie z tematem. Może być tak, że masz coś wystającego z nadwozia i ono daje też taki efekt, pod naporem powietrza.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 90/89
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2021-07-28, 07:45   

SlawekEwa napisał/a:
Janusszr napisał/a:
na przeguby Cardana.

to nie "Syrena" :-P
ipy sprawdż podporę prawej półosi i przeguby wewnętrzne półosi.

Miałem taki efekt w Subaru.
PS.
Podobny efekt miałem w Polonezie Trucku. Męczyłenm się z tym dość długo. Przyczyna-podczas konserwacji podwozia wał napedowy nie był zabezpieczony i masa konserwująca była tylko z jednej strony.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-07-28, 08:41   

Czasami warto pojechać na szarpak.Nawet jeżeli nic nie znajdą to będzie można wyeliminować jakieś luzy na zawieszeniu.Sprawdzenie tyłu też nie zaszkodzi.
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
007jędruś 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato campervan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sty 2018
Piwa: 8/20
Skąd: BIA
Wysłany: 2021-07-28, 21:22   

Janusszr napisał/a:
SlawekEwa napisał/a:
Janusszr napisał/a:
na przeguby Cardana.

to nie "Syrena" :-P
ipy sprawdż podporę prawej półosi i przeguby wewnętrzne półosi.

Miałem taki efekt w Subaru.
PS.
Podobny efekt miałem w Polonezie Trucku. Męczyłenm się z tym dość długo. Przyczyna-podczas konserwacji podwozia wał napedowy nie był zabezpieczony i masa konserwująca była tylko z jednej strony.


Janusz w Ducato nie ma przegubu cardana, oczywiście w tym z napędem na przednią oś.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2021-07-28, 21:37   

Wibracja objawia się adekwatnie z obrotami kół niezależnie czy na prostej z tempomatem, czy z górki bez napędzania.
Zatem winne może być wszystko co kręci się równo z kołami.
Jeśli w przednich półosiach i tylnych piastach wszystko ok, to sprawdź czy masz wszystkie śruby w kołach.
.
Miałem kiedyś "ugryzioną" tarczę w Chryslerze, trzepało autem jak niewyważone koło i nikt nic nie wymyślił. Jak dałem nowe tarcze na tył, ustąpiło.
Nie piszę tego że tak jest, ale dlatego że diabeł siedzi w szczególe. Trzeba go złapać, zabrać mu widełki i połamać, urwać ogonek i diabełek przestanie się głupio śmiać :diabelski_usmiech
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Ostatnio zmieniony przez Socale 2021-07-28, 21:40, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 90/89
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2021-07-28, 21:39   

007,
oki, przegub homokinetyczny jest w Dukato?
Ja, człek starej daty wszystkie te przeguby nazywam przegubami Cardana.
Poprawię się. Obiecuję.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
007jędruś 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato campervan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sty 2018
Piwa: 8/20
Skąd: BIA
Wysłany: 2021-07-28, 21:44   

Janusz nie bierz tego do siebie . Pisałeś o przegubie Cardana, wale napędowym w polonezie itp. Tego wszystkiego w ducato nie ma.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2021-07-28, 21:51   

Janusszr napisał/a:
...
Ja, człek starej daty wszystkie te przeguby nazywam przegubami Cardana.
...

Może źle nazwałeś ale rację zapodałeś, bowiem na półosi prawej jest zastosowany przegub który lubi dostawać minimalnych luzów na podporze i sam wobec wibracji się wyklepuje czego efektem jest dolegliwość tytułowa.
.
Sugeruję:
Kanał.
Sprawdzić szarpając ręką ruch/luz półosi przód-tył<>góra-dół. brak wykrycia luzu>>> przetoczyć pojazd tak by koła obróciły się o 45stopni i sprawdzić tak samo.
Brak wykrycia = szukamy dalej.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/601
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2021-07-28, 22:06   

Socale napisał/a:
Może źle nazwałeś ale rację zapodałeś, bowiem na półosi prawej jest zastosowany przegub który lubi dostawać minimalnych luzów na podporze i sam wobec wibracji się wyklepuje czego efektem jest dolegliwość tytułowa.
.

"Konia kują, a żaba nogę podstawia" :haha:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ipy 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Rogalik Ducato 2.3 150 2013
Nazwa załogi: 3 Kapelusze
Dołączył: 18 Sie 2016
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2021-07-28, 22:19   

Dziękuję za odpowiedzi. Auto było na szarpakach, żadnych niepokojących objawów. Zresztą pół zawieszenia po zakupie zostało wymienione.

Czy przyczyną może być obluzowana/ nadłamana osłona pod silnikiem, która nieco zwisa poniżej poziomu zderzaka?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 90/89
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2021-07-28, 22:21   

007 napisał/a:
Janusz nie bierz tego do siebie . Pisałeś o przegubie Cardana, wale napędowym w polonezie itp. Tego wszystkiego w ducato nie ma.

Chodziło mi tylko o podanie przyczyn podobnych objawów. Żle przeprowadzona konserwacja podwozia, może narobić bałaganu.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-07-28, 22:35   

ipy napisał/a:
Czy przyczyną może być obluzowana/ nadłamana osłona pod silnikiem, która nieco zwisa poniżej poziomu zderzaka?

Myślisz że to mogło by mieć aż taki wpływ żeby aż tak poniewierało całym autem.Szczerze wątpię,ale chyba nie ma problemu zdjąć tą osłonę i się przejechać.
Ja bym zajrzał do przegubów wewnętrznych,tam są takie trzy kółka na łożyskach.Gdy któreś łożysko się rozpadnie można nadal jechać,ale wtedy tam powstają luzy.Niekoniecznie do tego trzeba wyciągać całą oś.Myślę że wystarczy zsunąć gumę,wyczyścić ze smaru i sprawdzić czy nie ma tam luzu.
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***