Kamper na podwoziu Forda - uciąg haka |
Autor |
Wiadomość |
PLopaPL
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2022-01-12, 22:13 Kamper na podwoziu Forda - uciąg haka
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie,
Rozważamy zakup nowego kampera, padło na Chausson 720 na podwoziu Forda. Mam pytanie do osób, które posiadają kampera dowolnego producenta na podwoziu Forda. Jaki jest uciąg haka przy manualnej i automatycznej skrzyni biegów?
Sprzedawca twierdzi, że przy automacie to jedynie 750 kg. Na dodatek podobno nie ma możliwości doposażenia w hak holowniczy poza fakbryką.. Czy ktoś ma kampera Chausson z hakiem? |
|
|
|
 |
BikerB
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: L4H2 2015
Dołączył: 02 Lip 2021 Piwa: 6/1 Skąd: UK
|
Wysłany: 2022-01-13, 08:50
|
|
|
To jest 3,5 tonowy camper
Tam sie oszczedza na wszystkim zeby wage utrzymac,
Czesto tez na przekrojach w podwoziu
On ma spory zwis, ta przedluzka na bank jest z jakiejs cienizny zrobiona
Zreszta o Ile pamietam to 750kg to jest max producenta |
|
|
|
 |
marcincin
zaawansowany

Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 50/36 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-01-13, 10:14 Re: Kamper na podwoziu Forda - uciąg haka
|
|
|
PLopaPL napisał/a: | Witam wszystkich serdecznie,
Rozważamy zakup nowego kampera, padło na Chausson 720 na podwoziu Forda. Mam pytanie do osób, które posiadają kampera dowolnego producenta na podwoziu Forda. Jaki jest uciąg haka przy manualnej i automatycznej skrzyni biegów?
Sprzedawca twierdzi, że przy automacie to jedynie 750 kg. Na dodatek podobno nie ma możliwości doposażenia w hak holowniczy poza fakbryką.. Czy ktoś ma kampera Chausson z hakiem? |
Przy silniku 170 KM i automacie maksymalna waga przyczepy to 750kg - tak mam w DR wbite i tak jest napisane w homologacji. W manualu jest więcej (chyba 2500kg), ale konstrukcja haka musi być dokręcana do ramy holownika - profile na których opiera sie garaż są za delikatne i albo trzeba zostosować osobne, albo wymieniać na bardziej masywne co ma oczywiście wpływ na pomniejszenie ładowności. Podejrzewam, że taki hak z odpowiednimi profilami to dodatkowa waga 30-50 kg. Nie wiem czy na rynku są jakieś homologowane rozwiązania (dokręcane do oryginalnej ramy holownika), czy tylko fabryczne. |
_________________ Marcincin
 |
|
|
|
 |
PLopaPL
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2022-01-13, 12:04 Re: Kamper na podwoziu Forda - uciąg haka
|
|
|
marcincin napisał/a: | PLopaPL napisał/a: | Witam wszystkich serdecznie,
Rozważamy zakup nowego kampera, padło na Chausson 720 na podwoziu Forda. Mam pytanie do osób, które posiadają kampera dowolnego producenta na podwoziu Forda. Jaki jest uciąg haka przy manualnej i automatycznej skrzyni biegów?
Sprzedawca twierdzi, że przy automacie to jedynie 750 kg. Na dodatek podobno nie ma możliwości doposażenia w hak holowniczy poza fakbryką.. Czy ktoś ma kampera Chausson z hakiem? |
Przy silniku 170 KM i automacie maksymalna waga przyczepy to 750kg - tak mam w DR wbite i tak jest napisane w homologacji. W manualu jest więcej (chyba 2500kg), ale konstrukcja haka musi być dokręcana do ramy holownika - profile na których opiera sie garaż są za delikatne i albo trzeba zostosować osobne, albo wymieniać na bardziej masywne co ma oczywiście wpływ na pomniejszenie ładowności. Podejrzewam, że taki hak z odpowiednimi profilami to dodatkowa waga 30-50 kg. Nie wiem czy na rynku są jakieś homologowane rozwiązania (dokręcane do oryginalnej ramy holownika), czy tylko fabryczne. |
Czy w swoim Benimarze masz hak? Orientujesz się może czy można to domontować poza fabryką np w zewnętrznym serwisie autoryzowanym?
Chciałbym mieć hak do ciągania właśnie jakieś lekkie przyczepki, najlepiej do 1500 kg. 750 od biedy też by wystarczyło - jakiś motor, quad, skuter wodny zawsze wejdzie. Bez haka pozostaje mi jechać kamperem i osobowym z przyczepką |
|
|
|
|
 |
Grooby78
trochę już popisał
Twój sprzęt: Roller Team 298M
Dołączył: 19 Sie 2020 Piwa: 4/1 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 2022-01-13, 19:54
|
|
|
W Roller Teamie 298M na bazie Transita maksymalna masa przyczepy z hamulcem to 1990 kg, a bez hamulca 750 kg. Dane z DR.
Silnik 2.0 170KM, skrzynia manual. |
|
|
|
|
 |
marcincin
zaawansowany

Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 50/36 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-01-13, 20:00 Re: Kamper na podwoziu Forda - uciąg haka
|
|
|
PLopaPL napisał/a: |
Czy w swoim Benimarze masz hak? Orientujesz się może czy można to domontować poza fabryką np w zewnętrznym serwisie autoryzowanym?
Chciałbym mieć hak do ciągania właśnie jakieś lekkie przyczepki, najlepiej do 1500 kg. 750 od biedy też by wystarczyło - jakiś motor, quad, skuter wodny zawsze wejdzie. Bez haka pozostaje mi jechać kamperem i osobowym z przyczepką |
Z hakiem nie pomogę - nie mam i nie planuję mięć (wszystko co mi jest potrzebne mieści się w garażu). Nie zgłębiałem tego tematu, ale może inni coś podpowiedzą. |
_________________ Marcincin
 |
|
|
|
 |
armar
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Challenger 380
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 1/1 Skąd: oława
|
Wysłany: 2022-01-16, 16:22
|
|
|
PLopaPL mam bliźniaczy model Challenger 380 silnik 2.0 automat.Kupiony nowy w niemczech i w homologacji rubryce masa przyczepy bylo "0".Tył pod garażem zrobiony jest z aluminiowych jekielków. Sprawdź czy napewno ma 750 kg?Pozdrawiam |
|
|
|
 |
rigg
stary wyga

Twój sprzęt: Benimar Tessoro 468 NK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lis 2014 Piwa: 26/14 Skąd: Kaszubowo
|
Wysłany: 2022-01-17, 03:39
|
|
|
W broszurze Benimara jest napisane: *** The towable weights are as follows:
• Ford 130 HP: maximum towable weight 1500 kg
• Ford 170 HP: maximum towable weight 1500 kg
• Ford with automatic transmission regardless of power: maximum
towable weight 750 kg
Także przy automacie max 750kg.
Kiedyś poprosiłem o cennik krajowego dilera Chausson i jest tam napisane
Hak holowniczy montowany w fabryce ⁽⁷⁾ (może ograniczyć ilość miejsc do jazdy)waga 68kg cena 1 414 euro (netto).
7) Montaż haka holowniczego wymaga specjalnego dokumentu COC |
|
|
|
 |
armar
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Challenger 380
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 1/1 Skąd: oława
|
Wysłany: 2022-01-17, 12:15
|
|
|
Biorąc pod uwagę cenę i wagę tego haka ,muszą na etapie produkcji zastępować ramę aluminiową pod garażem na stalową.Zmierzyłem u mnie (brak możliwości montażu haka) to końcowe 115 centymetrów wykonane jest z aluminium. |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2022-01-17, 12:29
|
|
|
Panowie
Założyć hak z pewnością się da i wykona to ogarnięty majster, który w tym siedzi (np. robi zabudowy pod lawety itp.). Cenowo zmieści się nawet z dedykowaną wiązką w 3 kpln. Waga - pewnikiem dojdzie te 60-80 kg. Oryginalne mocowania garażu pozostają nietknięte - majster wykona homologowany hak na dodatkowej podkonstrukcji pod garażem i zamocuje się bezpośrednio do ramy pojazdu. Tak też wykonywane są haki na 99% lawet, które ciągają za sobą przyczepy z autami po całej Europie. Rozwiązanie w mojej ocenie bezpieczne. Dodatkowo przy małej stłuczce z tyłu macie ochroniony garaż :-)
Pytanie tylko czy ma to sens, skoro w papierach i tak pozostanie ograniczenie do 750 kg? |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
 |
armar
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Challenger 380
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 1/1 Skąd: oława
|
Wysłany: 2022-01-17, 12:50
|
|
|
RAV problemem może być homologacja i jej zmiana
(koszt?).Jeśli pojazd wyjeżdża bez haka z fabryki to ma w rubryce hak ma wpisane "0" nie "750 kg"Tak jest u mnie w Challenger 380 jest to bliźniaczy model tylko inne wykończenie detali. |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2022-01-17, 13:01
|
|
|
Armar
1. Homologacji nie zmienisz
2. To, że pojazd wyjeżdża bez haka nie oznacza, że takowego założyć nie możesz - ja nie miałem, a w DR mam dopuszczalne 2.500 kg przyczepy hamowanej i 750 kg bez hamulca (hak oczywiście aktualnie na aucie siedzi)
3. Kluczem jest homologacja - jeśli zawiera satysfakcjonujące parametry - można walczyć (zrobić zdjęcia podwozia i posłać do speca od zabudów - oceni co da się zrobić). |
_________________ Byle do przodu |
Ostatnio zmieniony przez Rav 2022-01-17, 13:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rigg
stary wyga

Twój sprzęt: Benimar Tessoro 468 NK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lis 2014 Piwa: 26/14 Skąd: Kaszubowo
|
Wysłany: 2022-01-17, 13:01
|
|
|
Należy się jeszcze zastanowić czy takie HOME MADE haki nie spowodują utraty gwarancji na zabudowę... |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 358/496 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2022-01-17, 13:04
|
|
|
armar napisał/a: | Jeśli pojazd wyjeżdża bez haka z fabryki to ma w rubryce hak ma wpisane "0" nie "750 kg" |
Montowałem hak co prawda do kombi, ale też miałem "0" - zamontowałem dedykowany, pojechałem na stację diagnostyczną, diagnosta zrobił swoje, wydał papier z którym trzeba iść do WK. Wydział Komunikacji wbił hak w dowód i kartę pojazdu i po sprawie.
Podstawowa sprawa: hak musi być homologowany, a nie wystrugany przez kowala. |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 358/496 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2022-01-17, 13:07
|
|
|
rigg, rigg napisał/a: | HOME MADE | diagnosta nie dopuści do ruchu |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
|