niedogrzany silnik w Ducato 2010r |
Autor |
Wiadomość |
jacek2214
doświadczony pisarz
Nazwa załogi: sadza
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2021 Piwa: 4/2 Skąd: czluchow
|
Wysłany: 2022-03-13, 09:14
|
|
|
I to sie zgadza |
_________________ Anita i Jacek |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2022-03-13, 13:33
|
|
|
Sprzedawca opisał jako tzw. zimowy przeznaczony na kraje skandynawskie. Wcześniej był montowany na cieplejsze regiony jak Włochy i zbyt wcześnie ( jak dla mnie) się otwierał. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 85/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-03-13, 14:41
|
|
|
A może by tak po prostu zacząć od sprawdzenia działania termostatu najprostszą chłopską metodą. czy nie jest po prostu cały czas otwarty. Pojeździć trochę, aby się trochę podgrzał silnik.A potem sprawdzić, czy rura za termostatem jest całkowicie zimna czy też taka trochę letniawa. Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości do działania tego elementu to lepiej wymienić od razu, bo to niewielki koszt. Jeśli się gdzieś zawiesza, zacina - to w drugą stronę skutki mogą być katastrofalne. Tak jak kiedyś u mnie, gdzie się zawiesił - ale w położeniu zamkniętym. Efekt- wywalona uszczelka pod głowicą w Austrii na autostradzie. O kosztach i stresie lepiej nie mówić |
|
|
|
 |
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2022-03-13, 16:15
|
|
|
U mnie wszystko było sprawdzane i sprawne . Wcześniej pełne otwarcie termostatu było przy 69 stopniach celsjusza a teraz przy 85.
Zresztą na obu termostatach były wybite temperatury otwarcia i to się zgadzało. Okazało się że do mojego ducato w sprzedaży były trzy rodzaje termostatów. 69 st ,78 st,85 st. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2022-03-13, 16:32
|
|
|
Kazik II napisał/a: | Tak jak kiedyś u mnie, gdzie się zawiesił - ale w położeniu zamkniętym. Efekt- wywalona uszczelka pod głowicą w Austrii na autostradzie. |
Zegar temp też się zawiesił ? |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 85/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-03-13, 18:55
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | Zegar temp też się zawiesił ? |
Jadąc wieczorem w deszczu gapisz się na wskaźnik temperatury, czy na drogę? |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 194/150 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2022-03-13, 18:57
|
|
|
Kazik II napisał/a: | SlawekEwa napisał/a: | Zegar temp też się zawiesił ? |
Jadąc wieczorem w deszczu gapisz się na wskaźnik temperatury, czy na drogę? |
Ale kontrolkę CZERWONĄ to trudno przeoczyć |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2022-03-13, 20:17
|
|
|
MILUŚ napisał/a: | Ale kontrolkę CZERWONĄ to trudno przeoczyć |
się przepaliła |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2022-03-14, 21:35
|
|
|
Dziś zmieniałem termostat w 3.0 W obecnych temperaturach trzymał około 65 stopni. Po zmianie wskazówka idealnie w pionie. Koszt orginalnego termostatu trochę ponad 300 zł. Co najdziwniejsze, to w Intercars, autoland, czy interteam, brak na stanie Coraz gorzej z częściami zamiennymi w hurtowniach |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2022-03-15, 12:13
|
|
|
Termostat Fiat/PSA 3,0 w oryginale 504132246 stary nr. 504657285 kosztuje 457 zł. W pudełku najczęściej termostat Wahlera nr 410075.79D cena 183 (!) i jest to baaardzo fajna cena dla sprzedającego |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
Monter
stary wyga www.dem.yt

Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2020 Piwa: 31/26 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2022-03-15, 17:43
|
|
|
eMKa napisał/a: | Termostat Fiat/PSA 3,0 w oryginale 504132246 stary nr. 504657285 kosztuje 457 zł. W pudełku najczęściej termostat Wahlera nr 410075.79D cena 183 (!) i jest to baaardzo fajna cena dla sprzedającego |
Oryginał właśnie wahler. Cenę podałem swoją, a nie detal |
|
|
|
 |
JanusS
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Burstner Aviano 726
Dołączył: 21 Lut 2021 Piwa: 1/11 Skąd: Mierzęcice
|
Wysłany: 2022-03-27, 22:06
|
|
|
Koledzy, którzy radzili wymienić termostat mieli rację! Wymieniłem i jest OK. Ale przy okazji wymiany zdziwko było ogromne bo ten stary termostat wyjęliśmy i był ZAMKNIETY !!! Wrzuciliśmy do wrzącej wody i ani drgnął! Cały czas zamknięty!!! Jakim więc cudem zamknięty termostat dawał efekt niedogrzania silnika??? To zagadka! |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2022-03-27, 22:47
|
|
|
JanusS napisał/a: | ...
stary termostat wyjęliśmy i był ZAMKNIETY !!! Wrzuciliśmy do wrzącej wody i ani drgnął! Cały czas zamknięty!!! Jakim więc cudem zamknięty termostat dawał efekt niedogrzania silnika??? To zagadka! |
Jak długo topiłeś termostat we wrzątku? Reakcja jest nawet po kilku minutach.
To nie jest zagadka, to jest niebezpieczeństwo zarżnięcia silnika.
Do sprawdzenia/wymiany czujnik temperatury oraz połączenia na stykach i wtyczkach. Musisz dążyć do poprawności wskazań bo nic nie usprawiedliwi zagadek które zabiją ci silnik Diabeł tkwi w pierdołach, trzeba je tylko wykryć, owe "tylko" nie jest sprawą prostą.
Jak diabełka dopadniesz, wyrwiesz mu ogonek i już nie będzie się śmiał, widłami gnojka potraktujesz i zdechnie a auto uleczysz. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 85/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-04-01, 12:46
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | MILUŚ napisał/a: | Ale kontrolkę CZERWONĄ to trudno przeoczyć |
się przepaliła |
Się nie przepaliła. Ale to było stare ducato - tam deska rozdzielcza była znacznie poniżej linii wzroku i przy złych warunkach, kiedy człowiek był bardzo skupiony na drodze można było nie zauważyć. Ja po tym zakładałem sobie dodatkowy brzęczyk ostrzegający o przegrzaniu. W nowszych dostawczakach a chyba i w ciężarówkach brzęczyk ostrzegający o poważnej awarii zdaje się montują fabrycznie. |
|
|
|
 |
|