Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zabudowa Nissan Interstar Wilkas bus jako kamper :)
Autor Wiadomość
WilKas 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Renault Master II 2.5dci
Nazwa załogi: Paweł i Kasia i Piotruś i Karolek
Dołączył: 14 Sie 2012
Skąd: ełk
Wysłany: 2022-04-24, 16:53   Zabudowa Nissan Interstar Wilkas bus jako kamper :)

Witam, zaczynam nową przygodę z kamperowaniem czyli kolejna przebudowa busa na kampera, w moim przypadku jest to Nissan Interstar z 2004 roku z silnikiem 2.5 dci 120KM, trochę już staruszek ale w miarę zadbany :) auto jest zarejestrowane jako osobowe na 9 osób więc dla mnie to duży plus z racji tego że moja ekipa to 2+2 ewentualnie pies ;) niestety minusem i dosyć sporym jest to że DMC to tylko 2.8t ... a z moim planem rozbudowy może być ciężko :? Ale ok Nissan został zakupiony ok 2 miesiące temu i do tej pory w sumie została zrobiona konserwacja podwozia i gdzie niegdzie drobne rdzawki pod listwami , w tym tygodniu część techniczna czyli oleje, filtry rozrząd i chyba to wszystko mam nadzieje bo ogólnie auto technicznie wydaje się spoko.
Jeśli chodzi o zabudowę to mam następujący plan co chciał bym mieć na pokładzie:
1. Panel PV selfa 400W plus regulator MPPT 30a(jeszcze nie wiem jakiej firmy) do tego aku raczej kwasiak 100Ah
2. Ogrzewanie jako chińskie webasto
3. Ciepła woda chiński przepływowy podgrzewacz wody oczywiście na gaz
4. lodówka kompresorowa na 230V z przetwornicy
5. jedno okno dachowe tzn. bardziej wentylator również z Aliexpress
6. Toaleta chemiczna/przenośna
7. Spanie ... plan jest ambitny nie wiem czy to wszystko upcham ale tak z tyłu dwa łóżka piętrowe szerokie na 80cm dla dzieci natomiast z przodu łóżko chciałbym zrobić opuszczane z sufitu które po opuszczeniu i rozszerzeniu w kierunku szoferki chciałbym uzyskać wymiar ok 140szerokości na 195/200cm długości ( ze wstępnych pomiarów wynika że od planowanej ściany łazienki do oparcia kierowcy będę miał ok 150cm więc jeśli udało by się zrobić dwa przednie fotele kapitańskie to po przekręceniu ich zyskał bym dodatkowo ok 50cm
8. Prysznic o wymiarach 70x70 z możliwością czasowego powiększenia o kawałek przestrzeni do szafki kuchennej
9. zbiornik wody czystej 100l i szarej również 100l (znalazłem ciekawy zbiornik o wymiarach 50x50x50 z duża pokrywa od góry i kranikiem u dołu od polskiego producenta w cenie ok 120zł, https://prymusagd.pl/8263-beczka-plastikowa-kwadratowa-z-kranikiem-100l.html )
10. Z przodu fotele obracane z tyłu dwa pojedyncze, komplet już został zakupiony lokalnie za 300zł wszystko więc myślę ze jest ok (fotele z renault espace, tylne ze zintegrowanymi pasami, przednie zwykłe tylko że mają podłokietniki, brak obrotnic )
To taki mniej więcej jest plan co chciał bym mieć w mojej zabudowie, jak sami widzicie będzie to raczej wersja nisko budżetowa z racji tego że jest to mój pierwszy projekt i auto jest już leciwe a i tak ze wstępnych wyliczeń wychodzi mi że cała zabudowa będzie kosztowała ok 10tys zł więc połowa wartości auta.
Z racji tego iż tak jak piszę będzie to moja pierwsza przebudowa to bardzo liczę na Waszą pomoc, każda rada bedzie dla mnie bardzo cenna dlatego proszę się nie krępować i poprostu komentować :) na pierwszy plan idą przednie fotele zaczynając od pasażera i tu jest właśnie problem/zagadka, a mianowicie ławka jest podwójna i chciał bym ja wywalić i po prostu zrobić nowa podstawę wraz z obrotnicą ale ten kto przerabiał Mastera/interstara/movano to wie że są tam otwory montażowe 5 sztuk w dziwnym rozstawie nie pasującym do pojedynczego fotela ... czy ktoś z Was ma na to jakiś pomysł ??
Jest jeszcze wiele zagadnień dotyczących chocby izolacji i ogólnie zabudowy ale to będe na bieżąco wstawiał posty z postępu prac i pytał :) wrzucam fotki busa który już częściowo jest przerobiony przez poprzedniego niemieckiego właściciela i dokładam amatorski szkic planu zabudowy

2222.jpg
Plik ściągnięto 4029 raz(y) 16,6 KB

OK2.jpg
Plik ściągnięto 4029 raz(y) 127,4 KB

OK3.jpg
Plik ściągnięto 4029 raz(y) 152,24 KB

66.jpg
Plik ściągnięto 4029 raz(y) 121,85 KB

9000.jpg
aneksik kuchenny zrobiony przez poprzedniego właściciela, zlew w środku dwa baniaczki z prostą pompką wody i jakiś aku malutki 20Ah ...
Plik ściągnięto 4029 raz(y) 135,06 KB

77.jpg
"nowe" fotele do szoferki z renault espace, brakuje tylko obrotnic
Plik ściągnięto 4029 raz(y) 123,4 KB

ok.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 251,4 KB

444.jpg
tak wygląda mocowanie ławki pasażera
Plik ściągnięto 15 raz(y) 278 KB

000.jpg
łóżko całkiem wygodne i solidne również zrobione przez poprzedniego właściciela
Plik ściągnięto 10 raz(y) 215,6 KB

projekt.jpg
Amatorski szkic zabudowy
Plik ściągnięto 21 raz(y) 67,65 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojadżer 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017
Piwa: 18/5
Skąd: Warszawa Wilanów
Wysłany: 2022-04-25, 00:20   

Na początek wytrwałości życzę bo ogrom pracy jest niewyobrażalny. Też aktualnie buduję i też pierwszy i też na leciwym busie i tez 9 osób w dowodzie.

Po pierwsze te 9 osób to zaleta ale aż tak różowo nie jest - formalnie rzecz ujmując zmniejszenie ilości miejsc to też jest zmiana konstrukcyjna i wówczas problem powstaje nie tyle w usunięciu nadmiarowych (to łatwe) co w legalizacji zostających - jeśli zostałyby fabryczne (przynajmniej do badania) to ok, ale widzę że nie zostaną w tej konfiguracji... a nie sposób zalegalizować używanych foteli z innego samochodu. Pozostaje więc chyba się nie ujawniać ze zmianami i jeździć z 4 przy rejestracji na 9 ze świadomością, że zgodne z przepisami to to nie jest.

Plan przestrzeni popieram, nie tylko z uwagi na skromną długość ale w ogóle wydzielenie dzieci z tyłu, kiedy to one śpią wcześniej i dłużej wydaje się bardziej życiowe niż tradycyjne łoże małżeńskie. Moim zdaniem śmiało możesz zmniejszyć szerokość tych piętrowych łóżek do 70cm nawet przy założeniu, że przy wyjeździe dwuosobowym to wy tam śpicie. Łóżko podwójne opuszczane i rozkładane to temat z pewnością trudny, największe wyzwanie tego projektu ale wierzę, że wykonalny - ktoś tu chyba takie robił. Warto tylko wysokość położenia i jego geometrię tak ukształtować aby dało się wchodzić do samochodu mimo jego rozłożenia - czyli szersze w kabinie a węższe w nogach. A, i obrotnice byłyby wskazane - to na prawdę zamienia samochód w salonik. Niby żyje się na zewnątrz ale nie zawsze rozkładanie biwaku jest wskazane.

Szyby oczywiście w większości do zaklejenia izolacją od wewnątrz, ale w dachu to minimum dwa okna aby był przepływ powietrza, np. małe 24x24 w korytarzu tuż przed łóżkami piętrowymi (tak aby oba łóżka korzystały z jego dobrodziejstwa) a drugie większe nad szoferką i dużym łóżkiem. W jednym z nich wentylator. Aby się tylko panel zmieścił na dachu. W łazience jak nie okno dachowe to grzybek z wentylatorem. Funkcjonalnie by było mieć przy każdym piętrowym łóżku uchylne, małe okienko w tylnych drzwiach - więcej powietrza i mniej klaustrofobicznie. Jeśli masz szklone to możesz wymienić na pełne i w nie wstawiać.

Waga też będzie wyzwaniem - samochód krótki ale łóżek, foteli i sprzętów jak w dużym. Potrzeba lekkich materiałów i kreatywności - nie wszędzie trzeba poszycie ze sklejki, nie zawsze trzeba jak wszyscy. I na kompromisy bądź gotów. Zważ sobie w stanie aktualnym i zobaczysz ile jest kg do dyspozycji. DMC nie zmienisz.

W kwestiach technicznych są tu na forum koledzy o znacznie większej wiedzy i to wiedzy już praktycznej. Zatem, jeszcze raz wytrwałości!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WilKas 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Renault Master II 2.5dci
Nazwa załogi: Paweł i Kasia i Piotruś i Karolek
Dołączył: 14 Sie 2012
Skąd: ełk
Wysłany: 2022-04-25, 05:36   

Dziekuje Wojadżer za wsparcie , również oglądalem i śledze Twój projekt i bardzo podoba mi sie Twój pomysł z podstawami foteli przednich , powiedz jaka mniej wiecej waga Ci wyszla tych podstaw? Ja bede musiał zrobić tak samo jeśli chodzi o fotel pasażera bynajmnie :pifko j ale i z podstawa fotela kierowcy też pewnie bede musial pokombinowac ponieważ po dołożeniu obrotnicy obawiam się że moze byc za wysoko ... dzis jadę zorientować sie w mageriale na takie podstawy jak u Ciebie , wiec profile 25x25x2.5mm powinny byc ok rozumiem ? Jeszcze raz dzięki i również mocno kibicuje przy Twojej budowie :pifko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 45/24
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2022-04-25, 12:25   

ad. 8 ...miałem tak... to blokuje cale wnętrze, jak się ktoś kąpie, nie można było niczego zrobić z wyciagnięciem piwa z lodówki włącznie, a może przede wszystkim :D
to się lepiej sprawdza w kamperach dwuosobowych...
wiec jeśli będziesz musiał tak zrobić przemyśl to dobrze.
IMHO

R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WilKas 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Renault Master II 2.5dci
Nazwa załogi: Paweł i Kasia i Piotruś i Karolek
Dołączył: 14 Sie 2012
Skąd: ełk
Wysłany: 2022-04-25, 14:03   

decumanus dziękuje za cenna rade napewno to rozważe w trakcie produkcji :) dzis zamówiłem dwie obrotnice od Pana z OLX(bardzo pomocny moze to ktoś z forum z Raciechowic??? ) jak przyjdą bede wiedzial jak uspawać dokładnie podstawy do foteli i tych obrotnic więc to idzie na pierwszy ogień ponieważ dopiero po tej przeróbce bede wiedział ile miejsca uzyskam na ewentualne opuszczane łóżko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2022-04-25, 14:35   

Nie rób opuszczanego łóżka, tak jak planujesz kamper będzie bardzo niepraktyczny. Zakładasz, że wszyscy idą spać i śpią do rana, a przecież tak nie jest. Domownicy się kręcą po aucie, wychodzą na zewnątrz bo...powodów bez liku. To łózko będzie również przeszkodą w szybkiej ewakuacji w nocy, nie można zakładać, że sytuacja się nie zdarzy. A dodatkowo, przy tej wysokości auta, zmniejszysz prześwit i będzie trzeba się pochylać przy przechodzeniu.
Auto małe, więc jakiś może kompromis. Przemyśl/pomierz może tak: zostaw przednią dwójkę, zrób w niej oparcie przewracane ( lub zamontuj inną rozkładaną). Po rozłożeniu dwójki i oparcia fotela kierowcy robi się jakieś tam łóżko, można doposażyć w jakieś materace. Szybko powstaje i szybko znika, a po dołożeniu obrotnic masz siedzenia salonu.
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WilKas 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Renault Master II 2.5dci
Nazwa załogi: Paweł i Kasia i Piotruś i Karolek
Dołączył: 14 Sie 2012
Skąd: ełk
Wysłany: 2022-04-26, 19:44   

wlodo dzięki za kolejną cenną radę która samoistnie może sie wykluczyć ... dziś przyszły obrotnice i nie wygląda to tak kolorowo jak myślałem :roll: obrotnice są chyba od citroena c8 z jednej strony fajna płaszczyzna a z drugiej od strony mocowania do fotela niestety lipa ... jest tak wyprofilowana że bez ostrego cięcia, gięcia i spawania sie nie obejdzie a w dodatku moje fotele które kupiłem od espace są mocno szerokie i o ile plan na fotel pasażera już jest i w trakcie realizacji o ile z fotelem kierowcy już będzie problem bo oryginalny fotel jest węższy od tego co kupiłem o 15cm !!! i chcąc dołożyć obrotnice prawdopodobnie go nie obrócę a o lewarku ręcznego już nawet nie wspomnę :gwm
Tak więc mam zdemontowaną oryginalną ławkę która wystawiam na sprzedaż i biorę się za przymocowanie obrotnicy do nowego fotela a następnie za spawanie nowej podstawy do tego zestawu, od razu dodam że projekt podstawy prawie żywcem ściągnąłem od kolegi Wojadżer mam nadzieje że nie będziesz zły ? bowiem wydaje mi sie bardzo solidny i śmiem twierdzić że nawet solidniejszy niż oryginał a więc dziękuje za pomysł :pifko
Tak więc tyle z nowości a jutro jadę kupić materiał na podstawe fotela i spawamy. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł jak wcisnąć fotel w miejsce kierowcy dajcie znać a no i czy ktoś przerabiał ręczny w Masterach/Interstarach ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WilKas 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Renault Master II 2.5dci
Nazwa załogi: Paweł i Kasia i Piotruś i Karolek
Dołączył: 14 Sie 2012
Skąd: ełk
Wysłany: 2022-04-26, 19:51   

zapomniałem fotek ...

20220426_130244_Easy-Resize.com.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 237,54 KB

20220426_130251_Easy-Resize.com.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 240,49 KB

20220426_162840_Easy-Resize.com.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 241,56 KB

20220426_162808_Easy-Resize.com.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 212,12 KB

20220426_163132_Easy-Resize.com.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 233,54 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojadżer 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017
Piwa: 18/5
Skąd: Warszawa Wilanów
Wysłany: 2022-04-26, 23:32   

Ręczny masz na oko jak w iveco - możesz dźwignię przypasować zgrabniejsza z czegokolwiek, jest tego nieprzebrana ilość na alle, trzeba tylko zwrócić uwagę na podobny przesuw linki, dość długi.
Ale najzgrabniej by było przenieść ręczny na lewą stronę jak w sprinterach czy trojaczkach. Teoretycznie proste bo i ręczny prosty jak w rowerze.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orys 
stary wyga


Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Sty 2017
Piwa: 58/13
Skąd: Glasgow
Wysłany: 2022-04-27, 02:11   

Wojadżer napisał/a:
Ale najzgrabniej by było przenieść ręczny na lewą stronę jak w sprinterach czy trojaczkach. Teoretycznie proste bo i ręczny prosty jak w rowerze.


Sprintery w Polsce mają dźwignię po lewej? Bo u mnie mają po lewej, ale za to kierownicę po prawej...
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aviator 
stary wyga


Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Sie 2017
Piwa: 58/157
Skąd: Ruda Śląska

Wysłany: 2022-04-27, 03:25   

Sprintery maja po środku ale może zamiast przenosić ręczny jak w trojaczkach na lewo, to zrobić jak w sprinerach opadający ręczny i zostawić na środku.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojadżer 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017
Piwa: 18/5
Skąd: Warszawa Wilanów
Wysłany: 2022-04-27, 08:04   

aviator napisał/a:
Sprintery maja po środku ... może ... opadający ręcznyi

Mój błąd. A opadającym nie wiedziałem - ciekawy patent, mechanizm jest w dźwigni, tak?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WilKas 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Renault Master II 2.5dci
Nazwa załogi: Paweł i Kasia i Piotruś i Karolek
Dołączył: 14 Sie 2012
Skąd: ełk
Wysłany: 2022-04-27, 10:28   

Panowie jest problem własnie wróciłem z wagi ... 2180kg na pusto bez kierowcy i fotela pasażera !!!! :gwm jeszcze nie zacząłem przebudowy a już takie atrakcje a przypominam że dmc 2.8t

20220427_085327_Easy-Resize.com.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 500,42 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojadżer 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017
Piwa: 18/5
Skąd: Warszawa Wilanów
Wysłany: 2022-04-27, 17:26   

Przykro. Pozostaje tylko sprzedać - 620kg, w tej wadze nie widzę szans na zabudowę, wyposażenie, ludzi z bagażami i wodę.

Swoją drogą sporo waży ten masterek. Moje iveco ważyło 2,5 tony z kierowcą, dwoma fotelami i całą izolacją). A to przecież rozmiar max i to na ramie!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 45/24
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2022-04-27, 18:44   

Lipa... Kiedys myslalem zeby w vivaro zrobic w meblach tkaninowych... Gdzies w Nowym Sączu jest firma ktora robi takie pawlacze do kamperow... AdventureVan pokazali je na targach... Odgrazali sie od roku... Myslalem nawet ze planuja skopiowac moje tekstylne fronty, ale poszli dalej... Fajne nawet.
No ale 600kg to to sama zaloga z bagazami bedzie wazyc... Moze sie rowery zmieszcza w tej wadze...

Znalazlem
https://adventurevanconversions.com/produkt/anthracite-moon-box-van-der-moon/?lang=pl

I strona producenta.. po cenach widac ze prosza sie konkurencje... Powalilo...
https://www.vandermoon.co...-kolor-antracyt
R

Ed3 inspiracja dla nieco innego podejscia do zabudowy...
https://www.norva.ca/
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***