Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ekspres do kawy
Autor Wiadomość
Robert-4 
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner TravelVan T690
Dołączył: 26 Maj 2020
Piwa: 16/20
Skąd: Władysławowo
Wysłany: 2022-05-17, 20:23   

Mavv napisał/a:


Zrobiłem też taki eksperyment - na słupku przygotowałem ekspres do pracy. Nawet po jego chwilowym wyłączeniu i włączeniu on pozostaje gotowy. Zatem - po uzyskaniu gotowości odłączyłem słupek i automatycznie przeszedłem na przetwornicę. Po naciśnięciu wyboru kawy powinno się stać tak: gaśnie jeden led i zaświeca się tylko ten wybrany. Co się dzieje: jeden led nie gaśnie, a wybrany mruga... Czyli nie dał się oszukać. Przełączyłem się znów na słupek i zrobiłem kawę bez problemu. :roll:


Czyli wniosek - musisz wozić słupek :)
A poważnie - nie napisałeś jakie masz aku. Ja używam trochę innego i kiedy w poprzednim kamperze z tą samą przetwornicą miałem 3 aku to działał, a jak największy odpiąłem to przetwornica nie puszczała.
Sprzedałem kampera z dużym aku, a dwa żelowe i przetwornicę przeniosłem do nowego. Jarek (papamila) podłączył i jeździ na dwóch bez problemu, z tym, że teraz mam na dachu większą elektrownię i aku są w pełni naładowane.

pozdrawiam
R
_________________
Pozdrawiam
Robert
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 336/18
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2022-05-17, 20:28   

A sprawdź jeszcze czy ze słupka i z przetwornicy masz L i N na tych samych pinach w gniazdku do którego masz podłączony ekspres. Czy czasem nie jest tak że ze słupka jest dobrze a z przetwornicy odwrotnie . Wiem że to prąd zmienny, ale piszę to w kontekście PE

Jeśli podejrzewasz że to kwestia PE właśnie (chyba dobrze kombinujesz), to odłącz PE w gniazdku słupka (tak aby PE nie było podłączone do instalacji kampera) i tak sprawdź , jeśli ekspres zachowa się tak jak na przetwornicy to będziesz miał pewność , że chodzi o PE
Jeśli zadziała dobrze mimo braku PE , to sprawdź jeszcze to co pisałem pierwsze, czyli ulożenie L i N
Może ekspres ma połączone N z PE (zerowanie zamiast uziemienia) i jak podajesz mu L i N odwrotnie to wtedy L idzie na jego PE i może faktycznie coś elektronika głupnie.

Jeśli ekspres faktycznie sprawdza podłączenie PE, to możesz spróbować zasymulować mu łącząc N z PE (zrobić zerowanie instalacji kampera) , tylko że wtedy musisz być pewny że masz dobrze podłączoną przetwornicę , będziesz musiał najprawdopodobniej ominąć różnicówkę i nie podłączać się do słupka w w takiej konfiguracji . Generalnie niebezpieczna zabawa , ale przynajmniej dla sprawdzenia teorii o problemie z PE.
Jest duże prawdopodobieństwo że przewód ochronny (PE) jest w kamperze połączony z masą samochodu i wtedy istnieje ryzyko że zamiana L i N (przez źle podłaczoną przetwornicę, lub źle zrobioną instalację słupka) doprowadzi do podania fazy na masę samochodu !
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
adaml61 
weteran


Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2017
Piwa: 92/64
Skąd: LUBUSKIE- FSD
Wysłany: 2022-05-17, 20:29   

Daj obciążenie na przetwornicę , tak żeby wystartowała , a dopiero na uruchomionej uruchom ekspres .
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: Pan Mieczysław
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 59/45
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2022-05-17, 20:47   

Robert-4, pisałem wcześniej - 2xLiFePO4 132Ah

joko, budując kampera i podłączając skrzynkę elektryczną robiłem to tak, że L z przetwornicy był tak samo jak ten ze słupka (w Irlandii nie podłącza się na hura, tylko L jest zawsze w tym samym miejscu). Aczkolwiek - mając przetwornicę z Niemiec z gniazdem i wtyczką shuko, to mogę wtyczkę podłączyć odwrotnie, co też zrobiłem. Tak samo się zachowywał ekspres. Ale to wciąż było na przetwornicy. Ponadto podłączyłem ekspres do przetwornicy także w ten sposób, że PE nie był podłączony. Też miałem możliwość obrócić wtyczkę samego ekspresu. Również kombinowałem odłączając PE od przetwornicy z jej obudowy. Ekspres bez zmian. Podłączałem też ekspres bezpośredmio do przetwornicy.

Teraz sprawa ze słupkiem - w kamperze mam przetwornicę podłączoną (jej obudowę) do karoserii tak, jak zaleca jej producent. L i N w instalacji nigdzie nie mają kontaktu z karoserią. Spróbuję odłączyć PE w przedłużaczu i zobaczymy wtedy. Jeszcze sprawdzę, czy ekspres rzeczywiście wymaga przewodu ochronnego czy jet drugiej klasy ochronności izolacji. Może ma tylko wtyczkę z uziemieniem. Ale nie spotkałem się jeszcze z urządzeniem II klasy z wtyczką z uziemieniem. Idę zatem pokombinować z przedłużaczem i odłaczeniem PE.

adaml61, to już robiłem. Bez zmian.
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
adaml61 
weteran


Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2017
Piwa: 92/64
Skąd: LUBUSKIE- FSD
Wysłany: 2022-05-17, 20:53   

Sprawdzałes napięcie z przetwornicy pod obciążeniem , miałem taką markową która dawała nie całe 190 V .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: Pan Mieczysław
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 59/45
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2022-05-17, 20:55   

W sumie to mam przejsciówkę na wtyczkę UK z EU. Ona nie ma podłączenia z uziemieniem. Czyli podłączając ekspres w domu przez tę przejsciówkę, nie podłączam przewodu ochronnego. Ale ekspres ruszył domu bez PE. Czyli to nie to...
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: Pan Mieczysław
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 59/45
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2022-05-17, 21:06   

adaml61, napięcie między 224 a 227 podczas pracy różnych urządzeń.
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: Pan Mieczysław
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 59/45
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2022-05-17, 21:32   

Znalazłem ciekawy post na brytyjskim forum. Generalnie nie jesteśmy jedynymi z kimtop z takimi problemami. Ludzie mają problem z ekspresem pracującym z przetwornicy. Jeden gość ciekawie napisał:

Cytat:
If you espresso machine moderates the temperature via a silicon controlled rectifier SCR the inverter won't like it. SCR controllers limit the current flow by switching on part way through the 50hz cycle (they switch off everytime the cycle reverses, automatically). The result is a current surge from effectively nil to max in an instant! th The inverter propably is complaining about the current spike and giving up.


czyli:
Tyrystor reguluje grzanie wody poprzez częste włączanie i wyłączanie grzałek za każdym razem gdy sinusoida przechodzi przez 0. Takie częste przełączanie powoduje bardzo duże piki prądowe, które niekoniecznie przetwornica lubi.
Wniosek - za słaba przetwornica lub zbyt zaawansowany układ grzania wody :)
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: Pan Mieczysław
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 59/45
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2022-05-18, 16:49   

Wyjście z sytuacji mamy takie - nowy ekspres idzie do domu, a ten, który miałem na testy wędruje do kampera. I będziemy mieć kawkę z ekspresu :) Ten nowy idealnie pasował do szafki... Tassimo jest większy i będę musiał nieco szafkę zmodernizować.
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 119/39
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2022-06-15, 19:56   

U mnie sprawa się wyjaśniła.
Winna była przetwornica.Jarek Papamila podesłał mi żółtego Volta 3000/1500W i ekspres zadziałał.
Na czarnym Volcie 3000/1700W pełen sinus nie działa.
Wszystkie inne sprzęty, w tym duża lodówka sprężarkowa 230V,działają na obydwu
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 315/211
Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-06-15, 22:30   

kimtop napisał/a:
Jarek Papamila podesłał mi żółtego


Na Jarka doświadczenie można liczyć. :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robert-4 
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner TravelVan T690
Dołączył: 26 Maj 2020
Piwa: 16/20
Skąd: Władysławowo
Wysłany: 2022-06-15, 23:12   

A mojego czarnego volta uzdrowił podłączając poprawnie :wyszczerzony:
_________________
Pozdrawiam
Robert
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***