Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Automatyka drzwi bocznych suwanych MODIFERO
Autor Wiadomość
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 137/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2022-07-19, 22:37   Automatyka drzwi bocznych suwanych MODIFERO

Wreszcie założyłem kupiony pięć lat temu turecki mechanizm MODIFERO -ten z dwoma silnikami. Zwłoka wynikała z braku czasu (budowa domu). Było trochę gimnastyki z uwagi na zabudowę wejścia szafką kuchenną. W zasadzie wszystko "gra". Układ wymaga jeszcze regulacji, nie dociska należycie drzwi w pozycji - zamknięte. Świeci się czerwona kontrolka w wyłączniku i słychać pikanie buzerka. Pytanie do znawców tematu: Czy tam jest jakaś regulacja siły docisku (przeciążenia przy którym silniki się wyłączają)? Jest w układzie elektronicznym trymerek. Może on jest właśnie do tego?
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 121/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2022-07-19, 22:57   

krzlac napisał/a:
Czy tam jest jakaś regulacja siły docisku (przeciążenia przy którym silniki się wyłączają)? Jest w układzie elektronicznym trymerek. Może on jest właśnie do tego?


Tak nim reguluje się odcięcie przy przeciążeniu.
Buzer wywaliłem :) włącznik wymieniłem na taki bez jebutnych diodek.
Drugi włącznik na zewnątrz, odcinany przekaźnikiem po zamknięciu auta z centralnego zamka.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 137/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2022-07-19, 23:51   

Dzięki, będę jutro próbował. Buzer narazie wytłumiłem, Można go wylutować?
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 121/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2022-07-20, 23:20   

Można wylutować, ja potraktowałem szczypcami :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 69/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2022-07-21, 10:06   

Jakiś czas temu też sprowadziłem z Turcji model dwusilnikowy.
Obecnie, budując kamperka (początki - mam jeszcze pusto w środku), myślę, że warto by było zamontować to teraz.
Mam tylko pytanko: czy będzie problem z moskitierą ? , podobno nie da rady jej wtedy zamontować...
Możecie coś podpowiedzieć :ok
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 137/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2022-07-21, 11:35   

Roberto napisał/a:
...myślę, że warto by było zamontować to teraz.
Mam tylko pytanko: czy będzie problem z moskitierą ? , podobno nie da rady jej wtedy zamontować...
Możecie coś podpowiedzieć :ok


Warto, warto - koniec trzaskania. Ta konstrukcja wyklucza moskitierę (tą harmonijkową, dedykowaną do blaszaka). Musiała by być o 30 cm węższa z lewej stony, aby nie było konfliktu
z mechanizmem Modifero. Ja musiałem w szafce wyciąć otwór. Moskitierę mam "kombinowaną",
więc jest OK.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 137/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2022-07-21, 14:39   

Roberto napisał/a:
...Możecie coś podpowiedzieć :ok


Poniżej zdjęcia poglądowe. Kliknij zdjęcie i będzie obrócone.

MF1.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 126,59 KB

MF2.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 238,05 KB

_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gżegżółka 
zaawansowany

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2020
Piwa: 4/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-07-21, 14:50   

Wypożyczyłem ostatnio kampera Globe Traveller na w miarę nowym Ducato (2018?)....i nic nie trzaskało. Bez żadnych silników. Trzeba było trochę siły by zamknąć ale gumowy odbojnik tłumił ten hałas....

No i się zastanawiam czy to nowsze Ducato są o tyle lepsze od starszych czy w tym kamperze cos było zmodyfikowane....ale nic nie zwróciło mojej uwagi. Sam odbojnik wyglądał jak fabryczny.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 121/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2022-07-21, 14:58   

Gżegżółka napisał/a:
.i nic nie trzaskało. Bez żadnych silników. Trzeba było trochę siły by

5lat i milion otwarć później już nie chodzi tak gładko :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 137/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2022-07-21, 15:40   

reaven22 napisał/a:
Można wylutować, ja potraktowałem szczypcami :)


Trymerek wyregulowany, buzerek wydłubany, dioda z wyłącznika wyjęta.
Uruchomiłem pilot (poczta dostarczyła wreszcie bateryjkę. Pozostaje jeszcze poszukać napięcie z zamka centralnego, dobrać jakiś wyłącznik-przycisk i przekaźnik. Podpowiesz coś? Widzę miejsce na przycisk w słupku drzwi pasażera.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 137/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2022-07-21, 15:48   

Gżegżółka napisał/a:
... gumowy odbojnik tłumił ten hałas....


Gumowy odbojnik to działa jak drzwi się otwierają. Przy zamykaniu jest bierny.
Problem tych drzwi polega na tym że zamykasz-ciągniesz za ich przednią część a zatrzask jest
w tylnej części. To trochę jak z niektórymi żonami: jak nie pie....niesz to się nie zamknie.
Po pierwszy spostrzeżeniach uważam, że mechanizm Modifero TO JEST TO.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gżegżółka 
zaawansowany

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2020
Piwa: 4/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-07-21, 16:35   

krzlac napisał/a:
Gżegżółka napisał/a:
... gumowy odbojnik tłumił ten hałas....


Gumowy odbojnik to działa jak drzwi się otwierają. Przy zamykaniu jest bierny.
Problem tych drzwi polega na tym że zamykasz-ciągniesz za ich przednią część a zatrzask jest
w tylnej części. To trochę jak z niektórymi żonami: jak nie pie....niesz to się nie zamknie.
Po pierwszy spostrzeżeniach uważam, że mechanizm Modifero TO JEST TO.


Zastanawiam się czy mówimy o tej samej części....

Na wyjeździe dokładnie to oglądałem, bo pamiętałem o tym że nie raz słyszałem jak drzwi przesuwne hałasują, pamiętałem o modifiero....a tam po prostu było cicho. I uznałem że to ten odbojnik. Po wyjeździe zacząłem szukać gdzie takie cudo dostać i wyszło mi że jest fabryczne.

Miałem fotki ale już musiałem je usunąć...

Teraz znalazłem (nie było łatwo) fotkę pokazującą część odbojnika.

odbojnik.jpg
Plik ściągnięto 1422 raz(y) 26,03 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 137/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2022-07-21, 16:47   

Gżegżółka napisał/a:
...Teraz znalazłem (nie było łatwo) fotkę pokazującą część odbojnika.


To na czym trzymasz kciuk to jest dla mnie coś nowego. To w czerwonym półkółku to
odbojnik który zatrzymuje drzwi przy pełnym otwarciu. Ja już go zdemontowałem, teraz jest niepotrzebny, bo Modifero nie otwiera drzwi do końca. Na moim pierwszym zdjęciu widać jeszcze dwie śruby imbusowe mocujące tą gumę.

Już znalazłem. To: Zabezpieczenie wewnętrzne drzwi przesuwnych do Fiata Ducato 250/290 Van Security
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Ostatnio zmieniony przez krzlac 2022-07-21, 17:14, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2022-07-21, 17:07   

krzlac napisał/a:
Problem tych drzwi polega na tym że zamykasz-ciągniesz za ich przednią część a zatrzask jest
w tylnej części.

Montujesz od środka w tylnej części drzwi rączkę manewrową od N-126 i po problemie :bigok
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gżegżółka 
zaawansowany

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2020
Piwa: 4/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-07-21, 17:11   

krzlac napisał/a:
Gżegżółka napisał/a:
...Teraz znalazłem (nie było łatwo) fotkę pokazującą część odbojnika.


To na czym trzymasz kciuk to jest dla mnie coś nowego. To w czerwonym półkółku to
odbojnik który zatrzymuje drzwi przy pełnym otwarciu. Ja już go zdemontowałem, teraz jest niepotrzebny, bo Modifero nie otwiera drzwi do końca. Na moim pierwszym zdjęciu widać jeszcze dwie śruby imbusowe mocujące tą gumę.

Ja nie wiem, na czym jest ten kciuk, to przypadkowa fotka z sieci. ;)
To w kółeczku - w tamtym aucie działało przy zamykaniu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***