 |
|
|
Ile Ah naładuje solar 220W? |
| Autor |
Wiadomość |
andrzej627
Kombatant

Twój sprzęt: VW T6 204KM DSG7 4MOTION Stylevan Equinox II
Nazwa załogi: Stylevanek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2015 Piwa: 373/164 Skąd: Francja
|
Wysłany: 2022-09-17, 19:38
|
|
|
| reaven22 napisał/a: | | andrzej627 napisał/a: | | Chyba nie stanie się im krzywda, jak będą ładowane trochę niższym napięciem? |
będzie ok, |
Dzięki za odpowiedź. Właściwie rzadko się podłączam pod 230V. Spróbuję jednak przestawić parametry z GEL na AGM, chociaż jest trudny dostęp do miejsca, gdzie są przełączniki. |
_________________ Andrzej
Filmy z moich podróży
Mój profil na Facebooku
|
|
|
|
 |
ZEUS
Kombatant

Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 285 TL, 121 kW 2025 r.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 65/70 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2022-09-23, 15:18
|
|
|
| andrzej627 napisał/a: | | reaven22 napisał/a: | Boost charge ustawiasz na 14,5V
Float charge na 13,6 V |
Ja mam ładowarkę 230V Nordelettronica NE287, która daje napięcia 14,1V/13,5 dla GEL i 14,4V/13,6V dla AGM. Zmieniłem akumulatory GEL na LiFePO4 (2x100Ah), ale NE287 został ustawiony na GEL.
Chyba nie stanie się im krzywda, jak będą ładowane trochę niższym napięciem? |
Do zakupionego aku VOLT dostałem dedykowany prostownik który ładuje prądem 12,8V (10A) zatem chyba niższe napięcia ładowania nie są "szkodliwe"🤔 |
_________________ Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
--
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
- Roller Team Zefiro 285 TL - 2025 r.
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 243/616 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2022-09-23, 20:39
|
|
|
| ZEUS napisał/a: | | Do zakupionego aku VOLT dostałem dedykowany prostownik który ładuje prądem 12,8V (10A) |
Do aku "Green Cell" - 125Ah, dostałem prostownik VOLT 14.8V - 20A . |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
| |
|
|
|
 |
ZEUS
Kombatant

Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 285 TL, 121 kW 2025 r.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 65/70 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2022-09-23, 21:00
|
|
|
może prąd ładowania tylko10A bo mój aku to 100 Ah?
- w instrukcji obsługi aku jest jeszcze info, cyt: "właściwy prąd ładowania wynosi od 0,2 CA do 0,5 CA" koniec cytatu... o co tu chodzi? |
_________________ Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
--
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
- Roller Team Zefiro 285 TL - 2025 r.
 |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2022-09-27, 18:56
|
|
|
| ZEUS napisał/a: | może prąd ładowania tylko10A bo mój aku to 100 Ah?
- w instrukcji obsługi aku jest jeszcze info, cyt: "właściwy prąd ładowania wynosi od 0,2 CA do 0,5 CA" koniec cytatu... o co tu chodzi? |
Owszem można ładować prądem 0,2CA co daje dla aku. 100Ah 20A z tym 0,5 CA to ja bym ostrożnie podchodził bo to 50A a to jest już dużo. Generalnie dla aku. kwasowego prąd ładowania powinien wynosić 0,1CA czyli dla 100Ah prąd 10A - tyle teoriaa to i tak zależy od prostownika, stanu rozładowania aku. i jego stanu zużycia. Prostowniki automatyczne dobierają sobie same parametry. Duże prądy ładowania są na początku ładowania potem spadają przy klasycznych transformatorowych prostownikach, ładowarki automatyczne maja programy i fazy lądowania i cały czas kontrolują parametry. Duże prądy lądowania zmniejszają żywotność akumulatora i mogą go uszkodzić. 0.1CA jest prądem bezpiecznym i zalecanym - i tak proponuje robić. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
| |
|
|
|
 |
andrzej627
Kombatant

Twój sprzęt: VW T6 204KM DSG7 4MOTION Stylevan Equinox II
Nazwa załogi: Stylevanek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2015 Piwa: 373/164 Skąd: Francja
|
Wysłany: 2022-10-27, 09:20
|
|
|
| krzlac napisał/a: | | Tak Pi razy drzwi w letni słoneczny dzień możesz się spodziewać 50Ah. Ty masz skośny dach, przy ustawieniu płaszczyzny dachu na południe może dostaniesz 60Ah. |
Wracając do tematu wątku, we wrześniu w Normandii zostałem specjalnie w tym samym miejscu na drugą noc. Solar naładował 40 Ah.
Juno Beach.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 9 raz(y) 640,53 KB |
|
_________________ Andrzej
Filmy z moich podróży
Mój profil na Facebooku
|
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|