 |
|
Kamper zwariował, żre olej jak głupi. |
Autor |
Wiadomość |
bert
weteran

Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 131/4 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2022-10-23, 11:42
|
|
|
serio...
litr albo więcej oleju idzie (w 200km) pod auto (przez wał korbowy) i tego pod autem nie widać?
tylny most, rama , tylna ściana auta nosiła by ślady zaolejenia nawet jeśli przyjmiemy, że wiatr to zrywa. Nb wyciek miejsc ruchomych nie przestaje być wyciekiem po zatrzymaniu elementów, wręcz przeciwnie.
na ogół kosz sprzęgłowy ma otwór rewizyjny, rzadko kiedy szczelny, właśnie i (również) po to, by było widać ew wyciek a olej spływał pod pojazd zamiast rozprowadzać się po sprzęgle.
no chyba, że to to...
https://www.rmf24.pl/regi...wcy,nId,6357341
|
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
 |
|
|
|
 |
Pieredyszka
stary wyga
Dołączył: 03 Lip 2021 Piwa: 67/54 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2022-10-23, 12:18
|
|
|
Jestem po konsultacji z mechanikiem, podsunąłem mu Wasze przypuszczenia, on twierdzi, że to nie to. Nie ma żadnego śladu wycieku oleju pod samochodem, żadnego zaoliwienia podwozia, świadczącego o tym. Będzie sprawdzał ciśnienie w cylindrach i tam szuka przyczyny. Na moje pytanie gdzie jest olej?! Twierdzi, że silnik zżarł. Bezdymnie? Twierdzi, że to możliwe mogłem nie zauważyć
Zaoliwienia, które widać, to normalne i nie ma nic wspólnego ze znikaniem oleju. To na łączeniu skrzyni, to raczej na "normalne" mi nie wygląda, musiało ciec z uszczelniacza wału (chyba). Dostępu do samochodu nie będę miał przez tydzień, zdjęć nie zrobię w tej chwili. W sumie obrazu tego wycieku, w swojej pamięci nie mam tak dokładnego, wycieka, to wycieka, nie oceniałem tego zbyt dokładnie w chwili, w której to zobaczyłem. Za tydzień przyjże się temu dokładniej, zrobię zdjęcia, będzie można lepiej to ocenić.
Trochę jestem podłamany, wyjazd poszedł w .... |
_________________ Byle dalej, byle w przód, absolutnie, absolutnie.
Fa fa fa fa fa fa fa fa fa ra fa fa
Fa fa fa fa fa fa fa fa fa ra fa fa
Byle dalej, byle w przód, absolutnie. |
|
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2022-10-23, 12:50
|
|
|
Pisałeś,że zaczęła się kończyć turbosprężarka.
Może być tak,że olej poszedł przez turbo i zebrał się w intercoolerze |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
Pieredyszka
stary wyga
Dołączył: 03 Lip 2021 Piwa: 67/54 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2022-10-23, 13:19
|
|
|
Intercooler sprawdzony.
Tzn. mechanik odpinał węże i stwierdził, że jest sucho, minimalne zaoliwienia. Prawdę mówiąc, to nie widziałem, co on robi przy intercoolerze. Teraz dotarło do mnie (chyba), że intercooler to swego rodzaju zbiornik i ten mój ducatowy, o ile dobrze pamiętam, to wlot i wylot ma na tym samym poziomie. Wiec, żeby stwierdzić kategorycznie, że tam oleju nie ma, trzeba by go wymontować i jak gdyby wylać ten domniemany olej? Czy dobrze myślę? Nie patrzyłem, co on dokładnie robi przy samym intercoolerze, bo wtedy wydawało mi się, że wlot do niego jest na górze, a wylot na dole. Wiec skoro on zdjął przewód na dole, to stwierdził z pewnością, że tam oleju nie ma. Tak mi się wydawało.
Trochę zagmatwane, te moje pytania
Czy mogło tak być, że zdejmując przewód, mógł, albo raczej nie mógł stwierdzić z całą stanowczością, że nie ma tam oleju? Inne przewody dolotu też sprawdzał i stwierdził, ze to nie poszło w/z turbo. Zresztą każdy ten wariant kończyłby się, zapewne, sporym zadymieniem pobliskiej okolicy. |
_________________ Byle dalej, byle w przód, absolutnie, absolutnie.
Fa fa fa fa fa fa fa fa fa ra fa fa
Fa fa fa fa fa fa fa fa fa ra fa fa
Byle dalej, byle w przód, absolutnie. |
|
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 313/16 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-10-23, 17:04
|
|
|
żeby silnik zżarł olej musi być kieskie sprężanie i olej z dołu silnika jest poprzez kompresję przez zużyte pierścienie wypychany przez odmę, ale odma była sprawdzana.
są tylko trzy możliwości zgubienia oleju:
- nieszczelność silnika,
- poprzez odmę,
- przez turbo.
ta pierwsza widoczna pod autem na silniku, te dwie ostatnie widoczne w spalinach aż nadto.
może jeszcze przedostawać się do płynu chłodzącego przy minimalnym uszkodzeniu uszczelki pod głowicą, ale to chyba nie w takiej ilości (nigdy sam nie doświadczyłem czegoś takiego). |
_________________
 |
|
|
|
|
 |
Skwarek
Kombatant

Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 353/133 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2022-10-23, 17:48
|
|
|
Kiedyś, nie w kamperze, miałem przypadek słabej kompresji tylko w jednym cylindrze, silnik uruchamiał się lekko na pozostałych trzech ale oleju nie ubywało a wręcz przybywało. Niedopalone paliwo z uszkodzonego cylindra przedostawało się do oleju i to było przyczyną.
Brak kompresji nie zawsze powoduje ubywanie oleju. |
_________________
 |
|
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2022-10-23, 18:43
|
|
|
No to robi się już plebiscyt.
Obstawiam że olej znikł tylko pozornie, a tylko pomiar bagnetem był nie dokładnie przeprowadzony.
Nie kliknięty bagnet obniża poziom oleju około 10mm
Sprawdź to zanim mechanik rozłupie ci napęd i wpędzi w niesprawdzone koszta. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
Pieredyszka
stary wyga
Dołączył: 03 Lip 2021 Piwa: 67/54 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2022-10-23, 18:53
|
|
|
Nie "kliknięty", rozumiem niedociśnięty? Nie no, sprawdzić poziom oleju to ja potrafię |
_________________ Byle dalej, byle w przód, absolutnie, absolutnie.
Fa fa fa fa fa fa fa fa fa ra fa fa
Fa fa fa fa fa fa fa fa fa ra fa fa
Byle dalej, byle w przód, absolutnie. |
|
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 194/151 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2022-10-23, 19:47
|
|
|
Socale napisał/a: | No to robi się już plebiscyt........ |
Więc poczekajcie aż coś konstruktywnego napisze facet który zawodowo zna się na Fiatach i już bezbłędnie pomógł tu nie jednemu czyli........GEWEHR |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
adaml61
weteran

Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 161/126 Skąd: LUBUSKIE- FSD

|
Wysłany: 2022-10-23, 20:28
|
|
|
Stosuje do silnika olej 10W40 i mechanik zwrócił mi uwagę, że to zbyt "rzadki" Zmień mechanika !!!. 10W40 dobry na lato ale na zimę już nie koniecznie . Optymalny dla tego silnika 5W 30 , jak nie jeżdzimy w tropiki . Po pierwsze umyj porządnie silnik . Jak masz wannę , zobacz na wygłuszenie czy nie jest nasiąknięte . żeby było zaoliwione podwozie musi trochę potrwać .Na pewno nie jest to turbo ani uszczelniacze zaworów , w obydwu przypadkach było by dymienie , sprawdż odpowietrzenie skrzyni korbowej , może być przytkane i ciśnienie wypycha olej wszystkimi możliwymi miejscami . Na odległość to wróżenie z fusów . |
|
|
|
 |
daro35
weteran
Twój sprzęt: Przyczepa Hobby de lux 560
Nazwa załogi: Deszczyki
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Lis 2017 Piwa: 76/254 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 2022-10-23, 20:40
|
|
|
Próba olejowa powie Ci wszystko,ja w fordzie tak miałem,żarł olej jak głupi,jechał normalnie,nie kopcił,nikt tego nie rozumiał,okazało się że pierścienie olejowe sklejone,ale tylko olejowe,remont silnika zrobiony,dalej śmigał tyle że nie żarł oleju. |
|
|
|
 |
sterciu
zaawansowany

Twój sprzęt: Karmann Colorado 650
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2008 Piwa: 71/16 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-10-23, 21:54
|
|
|
Dokładnie , zrób próbę olejową , kiedyś miałem w 2.8idtd taką sytuację , że olej znikał , po 300km ze stanu bagnetowego MAX , było poniżej MIN. Auto przy normalnej jeździe nie kopciło , nie miało wycieków , kopcić zaczynał dopiero jak mu się depneło mocno w pedał przy przyspieszaniu , zaczynał wręcz pluć olejem z wydechu, ale to trzeba było mu do oporu wcisnąć pedał gazu , przy wyprzedzaniu przykładowo. Okazało się , że miał popękane pierścienie uszczelniające , po wymianie śmigało auto dalej i oleju nie brał.
Jak byś zdecydował wyciągać skrzynię w razie co , to upewnij się, że mechanik zna konstrukcję sprzęgła w 2.8 jtd. Aby wymontować skrzynię biegów trzeba zwolnić sworzeń łapy od łożyska. W tym modelu jest sprzęgło "wyciągane" , czyli słoneczko docisku sprzęgła działa odwrotnie, zamiast łożysko wciskać słoneczeko to je wyciąga... |
_________________ Pozdr. Marcin |
|
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2022-10-23, 22:18
|
|
|
MILUŚ napisał/a: | Socale napisał/a: | No to robi się już plebiscyt........ |
...
pomógł tu nie jednemu czyli........GEWEHR |
.
Socale napisał/a: | ...
czekam na słowo od kol. Gewehr... |
No to jest nas już dwóch, którzy oczekują słowa od autorytetu. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
Pieredyszka
stary wyga
Dołączył: 03 Lip 2021 Piwa: 67/54 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2022-10-24, 09:10
|
|
|
adaml61 napisał/a: | Stosuje do silnika olej 10W40 i mechanik zwrócił mi uwagę, że to zbyt "rzadki" Zmień mechanika !!!. 10W40 dobry na lato ale na zimę już nie koniecznie . Optymalny dla tego silnika 5W 30 , jak nie jeżdzimy w tropiki . Po pierwsze umyj porządnie silnik . Jak masz wannę , zobacz na wygłuszenie czy nie jest nasiąknięte . żeby było zaoliwione podwozie musi trochę potrwać .Na pewno nie jest to turbo ani uszczelniacze zaworów , w obydwu przypadkach było by dymienie , sprawdż odpowietrzenie skrzyni korbowej , może być przytkane i ciśnienie wypycha olej wszystkimi możliwymi miejscami . Na odległość to wróżenie z fusów . |
Chyba wcześniej się pomyliłem, stosuję taki olej "Elf Evolution NF 5W-40" Samochód w 90% swoich wojaży jeździ w ciepłe kraje, można powiedzieć, że nie zna zimy. Olej kupowałem i dobierałem sam według tabel. Dobierałem pod ciepłe wojaże. Silnik do czasu incydentu olejowego, wyglądał tak jak na załączonym obrazku, na górze jak i na dole. Poza pojawiającym się delikatnym i powoli zwiększającym się zaoliwieniem w okolicach turbo.
Moja diagnoza (amatora użytkownika) właśnie skłaniała się ku zatkaniu odmy. Wanny nie mam. Niestety muszę polegać na fachowcach... Ogólnie rzecz biorąc, a propos "fachowców", to moje doświadczenia spotkania z fachowcami, zaczynają się zazwyczaj słowami" Panie! Kto to panu robił?!" wypowiadanymi przez następnego fachowca... a finalnie sprawę często kończę sam, bo krew się gotuje. Tu akurat mam za małą wiedzę. Ale to temat na inną okazję. Mój fachowiec zrobił pobieżną ocenę i wysnuł takie wnioski, jak wcześniej pisałem. Mam z nim dobre doświadczenia, chociaż nigdy poważnej awarii mi nie usuwał. Stąd moja pisanina na forum.
daro35 napisał/a: | Próba olejowa powie Ci wszystko,ja w fordzie tak miałem,żarł olej jak głupi,jechał normalnie,nie kopcił,nikt tego nie rozumiał,okazało się że pierścienie olejowe sklejone,ale tylko olejowe,remont silnika zrobiony,dalej śmigał tyle że nie żarł oleju. |
Daro35, Sterciu właśnie zagłębiam temat "próba olejowa" póki co nie wiem , o co kaman.
Socale napisał/a: | No to jest nas już dwóch, którzy oczekują słowa od autorytetu. |
No to jest nas trzech dzwoniłem, rozmawiałem, będzie miał wolną chwilę, to skrobnie parę słów w temacie.
komora silnikowa..jpg
|
 |
Plik ściągnięto 5 raz(y) 445,9 KB |
|
_________________ Byle dalej, byle w przód, absolutnie, absolutnie.
Fa fa fa fa fa fa fa fa fa ra fa fa
Fa fa fa fa fa fa fa fa fa ra fa fa
Byle dalej, byle w przód, absolutnie. |
Ostatnio zmieniony przez Pieredyszka 2022-10-24, 09:50, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2022-10-24, 09:45
|
|
|
Od razu napiszę, że nie czytałem odpowiedzi w tym temacie
Moim skromnym zdaniem, puściło uszczelnienie na turbinie po stronie zimnej. Przez to jest zwiększone ciśnienie w skrzyni korbowej i pojawiły się wycieki. Najprościej wydłubać IC i postawić go "na głowie". Jak się zleje obficie olejem, to mamy przyczynę |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|