Jak wymienic simmeringi polosi napedowych Ducato 2.5D 1992 |
Autor |
Wiadomość |
max73
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Daihatsu Rocky F310
Nazwa załogi: Scooby Doo
Dołączył: 27 Cze 2009 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2012-08-06, 21:37 Jak wymienic simmeringi polosi napedowych Ducato 2.5D 1992
|
|
|
Witam
po powrocie z wakacji zauwazylem plamy pod autkiem na ulicy , wyglada na nieszczelnosc
simmeringow w skrzyni biegow u wejscia polosi napedowych.
Jak wymienic te simmerigi i czy zna ktos numery czesci ?
Pozdrawiam
Marek |
|
|
|
 |
Lutek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Hymermobile B584
Nazwa załogi: piortek&ulek camp
Dołączył: 30 Cze 2010 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2012-08-07, 07:35
|
|
|
Sprawdź gumy osłaniające przeguby półosi napędowych |
_________________ lutek |
|
|
|
 |
bonusik
weteran

Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Piwa: 10/15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-08-07, 11:42
|
|
|
Jakbyś nie kombinował do wymiany zimeringów półosi musisz wyjąć półosie napędowe. |
_________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym. |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2012-08-07, 21:29
|
|
|
max73 Cytat: | czy zna ktos numery czesci |
simmeringi półosi - 35•50•9 2 szt. Z lewej stary a z prawej nowy.
 |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2012-08-09, 09:03
|
|
|
max73 napisał/a: | czy zna ktos numery czesci ? |
Fiat 26126739
Corteco 12011547 |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
1506edi
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2012-08-17, 19:17
|
|
|
Witam zabrałem sie do wymiany simmeringów w skrzyni i stanąłem.Wyciągnąłem półoś tylko jedną,odkręciłem 4 śruby te dokoła kielicha-ale nie mogę wyciągnąć kielicha ze skrzyni,gdzie leży problem może ktoś podpowiedzieć,za pomoc dzięki. |
|
|
|
 |
Arekxxx
początkujący forumowicz
Dołączył: 08 Lip 2020 Skąd: Lwówek Śląski
|
Wysłany: 2020-07-22, 00:08
|
|
|
Mam ten sam problem po wymianie i nalaniu oleju pod korek cieknie z wykac na polosie. Ponadto gdy poruszam przegubem wewnetrznym prawa wykazuje dosc duzy luz na boki czy ktos wymienial lozyska bo moze ten luz przyczynil sie do zuzycia simeringow |
|
|
|
 |
mrskoku
trochę już popisał
Twój sprzęt: Peugeot J5 1991
Dołączył: 12 Lip 2019 Piwa: 1/2 Skąd: wwa
|
Wysłany: 2020-07-22, 00:27
|
|
|
1506edi napisał/a: | Witam zabrałem sie do wymiany simmeringów w skrzyni i stanąłem.Wyciągnąłem półoś tylko jedną,odkręciłem 4 śruby te dokoła kielicha-ale nie mogę wyciągnąć kielicha ze skrzyni,gdzie leży problem może ktoś podpowiedzieć,za pomoc dzięki. |
nie chcę straszyć ale u mnie strona pasażera poszła bez problemu, a do strony kierowcy skrzynie zrzucali - za nic nie chciało wyjść. |
|
|
|
 |
MER-lin
stary wyga

Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Paź 2009 Piwa: 44/9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-07-23, 20:18
|
|
|
Na elemancie półosi, który wchodzi w skrzynię biegów są takie rozprężne pierścienie. Aby wyjąć półoś należy pokonać opór tego pierścienia. Przy tej operacji może on czasami ulec zniszczeniu. Wyciek ze skrzyni biegów na simmeringach półosi najczęściej nie oznacza ich zużycia lecz mechaniczne wytarcie metalu półosi przez simmeringi. Przypadłość wszystkich Ducato I. Naprawa tego jest praktycznie niemożliwa. Chociaż słyszałem kiedyś o pewnym patencie na taka przypadłość. Poradzono mi mianowicie, aby przed montażem nowego simmeringa zdjąć z niego sprężynkę i odrobinę ją skrócić poprzez skręcenie. Nie próbowałem tego rozwiązania, więc nie wiem, czy zadziała. W Ducato I na pewno konieczna jest stała kontrola poziomu oleju w skrzyni biegów i uzupełnianie ubytków. |
_________________ Hakuna matata
 |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 313/16 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-07-23, 22:41
|
|
|
chyba się starzeję, bo coraz częściej źle odczytuję tytuły tematów.
dlaczego tu zajrzałem, bo zauważyłem temat:
"Jak wymienić stringi półosi napędowych" |
_________________
 |
|
|
|
 |
McGali
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2020-07-27, 12:02
|
|
|
[quote="mrskoku"] 1506edi napisał/a: | Witam zabrałem sie do wymiany simmeringów w skrzyni i stanąłem.Wyciągnąłem półoś tylko jedną,odkręciłem 4 śruby te dokoła kielicha-ale nie mogę wyciągnąć kielicha ze skrzyni,gdzie leży problem może ktoś podpowiedzieć,za pomoc dzięki. |
Przy wymianie uszczelniaczy odkręca się podporę 3 śruby i od dołu sworznie zwrotnic 2x 4 śruby. Wyciąga się półosie z przegubami wew. a reszta zostaje. Zwrotnice na tyle się przesuwają aby przeguby ze skrzyni wyszły. 30 minut i po sprawie. |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-07-27, 15:29
|
|
|
W DI półosie wchodzą w satelity, które mają długie prowadzenie. To ono pracuje z simeringiem, a nie półoś. W tym prowadzeniu na końcu jest brok, którym bardzo często cieknie olej i robi wrażenie wycieku z uszczelniacza Jak nie chce wyjść przegub, to niestety czasem trzeba zdjąć cały mechanizm różnicowy. Wtedy po rozebraniu wyjmujemy ten brok i wciskamy pierścień segera. Dopiero wtedy wyjmiemy nie uszkadzając kielich półosi z satelity. Inaczej pęknie frez na kielichu i będzie on do wyrzucenia. |
|
|
|
 |
karino13
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 290 Hymer
Dołączył: 19 Lis 2021 Skąd: Braunschweig
|
Wysłany: 2022-12-29, 18:13
|
|
|
a co do wytartej powierzchni na polosi przez siemering....nalezy nowy wprasowac w kielich mocujacy..ten na cztery srobki...wzdluznie o dwa milimetry glebiej lub plycej zeby warga uszczelniacza pracowala po niewytartej czesci polosi. |
|
|
|
 |
|