 |
|
Jakie kable ? |
Autor |
Wiadomość |
WaldekR
weteran
Twój sprzęt: Challenger/Ducato/98
Nazwa załogi: Waldek i Wiesia
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2022 Piwa: 24/64 Skąd: Przasnysz oklice
|
Wysłany: 2023-05-24, 13:42
|
|
|
sapero napisał/a: |
Czy trzeba zwracać uwagę na zakres temperatur ? Są takie do 60, 70, 85 czy 105 stopni C ? To się pewnie jakoś wiąże z rodzajem izolacji ?
Moglibyście podać oznaczenie kabli jakie stosujecie ? Albo linki do konkretnych produktów ? |
To są temperatury w których mogą pracować przewody. Instalacje robi się w różnych i na różnych urządzeniach.
Przewody w podwójnej izolacji z igielitu (poliwinyl albo PVC fachowo) to OWY do tego podajesz ile żył i przekrój np. OWY2x2,5 wg. oznaczeń europejskich to H05VV-F.
OWY2x4 jak poszukasz bo dużych hurtowniach to mogą mieć, to rzadko używany przewód. |
|
|
|
 |
sapero
trochę już popisał
Dołączył: 03 Lis 2021 Piwa: 1/4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2023-05-25, 18:44
|
|
|
No i to jest właśnie to pytanie. Czy do zabudowy kampera wystarczy wziąć taki OWY2x2,5 z max. temperaturą 70 stopni ? Czy też powinno się brać kable typowo samochodowe, np. FLRY-B do 105 stopni. |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2023-05-25, 20:43
|
|
|
A to już wystarczy pomyśleć. Samochodowe, to wiązki często również w komorze silnika w otoczeniu wysokich temperatur itd.
Gdzie w kamperze takie temperatury są osiągalne? No oczywiście że pod maską |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
sapero
trochę już popisał
Dołączył: 03 Lis 2021 Piwa: 1/4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2023-05-25, 20:53
|
|
|
No to myślę ... podobno temperatura w rozgrzanym od słońca samochodzie może dojść i do 70 stopni. Więc kabla pewnie też. Jak w tym kablu popłynie jeszcze prąd to pewnie kabelek może jeszcze 20-30 stopni się podgrzać. Od myślenia to można do przeróżnych wniosków podochodzić. Dlatego wolałbym dowiedzieć się, jak to należy zrobić, żeby było zgodnie ze sztuką. |
|
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2023-05-25, 21:33
|
|
|
W swoim życiu nie spotkałem się z awarią w wyniku zastosowania izolacji kabelków dla zbyt niskiej temperatury w otoczeniu w jakim "żyją". Gorzej jest gdy ów kabelek jest przeciążony w przewodzeniu nie voltów lecz Amperów, wówczas izolacja nawet na 150stC go nie uchroni a jeszcze posmali sąsiednie żyły. Ja ten temat czuję i dobierałbym intuicyjnie bez zbędnych przeliczeń, natomiast z drugiej strony "rady internetu" często są do potęgi przesadzone przez nieznawców w materii. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
WaldekR
weteran
Twój sprzęt: Challenger/Ducato/98
Nazwa załogi: Waldek i Wiesia
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2022 Piwa: 24/64 Skąd: Przasnysz oklice
|
Wysłany: 2023-05-26, 09:11
|
|
|
Tak jak pisze Socale, kable się grzeją jak są przeciążone.
Grzanie powodują Ampery nie Volty.
Im niższe napięcie tym więcej Amperów idzie do urządzenia
Wszyscy którzy dokładają przewody do urządzenia dają najczęściej za cienkie. Zawsze znajdą wynik badania którym się podeprą w razie W.
Ja ostatnio miałem klienta który do silnika 11kw zażyczył sobie 5x2,5 i to 30m. Na moją sugestię, że trochę cienkie stwierdził, że w internecie taki polecają. Jego pieniądze jego sprawa. |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły Więcej szczegółów |
Wystawiono 1 piw(a): Sławcio |
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|