 |
|
ducato 1987, 2.5d, przekaźnik rozrusznika |
Autor |
Wiadomość |
TomaszG
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Talento I Eura Mobil
Dołączył: 14 Lip 2015 Piwa: 2/3 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2017-03-08, 15:33
|
|
|
Witam, wklejam jako cytat , chyba z tego forum nawet.
"ja pomyślał bym nad obejściem stacyjki a dokładnie nad przerobieniem układu po stacyjce do rozrusznika i wstawieniem tam przekaźnika
tniesz w okolicach akumulatora ten cienki kabel który idzie do rozrusznika na elektromagnes i wstawiasz przekaźnik styki główne przekaźnika podpinasz z jednej strony pod +akumulatora a z drugiej strony wpinasz ten kabel od rozrusznika do miejsca gdzie był przecięty
drugą końcówkę kabla tą od strony stacyjki połączysz z cewką przekaźnika a drugi koniec cewki do masy auta
jeśli rozrusznik sprawny zapomnisz o kłopocie z odpaleniem'
i jeszcze jedno chyba inny forumowicz pisał
"To samo zrobiłem z włacznikiem rozrusznika.Oryginalnie elektromagnes jest bezpośrednio zasilany ze stacyjki. Zwyłky 30A przekaźnik załatwił sprawę. Stacyjka została odciążona a rozrusznik jeszcze tak nigdy nie kręcił. Ale prądu ucieka przez styki szczególnie w dojrzałym kamperze.
Pozdrawiam autorów tych słów. Zastosowałem to rozwiązanie i jest git, przedtem miałem kilka nerwowych chwil słysząc tylko własnie cyk cyk lub stuk stuk. |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-03-08, 17:25
|
|
|
TomaszG napisał/a: | Witam, wklejam jako cytat , chyba z tego forum nawet.
"ja pomyślał bym nad obejściem stacyjki a dokładnie nad przerobieniem układu po stacyjce do rozrusznika i wstawieniem tam przekaźnika
tniesz w okolicach akumulatora ten cienki kabel który idzie do rozrusznika na elektromagnes i wstawiasz przekaźnik styki główne przekaźnika podpinasz z jednej strony pod +akumulatora a z drugiej strony wpinasz ten kabel od rozrusznika do miejsca gdzie był przecięty
drugą końcówkę kabla tą od strony stacyjki połączysz z cewką przekaźnika a drugi koniec cewki do masy auta
jeśli rozrusznik sprawny zapomnisz o kłopocie z odpaleniem' |
Kilka poprawek bym naniósł. Bo jak się sklei przekaźnik to masz po rozruszniku a i może być straż potrzebna. Aby się zabezpieczyć przed tym zjawiskiem proponowałbym podpięcie przekaźnika niedaleko stacyjki dlaczego?:
1. Przekaźnik w suchym
2. Wszystkie potrzebne sygnały w pobliżu
3. Zamiast zasilania przekaźnika bezpośrednio + z akumulatora radziłbym podłączyć + po stacyjce w razie co po wyłączeniu stacyjki rozrusznik da się wyłączyć.
Czyli reasumując znajdujemy + sterujący rozrusznikiem, rozcinamy go, przewód od strony stacyjki podpinamy pod złącze 86 przekaźnika; drugi koniec rozciętego przewodu podłączamy pod złącze 87 przekaźnika. Znajdujemy przewód w którym pojawia się + po załączeniu zapłonu (ważne aby nie znikał po przekręceniu stacyjki w pozycję rozruch) i przekrój przewodu jest równy lub większy niż ten od rozrusznika; podłączamy do niego zacisk 30 przekaźnika; pozostało jeszcze pod zacisk 85 podłączyć masę i gotowe.
Celowo nie używam kolorów przewodów tylko sygnałów jakich należy szukać bo opis będzie bardziej uniwersalny. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
|
 |
TomaszG
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Talento I Eura Mobil
Dołączył: 14 Lip 2015 Piwa: 2/3 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2017-03-09, 09:38
|
|
|
No ja to robiłem w/g tego schematu / tez znalazłem w necie, byc może nawet na tym forum, ale dawnoooo/ Działa jak narazie OK
stacyjka.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 60 raz(y) 61 KB |
|
|
|
|
 |
serwan
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2015 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-09, 10:33
|
|
|
TomaszG napisał/a: | No ja to robiłem w/g tego schematu / tez znalazłem w necie, byc może nawet na tym forum, ale dawnoooo/ Działa jak narazie OK |
o wlasnie. i nie ogaraniam sensu montowania tego dodatkowego przekaznika; caly uklad sie staje bardziej skomplikowany, zamiast jednego przekaznika (przy rozruszniku) mamy dwa.. lipa.
bardziej bym sie sklanial do rozwiazania w ktorym:
1) jezeli stacyjnki nie da sie latwo naprawic / tanio wymienicic, to
2) dolozyc dodatkowy wlacznik/guzik (cos jak w nowych autach klawisze do startowania rozrusznika) ktory zastapi zuzyte bieguny w stacyjce (czyli de facto dwa kabelki laczone w stacyjne przy maksymalnym wychyleniu kluczyka przeniesc 'poza' stacyjke)
ktos moze tak ma? rozrusznik 'z guzika' zamiast z dodatkowego przekaznika?
pozdrawiam
serwan |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-03-09, 10:41
|
|
|
TomaszG, jak by ktoś nie do końca ogarniający elektrykę podlączył w/g tego rysunku to rozrusznik kręcił by po włączeniu zapłonu. Zamiast + po stacyjce jak jest w opisie powinno być "sterowanie rozrusznika". |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
miniu73
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: EURA MOBIL Peugeot J5 2.5TD
Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 3/1 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2023-07-03, 22:41
|
|
|
Gewehr napisał/a: | serwan napisał/a: | Gewehr napisał/a: | Przekaznik który słyszysz, jest nie od rozrusznika, a jedynie odłącza odbiorniki. Fabrycznie przekaznik rozrusznika nie występował. Zdejmij osłonę stacyjki i połącz na krótko przewody. Jak zapali, to kostka stacyjki do wymiany. |
czyli w stacyjce (tym walcu) są elementy wymienne (kostka)? czy to ewentualnie od razu całą stacyjkę trzeba zmienić?
dodatkowo piszesz że nie było przekaźnika - a jakoś mam wątpliwości, chcesz powiedzieć że przez ten cieniutki kabelek który biegnie do/od stacyjki przechodzi kilkaset amper z aku do rozrusznika? |
Kilkaset amper ze stacyjki Dobry jesteś.
Automat w rozruszniku robi za przekaźnik
Jak kupisz samą kość, to bedzie wymienna. Tylko że już ich nie ma prawie na rynku. Najprościej dołożyć przekaźnik i dodatkowy włącznik. |
Troszkę odgrzałem kotleta ale mam identyczny problem. Pytanie czy mógłbym się do Ciebie zgłosić na montaż dodatkowego włącznika i przekaźnika? Mam Peugeot J5 2.5 TD.
Dzisiaj rano miałem wyjeżdżać. Rok temu założony nowy rozrusznik Bosch. Stacyjka wymieniona 5 lat temu. Przed miesiącem nowy akumulator. Raz odpala raz nie już mnie szlag trafia. |
|
|
|
|
 |
TomaszG
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Talento I Eura Mobil
Dołączył: 14 Lip 2015 Piwa: 2/3 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2023-07-07, 14:52
|
|
|
"Czyli reasumując znajdujemy + sterujący rozrusznikiem, rozcinamy go, przewód od strony stacyjki podpinamy pod złącze 86 przekaźnika; drugi koniec rozciętego przewodu podłączamy pod złącze 87 przekaźnika. Znajdujemy przewód w którym pojawia się + po załączeniu zapłonu (ważne aby nie znikał po przekręceniu stacyjki w pozycję rozruch) i przekrój przewodu jest równy lub większy niż ten od rozrusznika; podłączamy do niego zacisk 30 przekaźnika; pozostało jeszcze pod zacisk 85 podłączyć masę i gotowe.
Celowo nie używam kolorów przewodów tylko sygnałów jakich należy szukać bo opis będzie bardziej uniwersalny.....:"
CYTAT Z POSTU WYŻEJ .
Do dzisiaj tak mam zrobione, i działa. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|