Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
montaż przetwornicy
Autor Wiadomość
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 538/45
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2023-07-28, 00:40   

Aktimel, masz idealny układ w kamperze , bo jak piszesz praktycznie w tym samym miejscu masz akumulator i gniazdo zasilania zewnętrznego ...... a wymyślasz taką rzeźbę , która ciężko nawet skomentować ;)
Rozumiem, że chodzi Ci o to aby było szybko i bez roboty, ale pasuje aby to miało "ręce i nogi".
Na podobny pomysł jak ten Twój wpadł przed chwilą mój kot. Przez dwie minuty kręcił się w kółko goniąc swój ogon ..... teraz już śpi :szeroki_usmiech

Żeby to zrobić dobrze nie potrzebujesz wcale ciągnąć jakichś kabli przez pół kampera.
Wystarczy stówka z hakiem na zakup przełącznika źródła zasilania i z metr przewodu 3x1,5mm2 z wtyczką.
Idę o zakład że zaraz za tym niebieskim gniazdem do słupka (po drugiej stronie ścianki lub w bliskiej okolicy) masz skrzynkę z bezpiecznikami z której wychodzą wszystkie obwody 230V do gniazdek , elektrobloku, ładowarki i osobny obwód do lodówki .
Z wyjścia przetwornicy doprowadzasz tylko ten kawałek przewodu (3 żyły) do skrzynki bezpiecznikowej , w niej instalujesz przełącznik źródła zasilania (na listwie S , obok bezpiecznika ) i przepinasz kilka kabelków tak , aby na wejście priorytetowe przełącznika było wpięte gniazdo słupka ,obwód lodówki i obwód ładowarki, na drugie wejście przetwornica, a do wyjścia przełącznika wszystkie pozostałe obwody 230V.
Będzie to działało prawidłowo, będzie bezpieczne i bezobsługowe :spoko

Drugim jeszcze prostszym rozwiązaniem jest zastosowanie przetwornicy typu UPS z wbudowaną ładowarką i przełącznikiem źródła zasilania. Od strony przyłączeniowej różni się ona od normalnej tym, że poza wyjściem 230V ma jeszcze wejście . Do tego wejścia podpinasz gniazdo słupka, wyjście 230V na bezpiecznik główny , a 12V do aku i po sprawie .
A , jeszcze trzeba odłączyć 230V od oryginalnej ładowarki (wypiąć wtyczkę z elektrobloku, lub lepiej wymontować całą ładowarkę i wystawić na Allegro :mrgreen: )

Oba rozwiązania będą działać praktycznie tak samo i tak samo dobrze :spoko
Ładowarka i lodówka z 230V będą działać tylko ze słupka , a akumulator nie będzie gonił własnego ogona :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Cze 2011
Piwa: 366/728
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-07-28, 08:57   

Socale napisał/a:
Komplecik napisał/a:
...
Wojtku a czy też przepinałeś lodówkę i ładowarkę 230V?
...
Doczytałem już w Twoim wątku że odizolowałeś lodówkę i energoblok
...

To miłe jak ktoś tak pisze że jakieś szczegóły doczytał. To efekt mojej pracy, po to piszę, opisuję by inni to zrozumieli i tu mnie wprawiłeś w uśmiech i dobry humor.
Się napij jak i ja, dokładnie teraz dokładnie to:

A bo kuźwa za prędki jestem :haha: wiesz czytać i pisać to ja umiem wyśmienicie :haha:
Też se rypnij na te ciepła :pifko
:spoko
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 360/502
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2023-07-28, 13:53   

joko napisał/a:
Oba rozwiązania będą działać praktycznie tak samo i tak samo dobrze

Dobrze mówi, polać mu :mrgreen:
:pifko
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aktimel1 
trochę już popisał

Dołączył: 14 Mar 2018
Piwa: 1/1
Skąd: kraków
Wysłany: 2023-07-28, 16:13   

Dzięki za wasze propozycje i sugestie, narazie zrobiłem to na szybko i roboczo żeby można było szybko zdemontować i nie było śladu (gwarancja)
Przetwornica jest podpięta pod gniazdo słupka daje prąd na cały samochód, wyizolowany jest bezpiecznik od ładowarki czyli już nie jest to perpetum mobile, przetwornicę włączam przekaźnikiem z pilotem dodatkowo dołożyliśmy układ z czasówka która sama wyłącza przetwornicę po 4 godzinach, można ustawić ile się chce.
całość na stand by pobiera 1 amper więc nie ma tragedi.
to rozwiązanie ma 2 minusy jakie mi przychodzą do głowy
1. nie jest odizolowana lodówka i jak by ktoś się zapomniał i celowo ją uruchomił z prądu to będzie zjadać akumulator (dla mnie to nie problem bo używam tylko na gaz)
2.jak zapomnę wyłączyć przetwornicę przed ruszeniem z miejsca to podczas jazdy alternator nie będzie ładował akumulatora

Nie wykluczam że przerobię to tak jak doradzają joko albo socale tylko te rozwiązania mają ten minus że nie da się ich łatwo zlikwidować i przywrócić instalacji do oryginalnego formatu.

image0 (4).jpeg
Plik ściągnięto 710 raz(y) 136,93 KB

image1 (1).jpeg
Plik ściągnięto 710 raz(y) 129,51 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Cze 2011
Piwa: 366/728
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-07-28, 16:31   

Banan napisał/a:
joko napisał/a:
Oba rozwiązania będą działać praktycznie tak samo i tak samo dobrze

Dobrze mówi, polać mu :mrgreen:
:pifko

Banan Ku nasz najukochańszy bardzo Ciebie prosimy zrób tak

:szeroki_usmiech :-P :mikolaj :haha: :ok :kwiatki: :roza: :kwiatek2

Chociaż powinien to zrobić Świstak ale go rzadko nima :haha: :wyszczerzony:

Ważne schematy i tematy z budowy, wyposażenia i inne dające się opisać w jednym nie edytowalnym poście, przykładem jest ta przetwornica, jeden opis który będzie wyskakiwał w wyszukiwarce jak królik z kapelusza z podpisem że jeśli ktoś chce czegoś więcej zakłada nowy temat i bajdurzy do woli
1.przetwornica
2.gazbank
3.solary
4.lodówka
itd.
Co myślisz o tym jakże znakomitym pomyśle :haha:
Jest tyle fajnych opisów 1postowych że hej!
joko dał piękny przykład w jednym z ostatnich postów
Zaokrąglić poprzecinać z komentarzy i miód malina :szeroki_usmiech
Wogóle joko idealnie wpisuje się w służbie CT jest gładki nie zbyt nachalny ma wiedzę :szeroki_usmiech nie zbyt kompletna ale wystarczająca :mikolaj
:spoko wypisz wymaluj :mrgreen: lubi to a to jest najważniejsze, :ok pasja
_________________
komplet
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/636
Skąd: Gubin
Wysłany: 2023-07-29, 20:59   

Aktimel, wszystko wyjdzie w praniu, raz o czymś zapomnisz i zmodyfikujesz, to typowe, to klasyka tworzenia i cała w tym radość.
Sugeruję jednak, by nie zostawiać włączonej przetwornicy na 4h lecz tylko na przewidywany czas potrzeby jej użycia. Serio, nie ma żartów a znamy przypadki samozapłonu przetwornic, właśnie takich o dużej mocy.
Odłącznik koniecznie i mimo że przetwornica ma swoje bezpieczniki, założyłbym bezpiecznik zaraz za klemą dodatnią.
Dlaczego?
Otóż w przetwornicach i im podobnym urządzeniach (w segmencie HI-FI również) stosowane w konstrukcji półprzewodniki jeśli ulegają przeciążeniu to się przepalają, ale w taki sposób, że przechodzą w stan pełnego przewodzenia czyli zwarcia. Tak, tak, przepalony tranzystor może nawet wystrzelić ale to nie przerywa obwodu prądowego lecz zwiera.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 360/502
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2023-07-29, 21:00   

Komplecik napisał/a:
Co myślisz o tym jakże znakomitym pomyśle

Kompleciq, pomysł zacny, ale proponuję umieścić to w ABC campera, (środkowy kafelek na samej górze) który zapoczątkował nasz nieodżałowany kolega Andrzej 48a-ELANKO.
Dobrze by było przy okazji uporządkować na nowo wiedzę tam zawartą, wszelkie propozycje i sugestie mile widziane w dyskusji o ABC campera.
Co Ty na to?
:ok

PS
Świstak ostro zarobiony jest na wyjazdach, stąd jego sporadyczne występy na forum.
Ja co prawda ostatnio też mam sporo pracy na wyjazdach, ale zobowiązuję się ogarnąć temat, tak ze względu na pamięć o Przyjacielu Andrzeju...
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/636
Skąd: Gubin
Wysłany: 2023-07-29, 21:09   

Komplecik napisał/a:
...
joko idealnie wpisuje się w służbie CT jest gładki nie zbyt nachalny ma wiedzę :szeroki_usmiech nie zbyt kompletna ale wystarczająca
...

E tam, to żart pewno... :mrgreen:
Ja Joko znam z tej strony,vże jak coś u siebie wykombinuje, to zrobi to z pełną wiedzą ale często jest tak, żeby tą wiedzę nabyć to trzeba eksperymentować.
Nie wyobrażam sobie ekperymentować np. w materii zasilania gazowego - tu trzeba mieć 100% wiedzy i przewidywalności.
.
A jak już całkiem powyginało kierunek o czym piszę w tym temacie, rdzennie zupełnie innym, to dodam że w moim roboczym Ducato, włączam klimę i po 15 minutach nie mam nawiewu zimna, jak wyłączę klimę to po chwili zaczyna wiać zimnem. Ha! Dlaczego?
Po prostu oszrania się cały wymiennik, zatyka się lodem, tamuje przepływ powietrza. Nie ruszam tego bo nie mam wiedzy jak to ogarnąć.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***