 |
|
|
Opony Continental VancoCamper 215/75 R16 C |
| Autor |
Wiadomość |
mischka
Kombatant

Twój sprzęt: Knaus
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 146/182 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2024-08-21, 18:01
|
|
|
| peja76 napisał/a: | ale wiedż na mokrą trawę, to koniec |
łańcuchy bywają pomocne |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
 |
przemo.d
stary wyga
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 27/142 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2024-08-21, 19:07
|
|
|
| peja76 napisał/a: | | zbyszekwoj napisał/a: | | Janusszr napisał/a: | | Sprawdzę przy odbiorze zanim zapłacę. |
Zanim zapłacisz to dowiedz sie ,ze te opony są do . Bedziesz się slizgał na trawie, po najmniejszym deszczyku nie wyjedziesz z kempingu. |
Ja już ich nie kupię, co do śligania to pełna zgoda jak popda to zawsze mamy takie głupie uczucie, czy wyjedziemy no i flaszka jezdzi z nami, bo za flaszkę zawsze ktoś pomoże
|
Peja tu żadne opony by w twoim przypadku nie pomogły... chyba, że jakieś terenowe simexy
Wielki caamperek jak mój, tył siadł, przód lekki i mocy koń- to koniec
Ja podjazdu do wiaty nie kostkowalem i pod górkę po mokrej trawie zawsze wjeżdżam, parę razy było ciężko szczególnie wczesną wiosną ale zawsze daje rade jakoś. I to czy to Conti, Michelin to zawsze było to samo najgorszy był ten poprzepdni bieżnik Michelin to pamiętam dobrze a wszystkie te nowsze bieżniki radzą sobie podobnie. Wiadomo o jak jest, ciężki z tyłu lekki przód to i cudów nie ma i nie będzie po wymianie opon, tu napęd inny by trza zastosować jak ktoś do wody albo lasu chce tym jeździć.. Ja nie mam problemu stanąć 50 m od wody |
|
|
|
 |
przemo.d
stary wyga
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 27/142 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2024-08-21, 19:22
|
|
|
Na piaskowy parking także wjeżdżam i wyjeżdżam bez stresu
Piasek.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 18 raz(y) 171,66 KB |
|
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Cze 2011 Piwa: 366/727 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2024-08-21, 19:25
|
|
|
[quote="Janusszr"] | peja76 napisał/a: |
Te same opony w różnych autach mogą inaczej zachowywać się. |
To znaczy że jak, śliskie to śliskie i tyle |
_________________ komplet |
|
|
|
 |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 96/95 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-08-21, 19:51
|
|
|
[quote="Komplecik"] | Janusszr napisał/a: | | peja76 napisał/a: |
Te same opony w różnych autach mogą inaczej zachowywać się. |
To znaczy że jak, śliskie to śliskie i tyle |
A pomyśl trochę
Przemo to wyjaśnił. U mnie jest podobnie. Odciążony mocno przód. I odwrotnie. Większy nacisk na przód i samochód inaczej zachowuje się.
Przy tylnym napędzie Kompleciku może być wcale nie ślisko. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
| |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Cze 2011 Piwa: 366/727 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2024-08-21, 20:34
|
|
|
[quote="Janusszr"] | Komplecik napisał/a: | | Janusszr napisał/a: | | peja76 napisał/a: |
Te same opony w różnych autach mogą inaczej zachowywać się. |
To znaczy że jak, śliskie to śliskie i tyle |
A pomyśl trochę
Przemo to wyjaśnił. U mnie jest podobnie. Odciążony mocno przód. I odwrotnie. Większy nacisk na przód i samochód inaczej zachowuje się.
Przy tylnym napędzie Kompleciku może być wcale nie ślisko.
|
To znaczy będziesz z wagą po kamperze chodził i aptekę uprawiał,
|
_________________ komplet |
|
|
|
 |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 96/95 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-08-21, 20:35
|
|
|
| przemo.d napisał/a: |
Peja tu żadne opony by w twoim przypadku nie pomogły... chyba, że jakieś terenowe simexy
|
Terenówki są oki pod warunkiem, że nie zerwiemy przyczepności. Po utracie przyczepności na miękkim wystarczy chwilka i siedzimy zakopani po oś. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
 |
peja76
stary wyga

Twój sprzęt: Roller team
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2023 Piwa: 53/58 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 2024-08-21, 20:48
|
|
|
OOOOOOO przepraszam moi drodzy ale na poprzednich Kormoranach to ja nie po takich łączkach jezdził. Ta fotka to z maja tamtego roku, pierwszy wyjazd na tych oponach i zaraz takie cuda, były by Kormorany bym wyjechał. Zdjęcie żona zrobiła jak było już drugie podejście, pierwsze to z parceli nie mogłem wyjechać
Kormorany były zimowe ale jezdziłem cały rok, super sie zachowywały, latem jak i zimą, ładnie drapały a te to się ślizgają, pewnie na zimę takie kupię i już zostawię jako całoroczne
235/65R16C Kormoran VANPRO WINTER |
|
|
|
 |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 96/95 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-08-21, 21:48
|
|
|
Widzę, że wielu z Was preferuje jazdę po podmokłych łąkach, ugorach, piaszczystych plażach..... Ja preferuję trakty utwardzone
Podejrzany teren omijam. Jak do tej pory skutecznie. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
| |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 13 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 538/45 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2024-08-23, 10:40
|
|
|
| Janusszr napisał/a: | | joko napisał/a: |
Jeszcze raz: oponę dobierasz pod względem nośności (jeśli chcesz aby było bezpiecznie to z marginesem ) i pompujesz zgodnie z zaleceniem producenta opony ........ a zalecenia producenta kampera masz w ..." poważaniu" |
Jestem w kropce w związku z tym Twoim wpisem. Ratuj joko!!!!!!!!!!
Właśnie otrzymałem zamówione opony. Producent kampera zaleca przy pełnym obciążeniu ciśnienie przód -3,5bara, tył 5,5bara. Producent opon wytłoczył duży, samotny napis 5,75bara. Przy indeksie nośności 121(1450kg) jest napis max. inflation pressure single 644kpa(93PSI).
Które zalecenia producenta kampera mam mieć w "poważaniu"? Ciśnienie w przednich oponach, tylnych, czy w oponach obu osi i dmuchnąć w każdą z opon wg Twoich wskazówek 6,44bara, czy tylko 5,75 i mieć flaka?
A może jeżeli obciążenie przodu kampera to tylko 1750kg, to dobrać opony z mniejszym indeksem nośności? Pomimo zaleceń, aby wszystkie opony miały te same parametry, tzn. były takie same?
I jeszcze dodatkowe pytanie.
Te Twoje zalecenia dotyczą tylko opon do kamperów, czy do wszystkich pojazdów korzystających z pneumatycznego ogumienia?
Pytam bo w osobówce mam zalecenie 1,9-2,2 bara, a na opnie jest do 3,5bara. |
Albo udajesz wariata ..... albo próbujesz zrobić go ze mnie
Stwierdzenie " pompujesz zgodnie z zaleceniem producenta opony" nie oznacza , że bez względu na okoliczności pompujesz do tego co jest napisane na oponie , a jedynie że nie powinieneś tej wartości przekraczać.
Jeśli producent opony prawidłowo podał parametry swojego produktu, to tak jak napisałem wcześniej , przy granicznym dopuszczalnym obciążeniu i ciśnieniu takim jak podane na oponie , powinna ona jeszcze "trzymać fason" , czyli być ugięta do poziomu w którym bieżnik pracuje prawidłowo .
Jeśli obciążenie jest dużo niższe to chyba normalne , że pompujesz mniej |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 13 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 538/45 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2024-08-23, 11:19
|
|
|
| Janusszr napisał/a: |
Czy tego mamy się trzymać?
113/111-4,75Bara
116/114-5,25Bara
121/119-5,75Bara |
Są to wartości graniczne dla jakiegoś konkretnego modelu (modeli) opon a nie wartości uniwersalne, podobnie jak te zalecenia producenta kampera , które dotyczą opon na jakich pojazd wyjechał z fabryki (a nie każdych kolejnych jakie będą na niego zakładane)
Mój kamper też ma podobne zalecenia co do ciśnienia jak Twój, ale przykładowo teraz założyłem opony , które dobrałem prawidłowo pod względem nośności , ale ciśnienie graniczne mają dużo niższe od zalecanego przez producenta kampera (bo tylko 4,5Bara).
Do kampera który waży w chwili obecnej załadowany na podróż 3500kg (+ pewna nieduża wartość ) nabiłem przód 3,7 a tył 4.0 i jest to ciśnienie optymalne.
Poziom ugięcia opony jest idealny , samochód toczy się lekko a jednocześnie komfortowo (na ile Ducato może takie być )
Dokładnie to miałem na myśli pisząc wcześniej , że opony dobieramy pod względem nośności , pompujemy zgodnie z zaleceniem producenta opony (do poziomu adekwatnego do konkretnego obciążenia, ale nie więcej niż dopuszczalne), a zalecenia producenta kampera traktujemy jako odnoszące się do opon na których wyjechał z fabryki.
Różne opony maja różną budowę , zrobione są z różnych materiałów i mają różne parametry. Przy konkretnym obciążeniu wymagają różnych ciśnień , dlatego wcześniej napisałem, że szukając opon patrzymy bardziej na nośność niż to do jakiego ciśnienia trzeba ja pompować.
Osobiście uważam , że opona która przy danym obciążeniu wymaga niższego ciśnienia jest lepsza , bo jest na pewno bardziej komfortowa i wytrzymalsza (czyli bezpieczniejsza)
Opona którą trzeba nabijać do wysokich ciśnień, aby utrzymała ciężar pojazdu i się nie odkształcała jest konstrukcyjnie słabsza i pracuje w dużo cięższych warunkach.
20240820_200404.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 18 raz(y) 40,81 KB |
|
|
|
|
 |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 96/95 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-08-23, 11:20
|
|
|
Nie można przekraczać wartości(obciążenia, ciśnienia, prędkości) podanych przez producenta opon. Należy trzymać się wytycznych producenta pojazdu i wg tego dobierać opony.
Tak trudno to pojąć?
Kupiłem kampera na starych, kilkuletnich oponach, tzw. budżetowych. Przejechałem na nich ok. 50.000km przez pięć lat. Bieżnika zostało ok.7,5mm-tył i 5,5mm-przód, równo zużyte, bez śladów ząbkowania. Pompowane wg. zaleceń producenta auta. Skąd mam wiedzieć na jakich oponach wyjechał kamper w fabryki? Często opony o tej samej nazwie, wymiarach występują w kilku wariantach nośności, ciśnienia.
PS. Faktycznie, robiłem żarty z Twoich teorii. Przepraszam.
W skeczu kabaretu Paranienormalni, Mariolka nasypała sobie soli, czy pieprzu na oko
Nikt mnie do tego nie namówi, aby opony pompować wg własnego uznania. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
| |
|
|
|
 |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 96/95 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-08-23, 12:49
|
|
|
| joko napisał/a: |
Poziom ugięcia opony jest idealny , samochód toczy się lekko a jednocześnie komfortowo (na ile Ducato może takie być )
|
A jaki jest poziom ugięcia podczas jazdy np. przy 120km/h. Również idealny? Widzisz to? Opona nie przesuwa się po feldze, np. podczas gwałtownego hamowania?
Twój kamper, Twoje opony..........
Poprawiłeś zalecenia producenta auta o 1,5 bara. Z zalecanych 5,5 na 4 bary. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
| |
|
|
|
 |
mischka
Kombatant

Twój sprzęt: Knaus
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 146/182 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2024-08-23, 17:25
|
|
|
| Janusszr napisał/a: | | Poprawiłeś zalecenia producenta auta o 1,5 bara. Z zalecanych 5,5 na 4 bary. |
Tzn. że co... pójdzie do piekła |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Cze 2011 Piwa: 366/727 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2024-08-23, 18:01
|
|
|
| joko napisał/a: |
Mój kamper też ma podobne zalecenia . |
joko naprawdę masz Sailumy
Dajesz przykład jak można w rozsądnej cenie mieć przyjemność zmieniono automatycznie na - bardzo interesujący soczyste że mam takie nie wspomnę nawet zdjęcie obok parameter bogaty , joko leżą na tej feldze jak pupcia niemowlaka nie wiem czy zauważyłeś te bogate wzmocnienia boczne,
10 oplotów czyli czyli sporo , ciekawe które top, mają tyle
Screenshot_20240823_185609.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 14 raz(y) 137,36 KB |
IMG_20240823_185543.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 11 raz(y) 1,46 MB |
IMG_20240820_140745.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 8 raz(y) 979,31 KB |
IMG_20240820_140917.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 7 raz(y) 1,47 MB |
|
_________________ komplet |
| |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|