Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Opony Continental VancoCamper 215/75 R16 C
Autor Wiadomość
mischka 
Kombatant


Twój sprzęt: Knaus
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 27 Lut 2016
Piwa: 146/182
Skąd: Bawaria
Wysłany: 2024-08-21, 18:01   

peja76 napisał/a:
ale wiedż na mokrą trawę, to koniec :stop:

łańcuchy bywają pomocne
_________________
W życiu piękne są tylko chwile...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemo.d 
stary wyga

Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2011
Piwa: 27/142
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2024-08-21, 19:07   

peja76 napisał/a:
zbyszekwoj napisał/a:
Janusszr napisał/a:
Sprawdzę przy odbiorze zanim zapłacę.


Zanim zapłacisz to dowiedz sie ,ze te opony są do :dupa . Bedziesz się slizgał na trawie, po najmniejszym deszczyku nie wyjedziesz z kempingu.

Ja już ich nie kupię, co do śligania to pełna zgoda :ok jak popda to zawsze mamy takie głupie uczucie, czy wyjedziemy :haha: no i flaszka jezdzi z nami, bo za flaszkę zawsze ktoś pomoże 8-)
:spoko


Peja tu żadne opony by w twoim przypadku nie pomogły... chyba, że jakieś terenowe simexy :haha:
Wielki caamperek jak mój, tył siadł, przód lekki i mocy koń- to koniec :)
Ja podjazdu do wiaty nie kostkowalem i pod górkę po mokrej trawie zawsze wjeżdżam, parę razy było ciężko szczególnie wczesną wiosną ale zawsze daje rade jakoś. I to czy to Conti, Michelin to zawsze było to samo :spoko najgorszy był ten poprzepdni bieżnik Michelin to pamiętam dobrze a wszystkie te nowsze bieżniki radzą sobie podobnie. Wiadomo o jak jest, ciężki z tyłu lekki przód to i cudów nie ma i nie będzie po wymianie opon, tu napęd inny by trza zastosować jak ktoś do wody albo lasu chce tym jeździć.. Ja nie mam problemu stanąć 50 m od wody :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemo.d 
stary wyga

Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2011
Piwa: 27/142
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2024-08-21, 19:22   

Na piaskowy parking także wjeżdżam i wyjeżdżam bez stresu :spoko

Piasek.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 171,66 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Cze 2011
Piwa: 366/727
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-08-21, 19:25   

[quote="Janusszr"]
peja76 napisał/a:

Te same opony w różnych autach mogą inaczej zachowywać się.

To znaczy że jak, śliskie to śliskie i tyle
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 96/95
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2024-08-21, 19:51   

[quote="Komplecik"]
Janusszr napisał/a:
peja76 napisał/a:

Te same opony w różnych autach mogą inaczej zachowywać się.

To znaczy że jak, śliskie to śliskie i tyle

A pomyśl trochę :spoko :spoko :spoko
Przemo to wyjaśnił. U mnie jest podobnie. Odciążony mocno przód. I odwrotnie. Większy nacisk na przód i samochód inaczej zachowuje się.
Przy tylnym napędzie Kompleciku może być wcale nie ślisko.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Cze 2011
Piwa: 366/727
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-08-21, 20:34   

[quote="Janusszr"]
Komplecik napisał/a:
Janusszr napisał/a:
peja76 napisał/a:

Te same opony w różnych autach mogą inaczej zachowywać się.

To znaczy że jak, śliskie to śliskie i tyle

A pomyśl trochę :spoko :spoko :spoko
Przemo to wyjaśnił. U mnie jest podobnie. Odciążony mocno przód. I odwrotnie. Większy nacisk na przód i samochód inaczej zachowuje się.
Przy tylnym napędzie Kompleciku może być wcale nie ślisko.

To znaczy będziesz z wagą po kamperze chodził i aptekę uprawiał,
:haha: :haha: :haha:
:spoko
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 96/95
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2024-08-21, 20:35   

przemo.d napisał/a:


Peja tu żadne opony by w twoim przypadku nie pomogły... chyba, że jakieś terenowe simexy :haha:

Terenówki są oki pod warunkiem, że nie zerwiemy przyczepności. Po utracie przyczepności na miękkim wystarczy chwilka i siedzimy zakopani po oś.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
peja76 
stary wyga


Twój sprzęt: Roller team
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2023
Piwa: 53/58
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 2024-08-21, 20:48   

OOOOOOO przepraszam moi drodzy :wyszczerzony: ale na poprzednich Kormoranach to ja nie po takich łączkach jezdził. Ta fotka to z maja tamtego roku, pierwszy wyjazd na tych oponach :( i zaraz takie cuda, były by Kormorany bym wyjechał. Zdjęcie żona zrobiła jak było już drugie podejście, pierwsze to z parceli nie mogłem wyjechać :haha:
Kormorany były zimowe ale jezdziłem cały rok, super sie zachowywały, latem jak i zimą, ładnie drapały a te to się ślizgają, pewnie na zimę takie kupię i już zostawię jako całoroczne :haha:
235/65R16C Kormoran VANPRO WINTER
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 96/95
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2024-08-21, 21:48   

Widzę, że wielu z Was preferuje jazdę po podmokłych łąkach, ugorach, piaszczystych plażach..... Ja preferuję trakty utwardzone :spoko :spoko :spoko
Podejrzany teren omijam. Jak do tej pory skutecznie.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 538/45
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-08-23, 10:40   

Janusszr napisał/a:
joko napisał/a:

Jeszcze raz: oponę dobierasz pod względem nośności (jeśli chcesz aby było bezpiecznie to z marginesem ) i pompujesz zgodnie z zaleceniem producenta opony ........ a zalecenia producenta kampera masz w ..." poważaniu" :szeroki_usmiech

Jestem w kropce w związku z tym Twoim wpisem. Ratuj joko!!!!!!!!!!
Właśnie otrzymałem zamówione opony. Producent kampera zaleca przy pełnym obciążeniu ciśnienie przód -3,5bara, tył 5,5bara. Producent opon wytłoczył duży, samotny napis 5,75bara. Przy indeksie nośności 121(1450kg) jest napis max. inflation pressure single 644kpa(93PSI).
Które zalecenia producenta kampera mam mieć w "poważaniu"? Ciśnienie w przednich oponach, tylnych, czy w oponach obu osi i dmuchnąć w każdą z opon wg Twoich wskazówek 6,44bara, czy tylko 5,75 i mieć flaka?
A może jeżeli obciążenie przodu kampera to tylko 1750kg, to dobrać opony z mniejszym indeksem nośności? Pomimo zaleceń, aby wszystkie opony miały te same parametry, tzn. były takie same?
I jeszcze dodatkowe pytanie.
Te Twoje zalecenia dotyczą tylko opon do kamperów, czy do wszystkich pojazdów korzystających z pneumatycznego ogumienia?
Pytam bo w osobówce mam zalecenie 1,9-2,2 bara, a na opnie jest do 3,5bara.


Albo udajesz wariata ..... albo próbujesz zrobić go ze mnie :spoko

Stwierdzenie " pompujesz zgodnie z zaleceniem producenta opony" nie oznacza , że bez względu na okoliczności pompujesz do tego co jest napisane na oponie , a jedynie że nie powinieneś tej wartości przekraczać.
Jeśli producent opony prawidłowo podał parametry swojego produktu, to tak jak napisałem wcześniej , przy granicznym dopuszczalnym obciążeniu i ciśnieniu takim jak podane na oponie , powinna ona jeszcze "trzymać fason" , czyli być ugięta do poziomu w którym bieżnik pracuje prawidłowo .
Jeśli obciążenie jest dużo niższe to chyba normalne , że pompujesz mniej :bajer
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 538/45
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-08-23, 11:19   

Janusszr napisał/a:

Czy tego mamy się trzymać?
113/111-4,75Bara
116/114-5,25Bara
121/119-5,75Bara


Są to wartości graniczne dla jakiegoś konkretnego modelu (modeli) opon a nie wartości uniwersalne, podobnie jak te zalecenia producenta kampera , które dotyczą opon na jakich pojazd wyjechał z fabryki (a nie każdych kolejnych jakie będą na niego zakładane)

Mój kamper też ma podobne zalecenia co do ciśnienia jak Twój, ale przykładowo teraz założyłem opony , które dobrałem prawidłowo pod względem nośności , ale ciśnienie graniczne mają dużo niższe od zalecanego przez producenta kampera (bo tylko 4,5Bara).
Do kampera który waży w chwili obecnej załadowany na podróż 3500kg (+ pewna nieduża wartość :-P ) nabiłem przód 3,7 a tył 4.0 i jest to ciśnienie optymalne.
Poziom ugięcia opony jest idealny , samochód toczy się lekko a jednocześnie komfortowo (na ile Ducato może takie być :haha: )

Dokładnie to miałem na myśli pisząc wcześniej , że opony dobieramy pod względem nośności , pompujemy zgodnie z zaleceniem producenta opony (do poziomu adekwatnego do konkretnego obciążenia, ale nie więcej niż dopuszczalne), a zalecenia producenta kampera traktujemy jako odnoszące się do opon na których wyjechał z fabryki.

Różne opony maja różną budowę , zrobione są z różnych materiałów i mają różne parametry. Przy konkretnym obciążeniu wymagają różnych ciśnień , dlatego wcześniej napisałem, że szukając opon patrzymy bardziej na nośność niż to do jakiego ciśnienia trzeba ja pompować.
Osobiście uważam , że opona która przy danym obciążeniu wymaga niższego ciśnienia jest lepsza , bo jest na pewno bardziej komfortowa i wytrzymalsza (czyli bezpieczniejsza)
Opona którą trzeba nabijać do wysokich ciśnień, aby utrzymała ciężar pojazdu i się nie odkształcała jest konstrukcyjnie słabsza i pracuje w dużo cięższych warunkach.

20240820_200404.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 40,81 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 96/95
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2024-08-23, 11:20   

Nie można przekraczać wartości(obciążenia, ciśnienia, prędkości) podanych przez producenta opon. Należy trzymać się wytycznych producenta pojazdu i wg tego dobierać opony.
Tak trudno to pojąć?
Kupiłem kampera na starych, kilkuletnich oponach, tzw. budżetowych. Przejechałem na nich ok. 50.000km przez pięć lat. Bieżnika zostało ok.7,5mm-tył i 5,5mm-przód, równo zużyte, bez śladów ząbkowania. Pompowane wg. zaleceń producenta auta. Skąd mam wiedzieć na jakich oponach wyjechał kamper w fabryki? Często opony o tej samej nazwie, wymiarach występują w kilku wariantach nośności, ciśnienia.

PS. Faktycznie, robiłem żarty z Twoich teorii. Przepraszam.
W skeczu kabaretu Paranienormalni, Mariolka nasypała sobie soli, czy pieprzu na oko :spoko
Nikt mnie do tego nie namówi, aby opony pompować wg własnego uznania.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 96/95
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2024-08-23, 12:49   

joko napisał/a:

Poziom ugięcia opony jest idealny , samochód toczy się lekko a jednocześnie komfortowo (na ile Ducato może takie być :haha: )

A jaki jest poziom ugięcia podczas jazdy np. przy 120km/h. Również idealny? Widzisz to? Opona nie przesuwa się po feldze, np. podczas gwałtownego hamowania?
Twój kamper, Twoje opony..........
Poprawiłeś zalecenia producenta auta o 1,5 bara. Z zalecanych 5,5 na 4 bary.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mischka 
Kombatant


Twój sprzęt: Knaus
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 27 Lut 2016
Piwa: 146/182
Skąd: Bawaria
Wysłany: 2024-08-23, 17:25   

Janusszr napisał/a:
Poprawiłeś zalecenia producenta auta o 1,5 bara. Z zalecanych 5,5 na 4 bary.

Tzn. że co... pójdzie do piekła :confused
_________________
W życiu piękne są tylko chwile...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Cze 2011
Piwa: 366/727
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-08-23, 18:01   

joko napisał/a:


Mój kamper też ma podobne zalecenia .


joko naprawdę :szeroki_usmiech masz Sailumy :shock:
:mikolaj
Dajesz przykład jak można w rozsądnej cenie mieć przyjemność :mrgreen: zmieniono automatycznie na - bardzo interesujący soczyste że mam takie nie wspomnę nawet :haha: zdjęcie obok :haha: parameter bogaty :ok , joko leżą na tej feldze jak pupcia niemowlaka :haha: nie wiem czy zauważyłeś te bogate wzmocnienia boczne, :-P
:spoko 10 oplotów czyli czyli sporo :szeroki_usmiech , ciekawe które top, mają tyle :mrgreen:

Screenshot_20240823_185609.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 137,36 KB

IMG_20240823_185543.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 1,46 MB

IMG_20240820_140745.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 979,31 KB

IMG_20240820_140917.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 1,47 MB

_________________
komplet
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***