 |
|
Opony Continental VancoCamper 215/75 R16 C |
Autor |
Wiadomość |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 530/43 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2024-08-26, 11:41
|
|
|
Komplecik napisał/a: |
Miałem jezdzilem na tych kont i cp. były bardzo ale to bardzo śliskie i mega twarde, wyjątkowo nie dla mnie, jeśli ktoś tak lubi ok.
|
Ja kampera miałem fabrycznie na conti i po dwóch latach wymieniłem na miśki.
Też potwierdzam że conti nie nadają się do kampera bo twarde i śliskie. To są super gumy , ale do samochodów sportowych (oczywiście nie w tym konkretnie modelu ), ale wymagają solidnego nagrzania aby można było na nich jeździć. Od lat używam conti w 911'tkach właśnie ze względu na to , że są to gumy twarde i wytrzymałe i można w nich upalać na torze cały dzień (w przeciwieństwie do miśków , które potrafią się zetrzeć po 2-3 godzinach).
Conti trzymają super ..... ale muszą być wcześniej dobrze rozgrzane ...... a tego w kamperze nie da się zrobić
Na tych continentalach co miałem fabrycznie w Vetce to pamiętam że miałem problem wyjechać z kempingu w Zwierzyńcu po porannej rosie ..... a jak wiadomo kemping w Zwierzyńcu jest raczej płaski
Drugą taką akcję miałem w Bieszczadach , kemping Wetlinka (chyba ....taki poziomowy przy wejściu na szlak ) ..... mało co ciągnika nie trzeba było wzywać
Po tym incydencie wywaliłem to w diabły i założyłem miśki ..... było trochę lepiej
Robert, w tych Sailunach co poleciłeś to kamperek idzie jak w papućkach
Ostatecznie dałem 3,8 przód i 4,2 tył i teraz jest tip-top .
Zobaczymy jak spiszą się w dłuższej trasie i jaką to będzie miało realną żywotność, ale jak będą się szybko ścierać to za tę kasę to se co roku kupię nowy zestaw |
Ostatnio zmieniony przez joko 2024-08-26, 11:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 95/94 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-08-26, 11:47
|
|
|
[quote="Komplecik"] Rav napisał/a: |
Miałem jezdzilem na tych kont i cp. były bardzo ale to bardzo śliskie i mega twarde, wyjątkowo nie dla mnie, jeśli ktoś tak lubi ok.
|
Kompleciku, w jakich latach używałeś te opony jeżeli można tak nieśmiało spytać?
Ja kupiłem te opony dla jasności - ContiVanContact 100 215/75 R16 C 121/119. Czy właśnie takie miałeś, czy te z tytułu wątka ?
Opony Continental VancoCamper 215/75 R16 C wprowadzono do produkcji w 2006
Opony ContiVanContact 100 215/75 R16 C wprowadzono do produkcji w 2019 |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
 |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 95/94 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-08-26, 12:05
|
|
|
joko napisał/a: |
Ja kampera miałem fabrycznie na conti i po dwóch latach wymieniłem na miśki.
|
Dziwne, że Continental jeszcze nie splajtował.........
Strasznymi pechowcami jesteście, albo ja jestem takim szczęściarzem. Nigdy, przenigdy nie miałem problemu z mokrą trawą.
Pewnie, teraz będę już miał problemy i będę gryzł trawę ze złości... , chociaż Barum vanis 2 to również Continental i na mokrej trawie dawał radę, a ze starości guma ma konsystencję twardego plastiku.
Barumy doczekały się starości, bo taki skąpy jestem i opony wymieniam co kilka lat |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2024-08-26, 13:44
|
|
|
Janusszr napisał/a: | Ja czekam na linki od Kolegi Rav. Będzie można porównać jak mają się oznaczenia na oponie z kartą techniczną danej opony. |
To się Janusz nie doczekasz. Dostałem to na maila, jak zgłosiłem zastrzeżenia mailowo do ich działu obsługi klienta. Pamiętam, że CP to skrót od Camping Pneu, co ma oznaczać dostosowanie kordu opony do wyższych ciśnień, aby się nie odkształcała - stąd te 15% (moje michały mają chyba na boku 4,75 bar [oczywiście wyrażone w PSI - żebyś się przypadkiem o to nie przyczepił] + rzeczone 15% daje właśnie 5,5 bar) - upewnię się przy okazji.
W każdym razie, temat został przeze mnie rozkminiony i zamknięty. Doktoratu z tego robić nie zamierzam. Pytałem, bo zależało mi na bezpieczeństwie (muszę mieć z tyłu 5,5 bo inaczej opona od razu widać, że jest niedopompowana). Co ustaliłem przekazałem.
Chcesz zgłębić temat: dzwoń i pisz (do którego producenta sobie życzysz), choć nie wiem po co, skoro i tak kupiłeś/kupujesz Conti? |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
 |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 95/94 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-08-26, 14:34
|
|
|
Rav.
Podejrzewałem, że się nie doczekam, bo nie podają wszystkich danych. Ja rozmawiałem na ten temat z Continentalem(mają przedstawicielstwo w Polsce), jak gość z Oponeo wprowadził mnie w błąd. Na oponach podawane są dwa ciśnienia. Nominalne (zalecane) i maksymalne. Często jest tak, że nominalne pokrywa się z maksymalnym i tego należy się trzymać(nie przekraczać, mniej może być). Oznaczenie CP, to podwyższona odporność na odkształcenia podczas dłuższego postoju pojazdu, a nie dopuszczenie o ileś tam % wyższych ciśnień. To jest po prostu nieprawda.
Piszesz, że bezpieczeństwo ponad wszystko, a dałeś się tak zmanipulować. Ale doktoratu nie masz zamiaru pisać. Ja również z tego rezygnuję |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2024-08-26, 15:01
|
|
|
Janusszr napisał/a: | Rav.
Oznaczenie CP, to podwyższona odporność na odkształcenia podczas dłuższego postoju pojazdu, a nie dopuszczenie o ileś tam % wyższych ciśnień. To jest po prostu nieprawda.
Piszesz, że bezpieczeństwo ponad wszystko, a dałeś się tak zmanipulować. Ale doktoratu nie masz zamiaru pisać |
Oczywiście, że nie zamierzam. W moim, analizowanym przypadku to CP, to było 15% z limitem 5,5 bar. Czy to automat do wszystkich marek? Nie wiem, bo pisałem o Michelinie. W ich ocenie, znaczek kampera na boku opony dopuszcza wyższe ciśnienie robocze opony: tylko tyle i aż tyle.
Czy dałem się zmanipulować? W mojej ocenie nie. Skoro rozmawiam z przedstawicielem producenta, który coś deklaruje i przesyła info na maila (dodatkowo pamiętam, że deklarował, że jest to info ogólnodostępne i nawigował mnie do strony www, ale teraz, po takim upływie czasu nie odtworzę).
Michały są głośniejsze od Conti, ale o niebo lepiej sprawdzają się w deszczu, na piasku, czy trawie. Ot, moja ocena i utwierdzenie w słuszności wyboru.
Szukaj dalej opon z oznaczeniem dopuszczalnego ciśnienia 5,5 bara do kampera. Jak znajdziesz - podziel się informacją (jak ja szukałem to wszystko na boku opony miało przedział 4,75 - 5,00 bar). |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
 |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 95/94 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-08-26, 17:23
|
|
|
Również miałem kłopot ze znalezieniem odpowiednich opon, jeżeli chodzi o ciśnienie. Dopiero w bezpośredniej rozmowie z Continentalem zwrócono mi uwagę na te opony:
ContiVanContact 100 215/75 R16 C
Ciśnienie nominalne 5,75bara
Ciśnienie maksymalne 6,44bara
Nie posiadają magicznego napisu -CP
Nigdy nie przypuszczałem, że znalezienie odpowiednich opon do mojego kampera zajmie mi tyle czasu. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 339/679 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2024-08-26, 18:50
|
|
|
Janusszr napisał/a: |
Nie posiadają magicznego napisu -CP
. |
Toś przegroł Chłopie nima cp nima jazdy
99,9% dostawczaków jeździ na normalnych C i jeżdżą i dają radę, opamiętajcie się bo zakrawa to na paranoję
Jak bym nie jeździł i wciskał mi ktoś taki kit to może może bym to łykał jak młody pelikan, ale jeździłem i stałem na deszczu po nogach a z łąki traktor mnie wyciągał tak że proszę nie wciskajcie mi tego czego wcisnąć na 100% się nie da,
kupujcie co chcecie tylko proszę nie opowiadajcie że chwyciliscie..... za nogi, przejedzie jeden z drugim kilometrów kilka to się dowiesz co to za rarytasy, wszyscy których znam a jeździli na tych gumkach delikatnie mówiąc nie byli zachwyceni, najbardziej nadają się do stania na parkingu w słońcu bo się nie odksztalcaja, ja mniej więcej jeżdżę więc kupuje do jazdy nie stania. Te które kupiłem mają 1400 na koło i spoko można je pchać do 5,75, ale pewnie są podobne o podobnych parametrach za roztropne nie bajajskie pieniądze, mnie się bieżnik podobał naślafowały miśki za 2.5 raza tyle tyle że bieżnik w sailanach bardziej mi leży
|
_________________ komplet |
|
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 95/94 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-08-26, 20:09
|
|
|
Komplecik,
chyba nie zrozumiałeś tego co napisałem , albo ja Ciebie nie pojmuję
Nie ma CP, jest super jazda. CP to chyba do stania, a ja parkuję nie na najazdach, tylko na podnośnikach, jak ma to być dłuższy postój na krzywym. Po zimowym postoju nigdy mi się opony nie odkształciły, a nie stawiam auta na kołkach. CP to chwyt reklamowy.
Założyłem ten wątek z pytaniem o ciśnienie w konkretnych oponach, a nie o walorach jazdy po trawie i błocie oraz ich cenie.
Niemniej jak napisałem kilka postów wyżej;
każdy kot swoje parchy chwali |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 339/679 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2024-08-26, 21:10
|
|
|
Janusszr napisał/a: |
każdy kot swoje parchy chwali |
Ja nie chwalę tego co kupiłem tylko zastanawiam się jak można się omamić bzdetami, jak się dobrze poszuka można równie dobre opony kupić w jeszcze niżej cenie, a jak ktoś się chwoli niewiadomo czym a ja wiem że to pyta to żałość ogromna mnie bierze i nie wiem jak mam do tego podchodzić patrzeć z politowaniem na nabitego w konia czy zwrócić delikatnie uwagę, ale widzę że to nie zawsze pomaga więc dobitnie może pomoże , nie daj się robić kol w uj.. Za swoje pieniądze
Bo nie dość że sobie robisz krzywdę to jeszcze kto inny to poczyta i kupi se napisy zamiast towaru
Te się nadają na italie w super ciepłe lato taka jest moja opinia po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów bo szkoda było wypiepszyć
Nie obraź się że tak ciut ostrzej pisze to dla tego że można wiele lepiej wybrać za wiele mniejsze pieniądze o wiele lepszych parametrach gdzie nie trzeba z aptekarska dokladnoscia szukac powietrza w powietrzu
|
_________________ komplet |
|
|
|
 |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 95/94 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-08-26, 21:29
|
|
|
Komplecik,
nie musisz mnie uświadamiać w sprawie opon. Mam za sobą okres jazdy na rolniczych kartoflakach, które montowałem do osobówek. Tak, tak. Opony od siewników montowałem i byłem w siódmym niebie, że udało mi się takie kupić. Na tylnych kołach w Tarpanie, Żuku miałem opony od ciągnika rolniczego. Szczytem szczęścia było uciułanie kilkudziesięciu dolarów i zakup opon w Pewexie
Więc daruj sobie Skąpy dwa razy traci
Spytałem tylko w pierwszym poście o ciśnienie w konkretnych oponach i zaczęło się jak zwykle tutaj na forum
Powtarzam. Pytałem tylko o ciśnienie w danej oponie, a nie o kształt bieżnika czy cenę
Wycofuję się z dalszej dyskusji w tym temacie. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 339/679 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2024-08-26, 22:03
|
|
|
Nie wycofuj się to tylko dyskusja każdy wyciąga jakieś wnioski za dyskusje |
_________________ komplet |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 95/94 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-08-26, 22:08
|
|
|
do lustra nie będę pił
W tym temacie, to z mojej strony koniec. Zakładam nowy |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 339/679 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2024-08-29, 06:51
|
|
|
Janusszr napisał/a: | :pifko do lustra nie będę pił
W tym temacie, to z mojej strony koniec. Zakładam nowy |
Janusszr cóż można Ciebie tylko przeprosić i upomnieć siebie po co się wtrącam, będziesz jeździł |
_________________ komplet |
|
|
|
 |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 95/94 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-08-29, 08:14
|
|
|
Przemiły Kompleciku.
Fajny taki miły koniec dyskusji |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|