Poduchy pneumatyczne, czy tylko na przeciążenie ? |
Autor |
Wiadomość |
Tade82
początkujący forumowicz
Dołączył: 28 Mar 2025 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wczoraj 17:02
|
|
|
Zdjęcie
IMG_20250704_165044.jpg Amortyzator |
 |
Plik ściągnięto 5 raz(y) 1,26 MB |
|
|
|
|
 |
Tade82
początkujący forumowicz
Dołączył: 28 Mar 2025 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wczoraj 17:04
|
|
|
Zdjęcie
IMG_20250704_165036.jpg Poducha |
 |
Plik ściągnięto 6 raz(y) 1,51 MB |
|
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: Wczoraj 20:09
|
|
|
To co się poci to jest korektor tylnych hamulców.
Weź go wywal , rurki połącz i będziesz miał z nim spokój. Jego rola w kamperze jest zbędna , bo i tak jeździsz z permanentnie obciążoną tylną osią. Te amorki to rzeczywiście odwrócone. |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Rumburak
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 39/19 Skąd: Krajna
|
Wysłany: Wczoraj 21:50
|
|
|
Tade82 napisał/a: | ... Ducato 1990...
Diagnosta przekazał mi ciekawa informacje a mianowicie że po pierwsze primo amortyzatory są zamontowane odwrotnie...
Czy może być tak że przy pompowanym zawieszeniu te amory mają być odwrotnie? |
Raczej nie, a przynajmniej dla zestawu od MTT System. U mnie amortyzator jest zamontowany dobrze, czyli mniejszą średnicą do dołu, a poduszka ledwo się zmieściła. Musiałem podszlifować podstawkę poduszki dla większego luzu. Gdyby amortyzator był zamontowany większą średnicą do dołu nie zamontowałbym zakupionego zestawu. |
|
|
|
 |
Tade82
początkujący forumowicz
Dołączył: 28 Mar 2025 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wczoraj 22:11
|
|
|
Nie wiem jaki cel przyświecał poprzedniemu woźnicy niejakiemu Frankowi W. z Neuss że tak to przykrecił
Ogólnie przy 4 barach ładnie i powiedziałbym dość płynnie się to ugina
Martwi mnie ten cały korektor... Mechanik jak usłyszał że może by to pominąć powiedział że w tym palców maczać nie będzie... A znalezienie nowego nie będzie łatwe bo było kilka w tym modelu ..nie wiem co niby mam mu z Palermo przywiezc nówkę...
Tam jest taka jak widać na foto obudowa gumowa i tam przecieka może to się da uszczelnić?
Na wejściu przewodów które Wchodzą dwa i wychodzą dwa nie widać żeby ciekło... |
|
|
|
 |
Rumburak
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 39/19 Skąd: Krajna
|
Wysłany: Wczoraj 22:39
|
|
|
Tade82 napisał/a: | ... Ogólnie przy 4 barach ładnie i powiedziałbym dość płynnie się to ugina ... |
Na Twoich zdjęciach żadnych poduszek nie widzę... Co pompujesz do 4 barów? |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 519/31 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Wczoraj 23:02
|
|
|
Tade82 napisał/a: |
Czy może być tak że przy pompowanym zawieszeniu te amory mają być odwrotnie?
|
Na logikę nie mogą być odwrotnie w żadnym przypadku , bo w takim położeniu do tej szerszej rury będącej osłoną tłoczyska dostaje się woda , piasek i cały syf z drogi i nie ma się jak wydostać.
W czasie pracy tłoczysko ubabrane w tym "błotku" niszczy uszczelki i cały amorek nadaje się do wywalenia dużo szybciej niż gdyby był założony prawidłowo.
Idę o zakład że Twoje amortyzatory już nie żyją , ale jeszcze o tym nie wiesz , bo nie widać wycieku
Kup nowe i załóż poprawnie , a ten korektor wywal jak dobrze radzi Ci Sławek . |
|
|
|
 |
jacek2214
doświadczony pisarz
Nazwa załogi: sadza
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2021 Piwa: 4/2 Skąd: czluchow
|
Wysłany: Wczoraj 23:13
|
|
|
A na przegladzie przejdzie bez korektora. |
_________________ Anita i Jacek |
|
|
|
 |
Tade82
początkujący forumowicz
Dołączył: 28 Mar 2025 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wczoraj 23:41
|
|
|
Miech jest na zdjęciu powyżej:) |
|
|
|
 |
Tade82
początkujący forumowicz
Dołączył: 28 Mar 2025 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wczoraj 23:45
|
|
|
Zdjęcie
17516654505156666271023560997797.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 0 raz(y) 1,11 MB |
|
|
|
|
 |
Adampio
zaawansowany

Twój sprzęt: L300 Dethleffs Globetrotter '84+MulitvanT4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Piwa: 5/9 Skąd: DC
|
Wysłany: Dzisiaj 0:08
|
|
|
Podepnę się, bo chyba niedługo będę grzebał w tylnym zawieszeniu. Autko to 40 letnie Mitsu L300, znane powszechnie z mocnego bujania się na boki, bo buda duża w stosunku do rozstawu poprzecznego kół. Autko na autostradzie jest powszechnie wyprzedzane prze TIRy (mi to mentalnie akurat zupełnie nie przeszkadza), ale w trakcie każdego wyprzedzania mocno się buja na boki.
Na pewno wymienię amorki i dam nowe tuleje resorowe, raczej miękkie (czerwone) polibusze, a nie jeszcze miększe tuleje gumowe. Ewentualna wymiana wybranych piór tylko gdy po zdemontowaniu okaże się, że są mocno starte.
No i mam dwa pytania:
1. czy prawdą jest, że amorki gazowe są znacznie efektywniejsze od olejowych?
2. czy poduszki są jakąkolwiek alternatywą do tylnego drążka stabilizującego poprzecznie?
ad.1 takie amorki rai mi inny właściciel L300, ale nie mam pewności, czy On aby nie porównuje faktycznego niemania amorków z amorkami nowymi; na zawieszeniu resorowym się znam, bo 20 lat się woziłem rekreacyjnie UAZem (ok. 100000 km) i tam brak amorków (a ściślej martwe amorki ramieniowe) był wręcz niebezpieczny, szczególnie na przejazdach kolejowych; wbrew literaturze przedmiotu brak amorków przednich nie był tak dokuczliwy. Pytam o gazowe, bo w moich pozostałych samochodach mam amorki olejowe i jest OK.
ad. 2 tylny stabilizator zamontowałem w swoim Mv VW T4 (fabrycznie montowane były chyba tylko do karetek) i jest kolosalna poprawa; niestety przy L300 musiałbym mocno eksperymentować, bo na razie nie znam samochodu tej wielkości, z resorami z tyłu, tylnym mostem i dodatkowo z drążkiem. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|