Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Poduchy pneumatyczne, czy tylko na przeciążenie ?
Autor Wiadomość
Tade82 
początkujący forumowicz

Dołączył: 28 Mar 2025
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wczoraj 17:02   

Zdjęcie

IMG_20250704_165044.jpg
Amortyzator
Plik ściągnięto 5 raz(y) 1,26 MB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tade82 
początkujący forumowicz

Dołączył: 28 Mar 2025
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wczoraj 17:04   

Zdjęcie

IMG_20250704_165036.jpg
Poducha
Plik ściągnięto 6 raz(y) 1,51 MB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: Wczoraj 20:09   

To co się poci to jest korektor tylnych hamulców.
Weź go wywal , rurki połącz i będziesz miał z nim spokój. Jego rola w kamperze jest zbędna , bo i tak jeździsz z permanentnie obciążoną tylną osią. Te amorki to rzeczywiście odwrócone.
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany


Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 39/19
Skąd: Krajna
Wysłany: Wczoraj 21:50   

Tade82 napisał/a:
... Ducato 1990...
Diagnosta przekazał mi ciekawa informacje a mianowicie że po pierwsze primo amortyzatory są zamontowane odwrotnie...
Czy może być tak że przy pompowanym zawieszeniu te amory mają być odwrotnie?

Raczej nie, a przynajmniej dla zestawu od MTT System. U mnie amortyzator jest zamontowany dobrze, czyli mniejszą średnicą do dołu, a poduszka ledwo się zmieściła. Musiałem podszlifować podstawkę poduszki dla większego luzu. Gdyby amortyzator był zamontowany większą średnicą do dołu nie zamontowałbym zakupionego zestawu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tade82 
początkujący forumowicz

Dołączył: 28 Mar 2025
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wczoraj 22:11   

Nie wiem jaki cel przyświecał poprzedniemu woźnicy niejakiemu Frankowi W. z Neuss :) że tak to przykrecił
Ogólnie przy 4 barach ładnie i powiedziałbym dość płynnie się to ugina
Martwi mnie ten cały korektor... Mechanik jak usłyszał że może by to pominąć powiedział że w tym palców maczać nie będzie... A znalezienie nowego nie będzie łatwe bo było kilka w tym modelu ..nie wiem co niby mam mu z Palermo przywiezc nówkę...
Tam jest taka jak widać na foto obudowa gumowa i tam przecieka może to się da uszczelnić?
Na wejściu przewodów które Wchodzą dwa i wychodzą dwa nie widać żeby ciekło...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany


Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 39/19
Skąd: Krajna
Wysłany: Wczoraj 22:39   

Tade82 napisał/a:
... Ogólnie przy 4 barach ładnie i powiedziałbym dość płynnie się to ugina ...

Na Twoich zdjęciach żadnych poduszek nie widzę... Co pompujesz do 4 barów?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: Wczoraj 23:02   

Tade82 napisał/a:

Czy może być tak że przy pompowanym zawieszeniu te amory mają być odwrotnie?


Na logikę nie mogą być odwrotnie w żadnym przypadku , bo w takim położeniu do tej szerszej rury będącej osłoną tłoczyska dostaje się woda , piasek i cały syf z drogi i nie ma się jak wydostać.
W czasie pracy tłoczysko ubabrane w tym "błotku" niszczy uszczelki i cały amorek nadaje się do wywalenia dużo szybciej niż gdyby był założony prawidłowo.
Idę o zakład że Twoje amortyzatory już nie żyją , ale jeszcze o tym nie wiesz , bo nie widać wycieku :szeroki_usmiech
Kup nowe i załóż poprawnie , a ten korektor wywal jak dobrze radzi Ci Sławek .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacek2214 
doświadczony pisarz

Nazwa załogi: sadza
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2021
Piwa: 4/2
Skąd: czluchow
Wysłany: Wczoraj 23:13   

A na przegladzie przejdzie bez korektora.
_________________
Anita i Jacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tade82 
początkujący forumowicz

Dołączył: 28 Mar 2025
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wczoraj 23:41   

Miech jest na zdjęciu powyżej:)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tade82 
początkujący forumowicz

Dołączył: 28 Mar 2025
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wczoraj 23:45   

Zdjęcie

17516654505156666271023560997797.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 1,11 MB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Adampio 
zaawansowany


Twój sprzęt: L300 Dethleffs Globetrotter '84+MulitvanT4
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Piwa: 5/9
Skąd: DC
Wysłany: Dzisiaj 0:08   

Podepnę się, bo chyba niedługo będę grzebał w tylnym zawieszeniu. Autko to 40 letnie Mitsu L300, znane powszechnie z mocnego bujania się na boki, bo buda duża w stosunku do rozstawu poprzecznego kół. Autko na autostradzie jest powszechnie wyprzedzane prze TIRy (mi to mentalnie akurat zupełnie nie przeszkadza), ale w trakcie każdego wyprzedzania mocno się buja na boki.

Na pewno wymienię amorki i dam nowe tuleje resorowe, raczej miękkie (czerwone) polibusze, a nie jeszcze miększe tuleje gumowe. Ewentualna wymiana wybranych piór tylko gdy po zdemontowaniu okaże się, że są mocno starte.

No i mam dwa pytania:

1. czy prawdą jest, że amorki gazowe są znacznie efektywniejsze od olejowych?

2. czy poduszki są jakąkolwiek alternatywą do tylnego drążka stabilizującego poprzecznie?

ad.1 takie amorki rai mi inny właściciel L300, ale nie mam pewności, czy On aby nie porównuje faktycznego niemania amorków z amorkami nowymi; na zawieszeniu resorowym się znam, bo 20 lat się woziłem rekreacyjnie UAZem (ok. 100000 km) i tam brak amorków (a ściślej martwe amorki ramieniowe) był wręcz niebezpieczny, szczególnie na przejazdach kolejowych; wbrew literaturze przedmiotu brak amorków przednich nie był tak dokuczliwy. Pytam o gazowe, bo w moich pozostałych samochodach mam amorki olejowe i jest OK.

ad. 2 tylny stabilizator zamontowałem w swoim Mv VW T4 (fabrycznie montowane były chyba tylko do karetek) i jest kolosalna poprawa; niestety przy L300 musiałbym mocno eksperymentować, bo na razie nie znam samochodu tej wielkości, z resorami z tyłu, tylnym mostem i dodatkowo z drążkiem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***