|
peugeot j5 - pęknięte mocowanie półosi |
| Autor |
Wiadomość |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 95/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2025-09-11, 22:32
|
|
|
Ja bym się nie łudził, że coś z tego jeszcze będzie. Te ucha rozlazły się już na co najmniej 1 cm i przywrócenie ich do poprzedniego kształtu aby pospawać będzie b. trudne. A zapewne jest ryzyko, że podczas tej operacji pęknie z drugiej strony i .....po ptokach. Samo spawanie żeliwa.....gdzie kogoś znaleźć kto będzie umiał, komu by się chciało i da gwarancję jak długo to wytrzyma i czy nie pęknie w najmniej odpowiednim momencie.
Chyba trzeba się pogodzić z losem, skombinować drugi silnik albo blok.
Tu np gość sprzedaje, można spytać ile chce za sam blok.
https://allegrolokalnie.pl/oferta/silnik-citroen-c25-25-turbo-peugeot-j5-cx-25-td-blok-wal?rep=1084085491
Można popytać na szrotach, przecież to było b.popularne auto. |
|
|
|
 |
Darson
Kombatant

Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 247/207 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2025-09-12, 06:13
|
|
|
Tym bardziej, że pisze, że ma drugi, w częściach. 😉
Screenshot_2025-09-12-07-12-37-324_com.android.chrome-edit.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 6 raz(y) 134,14 KB |
|
_________________ "Nie szukaj przeszkód, szukaj możliwości"
Darson®
 |
|
|
|
 |
Maciek Wu
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: PEUGEOT J5 2.5D 1987
Dołączył: 11 Cze 2024 Piwa: 10/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2025-09-12, 08:17
|
|
|
| Jako bardziej doświadczeni koledzy podpowiedzcie jeszcze na co zwrócić uwagę i o co pytać sprzedawcę jeżeli chodzi o taki używany silnik na podmiankę. Ja mam spisaną listę rzeczy, które były wymieniane przez ostatnie 2-3 lata i o ile dobrze rozumiem to działa na tej zasadzie, że mechanik przy montażu sam ocenia, które elementy z którego silnika będą lepsze i je przekłada tak? |
|
|
|
 |
Skwarek
Kombatant

Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 380/163 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2025-09-12, 09:11
|
|
|
Kilka lat temu kupiłem okazyjnie używany silnik na zapas do mojego starego kamperka Fiat 1,9TD. W wolnym czasie rozebrałem go w drobny mak i przejrzałem.
Był w dobrym stanie ale jednak coś trzeba było zrobić.
Na pewno do wymiany wszystkie uszczelnienia, po weryfikacji dla pewności wymieniłem panewki na nominalne, pierścienie w tłokach, rozrząd no i poprawiłem pompę olejową. Przy okazji oddałem głowicę do planowania, wymieniłem prowadnice zaworowe i doszlifowałem zawory. Regeneracja wtrysków, pompy i turbo. Koszt tych zabiegów wtedy to około 4 tysięcy. Bez kosztu robocizny, bo to moje
I co kampera sprzedałem a został zapakowany silnik zapasowy i nie wiem co z nim zrobić.
Piszę to byś zorientował się mniej więcej o skali przedsięwzięcia wymiany bloku silnika lub całego silnika ale używanego. Wtedy wszystko warto dla pewności porobić.
|
_________________
 |
| |
|
|
|
 |
Maciek Wu
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: PEUGEOT J5 2.5D 1987
Dołączył: 11 Cze 2024 Piwa: 10/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2025-09-30, 10:45
|
|
|
Ok Panowie mały update.
Udało mi się znaleźć tą część miski olejowej z łapą w dobrym stanie. W weekend na kanale będziemy przeprowadzać operacje.
Do tego kupiłem od razu uszczelkę pod miske, łożysko, olej przekładniowy, filtr i olej do silnika no i zobaczymy co z tego wyjdzie. Ale jest nadzieja
Edit:
AJUSA USZCZELKA MISKI OLEJOWEJ 14027400 nie pasuje jednak. Niby jest do J5 (290L) ale jest trochę mniejsza. Czy tam się daje jakiś klej szczelniający zamiast uszczelki? Bo tam wizualnie nic mi nie pasuje z allegro?
Zdjęcie WhatsApp 2025-09-30 o 11.22.26_8016d1cc.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 26 raz(y) 181,73 KB |
|
| Ostatnio zmieniony przez Maciek Wu 2025-09-30, 13:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 208/165 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2025-09-30, 13:05
|
|
|
|
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 95/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2025-09-30, 13:57
|
|
|
W niektórych modelach aut w ogóle nie stosuje się uszczelek pod miskę tylko uszczelniacz. Więc chyba śmiało można zastosować specjalny uszczelniacz.
Swoją drogą dziwna ta miska jakaś taka z uchem do półosi. A co tam jeszcze przychodzi os spodu - z ciekawości pytam |
|
|
|
 |
Rudiger
doświadczony pisarz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Wrz 2023 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: z warsztatu
|
Wysłany: 2025-09-30, 21:23
|
|
|
Zaraz zaraz, to ta łapa jest w przekładce pomiędzy blokiem a misą zasadniczą? U Ciebie wyglądało to jak pordzewiałe żeliwo- a to co dokupiłeś to alu czy piaskowane żeliwo?
Jeśli ten element to część sandwicza (blok/przekladka/misa) to zobacz jak to bylo uszczelnione w oryginale- jeśli była 3-4mm uszczelka a dasz silikon to przekładka a zarazem gniazdo łożyska półosi pójdzie te 3-4mm wyżej i może nie być w osi wyjścia półosi ze skrzyni.
Jeśli zaś nie było uszczelki to daj silikon czarny cx80 i będzie ok. Wszystkie silniki w motocyklach składam na to i jest ok. |
|
|
|
 |
Maciek Wu
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: PEUGEOT J5 2.5D 1987
Dołączył: 11 Cze 2024 Piwa: 10/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2025-10-10, 07:38
|
|
|
Melduję, że pacjent przeżył .
Do miski finalnie musiałem dorobić uszczelki na wymiar, ale udało się to praktycznie od ręki i bardzo fajnie to zrobili więc jakby co to polecam Oliwa s.c..
Przy okazji kolega podregulował mi rozrząd, bo coś fachowcy klasycznie nie dokręcili chyba za dobrze i to by było na tyle...
Wszyscy żyli długo i szczęśliwie
Nic tylko spakować się dziś na fajrant i w drogę
Zdjęcie WhatsApp 2025-10-09 o 11.56.29_b9987f11.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 9 raz(y) 284,46 KB |
Zdjęcie WhatsApp 2025-10-09 o 11.57.29_9b000496.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 10 raz(y) 116,96 KB |
|
|
|
|
 |
| Wyświetl szczegóły |
 |
Bim
Kombatant Jacek

Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Piwa: 178/107 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 2025-10-10, 08:09
|
|
|
| Maciek Wu napisał/a: | Ok Panowie mały update.
Udało mi się znaleźć tą część miski olejowej z łapą w dobrym stanie. |
Szczęściarz z Ciebie
Troszkę potraktowana młotkiem przy wybijaniu półosi , ale grunt że gniazdo całe
Ile cię kosztował ten pacjent |
| |
|
|
|
 |
Maciek Wu
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: PEUGEOT J5 2.5D 1987
Dołączył: 11 Cze 2024 Piwa: 10/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2025-10-10, 08:39
|
|
|
o ile o niczym nie zapomniałem to kosztorys poniżej:
olej do skrzyni 120zł
uszczelki 80zł
klej 30zł
uszczelniacze 90zł
filtr, olej do silnika, łożysko 100zł
miska 150zł
czyli niecałe 6 stów plus robocizna |
|
|
|
 |
Rumburak
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 40/22 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2025-10-10, 11:01
|
|
|
Super, że udało się przywrócić dziadka do życia. Piwo za dokumentację naprawy poleciało
Sprawdź teraz, czy podczas przyspieszenia najlepiej pod wzniesienie, nie ma wibracji z okolic półosi. Bo być może przyczyną awarii był zużyty wewnętrzny przegub, który może narobić jeszcze więcej szkód. |
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 95/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2025-10-10, 11:44
|
|
|
| Maciek Wu napisał/a: | | miska 150zł |
Ale miałeś farta, nie dość że taka część w ogóle się znalazła to jeszcze za taaaką sumę. Gratulacje i szerokości! |
|
|
|
 |
|
|