Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak pozbyć się problemu almulatora rozruchowego na zawsze
Autor Wiadomość
voice 
weteran
Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły


Twój sprzęt: Pilote G650 Essentiel
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Piwa: 21/21
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2025-12-15, 21:38   

Artur.Dell napisał/a:

Może Voice coś napisze.


Panowie niestety w sklepie w którym ja kupowałem już ich niema. ale znalazłem dokładnie
TUTAJ
dokładnie takie same jak ja kupowałem

A TUTAJ macie w ładnym opakowaniu ale cena wyższa.

Są to zestawy na porządnych kondensatorach 500F MAXWELL
_________________
Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Skwarek 
Kombatant


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 380/163
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2025-12-15, 21:44   

Artur.Dell napisał/a:
Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia. Otóż prąd z alternatora przechodzi przez energoblok (Autostar C963). Nie mam po drodze żadnego dodatkowego separatora typu Cyrix. Po wyłączeniu zapłonu oba obwody (rozruch i zabudowa) są rozłączone. I teraz likwidując akumulator rozruchowy i wkładając w jego miejsce supercondensatory podpinam je równolegle do akumulatora zabudowy (LiFePO4 280Ah).
I teraz zakładając ekstremalną sytuację, że kondensatory nie są naładowane, czy to w następstwie nieudanego rozruchu, czy też samorozładowania po długim zimowym postoju. Jak zatem mogą się naładować z akumulatora zabudowy jak energoblok rozłączył oba obwody i połączy je dopiero kilka sekund po udanym zapłaonie? Wydaje się więć, że niezbędne jest ekstra połączenie kondensatorów z akumulatorem zabudowy dodatkowymi przewodami o niedużym przekroju, powiedzmy 2,5 mm2. Tylko, czy owe cieńkie przewody nie pójdą z dymem po zapłonie i rozpoczęciu pracy alternatora, a przed przełączeniem energobloku w trym ładowania akumulatora zabudowy?


Miałem kiedyś podobny przypadek ilustrujący przepływ prądu z zabudowy do rozrusznika. Otóż mój akumulator rozruchowy działał wydawało się normalnie ale miał niższe napięcie niż 12V (pewnie zwarta cela) i podczas rozruchu paliło bezpiecznik 50A idący do energobloku podkradając prąd z zabudowy po włączeniu zapłonu. Po wymianie akumulatora usterka ustąpiła.
Ale ciekawe, że nic takiego się nie działo po dłuższym postoju i słabym rozruchowym który zdarzało się, że ledwo kręci.

Teraz nie mam problemu bo jest LIFEPO4 i ładowarka DC-DC blokuje odwrotny przepływ prądu.

Dla potrzeb superkondensatora do długiego postoju można założyć mały wyłącznik masy tylko do akumulatorka pomocniczego i nie będzie problemu ładowania.

:spoko
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
voice 
weteran
Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły


Twój sprzęt: Pilote G650 Essentiel
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Piwa: 21/21
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2025-12-15, 22:49   

Mazur napisał/a:
Tak pogladowo, podłaczenie, a zdjęcie akumulatorkaa to prototypowe podłączenie zamego aku i test "grzania się" rezystorów...znikome w tym układzie.


jeżeli zastosowałeś radiator do oporników i chcesz by dobrze odprowadzało ciepło to powinny być przymocować do powierzchni płaskiej radiatora a nie jak na zdjęciu do strony żebrowanej.
_________________
Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Artur.Dell 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 23/13
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2025-12-15, 23:21   

voice napisał/a:
Artur.Dell napisał/a:

Może Voice coś napisze.


Panowie niestety w sklepie w którym ja kupowałem już ich niema. ale znalazłem dokładnie
TUTAJ
dokładnie takie same jak ja kupowałem


Chyba zaryzykuję. Mam już w koszyku. Trochę psują obraz te opinie na poziomie 3.2, ale trudno powiedzieć czy są wiarygodne. A cena atrakcyjna. Prawie połowę tego co dobry akumulator kwasowy 100 Ah
_________________
Artur
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
Kombatant


Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 247/207
Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2025-12-16, 09:42   

Artur.Dell napisał/a:
Prawie połowę tego co dobry akumulator kwasowy 100 Ah

dolicz jeszcze cenę akku do podtrzymania.
No i licz się z tym, że sprzedasz kiedyś auto z całym tym sprzętem 😉
_________________
"Nie szukaj przeszkód, szukaj możliwości"

Darson®
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur.Dell 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 23/13
Skąd: Siemianowice Śląskie
  Wysłany: 2025-12-16, 10:13   

Darson napisał/a:
Artur.Dell napisał/a:
Prawie połowę tego co dobry akumulator kwasowy 100 Ah

No i licz się z tym, że sprzedasz kiedyś auto z całym tym sprzętem 😉


To akurat może być dodatkowy atut przy sprzedaży staruszka
_________________
Artur
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mazur 
weteran
Robert


Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Piwa: 96/125
Skąd: Kraków
Wysłany: 2025-12-16, 12:26   

voice napisał/a:
Mazur napisał/a:
Tak pogladowo, podłaczenie, a zdjęcie akumulatorkaa to prototypowe podłączenie zamego aku i test "grzania się" rezystorów...znikome w tym układzie.


jeżeli zastosowałeś radiator do oporników i chcesz by dobrze odprowadzało ciepło to powinny być przymocować do powierzchni płaskiej radiatora a nie jak na zdjęciu do strony żebrowanej.

Słuszna uwaga.
W moim przypadku ten radiator po prostu miałem pod ręką i bardziej chodziło o przymocowanie rezystorów żeby nie goniły. Jakieś odprowadzenie ciepła przy okazji, one w sumie się jakoś bardzo nie grzeją , a fajnie wsunęły sie w żeberka radiatora.
_________________
Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu'
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RadekNet 
weteran


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 26/75
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2025-12-16, 13:52   

Tak sobie jeszcze myślę - jeśli nie walczymi z każdym kilogramem, a tylko chodzi o leciwy akumulator, to może najprosciej bedzie kondensatory podłączyć pod to co już mamy?
Albo zamiast kombinować z akumulatorem "motocyklowym" i opornikami, a dać coś najmniejszego "samochodwego" 50-70Ah?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Artur.Dell 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 23/13
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2025-12-16, 13:56   

Uważam, że można upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, czyli odchudzić kampera o jakieś 20 kg ołowiu i wyeliminować problemy z rozruchem.
_________________
Artur
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur.Dell 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 23/13
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: Wczoraj 9:28   

Jaką średnicę mają otwory w wyjściach z pakietu kondensatorów? Chciałbym przykręcić do nich słupki do akumulatora, ażeby połączyć SC z klemami istniejącymi w kamperze. Słupki występują w kilku wersjach np. 8mm2, 10mm2.

Jak wyprowadzić woltomierz na deskę rozdzielczą? Czy trzeba pociągnąć osobne przewody od klemow do wnętrza pojazdu? A może wystarczy podłączyć woltomierz do gniazda zapalniczki? U mnie gniazdo zapalniczki ma napięcie nawet po wyłączeniu zapłonu.

SC.jpg
Plik ściągnięto 98 raz(y) 58,21 KB

_________________
Artur
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
voice 
weteran
Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły


Twój sprzęt: Pilote G650 Essentiel
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Piwa: 21/21
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Wczoraj 18:39   

Artur.Dell napisał/a:
Jaką średnicę mają otwory w wyjściach z pakietu kondensatorów? .

Oryginalnie w tych zestawach jest otwór 6 natomiast ja rozwiercałem na 8
_________________
Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Artur.Dell 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 23/13
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: Wczoraj 18:40   

voice napisał/a:
Artur.Dell napisał/a:
Jaką średnicę mają otwory w wyjściach z pakietu kondensatorów? .

Oryginalnie w tych zestawach jest otwór 6 natomiast ja rozwiercałem na 8


Tak myślałem. Dziękuję za potwierdzenie.
_________________
Artur
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 488/102
Skąd: Legnica
Wysłany: Dzisiaj 12:22   

Artur.Dell napisał/a:
A może wystarczy podłączyć woltomierz do gniazda zapalniczki? U mnie gniazdo zapalniczki ma napięcie nawet po wyłączeniu zapłonu.

W tym wypadku wystarczy.
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***