 |
|
Jaki kamper 3,5 pociągnie przyczepę z DMC np. 2,5 T? |
Autor |
Wiadomość |
TomekWaw
początkujący forumowicz
Dołączył: 08 Wrz 2009 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Waw
|
Wysłany: 2009-09-08, 18:26 Jaki kamper 3,5 pociągnie przyczepę z DMC np. 2,5 T?
|
|
|
Dzień dobry wszystkim,
Czy istnieją kampery o DMC do 3,5 tony, których homologacja uwzględnia
możliwość ciągnięcia przyczepy hamowanej o DMC do 2,5 T, tzn.: do których
można zamonotować hak który taką przyczepę legalnie pociągnie?
Interesuje mnie zwłaszcza czy istnieją takie 4 osobowe, w zabudowie typu alkowa.
Jeżeli jak, to jakie, jakich szukać, jak rozpoznać?
Czy musza być na bliźniakach, czy po czymś innym można je rozpoznać..
nie wiem może np. muszą mieć min. 160 KM albo coś takiego?
Z góry dziękuję za wskazówki. |
|
|
|
 |
eler1
Kombatant

Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-09-08, 20:20
|
|
|
Musisz szukać podwozia o takim uciągu bo zabudowa to już całkiem inna sprawa.
Nowe ducato ma max 2,5T masz tu katalog http://www.fiat.pl/katalo..._techniczny.pdf
znalazłem w transitach występuje 6t zespołu pojazdów w poprzednim modelu |
|
|
|
 |
TomekWaw
początkujący forumowicz
Dołączył: 08 Wrz 2009 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Waw
|
Wysłany: 2009-09-08, 22:08
|
|
|
Ale czy to zasada?
Bo niestety w katalogach firm produkujących kampery b. sporadycznie podawana
jest maksymalna masa przyczepy. Raz udało mi się coś takiego znaleźć (ale niestety
już nie pamiętam co to była za firma) i we wszystkich modelach które mnie interesowały
masa przyczepy wynosiła (tylko) 2000 kg.
Czy możecie sprawdzić w swoich dowodach rejestracyjnych co macie wpisane
w z tyłu w rubryce O.1, ewentualnie F.3 jeżeli też jest wypełnione?
(chodzi o kampery z F.2 =< 3500 kg ) |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2009-09-08, 22:28
|
|
|
W Fordzie Rimor Katamarano 8 mam 1800kg. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
eler1
Kombatant

Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-09-09, 10:19
|
|
|
Moim zdaniem na uciąg ma wpływ konstrukcja dodatkowej ramy oraz moc silnika.
I tak biorąc na logikę musi być raczej krótki widziałem kiedyś na fordzie transicie na bliźniakach coś takiego i bardzo mnie to dziwiło co on taki krótki teraz się domyślam o co biega bo miał też hak.
TomekWaw napisał/a: | Bo niestety w katalogach firm produkujących kampery b. sporadycznie podawana
jest maksymalna masa przyczepy. | bo nie każdy kamper ma możliwość zamontowania haka zgodnie z homologacją |
|
|
|
 |
dominik
stary wyga

Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2008 Piwa: 12/18 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2009-09-10, 20:20
|
|
|
silnik 2,5 td O.1 1500kg |
|
|
|
 |
Sławek HORA [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-09-10, 20:50
|
|
|
Do ciągnięcia przyczepy o dużej masie bardziej nadaje się samochód z tylnym napędem.
Przedni napęd powoduje jakby rozrywanie całego samochodu.Ponadto w pzednim napędzie w geometrii zawiszenia ustawiana jest rozbieżność kół które w momencie napędu ustawiają się zbieżnie co powoduje przy dużym obciążeniu przyczepą przyśpiszone zużycie układu zawieszenia i kierowniczego. Przy doborze silnika uwagę raczej zwróciłbym na moment obrotowy niż moc, aby nie zachodziła potrzeba częstej zmiany bieow. |
|
|
|
 |
ZetKa
trochę już popisał
Twój sprzęt: Hymer Camp Starline 640
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Wrz 2008 Piwa: 1/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2009-09-11, 21:36
|
|
|
U mnie Hymer Starline na podwoziu Sprintera ma DMC przyczepy 2000 kg. |
|
|
|
 |
Ahmed
Kombatant Burak

Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2009-09-11, 21:44
|
|
|
Odpowiedz jest prosta , taki który jest homologowany do ciągnięcia takiej przyczepy |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2009-10-01, 23:56
|
|
|
a ja mam 2200kg ,mam i sam w to nie wierzę |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-10-06, 23:16
|
|
|
TOmekWaW - troche poza tematem..ale rozumiem że masz kategorię E by ciągać takie przyczepy...? |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
TomekWaw
początkujący forumowicz
Dołączył: 08 Wrz 2009 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Waw
|
Wysłany: 2009-10-07, 02:17
|
|
|
Bardzo poza tematem, ale mam. |
|
|
|
 |
JaroW
stary wyga JaroW

Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Piwa: 22/17 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 2009-10-07, 09:29
|
|
|
TomekWaw napisał/a: | Czy istnieją kampery o DMC do 3,5 tony, których homologacja uwzględnia
możliwość ciągnięcia przyczepy hamowanej o DMC do 2,5 T, tzn.: do których
można zamonotować hak który taką przyczepę legalnie pociągnie? |
nie ma takiego camperka do 3,5t |
_________________ Nowy CamperoManiak -> to ja.
Nie piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 471/100 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2009-10-07, 10:21
|
|
|
Mam ducato wywrotkę o dmc 3500 i hak 2000. Przypuszczam że ograniczenie wynika z konstrukcji ramy.
Pewnie znajdzie się możliwość zamontowania haka i odpowiedzniej homologacji, na 2500 ale pytanie co na to układ napędowy. I kto się pod tym podbije (diagnosta). Problem nasilił się po kilku wypadkach laweciarzy.
Do tego dochodzi wciąż nierozwiązana kwestia prawa jazdy. Stanowiska różnych osób są różne. Jedni twierdzą że masa pojazdu decyduje o wymaganym prawie jazdy, inni z kolei że masa zestawu (B+E czy C+E).
Sam jestem ciekaw aktualnych rozstrygnięć prawnych, a nie mam czasu szukać.
Zgodnie z kodeksem - B+E nie pozwala dołączyć do kampera o DMC 3500 żadnej przyczepki....
Art. 88.
1. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania pojazdem silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii.
2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania:
1. kategorii A - motocyklem;
2. kategorii A1 - motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3 i mocy nieprzekraczającej 11 kW;
3. kategorii B:
a. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
b. pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,
c. ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym;
...
10. kategorii B+E, C+E lub D+E - pojazdem określonym odpowiednio w kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą;
A wracając do tematu - znam kamper który może pociągnąć znacznie więcej niż 2,5 tony. I to zgodnie z prawem..... |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
 |
|
|
|
 |
TomekWaw
początkujący forumowicz
Dołączył: 08 Wrz 2009 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Waw
|
Wysłany: 2009-10-07, 12:47
|
|
|
JaroW napisał/a: | TomekWaw napisał/a: | Czy istnieją kampery o DMC do 3,5 tony, których homologacja uwzględnia
możliwość ciągnięcia przyczepy hamowanej o DMC do 2,5 T, tzn.: do których
można zamonotować hak który taką przyczepę legalnie pociągnie? |
nie ma takiego camperka do 3,5t |
Dethleffs Globtrotter L. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|