Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
FORD TRANSIT - awaria silnika
Autor Wiadomość
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2013-04-25, 21:11   FORD TRANSIT - awaria silnika

Ponownie proszę o info

W |ford transit 2006/2007 w trakcie jazdy zapala się czerwona kontrolka i wyświetla sie komunikat awaria silnika
Silnik traci na mocy. Po zgaszeniu i odpaleniu problem znika - komputer nie widzi błędu.

raz zrobiło się mi tak w zeszłym roku, w tym ostatnio 2 razy w odstępach 100km

CO JEST GRANE!!!
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darol 
weteran
KMW TEAM


Twój sprzęt: Knaus Sunliner
Nazwa załogi: darole - gorole ;-)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Paź 2010
Piwa: 61/24
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2013-04-25, 21:24   

może być chrzczone paliwo
_________________
Arek (nie Darek) :P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-04-25, 21:26   

Słaby komputer szuka tego błędu ... jeśli komputer otrzymuje komunikat o awarii i informuje Ciebie o tym to ślad pozostaje , więc błąd był . Tylko pełna diagnostyka silnika w ASO - koszt 250 zł brutto - i wyjdzie szydło z wora ...

jaki masz silnik ?

stawiam na przepływomierz ale to gdybanie ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OMEGA 
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Piwa: 40/52
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2013-04-25, 22:50   

Ostatnio wracając z Węgier miałem to samo , po zjechaniu z autostrady na parking , zgasiłem silnik , popatrzywszy pod maskę nic ciekawego nie zauważyłem odpaliłem i było wszystko OK .
To znaczy że jest nas więcej z takim problemem , myślę że to jest wina paliwa lub filtra paliwa , w najbliższych dniach jadę zrobić wymianę oleju i wszystkich filtrów .
_________________
Marian

za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarekzpolski 
stary wyga


Twój sprzęt: Laika na Transicie
Nazwa załogi: jarki
Dołączył: 04 Mar 2010
Piwa: 83/6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-04-26, 00:11   

No name napisał/a:
... ślad pozostaje , więc błąd był....


no dokładnie. W końcu po to ten komputer ma pamięć żeby powiedzieć Ci co było. Ale żeby powiedzieć potrzebny jest drugi komp który zrozumie tego pierwszego.... Ten drugi komp jest z reguły mocno drogi i z reguły tylko ASO go ma. Stąd ceny z kosmosu za samo podpięcie. Ale !


jadąc Rybnicką w Gliwicach mijam przeuroczy bilboard wielkości 3 x 5 m:

ASO BMW: Alternatywna Stacja Obsługi samochodów marki BMW. Konkurencyjne ceny.... :haha:
Tak więc poszukaj dobrze zanim zapłacisz w orginalnym ASO.
Nadzieja umiera ostatnia... :szeroki_usmiech

Powodzenia życzę !
_________________
2+2+Pies Kudłaty
"Każdy kolejny dzień jest pierwszym dniem reszty naszego życia" Frazes ? Niekoniecznie...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2013-04-26, 07:17   

a ja stawiam na problem z doładowaniem ...... łopatki zmiennej geometrii przytarte, zawór sterowania ciśnieniem itp i w pewnym momencie przeładowywuje turbina co z kolei komputer odbiera jako błąd i wprowadza silnik w tryb awaryjny aby nie "przekręcić" silnika....... po zgaszeniu silnika i zapalniu ponownym (reset) jest wszystko ok do póki znów nie przeładuje turbo......
Pierwsze kroki to jednak ASO i diagnostyka jak mówi Adam :szeroki_usmiech

Ale to moje takie gdybanie ...... :spoko
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 274/1281
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-26, 07:59   

Zaraz zasiegne jezyka u zrodel czyli w serwisie Ford Lipski B.S. i być może dowiem się wszystkiego. :spoko :spoko
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2013-04-26, 08:10   

Miałem podobnie w tamtym roku ,nawet dzwoniłem w tej sprawie do Adama NO NAME. Wszystko ustało po wymianie filtra paliwa.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kazbar 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 36/4
Wysłany: 2013-04-26, 08:53   

W moim samochodzie była to pompa paliwa. Po wymianie na nową wszystko wróciło do normy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-04-26, 10:28   

nie wiem jaki Marek w transicie ma silnik .... jeśli slawny 2,2 to wejście w tryb awaryjny silnika ( o takim objawie pisze) może powodować z 20 czynników .... jeden się nie zgadza z mapą i komp strajkuje . Mnie by ciekawiło ciśnienie na listwie w czasie trybu serwisowego . Jak do tej pory w tych (i nie tylko ) silnikach spotkałem się tylko z jedną awaria której nie pokazuje komputer , wskaźniki itp ... chodzi o czujnik położenia wału , z tym , ze jeśli on ma problem to silnik dygnie albo nie dygnie ( przeważnie na gorącym ). Te transity mają możliwość regulacji mocowania tego czujnika względem koła zamachowego i przestawienie go o milimetr" naprawia" często problem....
dalej sugeruję pełną diagnostykę w ASO ... :bajer
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 274/1281
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-26, 10:32   

Mam możliwość umówienia na poniedziałek w serwisie forda na diagnostykę koputerowa sprawdzenie i ewentualnie uaktualnienie i wgranie nowego oprogramowania.
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MrTommy 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fendt Diamant 650
Nazwa załogi: Tommy's Family
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 3/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-04-26, 11:07   

Miałem podobny problem w służbowej Kudze, i okazało się, że woda dostała się do puszki z przekaźnikami i bezpiecznikami. Samochód trafił do ASO a tam go wysuszyli :)
_________________
Come fly with me.................
Zamieniłem Kampera na przyczepę, cieszyć sie czy płakać?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2013-04-28, 21:14   

dzięki za rady

właśnie wróciliśmy z małego wypadu - ok 650km

przed wyjazdem zalałem jakiegoś bajeru na czyszczenie układu mimo to na autostradzie 2 razy wywaliło ale po zgaszeniu było ok
potem zatankowałem golda na statoil (po 300km)
no i dotej pory jest bez błędu :-/ po 350km

może w tygodniu podjadę na jakiś serwis ...
zwykły program na obd nic nie pokazuje :(

silnik 2,2 96kw,
jak pisałem kiedyś na forum walczyłem już z wtryskami - no i było do tej pory ok
teraz zbliża mi się wymiana oleju to i filtry wymienie
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2013-04-29, 15:56   

U mnie zapalała się kontrolka silnika gdy był uszkodzony EGR. Tam silniczek ma zasilanie przez takie jak to nazwać? wtyczki. + i - wystają z pokrywy (w środku) szpice metalowe wchodzące do silnika i zasilające go. Jeden ułamał się i czasami łączył czasami nie. Zalutowałem to kawałkiem przewodu i było dobrze do puki nie ułamał się drugi. Wymieniłem cały EGR i jest ok. Błąd EGR sam się kasuje jeśli awaria jest usunięta. Jeśli to połączenie o którym piszę czasami łączy czasami nie to kontrolka czasami świeci się czasami nie.
Po wymianie EGR usterka ustąpiła.
Jest jeszcze druga typowa usterka Forda Duratorq 2,2. Nie stabilne wolne obroty i kłopoty z chwilowymi spadkami mocy. Po ponownym uruchomieniu silnika albo po pracy na wolnych obrotach moc wraca. Poczałkowo utraty mocy jest dosyć rzadko z czasem coraz częściej. W końcu samochód jeździ 20km/h. Winny jest zawór wysokiego ciśnienia na pompie ComonRail. Pasuje od fiata lub Peugeota. Ale przy uszkodzeniu zaworu kontrolka nie zapala się. Jedynie podczas pracy komputer diagnostyczny pokazuje niestabilne ciśnienie wtrysku.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OMEGA 
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Piwa: 40/52
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2013-04-29, 18:37   

Jutro jadę do Drezna , zobaczę co się będzie działo, jestem na 6 maja umówiony na diagnostykę komputerową we Fordzie zobaczymy co stwierdzą .

Janusz dziękuję za informację , miałem jeden raz taki przypadek przed kilkoma dniami ,
sillnik stracił moc zredukowałem do 5 biegu i raptem mogłem jechć 70 km/h i to był max , po wyłączeniu i ponownym odpaleniu było już OK.
_________________
Marian

za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***