|
"Rozbieganie" silnika w kamperze (?) |
| Autor |
Wiadomość |
Brat
Kombatant

Twój sprzęt: Merc310D/1995, Europa560
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Cze 2011 Piwa: 190/909 Skąd: San Escobar
|
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 325/20 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-05-20, 15:49
|
|
|
w silniku jest coś takiego jak odśrodkowy ogranicznik obrotów.
może nie jest, ale był.
kiedyś był to mechanizm, dzisiaj pewnie coś w układzie elektronicznym i jak każda rzecz w samochodzie może się zepsuć.
jednak jeżeli coś takiego się stanie, to lepiej nie zatrzymywać auta, ale wrzucić wysoki bieg puścić sprzęgło i hamować, w ten sposób zgasić silnik.
jeżeli ten ogranicznik jest elektroniczny, to może się zresetować (ale nie musi), jeżeli jest mechaniczny, to już się sam raczej nie naprawi. |
_________________
 |
| Ostatnio zmieniony przez Cyryl 2021-05-20, 20:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 242/614 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2021-05-20, 16:23
|
|
|
"Dzieje się to samoistnie, dlatego kierowca nie jest w stanie zapanować nad obrotami silnika. "
Cytat z artykułu pod filmikiem lekko nieprecyzyjny |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Brat
Kombatant

Twój sprzęt: Merc310D/1995, Europa560
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Cze 2011 Piwa: 190/909 Skąd: San Escobar
|
Wysłany: 2021-05-20, 17:20
|
|
|
| Ten, w panice zapewne, próbował pewnie... nie wiem... zapłon rozłączyć? |
|
|
|
 |
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2021-05-20, 18:20
|
|
|
Włączamy 2 albo 3 i po hamulcach . Zadusić musimy silnik |
|
|
|
 |
rjas
stary wyga

Twój sprzęt: Chausson 720 Titanium
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Piwa: 25/13 Skąd: Przybysławice/Kraków
|
Wysłany: 2021-05-20, 18:25
|
|
|
| A co z automatem ???? |
_________________ Nasz pierwszy którym cieszy się ktoś inny i już wiem kto
 |
|
|
|
 |
Meyer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily
Dołączył: 27 Cze 2020 Piwa: 11/7 Skąd: Mazovia
|
Wysłany: 2021-05-20, 18:27
|
|
|
Poziom dziennikarstwa i poziom tego artykułu w czymś o motoryzacji ... A jakby dziennikarz troszkę się wysilił i dla przykładu napisał jak uniknąć masakry mając taki problem.
Możliwe że jest ktoś kto przeczytał ten artykuł i dotknie go rozbieganie silnika. Będzie stał bezczynnie i patrzył jak mu korba wychodzi bokiem, myśląc ach czytałem o tym. |
|
|
|
 |
Meyer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily
Dołączył: 27 Cze 2020 Piwa: 11/7 Skąd: Mazovia
|
Wysłany: 2021-05-20, 18:33
|
|
|
| rjas napisał/a: | | A co z automatem ???? |
Można spróbować przewrócić samochód na dach.
Jednak przy takich obrotach i tak korba bokiem...
To będzie ta ekologiczna 2 litrówka z niską akcyzą, która lubi obroty. |
| |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2021-05-20, 18:58
|
|
|
to był sławetny 2.2 puma,
z roczników 2007-2010,
II bieg i dało się go szybko zdusić.
póżniek podobno poprawiono osprzęt
O rozbieganiu fordów z nowego wypustu
tj. od 2014+ nie słyszałem |
|
|
|
 |
rjas
stary wyga

Twój sprzęt: Chausson 720 Titanium
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Piwa: 25/13 Skąd: Przybysławice/Kraków
|
Wysłany: 2021-05-20, 19:14
|
|
|
| Meyer napisał/a: | Można spróbować przewrócić samochód na dach.
|
Przeceniasz moją tężyznę fizyczną |
_________________ Nasz pierwszy którym cieszy się ktoś inny i już wiem kto
 |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2021-05-20, 22:57
|
|
|
Rozbieganie Diesla nie dotyczy wyłącznie silników Forda, lecz wszystkich silników z zapłonem samoczynnym. Jak to się odbywa:
Jeśli to kolektora ssącego dostanie się zbyt duża ilość oleju silnikowego, np poprzez nieszczelną turbo sprężarkę, wówczas ten olej dostaje się do komory spalania. Następuje niekontrolowane dawkowanie "paliwa".
W takim przypadku nie należy odcinać napięcia, zasilania, prądu, elektryki, akumulatora, alternatora bo to nic nie da.
Należy wyrwać rury plastikowe przed kolektorem ssącym i szmatą, dżinsami, majtkami, słomą, dłońmi, deską... czymkolwiek itp , zatkać dopływ powietrza do silnika. Nie bać się, nie panikować, ręki nie wciągnie. Odcięcie powietrza/tlenu ugasi każdy rodzaj spalania, od świeczki do silnika odrzutowego.
W spokoju posiadanej wiedzy o typowym dieslowym turbo zjawisku, i jak się wie jak i co zrobić w takich sytuacjach by odciąć tlen/powietrze = pełny sukces i silnik będzie uratowany. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
| |
|
|
|
 |
drwoy
zaawansowany Woytek
Nazwa załogi: Kamperik
Dołączył: 15 Gru 2015 Piwa: 6/43 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2021-05-21, 06:45
|
|
|
| A może wystarczyłoby tylko odcięcie dopływu paliwa??? |
_________________ Pozdrawiam Woytek
------------------------------------------------
Wyższe wykształcenie może mieć każdy, podstawowe niekoniecznie. |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 242/614 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2021-05-21, 06:51
|
|
|
| drwoy napisał/a: | | A może wystarczyłoby tylko odcięcie dopływu paliwa??? |
a moze czytać i rozumieć?
| Socale napisał/a: | Jak to się odbywa:
Jeśli to kolektora ssącego dostanie się zbyt duża ilość oleju silnikowego, np poprzez nieszczelną turbo sprężarkę, wówczas ten olej dostaje się do komory spalania. |
|
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
drwoy
zaawansowany Woytek
Nazwa załogi: Kamperik
Dołączył: 15 Gru 2015 Piwa: 6/43 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2021-05-21, 07:05
|
|
|
|
_________________ Pozdrawiam Woytek
------------------------------------------------
Wyższe wykształcenie może mieć każdy, podstawowe niekoniecznie. |
|
|
|
 |
Meyer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily
Dołączył: 27 Cze 2020 Piwa: 11/7 Skąd: Mazovia
|
Wysłany: 2021-05-21, 08:42
|
|
|
| Socale napisał/a: | Rozbieganie Diesla nie dotyczy wyłącznie silników Forda, lecz wszystkich silników z zapłonem samoczynnym. Jak to się odbywa:
Jeśli to kolektora ssącego dostanie się zbyt duża ilość oleju silnikowego, np poprzez nieszczelną turbo sprężarkę, wówczas ten olej dostaje się do komory spalania. Następuje niekontrolowane dawkowanie "paliwa".
W takim przypadku nie należy odcinać napięcia, zasilania, prądu, elektryki, akumulatora, alternatora bo to nic nie da.
Należy wyrwać rury plastikowe przed kolektorem ssącym i szmatą, dżinsami, majtkami, słomą, dłońmi, deską... czymkolwiek itp , zatkać dopływ powietrza do silnika. Nie bać się, nie panikować, ręki nie wciągnie. Odcięcie powietrza/tlenu ugasi każdy rodzaj spalania, od świeczki do silnika odrzutowego.
W spokoju posiadanej wiedzy o typowym dieslowym turbo zjawisku, i jak się wie jak i co zrobić w takich sytuacjach by odciąć tlen/powietrze = pełny sukces i silnik będzie uratowany. |
I tego zabrakło w tym artykule.
Znam przypadek rozbiegniecia silnika Hyundaia I20 i sam nie wiem co było by bardziej widowiskowe samo rozbieganie czy ewentualne zatykanie majtkami kolektora dolotowego |
|
|
|
 |
|
|