 |
|
|
Baza na buso-campera - co wybrać? |
| Autor |
Wiadomość |
AdamH
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Land Rover D2, Mercedes Sprinter LaStrada
Dołączył: 05 Paź 2016 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 2016-10-06, 16:48
|
|
|
| uaz555 napisał/a: |
Miałem Dangela w ducato, generlnie to działało ale niewybrażam sobie jazdy w terenie bez reduktora szczególnie tak ciezkim autem. Mialem 2.8 silnik lekka zabudowa ze sklejki a sprzegło dostawalo porzadnie w kość tak że odechcialo mi sie jazdy poza asfaltem tym autem, poprostu bylo mi go szkoda. |
Nie mam zamiaru taplać się tym w bajorach, ale mieć komfort psychiczny, że jak się wkleję na łące, to mam napęd na 4 kopyta. Często jeździmy sami, więc wypychanie w pojedynkę busa może być z goła męczące. Jeździmy też dużo w góry zimą. Jakoś lepiej czuję się czteronapędowcem i nie muszę bawić się w łańcuchy dojeżdżając pod szlak lub stok.
| uaz555 napisał/a: |
Według mnie ducato III z silnikiem 2,3 lub 3,0 wydaje sie najlepsza opcja na kampera. Obecnie mam takiego z silnikiem 2,3 i jestem bardzo zadowolony, a w teren tez mam disco z lóżkiem i namiotem dokładanym i moge powiedziec ze kamper 4x4 jest bardzo cieżkim tematem do zrealizowania.
|
Jesteś kolejną osobą która chwali Ducato, czyli chyba nie jest z nimi tak źle jak mówią.
Czy silnik 2,3 rzeczywiście wystarcza do takiej budy? Jednostka 3,0 chyba jest nieco mniej wysilona przy tej samej masie?
| uaz555 napisał/a: |
Jak chcesz pojeździc w terenie i miec w aucie łazienke to widzialen kiedyś defendera z podnoszonym dachem, i fajnie zaaranżowaną lazienką. |
Wychodzę z założenia, że jeśli bardzo będzie brakowało mi błota, to przejadę się z kumplem i mi przejdzie , a bus ma służyć za samochód, który da frajdę z przemieszczania się i komfort odpoczywania, którego brakuje mi w Disco.
Co do Defa, to wszystkie zabudowy jakie widziałem, nadstawki na Defa 130 itp były za ciasne dla mnie podobnie jak te na pickupy. Stąd pomysł busa z domieszką 4x4
Przeczesuję serwisy z ogłoszeniami. Jak trafi się coś ciekawego, to pojadę zobaczyć. Jak będzie chemia, to potem będziemy się martwić czy to był dobry pomysł.
A co do samej zabudowy wnętrza, to planujemy zrobić to raczej w sposób, który da dużo przestrzeni po otwarciu drzwi. Rozkładana kanapa wzdłóż lewej ściany ze stolikiem z przodu, łazienka i kuchnia w tyle, po drodze szafki.
Jeżeli nie znajdę auta na 5 czy 6 osób, to 3 osobowy też sprosta naszym oczekiwaniom na kilka najbliższych lat.
Planujemy zrobić coś w ten deseń, choć w nieco innej estetyce. Mało gratów, dużo powietrza. Dla dwojga i psa jak znalazł
https://www.youtube.com/watch?v=R43D6xhUpVo
Czy ktoś orientuje się jakie prędkości rozwija Sprinter 2,9 4x4 w starej budzie? Wiem, że było kilka rodzajów mostu jak w transitach. |
|
|
|
 |
uaz555
doświadczony pisarz
Dołączył: 13 Wrz 2013 Piwa: 10/8 Skąd: Krosno ..podkarpacie
|
Wysłany: 2016-10-06, 17:18
|
|
|
Ja mam disco 1, 300 wiec nieco słabsze autko niż twoje ale ducato znacznie lepiej się zbiera od disco a zabudowę mam z płyt wiórowych, nie wiem ile waży teraz ducato bo jeszcze go nie skończyłem ale podejrzewam że okolice 2800kg.
Jeśli chodzi o spalanie to jest bajka, jeźdze co prawda bardzo ekonomicznie ale spalanie na trasie mam na poziomie 6.2 tak do 90km/h, na autostradzie przy 130 około 7,5 wiec jest to znacznie mniej niż w discovery. 3,0 napewno więcej spali a czy ta moc jest potrzebna większa? Według mnie w kamperze niekoniecznie, a napewno nie do tego stopnia żeby się uprzeć na 3,0 i szukać tylko 3,0.
Odnośnie komfortu kampera z napędem na 4 koła to trzeba sie pogodzić z tym że ten napęd bedzie powodował wyższe spalanie, czasem może to być głośniejsza praca oraz że serwisowanie tego nietypowego rozwiązania w dostawczakach ani nie jest łatwe ani nie jest tanie (np Dangel udostępnia serwisówki tylko autoryzowanym serwisom!!).
Ale ostatnio miałem jako samochód służbowy vw transportera nowego z napędem na 4 koła i naprawdę świetnie się sprawdzał (zrobiłem nim 40 tyś km ale napęd na 4 koła się ani razu nie przydał, albo może nie zauważyłem że zrobił robotę) aczkolwiek kultura pracy 2,0 tdi według mnie gorsza niż 2,3 ducato a moje ma już przejechane 380 tyś. Co ciekawe spalanie w transporterze też miałem wyższe.
Według mnie napęd w 4x4 w dostawczaku jest fajny jak jest nowy, nie martwisz się wtedy czy ten nietypowy element samochodu sie nie zepsuje a czesto jak jakaś firma kupuje dostawczaka z napędem na 4 koła to nie poto żeby ktoś nim delikatnie jeździł po asfalcie, nowe Ducato z napędem na 4 koła kosztuje 2 razy więcej niż zwykłe. |
| |
|
|
|
 |
Fanatyk
trochę już popisał
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Kwi 2016 Skąd: południe
|
Wysłany: 2016-10-07, 12:52
|
|
|
Posiadam średniaka Spritera 4x4 98r. 2,9 na bliźniaku i musze powiedzieć że napęd 4x4 nie daje tyle co blokada tylnego mostu... przód tylko wspomaga i dałbym sobie bez niego rade w większości sytuacji. Blokada bliźniaka to jest coś wspaniałego
Jeśli chodzi o żywotność i dostępność części to moim zdaniem - Sprinter i to najlepiej ten starszy. Omijaj nowe 315ki bo silnik tam pada szybciej niż wycieraczki. Ducato też bym sobie odpuścił bo to kiepskie auta, szczególnie te nowsze. Wadą z jaką sie trzeba liczyć w sprinterze to wąska buda.
Mój sprinter jest bardzo stabilny i w trasie i w terenie, przedni most nie hałasuje jeśli jest wyłączony. Spalania jeszcze nie mierzyłem. |
|
|
|
 |
bart.ek
zaawansowany
Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2013 Piwa: 6/6 Skąd: SY
|
Wysłany: 2016-10-07, 14:19
|
|
|
| Fanatyk napisał/a: | | Ducato też bym sobie odpuścił bo to kiepskie auta, szczególnie te nowsze. |
Przejechałem w życiu różnymi ducato ponad milion kilometrów i nie dam złego słowa powiedzieć. Mam teraz parę sztuk i do żadnego nie mam większych zastrzeżeń. |
|
|
|
 |
ZEUS
Kombatant

Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 285 TL, 121 kW 2025 r.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 66/70 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2016-10-07, 16:03
|
|
|
| Fanatyk napisał/a: | | Ducato też bym sobie odpuścił bo to kiepskie auta, szczególnie te nowsze. |
gdybyś mógł podać źródło tej wiedzy?... |
_________________ Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
--
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
- Roller Team Zefiro 285 TL - 2025 r.
 |
|
|
|
 |
Fanatyk
trochę już popisał
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Kwi 2016 Skąd: południe
|
Wysłany: 2016-10-07, 16:47
|
|
|
Koledzy nie oburzajcie się, każdy na tym forum miał lub ma do czynienia z Fiatem ale chyba zgodzicie się że głównym kryterium wyboru bazy pod budowe jest przyjazna do tego konstrukcja auta, a nie to czy auto samo w sobie jest dobre. Jeśli w Waszej opini Ducato jest najlepszym autem to pewnie w dużej mierze bazuje to na zasadzie "dobre bo moje" lub braku możliwości porównania. W żadnym wypadku nie chciałem nikogo urazić ale spytajcie mechanika co by wybrał. |
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2016-10-07, 17:00
|
|
|
| Merce były dobre w latach 80-90 , teraz to takie samo g... jak większość innych a niekiedy nawet gorsze , ale fama gwiazdy u niekturych pozostała , podobnie sprawa ma się z szmelc-wagenami. |
|
|
|
 |
jarko_66
weteran
Twój sprzęt: Ducato 3
Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 42/27 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2016-10-07, 17:44
|
|
|
[quote="Fanatyk"]głównym kryterium wyboru bazy pod budowe jest przyjazna do tego konstrukcja auta, a nie to czy auto samo w sobie jest dobre................................................................................................................................................................................................................................................................ Jeżeli mogę coś wtrącić ,to powiem tak , że teraz bym się zastanowił nad niskopodwoziowym kontenerem na Fiacie czy Oplu. Marka rzecz względna .Jak mi się uda wrzucę poglądową fotkę . Paka ma 4,80 długości coś koło 2,10 szerokości , wysokość nawet do 2,40. Osobiście podoba mi się ten niższy.I co najważniejsze zero skosów. Zintegrować się tylko z kabiną i nie masz lepszej bazy
829832249_3_1080x720_meblowoz-kamper-foodtruck-niskopodwoziowy-78000-km-dostawcze_rev001.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 59 raz(y) 113,74 KB |
|
| |
|
|
|
 |
westa76
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw T2 Westfalia, Fiat Ducato L3H3
Nazwa załogi: Miziaki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2011 Piwa: 5/18 Skąd: Żuławy
|
Wysłany: 2016-10-07, 21:46
|
|
|
Jarku, czy to tylko Lambox produkuje, czy ktoś jeszcze też???
pozdrawiam
Mariusz |
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2016-10-07, 22:17
|
|
|
W temacie "złomek 2 kamper idealny" czy jakoś tak wrzucałem temat tych Lomboxów itp.
Ktoś pisał, że niestety niewiele zostaje kg na zabudowę. Mniej niż w blaszance, dwa drogie, trzy, ściany to plastik i szkielecik z alu. Trzeba by to wzmacniać od podstaw.
No a przynajmniej tak ktoś pisał. Temat jest, szukajka też.
Ja nie weryfikowałem, bo jednak wolę blaszankę i najlepiej w wersji L4H3.
Ale i tak podoba mi się kształt takiej budki. Niemal idealna na kamperka. Może kiedyś, jakoś z zabudową z papieru a'la Japan. |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
 |
| |
|
|
|
 |
jarko_66
weteran
Twój sprzęt: Ducato 3
Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 42/27 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2016-10-08, 09:46
|
|
|
| westa76 napisał/a: | Jarku, czy to tylko Lambox produkuje, czy ktoś jeszcze też???
pozdrawiam | Mariusz nie zagłębiałem się aż tak bardzo w temat. Podobał mi się kształt i wymiary .Można wybrać takiego który ma 5,80 długości kipy.Są i takie które mają około tony ładowności, ale to pewnie inny producent bo są bardziej kwadratowe z przodu. I wcale nie taki kosmos cenowy .Widziałem coś podobnego na Aledrogo. Po wpisaniu w wyszukiwarkę ,, kontener niskopodłogowy<<,, coś Ci wyskoczy . |
|
|
|
 |
norka
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Sprinter 4x4
Dołączył: 07 Cze 2016 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-10-10, 23:01
|
|
|
Widzę że jest tu parę osób które wciąż jeżdżą lub jeździły LR. Tak samo jak i ja.
Ewolucja zawsze jest w tą samą stronę. Zamiast żyć w koło auta postanawiamy zamieszkać wewnątrz.
W moim przypadku padło na sprintera 4x4 312d. Adam jak masz pytania o ten model albo potrzebujesz porad przy wyborze to pisz do mnie. |
|
|
|
 |
AdamH
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Land Rover D2, Mercedes Sprinter LaStrada
Dołączył: 05 Paź 2016 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 2016-10-11, 16:05
|
|
|
| norka napisał/a: | Widzę że jest tu parę osób które wciąż jeżdżą lub jeździły LR. Tak samo jak i ja.
Ewolucja zawsze jest w tą samą stronę. Zamiast żyć w koło auta postanawiamy zamieszkać wewnątrz.
W moim przypadku padło na sprintera 4x4 312d. Adam jak masz pytania o ten model albo potrzebujesz porad przy wyborze to pisz do mnie. |
To chyba tkwi w ludzkiej naturze, że podążamy za komfortem i szukamy polepszenia swojej sytuacji wyjściowej. Słyszałem też, że to przejaw starzenia, ale ja w to nie wierzę |
|
|
|
 |
izola
Kombatant

Twój sprzęt: MB Marco Polo
Nazwa załogi: Izolownia
Pomogła: 11 razy Dołączyła: 20 Sty 2015 Piwa: 150/167 Skąd: Westfalia
|
|
|
|
 |
AdamH
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Land Rover D2, Mercedes Sprinter LaStrada
Dołączył: 05 Paź 2016 Skąd: Świętochłowice
|
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|