 |
|
Alternator, rozrusznik czy coś innego |
Autor |
Wiadomość |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 90/89 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2022-06-06, 09:39
|
|
|
Ze słupka w pierwszej kolejności ładowany jest akumulator pokładowy, a rozruchowy dostaje prądu tyle co pistku na listku. Przynajmniej u mnie tak jest. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 358/496 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2022-06-06, 09:41
|
|
|
jolka.g napisał/a: | Silnik wystartował bez problemu. |
Zmierz napięcie na akumulatorze rozruchowym przy uruchomionym silniku, na wysokich i niskich obrotach. |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2022-06-06, 09:52
|
|
|
jolka.g napisał/a: |
O co chodzi z tą masą? Jak pomierzyć? |
Na aku rozruchowym klema ujemna połączona jest z karoserią, wszystkie te złącza są równie ważne jak dodatnie. Rozkręcić, wyczyścić do połysku.
Po otwarciu maski, od prawej częsci karoserii do skrzyni biegów jest też połączenie masowe, tzw plecionka, jest to najważniejsze połączenie masowe silnika (rozrusznika) z karoserią a poprzez nią z klemą ujemną.
OE-PRZEWOD-MASOWY-PLECIONKA-DUCATO-JUMPER.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 1496 raz(y) 14,76 KB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
jolka.g
trochę już popisał
Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączyła: 23 Sty 2019 Postawił 4 piw(a) Skąd: Gilowice (Żywiec)
|
Wysłany: 2022-06-06, 11:36
|
|
|
Na akumulatorze 12,56v, po włączeniu silnika 12,85v, po włączeniu dmuchawy 12,36 a na wysokich obrotach 12,81. Kontrolka normalnie gaśnie… Od spodu bez kanału nie wiele zrobię, zresztą jestem za cienki w tym temacie… |
|
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 358/496 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2022-06-06, 14:51
|
|
|
jolka.g napisał/a: | po włączeniu silnika 12,85v, |
Czyli masz brak ładowania, powinno być w okolicach 14,1V, max 14,4V |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2022-06-06, 17:23
|
|
|
O ile pamiętam to tam są chyba ze trzy przewody masowe |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
BikerB
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: L4H2 2015
Dołączył: 02 Lip 2021 Piwa: 6/1 Skąd: UK
|
Wysłany: 2022-06-06, 19:57
|
|
|
To nie masa |
|
|
|
 |
jolka.g
trochę już popisał
Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączyła: 23 Sty 2019 Postawił 4 piw(a) Skąd: Gilowice (Żywiec)
|
Wysłany: 2022-06-08, 16:22
|
|
|
Finał:
Znalezienie w Szwecji mechanika, który w trybie awaryjnym zajrzałby pod maskę kampera, graniczy z cudem. Za tydzień, najlepiej dwa itp. Wreszcie jakiś starszy koleś z miernikiem i komputerem stwierdził (wskazania komputera, który podobno się nie myli), że akumulator jest do wymiany. Dziwne, bo choć nie markowy, miał niecałe dwa lata! Kupiłem Boscha za 235€ i jazda! Oczywiście dalej to samo…
W kolejnym mieście dalej poszukiwania i dalej to samo. Nie ma czasu, terminy itp. Tuż przed zamknięciem ostatniego autoserwisu, gdzieś na obrzeżach miasta ziomek łaskawie obiecuje, że nazajutrz przed rozpoczęciem pracy, ktoś zerknie do auta. Przespaliśmy w pobliżu i rano meldujemy się w warsztacie. Pomiary wskazują, że alternator pracuje ale wprawne ucho mechanika stwierdza jakiś niesłyszalny szmer, który wskazuje na pasek. Udało się uprosić gościa, auto na podnośnik - rzeczywiście pasek, cały ale prawie gładki… Na szczęście miałem odpowiedni w kamperze i po dwóch godzinach babraniny i 100€ w plecy ( na czarno) wyjechaliśmy szczęśliwi dalej…
Wszystkim dzięki za porady, jak najbardziej trafione, ale sam i na kamperowych podporach nie dałbym rady. Poza tym nie wiedziałem, że do wymiany paska trzeba zdjąć koło…
Pozdrawiam i trzymajcie kciuki, bo droga jeszcze daleka przed nami… |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2022-06-08, 20:29
|
|
|
jolka.g napisał/a: | ...
Udało się uprosić gościa, auto na podnośnik - rzeczywiście pasek, cały ale prawie gładki…
...
wyjechaliśmy szczęśliwi dalej…
… |
Pasek wieloklinowy/wielorowkowy gładki? Aż trudno w to uwierzyć w 3 letnim aucie.
Wróć bezpiecznie do domu po beztroskich przygodach |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 85/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-06-08, 23:02
|
|
|
jolka.g napisał/a: | starszy koleś z miernikiem i komputerem stwierdził (wskazania komputera, który podobno się nie myli), że akumulator jest do wymiany |
Nie wiem, co ten komputer tam zobaczył i ile megabajtów powinno być w litrze H2SO4, ale za "moich czasów" jak miał odpowiednie napięcie na klemach i przy zwarciu mostkiem nie zdychał - to znaczyło że OK. W ogóle to współczuję tych przygód - same dziwne sprawy. Fachowców ci mieli lepsiejszych u nas w PGR-rze niż w tyj Szwecyi |
|
|
|
 |
BikerB
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: L4H2 2015
Dołączył: 02 Lip 2021 Piwa: 6/1 Skąd: UK
|
Wysłany: 2022-06-09, 01:43
|
|
|
Socale napisał/a: | jolka.g napisał/a: | ...
Udało się uprosić gościa, auto na podnośnik - rzeczywiście pasek, cały ale prawie gładki…
...
wyjechaliśmy szczęśliwi dalej…
… |
Pasek wieloklinowy/wielorowkowy gładki? Aż trudno w to uwierzyć w 3 letnim aucie.
Wróć bezpiecznie do domu po beztroskich przygodach |
Chyba 23 letnim?
BTW
Do autora tematu juz kombinuj jaki alternator Tam mozna wstawic |
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|