 |
|
Energoblok - co to jest, do czego służy i jak to zrobić. |
Autor |
Wiadomość |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2019-09-29, 18:29
|
|
|
Mogę je załatwić sporo taniej. Obojętnie który. albo ten pierwszy , albo drugi. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/12 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2019-10-13, 08:09
|
|
|
Panowie proszę o radę.
Mam trudność ze zrozumieniem schematu podłączenia Cyrixa.
Co to znaczy "Start Assist" do czego to należy podłączyć?
Cyrix-ct.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 44 raz(y) 64,86 KB |
|
_________________ Artur |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-10-13, 08:14
|
|
|
Start Assist, jest do ręcznego łączenia akumulatorów równolegle. Jest to szczególnie przydatne w przypadku awarii, gdy bateria startowa jest rozładowana lub uszkodzona.
Masz tu, co i jak, ale generalnie nie musisz podłączać ale możesz Dajesz włącznik, ja dałbym moze nawet czasowy aby nie zapomnieć rozłączenia.
Gdyby padł rozruchowy,po włączeniu spina oba, jak "kable pożyczkowe"
Nie mam ale sie domyślam i poczytałem..
3681_1000x1000_1.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 3232 raz(y) 45,89 KB |
2659-bmv-cyrix.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 104 raz(y) 186,92 KB |
img_20141211_113038.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 22 raz(y) 1,11 MB |
|
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2019-10-13, 08:30, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/12 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2019-10-13, 08:24
|
|
|
Bronek, na tym drugim schemacie widzę, że środkowe lewe wyprowadzenie z cyrixa jest wolne.
Nadal nie rozumiem co to jest start assist i jaka jest różnica w połączeniach na obu załączonych przez Ciebie schematach. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-10-13, 08:30
|
|
|
Artur.Dell napisał/a: | Bronek, na tym drugim schemacie widzę, że środkowe lewe wyprowadzenie z cyrixa jest wolne.
Nadal nie rozumiem co to jest start assist i jaka jest różnica w połączeniach na obu załączonych przez Ciebie schematach. |
Czytaj jeszcze raz dodalem tekst wyjaśnienie. To ekstra możliwość, nie musisz ale warto |
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2019-10-13, 08:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/12 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2019-10-13, 08:31
|
|
|
Artur.Dell napisał/a: | Bronek, na tym drugim schemacie widzę, że środkowe lewe wyprowadzenie z cyrixa jest wolne.
Nadal nie rozumiem co to jest start assist i jaka jest różnica w połączeniach na obu załączonych przez Ciebie schematach.
Z trzeciego zdjęcia wnioskuję że to ma być wyłącznik. Jeśli tak to kiedy ma być w pozycji on a kiedy off? |
|
_________________ Artur |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-10-13, 08:33
|
|
|
Artur.Dell napisał/a: | Artur.Dell napisał/a: | Bronek, na tym drugim schemacie widzę, że środkowe lewe wyprowadzenie z cyrixa jest wolne.
Nadal nie rozumiem co to jest start assist i jaka jest różnica w połączeniach na obu załączonych przez Ciebie schematach.
Z trzeciego zdjęcia wnioskuję że to ma być wyłącznik. Jeśli tak to kiedy ma być w pozycji on a kiedy off? |
|
Start Assist, jest do ręcznego łączenia akumulatorów równolegle. Jest to szczególnie przydatne w przypadku awarii, gdy bateria startowa jest rozładowana lub uszkodzona.
Off zawsze ON jak ci padnie rozruch i to na czas kręcenia |
|
|
|
|
 |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/12 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2019-10-13, 08:50
|
|
|
Ok. Teraz rozumiem.
Nurtuje mnie nie jeszcze jedna sprawa. Otóż jak dotąd nie miałem problemów z akumulatorem rozruchowym lecz z pokładowym. To właśnie z niego ucieka mi prąd. Teraz kamper stał około miesiąca i napięcie na akumulatorze zabudowy zjechało do 9,6V. Nie było lsdowania z solara, bo dopiero wczoraj go założyłem. No chyba że akumulator przestaje trzymać napięcie i pomału zaczyna umierać.
Pomyślałem zatem, czy tego Cyrixa nie podłączyć odwrotnie, tj. odseparować akumulator zabudowy od rozruchowego. Tylko czy takie rozwiązanie nie spowoduje braku ładowania akumulatora zabudowy z alternatora? |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-10-13, 09:10
|
|
|
Przede wszystkim wymien akumulator. I aby Ci nie uciekał prąd, zanim nie zdiagnozujesz gdzie... To daj wyłącznik główny. Albo odepnij klemę
Po miesiącu w starym akumulatorze zawsze spafnie. 9,6v to trup, niektórzy czasem takie reanimują programami ładowarek , ale wg mnie do wywalenia. |
|
|
|
|
 |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/12 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2019-10-13, 09:26
|
|
|
Moimi amatorskimi metodami dokonałem kilku pomiarów i raczej nie ma jakiegoś "cichego odbiornika prądu ". Czyli wina spada na akumulator.
To niewątpliwie przyspieszy moją decyzję o zakupie, tudzież samodzielnym montażu, akumulatora LiFePO4. Póki co gromadzę wiedzę w tym zakresie. |
_________________ Artur |
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|