 |
|
|
montaż przetwornicy |
| Autor |
Wiadomość |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 13 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 538/45 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2023-07-28, 00:40
|
|
|
Aktimel, masz idealny układ w kamperze , bo jak piszesz praktycznie w tym samym miejscu masz akumulator i gniazdo zasilania zewnętrznego ...... a wymyślasz taką rzeźbę , która ciężko nawet skomentować
Rozumiem, że chodzi Ci o to aby było szybko i bez roboty, ale pasuje aby to miało "ręce i nogi".
Na podobny pomysł jak ten Twój wpadł przed chwilą mój kot. Przez dwie minuty kręcił się w kółko goniąc swój ogon ..... teraz już śpi
Żeby to zrobić dobrze nie potrzebujesz wcale ciągnąć jakichś kabli przez pół kampera.
Wystarczy stówka z hakiem na zakup przełącznika źródła zasilania i z metr przewodu 3x1,5mm2 z wtyczką.
Idę o zakład że zaraz za tym niebieskim gniazdem do słupka (po drugiej stronie ścianki lub w bliskiej okolicy) masz skrzynkę z bezpiecznikami z której wychodzą wszystkie obwody 230V do gniazdek , elektrobloku, ładowarki i osobny obwód do lodówki .
Z wyjścia przetwornicy doprowadzasz tylko ten kawałek przewodu (3 żyły) do skrzynki bezpiecznikowej , w niej instalujesz przełącznik źródła zasilania (na listwie S , obok bezpiecznika ) i przepinasz kilka kabelków tak , aby na wejście priorytetowe przełącznika było wpięte gniazdo słupka ,obwód lodówki i obwód ładowarki, na drugie wejście przetwornica, a do wyjścia przełącznika wszystkie pozostałe obwody 230V.
Będzie to działało prawidłowo, będzie bezpieczne i bezobsługowe
Drugim jeszcze prostszym rozwiązaniem jest zastosowanie przetwornicy typu UPS z wbudowaną ładowarką i przełącznikiem źródła zasilania. Od strony przyłączeniowej różni się ona od normalnej tym, że poza wyjściem 230V ma jeszcze wejście . Do tego wejścia podpinasz gniazdo słupka, wyjście 230V na bezpiecznik główny , a 12V do aku i po sprawie .
A , jeszcze trzeba odłączyć 230V od oryginalnej ładowarki (wypiąć wtyczkę z elektrobloku, lub lepiej wymontować całą ładowarkę i wystawić na Allegro )
Oba rozwiązania będą działać praktycznie tak samo i tak samo dobrze
Ładowarka i lodówka z 230V będą działać tylko ze słupka , a akumulator nie będzie gonił własnego ogona |
|
|
|
 |
| Wyświetl szczegóły |
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Cze 2011 Piwa: 366/728 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-07-28, 08:57
|
|
|
| Socale napisał/a: | | Komplecik napisał/a: | ...
Wojtku a czy też przepinałeś lodówkę i ładowarkę 230V?
...
Doczytałem już w Twoim wątku że odizolowałeś lodówkę i energoblok
... |
To miłe jak ktoś tak pisze że jakieś szczegóły doczytał. To efekt mojej pracy, po to piszę, opisuję by inni to zrozumieli i tu mnie wprawiłeś w uśmiech i dobry humor.
Się napij jak i ja, dokładnie teraz dokładnie to: |
A bo kuźwa za prędki jestem wiesz czytać i pisać to ja umiem wyśmienicie
Też se rypnij na te ciepła
|
_________________ komplet |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/502 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2023-07-28, 13:53
|
|
|
| joko napisał/a: | | Oba rozwiązania będą działać praktycznie tak samo i tak samo dobrze |
Dobrze mówi, polać mu
|
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
aktimel1
trochę już popisał
Dołączył: 14 Mar 2018 Piwa: 1/1 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2023-07-28, 16:13
|
|
|
Dzięki za wasze propozycje i sugestie, narazie zrobiłem to na szybko i roboczo żeby można było szybko zdemontować i nie było śladu (gwarancja)
Przetwornica jest podpięta pod gniazdo słupka daje prąd na cały samochód, wyizolowany jest bezpiecznik od ładowarki czyli już nie jest to perpetum mobile, przetwornicę włączam przekaźnikiem z pilotem dodatkowo dołożyliśmy układ z czasówka która sama wyłącza przetwornicę po 4 godzinach, można ustawić ile się chce.
całość na stand by pobiera 1 amper więc nie ma tragedi.
to rozwiązanie ma 2 minusy jakie mi przychodzą do głowy
1. nie jest odizolowana lodówka i jak by ktoś się zapomniał i celowo ją uruchomił z prądu to będzie zjadać akumulator (dla mnie to nie problem bo używam tylko na gaz)
2.jak zapomnę wyłączyć przetwornicę przed ruszeniem z miejsca to podczas jazdy alternator nie będzie ładował akumulatora
Nie wykluczam że przerobię to tak jak doradzają joko albo socale tylko te rozwiązania mają ten minus że nie da się ich łatwo zlikwidować i przywrócić instalacji do oryginalnego formatu.
image0 (4).jpeg
|
 |
| Plik ściągnięto 708 raz(y) 136,93 KB |
image1 (1).jpeg
|
 |
| Plik ściągnięto 708 raz(y) 129,51 KB |
|
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Cze 2011 Piwa: 366/728 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-07-28, 16:31
|
|
|
| Banan napisał/a: | | joko napisał/a: | | Oba rozwiązania będą działać praktycznie tak samo i tak samo dobrze |
Dobrze mówi, polać mu
|
Banan Ku nasz najukochańszy bardzo Ciebie prosimy zrób tak
Chociaż powinien to zrobić Świstak ale go rzadko nima
Ważne schematy i tematy z budowy, wyposażenia i inne dające się opisać w jednym nie edytowalnym poście, przykładem jest ta przetwornica, jeden opis który będzie wyskakiwał w wyszukiwarce jak królik z kapelusza z podpisem że jeśli ktoś chce czegoś więcej zakłada nowy temat i bajdurzy do woli
1.przetwornica
2.gazbank
3.solary
4.lodówka
itd.
Co myślisz o tym jakże znakomitym pomyśle
Jest tyle fajnych opisów 1postowych że hej!
joko dał piękny przykład w jednym z ostatnich postów
Zaokrąglić poprzecinać z komentarzy i miód malina
Wogóle joko idealnie wpisuje się w służbie CT jest gładki nie zbyt nachalny ma wiedzę nie zbyt kompletna ale wystarczająca
wypisz wymaluj lubi to a to jest najważniejsze, pasja |
_________________ komplet |
| |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2023-07-29, 20:59
|
|
|
Aktimel, wszystko wyjdzie w praniu, raz o czymś zapomnisz i zmodyfikujesz, to typowe, to klasyka tworzenia i cała w tym radość.
Sugeruję jednak, by nie zostawiać włączonej przetwornicy na 4h lecz tylko na przewidywany czas potrzeby jej użycia. Serio, nie ma żartów a znamy przypadki samozapłonu przetwornic, właśnie takich o dużej mocy.
Odłącznik koniecznie i mimo że przetwornica ma swoje bezpieczniki, założyłbym bezpiecznik zaraz za klemą dodatnią.
Dlaczego?
Otóż w przetwornicach i im podobnym urządzeniach (w segmencie HI-FI również) stosowane w konstrukcji półprzewodniki jeśli ulegają przeciążeniu to się przepalają, ale w taki sposób, że przechodzą w stan pełnego przewodzenia czyli zwarcia. Tak, tak, przepalony tranzystor może nawet wystrzelić ale to nie przerywa obwodu prądowego lecz zwiera. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/502 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2023-07-29, 21:00
|
|
|
| Komplecik napisał/a: | | Co myślisz o tym jakże znakomitym pomyśle |
Kompleciq, pomysł zacny, ale proponuję umieścić to w ABC campera, (środkowy kafelek na samej górze) który zapoczątkował nasz nieodżałowany kolega Andrzej 48a-ELANKO.
Dobrze by było przy okazji uporządkować na nowo wiedzę tam zawartą, wszelkie propozycje i sugestie mile widziane w dyskusji o ABC campera.
Co Ty na to?
PS
Świstak ostro zarobiony jest na wyjazdach, stąd jego sporadyczne występy na forum.
Ja co prawda ostatnio też mam sporo pracy na wyjazdach, ale zobowiązuję się ogarnąć temat, tak ze względu na pamięć o Przyjacielu Andrzeju... |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2023-07-29, 21:09
|
|
|
| Komplecik napisał/a: | ...
joko idealnie wpisuje się w służbie CT jest gładki nie zbyt nachalny ma wiedzę nie zbyt kompletna ale wystarczająca
... |
E tam, to żart pewno...
Ja Joko znam z tej strony,vże jak coś u siebie wykombinuje, to zrobi to z pełną wiedzą ale często jest tak, żeby tą wiedzę nabyć to trzeba eksperymentować.
Nie wyobrażam sobie ekperymentować np. w materii zasilania gazowego - tu trzeba mieć 100% wiedzy i przewidywalności.
.
A jak już całkiem powyginało kierunek o czym piszę w tym temacie, rdzennie zupełnie innym, to dodam że w moim roboczym Ducato, włączam klimę i po 15 minutach nie mam nawiewu zimna, jak wyłączę klimę to po chwili zaczyna wiać zimnem. Ha! Dlaczego?
Po prostu oszrania się cały wymiennik, zatyka się lodem, tamuje przepływ powietrza. Nie ruszam tego bo nie mam wiedzy jak to ogarnąć. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|