Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
"TurboWent" w wydaniu amatorskim
Autor Wiadomość
marek230482 
stary wyga


Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2020
Piwa: 11/1
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2021-07-02, 14:55   

Też muszę sobie takie coś sprawić wreszcie :) wentylatorów 12v mam kilka. Muszę tylko regulator obrotów dokupić.
Musi być taki drogi? Ja znalazłem taki sporo tańszy i ładniejszy :D
https://allegro.pl/oferta/regulator-obrotow-silnika-led-12v-dc-1200w-pwm-10828096595
_________________
Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rigg 
stary wyga


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 468 NK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lis 2014
Piwa: 26/14
Skąd: Kaszubowo
Wysłany: 2021-07-02, 15:21   

marek230482 napisał/a:
Też muszę sobie takie coś sprawić wreszcie :) wentylatorów 12v mam kilka. Muszę tylko regulator obrotów dokupić.
Musi być taki drogi? Ja znalazłem taki sporo tańszy i ładniejszy :D
https://allegro.pl/oferta/regulator-obrotow-silnika-led-12v-dc-1200w-pwm-10828096595


Tym regulatorem nie zmienisz kierunku obrotów wiatraka. Jak chcesz tylko wyciąg to jak najbardziej się nada.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Monter 
stary wyga
www.dem.yt


Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Paź 2020
Piwa: 31/26
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-07-02, 15:39   

Kierunek obrotów zmienia przełącznik zamieniając bieguny silnika. Do ogarnięcia na każdym regulatorze.
_________________
Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marek230482 
stary wyga


Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2020
Piwa: 11/1
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2021-07-02, 16:16   

Właśnie też tak myślałem żeby do kierunku dać osobny pstrycznik. A ten regulator jest ładny, tani i łatwy do zabudowy.
_________________
Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-07-02, 17:39   

rigg napisał/a:
zbyszekwoj napisał/a:
rigg napisał/a:
No i trzeba było kombinować.


Zeby przestawic na nawiew trzeba smiglo przekręcić na druga stronę? :roll:


:roll: :roll: Kombinować w sensie zrobić inne mocowanie niż poprzednicy w TYM poście....
Bo okno mam inne. Napisałem też, że kręci w obie strony.... Nic nie muszę przekręcać
Czytamy ze zrozumieniem



Próbuję czytać ze zrozumieniem ale w linku zołoszenia allegro piszą inaczej. https://allegro.pl/oferta/wentylator-turboworks-12-typ1-tloczacy-ssacy-10576069622
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rigg 
stary wyga


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 468 NK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lis 2014
Piwa: 26/14
Skąd: Kaszubowo
Wysłany: 2021-07-02, 20:11   

zbyszekwoj napisał/a:
rigg napisał/a:
zbyszekwoj napisał/a:
rigg napisał/a:
No i trzeba było kombinować.


Zeby przestawic na nawiew trzeba smiglo przekręcić na druga stronę? :roll:


:roll: :roll: Kombinować w sensie zrobić inne mocowanie niż poprzednicy w TYM poście....
Bo okno mam inne. Napisałem też, że kręci w obie strony.... Nic nie muszę przekręcać
Czytamy ze zrozumieniem



Próbuję czytać ze zrozumieniem ale w linku zołoszenia allegro piszą inaczej. https://allegro.pl/oferta/wentylator-turboworks-12-typ1-tloczacy-ssacy-10576069622


Naprawdę nie wiem o co Ci chodzi... :roll: Coś nie tak napisałem czy zrobiłem??
U mnie za zmianę kierunku obrotów odpowiada przełącznik który jest obok potencjometru.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
smok_wawelski 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Kwi 2019
Piwa: 122/77
Skąd: Kraków-przedmieścia
Wysłany: 2021-07-02, 23:15   

Opis w aukcji jest niezbyt jasny
Cytat:
Wentylator może pracować jako ssący bądź tłoczący, zmiana kierunku przepływu powietrza odbywa się poprzez obrót śmigła oraz zmianę polaryzacji wentylatora.
wg mnie nieszczęśliwie użyto słowa "oraz" zamiast słowa "lub" i z takiego opisu można rozumieć że aby uzyskać zmianę kierunku przepływu strugi powietrza to należny zarówno obrócić śmigło oraz zmienić polaryzację. Natomiast kol. rigg, wydaje mi się że zastosował przełącznik zmieniający polaryzację - jeżeli zmianą polaryzacji u kol. rigg, osiąga się zmianę kierunku strumienia powietrza wtedy opis w aukcji jest błędny.
rigg, prośba o potwierdzenie czy dobrze rozumuję - też jestem zainteresowany takim rozwiązaniem które pozwalałoby zmieniać kierunek przepływu powietrza samą polaryzacją.
_________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany


Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 39/20
Skąd: Krajna
Wysłany: 2021-07-03, 09:04   

smok_wawelski Wszystko jest dobrze w aukcji. Skrzydełka w wentylatorze mają budowę wklęsło-wypukłą. Jeżeli wentylator jest ustawiony na wersję ssącą to oznacza to, że gdy tylko zamieni się polaryzację, otrzyma się wersję tłoczącą, ale o wiele mniejszej wydajności. Do pełnej wydajności należy przełożyć wiatrak wentylatora na drugą stronę, a to dlatego, że skrzydełka są wklęsło-wypukłe.
Generalnie najczęściej z kampera wyciąga się ciepłe powietrze, zatem wentylator powinien być ustawiony (przełożony wiatrak) na wersję ssącą. Zmiana polaryzacji da nawiew świeżego powietrza do środka kampera, ale o mniejszej wydajności.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-07-03, 10:37   

Rumburak napisał/a:
Do pełnej wydajności należy przełożyć wiatrak



No i teraz sprawa jasna. :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2021-07-03, 12:30   

mam taki wiatrak w okienku, sprawdza się tylko jest głośny i regulator też - opisywałem to w tym wątku str. 2.
Jako wyciąg działa bardzo dobrze, po zmianie polaryzacji chodzi w drugą stronę, mniej wydajniej ale cos tam nawiewa.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
smok_wawelski 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Kwi 2019
Piwa: 122/77
Skąd: Kraków-przedmieścia
Wysłany: 2021-07-04, 10:52   

Rumburak napisał/a:
Skrzydełka w wentylatorze mają budowę wklęsło-wypukłą.
Tak masz rację - zerknałem pobieżnie z telefonu i wydawało mi się że są proste. W tym przypadku oczywiste że zoptymalizowano je dla jednego kierunku
_________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rigg 
stary wyga


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 468 NK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lis 2014
Piwa: 26/14
Skąd: Kaszubowo
Wysłany: 2021-07-12, 09:32   

Rumburak napisał/a:
smok_wawelski Wszystko jest dobrze w aukcji. Skrzydełka w wentylatorze mają budowę wklęsło-wypukłą. Jeżeli wentylator jest ustawiony na wersję ssącą to oznacza to, że gdy tylko zamieni się polaryzację, otrzyma się wersję tłoczącą, ale o wiele mniejszej wydajności. Do pełnej wydajności należy przełożyć wiatrak wentylatora na drugą stronę, a to dlatego, że skrzydełka są wklęsło-wypukłe.
Generalnie najczęściej z kampera wyciąga się ciepłe powietrze, zatem wentylator powinien być ustawiony (przełożony wiatrak) na wersję ssącą. Zmiana polaryzacji da nawiew świeżego powietrza do środka kampera, ale o mniejszej wydajności.


Potwierdzam. Ja, żeby dobrze wysysał musiałem obrócić wiatrak (śróbka m6) żeby osłona była od wewnątrz.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janb 
trochę już popisał

Dołączył: 19 Sty 2021
Piwa: 1/6
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 2021-08-07, 09:55   

Podłączam się pod temat. Czy jest teraz coś mocniejszego, skuteczniejszego i cichszego od turbo ventu z fiammy ?
Dużo kolegów postawiło na wentylację ssącą zamiast klimy? Idzie z tym wytrzymać na południu Europy ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Monter 
stary wyga
www.dem.yt


Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Paź 2020
Piwa: 31/26
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-08-26, 00:46   

Odpowiadam częściowo, po czasie bo dopiero wróciłem. Przed wyjazdem założyłem cienkiego SPAL 280 mm wypychający w okno dachowe + chiński regulator. Cóż, za ciche toto nie jest. Na południu Europy też nie byłem, w upały w PL trochę pomagało wyciągając powietrze z wnętrza. Spać przy tym nie sposób. Przy niskich obrotach nie irytuje hałasem i ma pobór prądu w granicach rozsądku, wyższe obroty to już hałas + pobór rzędu kilku Amperów (w końcu ten wentylator to raczej do chłodnic jest). Ale przynajmniej ma jakąś wydajność, te komputerowe przy tym to porażka.
Ciszę do spania zapewni chyba tylko oryginał wbudowany w okno. Tylko cena nie dla każdego do przyjęcia.
_________________
Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-08-26, 17:07   

Też wyrzeźbiłem. Jest przydatny do przewietrzania . :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***