"TurboWent" w wydaniu amatorskim |
Autor |
Wiadomość |
marek230482
stary wyga

Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sty 2020 Piwa: 11/1 Skąd: Strzelin
|
|
|
|
 |
rigg
stary wyga

Twój sprzęt: Benimar Tessoro 468 NK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lis 2014 Piwa: 26/14 Skąd: Kaszubowo
|
Wysłany: 2021-07-02, 15:21
|
|
|
Tym regulatorem nie zmienisz kierunku obrotów wiatraka. Jak chcesz tylko wyciąg to jak najbardziej się nada. |
|
|
|
 |
Monter
stary wyga www.dem.yt

Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2020 Piwa: 31/26 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
marek230482
stary wyga

Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sty 2020 Piwa: 11/1 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 2021-07-02, 16:16
|
|
|
Właśnie też tak myślałem żeby do kierunku dać osobny pstrycznik. A ten regulator jest ładny, tani i łatwy do zabudowy. |
_________________ Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
 |
|
|
|
|
 |
zbyszekwoj
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/226 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-07-02, 17:39
|
|
|
rigg napisał/a: | zbyszekwoj napisał/a: | rigg napisał/a: | No i trzeba było kombinować. |
Zeby przestawic na nawiew trzeba smiglo przekręcić na druga stronę? |
Kombinować w sensie zrobić inne mocowanie niż poprzednicy w TYM poście....
Bo okno mam inne. Napisałem też, że kręci w obie strony.... Nic nie muszę przekręcać
Czytamy ze zrozumieniem |
Próbuję czytać ze zrozumieniem ale w linku zołoszenia allegro piszą inaczej. https://allegro.pl/oferta/wentylator-turboworks-12-typ1-tloczacy-ssacy-10576069622 |
|
|
|
 |
rigg
stary wyga

Twój sprzęt: Benimar Tessoro 468 NK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lis 2014 Piwa: 26/14 Skąd: Kaszubowo
|
Wysłany: 2021-07-02, 20:11
|
|
|
zbyszekwoj napisał/a: | rigg napisał/a: | zbyszekwoj napisał/a: | rigg napisał/a: | No i trzeba było kombinować. |
Zeby przestawic na nawiew trzeba smiglo przekręcić na druga stronę? |
Kombinować w sensie zrobić inne mocowanie niż poprzednicy w TYM poście....
Bo okno mam inne. Napisałem też, że kręci w obie strony.... Nic nie muszę przekręcać
Czytamy ze zrozumieniem |
Próbuję czytać ze zrozumieniem ale w linku zołoszenia allegro piszą inaczej. https://allegro.pl/oferta/wentylator-turboworks-12-typ1-tloczacy-ssacy-10576069622 |
Naprawdę nie wiem o co Ci chodzi... Coś nie tak napisałem czy zrobiłem??
U mnie za zmianę kierunku obrotów odpowiada przełącznik który jest obok potencjometru. |
|
|
|
|
 |
smok_wawelski
weteran

Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Kwi 2019 Piwa: 122/77 Skąd: Kraków-przedmieścia
|
Wysłany: 2021-07-02, 23:15
|
|
|
Opis w aukcji jest niezbyt jasny Cytat: | Wentylator może pracować jako ssący bądź tłoczący, zmiana kierunku przepływu powietrza odbywa się poprzez obrót śmigła oraz zmianę polaryzacji wentylatora. | wg mnie nieszczęśliwie użyto słowa "oraz" zamiast słowa "lub" i z takiego opisu można rozumieć że aby uzyskać zmianę kierunku przepływu strugi powietrza to należny zarówno obrócić śmigło oraz zmienić polaryzację. Natomiast kol. rigg, wydaje mi się że zastosował przełącznik zmieniający polaryzację - jeżeli zmianą polaryzacji u kol. rigg, osiąga się zmianę kierunku strumienia powietrza wtedy opis w aukcji jest błędny.
rigg, prośba o potwierdzenie czy dobrze rozumuję - też jestem zainteresowany takim rozwiązaniem które pozwalałoby zmieniać kierunek przepływu powietrza samą polaryzacją. |
_________________ O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom. |
|
|
|
 |
Rumburak
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 39/20 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2021-07-03, 09:04
|
|
|
smok_wawelski Wszystko jest dobrze w aukcji. Skrzydełka w wentylatorze mają budowę wklęsło-wypukłą. Jeżeli wentylator jest ustawiony na wersję ssącą to oznacza to, że gdy tylko zamieni się polaryzację, otrzyma się wersję tłoczącą, ale o wiele mniejszej wydajności. Do pełnej wydajności należy przełożyć wiatrak wentylatora na drugą stronę, a to dlatego, że skrzydełka są wklęsło-wypukłe.
Generalnie najczęściej z kampera wyciąga się ciepłe powietrze, zatem wentylator powinien być ustawiony (przełożony wiatrak) na wersję ssącą. Zmiana polaryzacji da nawiew świeżego powietrza do środka kampera, ale o mniejszej wydajności. |
|
|
|
 |
zbyszekwoj
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/226 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-07-03, 10:37
|
|
|
Rumburak napisał/a: | Do pełnej wydajności należy przełożyć wiatrak |
No i teraz sprawa jasna. |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2021-07-03, 12:30
|
|
|
mam taki wiatrak w okienku, sprawdza się tylko jest głośny i regulator też - opisywałem to w tym wątku str. 2.
Jako wyciąg działa bardzo dobrze, po zmianie polaryzacji chodzi w drugą stronę, mniej wydajniej ale cos tam nawiewa. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
|
 |
smok_wawelski
weteran

Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Kwi 2019 Piwa: 122/77 Skąd: Kraków-przedmieścia
|
Wysłany: 2021-07-04, 10:52
|
|
|
Rumburak napisał/a: | Skrzydełka w wentylatorze mają budowę wklęsło-wypukłą. | Tak masz rację - zerknałem pobieżnie z telefonu i wydawało mi się że są proste. W tym przypadku oczywiste że zoptymalizowano je dla jednego kierunku |
_________________ O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom. |
|
|
|
 |
rigg
stary wyga

Twój sprzęt: Benimar Tessoro 468 NK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lis 2014 Piwa: 26/14 Skąd: Kaszubowo
|
Wysłany: 2021-07-12, 09:32
|
|
|
Rumburak napisał/a: | smok_wawelski Wszystko jest dobrze w aukcji. Skrzydełka w wentylatorze mają budowę wklęsło-wypukłą. Jeżeli wentylator jest ustawiony na wersję ssącą to oznacza to, że gdy tylko zamieni się polaryzację, otrzyma się wersję tłoczącą, ale o wiele mniejszej wydajności. Do pełnej wydajności należy przełożyć wiatrak wentylatora na drugą stronę, a to dlatego, że skrzydełka są wklęsło-wypukłe.
Generalnie najczęściej z kampera wyciąga się ciepłe powietrze, zatem wentylator powinien być ustawiony (przełożony wiatrak) na wersję ssącą. Zmiana polaryzacji da nawiew świeżego powietrza do środka kampera, ale o mniejszej wydajności. |
Potwierdzam. Ja, żeby dobrze wysysał musiałem obrócić wiatrak (śróbka m6) żeby osłona była od wewnątrz. |
|
|
|
 |
janb
trochę już popisał
Dołączył: 19 Sty 2021 Piwa: 1/6 Skąd: kuj-pom
|
Wysłany: 2021-08-07, 09:55
|
|
|
Podłączam się pod temat. Czy jest teraz coś mocniejszego, skuteczniejszego i cichszego od turbo ventu z fiammy ?
Dużo kolegów postawiło na wentylację ssącą zamiast klimy? Idzie z tym wytrzymać na południu Europy ? |
|
|
|
 |
Monter
stary wyga www.dem.yt

Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2020 Piwa: 31/26 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-08-26, 00:46
|
|
|
Odpowiadam częściowo, po czasie bo dopiero wróciłem. Przed wyjazdem założyłem cienkiego SPAL 280 mm wypychający w okno dachowe + chiński regulator. Cóż, za ciche toto nie jest. Na południu Europy też nie byłem, w upały w PL trochę pomagało wyciągając powietrze z wnętrza. Spać przy tym nie sposób. Przy niskich obrotach nie irytuje hałasem i ma pobór prądu w granicach rozsądku, wyższe obroty to już hałas + pobór rzędu kilku Amperów (w końcu ten wentylator to raczej do chłodnic jest). Ale przynajmniej ma jakąś wydajność, te komputerowe przy tym to porażka.
Ciszę do spania zapewni chyba tylko oryginał wbudowany w okno. Tylko cena nie dla każdego do przyjęcia. |
_________________ Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)
 |
|
|
|
 |
zbyszekwoj
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/226 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-08-26, 17:07
|
|
|
Też wyrzeźbiłem. Jest przydatny do przewietrzania . |
|
|
|
 |
|