Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: gino
2015-01-19, 12:34
Budowa campera na bazie Mercedesa Sprintera 313 CDI
Autor Wiadomość
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 68/48
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2015-01-15, 18:04   

CAPOMAN, myślę, że ten Sprinter będzie jedną z ładniejszych przeróbek na forum :)
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-01-15, 18:49   

stan1april napisał/a:
:roza: Toskaner nie mam pojęcia czy się sprawdzają . Jeżeli znasz jakieś lepsze to pokaż jakie to są proszę .
Jeszcze nie jest za późno mogę wymienić na lepsze potrzebuję ich tylko cztery.
Wszystkie cenne uwagi przyjmuję i nie uważam ich za czepianie się , wręcz odwrotnie wszystkim dziękuję za wytykanie błędów i niedoróbek . Jeżeli jeszcze coś widzicie proszę piszcie. :bajer


Odpisałbym wcześniej, ale nie miałem czasu przekopać, na której to karcie było. Masz gotowca:
http://www.camperteam.pl/...p=471975#471975
Ale zawiasy tłoczkowe, to mam całkiem inne. Moje trzymają fronty w górze nawet jak podniosę i nie trzeba dodatkowych teleskopów czy czegoś. Tak same sobie. :mrgreen:
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2015-01-15, 21:11   

Tak... w temacie oklejania mebli.Znalazłem takie obrazki
Cytat:
http://www.ebay.de/itm/MB-Sprinter-312D-hoch-mittellang-Wohnmobil-Selbstausbau-122-PS-Diesel-1995-/191478513078?pt=DE_Auto_Motorrad_Fahrzeuge_Wohnmobile_wagen&hash=item2c95023db6

I się lekko przeraziłem.Ma ktoś oklejone meble już dłuższy czas i jak się sprawdza? :bajer
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2015-01-15, 21:15   

E.. chyba coś źle :evil: ,no jest na ebayu sprinter 312 zabudowany meblami oklejonymi.No i ta okleina sie pomarszczyła :gwm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stan1april 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter 313 CDI
Dołączył: 23 Wrz 2012
Piwa: 5/2
Skąd: Wexford Ireland
Wysłany: 2015-01-15, 23:36   

:roza: toscaner myślę,że te zatrzaski Tip On otwierające po naciśnięciu będą bardzo dobre. Spróbuje kupić je w Polsce i jak przyjdą to wymienię . Ja potrzebuję tylko do drzwiczek szafek stojących i drzwiczek grilla kuchenki . Nie wiem tylko czy koniecznie muszę stosować zawiasy samo otwierające? . Chciałbym zostawić te które mam założone ponieważ wszędzie są zachowane takie same odległości między drzwiczkami ,a wiercenie otworów pod takie zawiasy nie wszędzie jest możliwe :roll: . Zamki przyciskowe nie pasują w tej chwili ponieważ mam powiercone otwory w drzwiczkach pod uchwyty. :haha:

wlodo ten link który przysłałeś pokazuje dosyć dawno zbudowanego campera . Przypuszczam ,że teraz zastosowane kleje w okleinach są lepsze i pozwala przetrwać wiele lat ale czas pokaże. :oops:

A teraz jak zrobiłem zbiornik na szarą wodę . Kupiłem taki pojemnik do zbierania deszczówki ale okazało się, że pod samochodem jest profil podłużnicy i zbiornik nie mieści się . Po przymiarkach opalarka w rękę , grzanie i modelowanie zbiornika tak żeby wszedł na swoje miejsce . Powierciłem otwory i wkręciłem złączki hydrauliczne w miejscach gdzie będą wchodziły rurki spustowe . Uszczelnienie to sikaflex 221 .Odpowietrzniki zrobiłem z wentyli samochodowych . Zawór spustowy 3/4 kulowy. Czapkę przyspawałem tym samym tworzywem, a na dodatek uszczelniłem jeszcze klejem do szyb samochodowych . Wszystko zamontowane i ... jak auto było na podnośniku wszystko wyglądało super ,a po zjechaniu na koła zawór spustowy jest za nisko . Trzeba to zmienić . Może ktoś podpowie jaki zastosować zawór spustowy ? :spoko

98.jpg
zbiornik na szarą wodę
Plik ściągnięto 68 raz(y) 199,12 KB

99.jpg
czapka przyspawana tym samym tworzywem
Plik ściągnięto 53 raz(y) 104,22 KB

100.jpg
czapka uszczelniona klejem doszyb
Plik ściągnięto 63 raz(y) 132,59 KB

101.jpg
zamocowany zbiornik
Plik ściągnięto 56 raz(y) 149,42 KB

102.jpg
ten zawór spustowy jest trochę za nisko
Plik ściągnięto 68 raz(y) 170,64 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-01-16, 00:06   

Nie, nie zawiasy te moje kupiłem całkiem osobno. A tam w linku znowu są też całkiem inne. Tak więc nie widzę sensu, jak już masz.

Jeśli chodzi o szarą, to u mnie mam 2 zawory, jeden ręczny i jeden elektrozawór. Jedyna fotka jaką mam i widzę, że stara dość, bo jeszcze pręt od ręcznego leży i rdzewieje pod autem. Tak to wygląda u mnie:

zawory.jpg
Plik ściągnięto 75 raz(y) 229,72 KB

_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 216/485
Skąd: Biłgoraj

Wysłany: 2015-01-16, 07:16   

stan1april napisał/a:
101.jpg
zamocowany zbiornik

Jak to takie plastyczne tworzywo zbiornika to może jakiś ekran termiczny od tłumika.
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KrzySówka 
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Krzysztof i Iwonka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sty 2015
Piwa: 16/25
Skąd: Mysłowice/Zawiercie
Wysłany: 2015-01-16, 09:01   

Myślę tak jak w poście ,,SlawekEwa" ,że konieczna jest jakaś termiczna osłona tego zbiornika bo należy pamiętać ,że tłumik oddaje dosyć dużo ciepla. :spoko :spoko
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-01-16, 09:10   

No chyba, że stan1april planuje mieć zbiornik szarej zawsze pełny. :mrgreen:
Inaczej ekran.
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
vIrek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2012
Piwa: 17/10
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2015-01-16, 09:38   

Stan1april zamontuj zawór na bocznej ściance to nie będzie przeszkadzał.
_________________
vIrek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stan1april 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter 313 CDI
Dołączył: 23 Wrz 2012
Piwa: 5/2
Skąd: Wexford Ireland
Wysłany: 2015-01-16, 10:41   

:roza: Tak trzeba ten zawór koniecznie zmienić . W miejsce zaworu wkręcę korek a zawór na bocznej ściance zamontuję. Oczywiście ekran termiczny będzie zamontowany . Już jest przygotowany trzeba go tylko wstawić . Dziękuję wszystkim za dobre rady - na pewno skorzystam . :bigok
A teraz przyszedł czas na montaż butli gazowej . Kupiłem w kraju zbiornik toroidalny 55 l . W komplecie był wielozawór oraz zawór do wlewu gazu w zderzak . Zacząłem od małej przeróbki wielozaworu czyli rurkę pobierającą gaz w stanie ciekłym usunąłem( na zdjęciu niebieska), a w miejsce jej wstawiłem dłuższą do poboru gazu w stanie lotnym (na zdjęciu czarna). Kupiłem również reduktor o ciśnieniu wyjściowym 37 mbar . Trzeba było również pospawać końcówki do rurek przychodzącej i wychodzącej z reduktora. Dalej to już montaż po kolei pokazuję na zdjęciach. Zadałem również pytanie w osobnym poście jaki zastosować wskaźnik zużycia gazu do tego wielozaworu ?. Nikt niestety nic nie doradził . Poczytałem trochę , poszukałem i zamówiłem już w Polsce .Przyjdzie w przyszłym tygodniu to zamontuję . :spoko

12.jpg
wielozawór oryginalny
Plik ściągnięto 59 raz(y) 127,4 KB

11.jpg
wielozawór z rurką do pobierania gazu w stanie lotnym
Plik ściągnięto 65 raz(y) 118,26 KB

96.jpg
Wielozawór przykręcam kluczem dynamoetrycznym
Plik ściągnięto 61 raz(y) 142,8 KB

13.jpg
zbiornik i wielozwór przykręcone
Plik ściągnięto 57 raz(y) 143,43 KB

103.jpg
otwór pod zawór tankujący
Plik ściągnięto 63 raz(y) 67,42 KB

104.jpg
zawór tankujący załozony
Plik ściągnięto 79 raz(y) 64,96 KB

10.jpg
rurki doprowadzająca i odprowadzająca założone
Plik ściągnięto 55 raz(y) 158,39 KB

9.jpg
reduktor też zamontowany
Plik ściągnięto 64 raz(y) 202,93 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
vIrek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2012
Piwa: 17/10
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2015-01-16, 12:53   

Czym taki ładny otworek w blasze wyciąłeś? Szukam czegoś do wycięcia otworu 45mm gdzie jest utrudniony dostęp i wyrzynarką nie podejdę, a wiertła choinkowe to do 39mm widziałem (przynajmniej te w normalnych pieniądzach).

Ten elektrozawór trochę prądu pobiera, więc nie wiem czy nie lepiej wyciągnąć tłoczek z tego zaworu i zdemontować elektromagnes, a założyć ręczny zawór odcinający wewnątrz auta. Gdzieś była na forum dyskusja o takim elektrozaworze.
_________________
vIrek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-01-16, 14:37   

Ładnie sobie z tym gazem radzisz. Jedyna jest rzecz, do której ja łap przy składaniu bym nie pchał, poza wymianą butli do kuchni. :mrgreen:

Natomiast jeśli chodzi o elektrozawór, to pisali we wspomnianym temacie, że był to pobór na poziomie 7-8W.
I jeśli faktycznie tak, to to daje pobór prądu na poziomie ok. 0,58A - 0,66A. Zakładając, że zawór będzie włączony 24/24h to na dobę zużyje około 14Ah - 16Ah. Jeśli natomiast jako, że jest to elektrozawór, byłby włączany tylko, gdy potrzebny, to na logikę mniej. Np. 3h/dobę to zużycie odpowiednio 1,75Ah - 2Ah.

Nie wiem jaki będziesz miał akumulator zabudowy, panele, ale mając aku np. 100Ah i jakiś panel, to zużycie będzie nadal zbyt małe, aby wywalać elektrozawór.

Nie wiem, który zawór jest bezpieczniejszy, ale jeśli elektrozawór, to ja bym się nie zastanawiał i go zostawił.

Jeśli chodzi o otwory, to ja polecam otwornice do metalu Yato. Są nawet większe średnice w zestawie. :wyszczerzony:
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Pawko 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Citroen Jumper
Nazwa załogi: ElPako
Dołączył: 17 Wrz 2010
Piwa: 52/23
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2015-01-16, 15:06   

Toskaner ma rację , mam na pokładzie aku 70Ah + solar i spokojnie prądu wystarcza nawet przy dłuższych postojach. Zrobiłem sobie na desce czerwoną kontrolkę Led żeby widzieć kiedy zawór jest otwarty i przełącznik na którym wybieram czy chcę zasilać elektrozawór z akumulatora pokładowego czy rozruchowego.
Stan moje uznanie świetna robota.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 68/144
Skąd: Bytom
Wysłany: 2015-01-16, 16:21   

a ja już kiedyś z Toscanerem gadałem o tym zaworze.No i pomyślcie sobie,że np ja jeżdze swoim zbudowanym kamperem codziennie ,więc woda itp cały czas na pokładzie.Jak na minusie to cały czas grzany,to nie problem,bo gazu lpg tankowanego na stacji za 20zł starcza na 5 dni przy utrzymywaniu temp +10 w srodku.No ale wyobraźmy sobie ,że auto stoi od piątku popołudnia do poniedziałku rano.I jest grzane czyli sam elektrozawóz wydoi 40a z aku .No sporawo,więc ja nie mam .wystarczy na pustym zbiorniku zdjąć elektrozawór i wyciągnąć ze środka trzpienia sprężynkę i gumowy młoteczek.I już ,na butli jest zawór manualny,któy zakręcam na czas jazdy,no czyba że w czasie jazdy tez grzeje zabudowe ,to nie zakręcam :bigok
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***