Truma bojler - naprawa bezpiecznika termicznego. |
Autor |
Wiadomość |
krynia i stan
weteran
Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2012-05-04, 10:46 Truma bojler - naprawa bezpiecznika termicznego.
|
|
|
Na zimowym wyjeździe przydarzyła mi się taka przygoda z bojlerem, opiszę to może się komuś przyda taka informacja.
Podczas jednego z wyjazdów gdy nadeszła pora umycia naczyń po imprezie okazało się że bojlerek "odmówił poslugi", a objawiło się to kompletnym brakiem jakiejkolwiek reakcji po za ledwo zauważalnym błyskiem obu diódek na włączniku bojlera.
Podejrzenie padło pierwotnie na zasilanie ale po sprawdzeniu akumulatora,bezpieczników, przewodów i wszelkich styków teoria upadła, kolejnym podejrzanym została płytka sterownika i nastąpiły jej poszukiwania lub mozliwości naprawy.
Tu nieocenione okazało się jak zwykle forum i przyjaciele którzy bezinteresownie zaoferowali pomoc- Dziękuję Wam Koledzy.
W tzw. miedzyczasie znalazłem kontakt do serwisanta trumy który wyeliminował płytkę sterownika wstawiając swoją co niczego nie zmieniło w działaniu (a bardziej nie działaniu) bojlera, wskazał jako głównego podejrzanego czujnik zespolony regulacji temperatury i bezpiecznik termiczny. Tenże bezpiecznik w moim bojlerku był niestety w wersji jednorazowej , tzn po zadziałaniu ulegał zniszczeniu co odcinało dopływ prądu do płytki sterownika.
Pan nie posiadał czujnika, dodatkowo stwierdził że może on byc bardzo trudno osiągalny, ale obiecał się zorientować.
Po wyjeździe serwisanta, ponieważ zostawił mi wszystko porozkręcane zabrałem się do uporządkowania aby przygotować kamperka do wyjazdu i zauważyłem że na czujniku jest izolacja ktora na fabryczną nie wygląda a po jej odwinięciu ukazał się taki widok.
PS:
Przepraszam ale fotki wkleiły mi się w kolejności odwrotnej do chronologii .
phoca_thumb_l_czujnik zamontowany.JPG Następnie czujnik przykleiłem do metalowej obudowy garnka bojlera, a dokładnie we wgłębieniu zaślepki do grzałki elektrycznej. |
|
Plik ściągnięto 11082 raz(y) 41,06 KB |
phoca_thumb_l_nowy termowycznik.JPG
|
|
Plik ściągnięto 11082 raz(y) 75,86 KB |
phoca_thumb_l_naprawa czujnika.JPG W tym celu odciąłem te czerwone kabelki i dolutowałem do nich przedłużenie kabla z termowyłącznikiem. |
|
Plik ściągnięto 11082 raz(y) 97,94 KB |
phoca_thumb_l_zepsuty czujnik.JPG Jak widać w zasazdzie to czujnika od dawna nie było, nie zastanawiałem sie więc długo i postanowiłem zamontować oddzielny wyłącznik termiczny (nie bezpiecznik) który ma te zaletę że po ostygnieciu załącza się z powrotem. |
|
Plik ściągnięto 11082 raz(y) 61,06 KB |
|
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
Ostatnio zmieniony przez krynia i stan 2012-05-04, 10:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
krynia i stan
weteran
Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2012-05-04, 10:48
|
|
|
Na koniec przeczyściłem wtyczki i gniazda na płytce sterownika gdyż niepewny styk na nich powodował problem z zadziałaniem termopary i po załączeniu po kilku sekundach wyłączał się nie wykrywając faktu zapalenia palnika, po czyszczeniu problem zniknął.
Bojler naprawiony, koszt naprawy wyniósł ok 2 zł.
phoca_thumb_l_zcza na pytce.JPG
|
|
Plik ściągnięto 11077 raz(y) 58,56 KB |
|
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 183/135 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2012-05-04, 10:54
|
|
|
krynia i stan napisał/a: |
Bojler naprawiony, koszt naprawy wyniósł ok 2 zł. |
Ciekawe ile wziął za swoją "usługę " "FACHOWIEC" z Trumy ?Pewnie był bezcenny |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
matro
weteran musi być twardy!Tylko co trzecia noc na campingu:)
Twój sprzęt: FFB Classic 570
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Piwa: 71/110 Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
|
Wysłany: 2012-05-04, 11:27
|
|
|
stawiam zasłużone piwo możesz podać jaki to typ, model , i gdzie kupić takie zabezpieczenie? |
_________________
...może i alkowa bardziej przypomina kamper... za to integral bardziej przypomina dom ! |
|
|
|
|
krynia i stan
weteran
Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2012-05-04, 11:50
|
|
|
Fachowiec, jakich rzadko - nie wziął nic.
Termowyłącznik , kupiony na allegro typu nie znam tylko parametry.
Temperatura zadziałania 90 stopni C i obciążalność styków 3A.
Można też zastosować bezpiecznik termiczny, ale będzie jednorazowy (jak orginał)
Typ bojlera , nie pamiętam ( mogę zerknąć i podać) ale nie ma to znaczenia, jeśli czujnik masz taki jak na fotografii to można go tak naprawić, a w nowszych są dwa oddzielne czujniki.(i też jakby co można naprawić)
Bardzo ważne są te styki z ostatniej fotografii, lubią przez zimę zaśniedzieć i bojlerek albo nie zadziała albo działa w sposób nieoczekiwany. |
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
Ostatnio zmieniony przez krynia i stan 2012-05-04, 18:17, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 183/135 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2012-05-04, 11:57
|
|
|
krynia i stan napisał/a: | Fachowiec, jakich rzadko - nie wziął nic......... |
Rzeczywiście ............żadkość ..........pełen szacun ............. |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
krynia i stan
weteran
Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2012-05-04, 12:22
|
|
|
MILUS napisał/a: | krynia i stan napisał/a: | Fachowiec, jakich rzadko - nie wziął nic......... |
Rzeczywiście ............żadkość ..........pełen szacun ............. |
Kurczę , już poprawiam |
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
|
matro
weteran musi być twardy!Tylko co trzecia noc na campingu:)
Twój sprzęt: FFB Classic 570
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Piwa: 71/110 Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
|
Wysłany: 2012-05-04, 12:36
|
|
|
krynia i stan napisał/a: | a w nowszych są dwa oddzielne czujniki.(i też jakby co można naprawić) |
jak mi powiesz czym zastąpić ten czujnik co wstawiłem na fotce http://www.camperteam.pl/...ad.php?id=63863 to obiecuję nie tylko piwo wirtualne
mój temat z reanimacji bojlera : http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
_________________
...może i alkowa bardziej przypomina kamper... za to integral bardziej przypomina dom ! |
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 183/135 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2012-05-04, 14:09
|
|
|
krynia i stan napisał/a: | MILUS napisał/a: | krynia i stan napisał/a: | Fachowiec, jakich rzadko - nie wziął nic......... |
Rzeczywiście ............żadkość ..........pełen szacun ............. |
Kurczę , już poprawiam |
O kurcze ..............to ja przepraszam ....... RZADKO się pisze przez RZ .........niepotrzebnie poprawiałeś
A ja pisząc myślałem o fachowcu......... ,że tak rzadko się takich spotyka
|
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
krynia i stan
weteran
Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2012-05-04, 18:16
|
|
|
Lepiej zakończymy ten wątek ortograficzny w temacie zanim się jeszcze bardziej zbłaźnimy
Sys, ten czujnik odpowiada za regulację temperatury, i na pewno można go czymś zastąpić ale nie wiem czym. Serwisant który był u mnie deklarował się że jest w stanie załatwić każdą część, skontaktuj się ze mną telefonicznie albo majlem to dam Ci namiar. |
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
Ostatnio zmieniony przez krynia i stan 2012-05-08, 13:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
krynia i stan
weteran
Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2012-05-08, 13:00
|
|
|
Po długim weekendzie przyjrzałem się tematowi jeszcze raz , i stawiam na to iż jest to czujnik rezystancyjny, postaram się w wolnej chwili przemierzyć swój, ale nie spodziewam się konkretnej precyzji bo brak mi odpowiednio dokładnej aparatury.
Jak potwierdzę teorię to pozostanie Ci kupienie (kosztują grosze) kilku różnych i próby z dobieraniem. |
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
|
angela_camp
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Peugeot J5 Challenger
Dołączyła: 26 Sty 2012 Piwa: 12/8 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 2012-05-13, 19:12 TRUMA BOJLER bezpiecznik
|
|
|
witam was prosze o rade pilna
jakiej mocy jest bezpiecznik termiczny w boilerze Truma B10 wyciagnelismy go ale niestety zdarlismy niechcacy jego parametry i teraz niewiemy jakie ma miec Parametry. wyciagnelismy go poniewaz byl zuzyty i musimy go wymienic do jakiej temp kupic sa rowzne bezpieczniki na rozne temperatury . bojler ma max temperatury 70stopni |
|
|
|
|
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...
Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 78/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-05-13, 20:49
|
|
|
nie moc... a temperatura. Moc dotyczy grzałki
Zwykle jeśli bezpiecznik jest montowany bardzo blisko grzałki lub w samej grzałce - to jest to 110-115 stopni.
jeśli ma kntrolowac temperature zbiornika - to tu loteria, w zależności od producenta. jak mówisz że max 70 stopni w parametrach to ja bym stawiał bezpiecznik na 85 stopni. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
|
|
|
|
|
angela_camp
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Peugeot J5 Challenger
Dołączyła: 26 Sty 2012 Piwa: 12/8 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 2012-05-13, 20:56
|
|
|
maszakow napisał/a: | nie moc... a temperatura. Moc dotyczy grzałki
Zwykle jeśli bezpiecznik jest montowany bardzo blisko grzałki lub w samej grzałce - to jest to 110-115 stopni.
jeśli ma kntrolowac temperature zbiornika - to tu loteria, w zależności od producenta. jak mówisz że max 70 stopni w parametrach to ja bym stawiał bezpiecznik na 85 stopni. |
Oczywiscie chodzilo mi o temperature blad slowny ; -) Dzieki wiec bedzie mial 85 |
|
|
|
|
|