Elektryczna klimatyzacja w kamperze - np. z Toyoty Prius |
Autor |
Wiadomość |
Kamil_K
trochę już popisał
Twój sprzęt: Hobby 495 Exclusive
Dołączył: 20 Lis 2009 Postawił 1 piw(a)
|
Wysłany: 2012-08-08, 09:41 Elektryczna klimatyzacja w kamperze - np. z Toyoty Prius
|
|
|
Wracając z wakacji miałem czas na różne przemyślenia stąd ten temat ... ale do rzeczy
Większość starszych kamperów nie jest wyposażona w klimatyzację i można to na wiele sposobów rozwiązać ... ale czy ktoś próbował lub analizował zamonotowanie w używanym samochodzie układu klimatyzacji zasilanego z instalacji samochodu?
Układ klimatyzacji to:
- sprężarka
- skraplacz
- parownik
- chłodnica
Czy nie warto rozważyć zbudowania układu klimatyzacji z wykorzystaniem elektrycznej sprężarki np. z Toyoty Prius lub innej hybrydy?
Ewentualnie może ktoś "analizował" możliwość zasilania zwykłej sprężarki klimatyzacji dodatkowym silnikiem elektrycznym ... oczywiście odczujemy wtedy dodatkowe straty mocy ale zyskamy możliwość jej napędzania na postoju po podłączeniu do 230V oczywiście przy wykorzystaniu przetwornicy
Wóczas klimę można by wykorzysytwać zarówno w trakcie jazdy jak i na postoju ...?
Ma ktoś w tym temacie jakieś doświadczenia? |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-08-08, 10:00
|
|
|
Wszystko można zamontować, tylko jakim kosztem. Cena baterii do zasilania jest nie do zaakceptowania 5-7tys $. Lepiej kupić cichobieżny agregat + klima dachowa, koszt w granicach 2000$ |
|
|
|
 |
Kamil_K
trochę już popisał
Twój sprzęt: Hobby 495 Exclusive
Dołączył: 20 Lis 2009 Postawił 1 piw(a)
|
Wysłany: 2012-08-08, 12:39
|
|
|
Jak dla mnie cena 2000$ też jest nie do przyjęcia przy aucie kilkunastoletnim wartym najwyżej 25tys "złotych"
elementy używane do klimatyzacji można kupić już od ok 1500zł (da się nawet taniej) liczę że takie rozwiązanie może wystarczyć do chłodzenia wnętrza w czasie jazdy (ba na pewno wystarczy) a na postoju tam gdzie da się podłączyć pod zewnętrzne źródło prądu ... |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-08-08, 12:56
|
|
|
Czym zasilisz tą zmotę (potrzeba około 10kw), policz koszty całkowite plus koszty eksploatacji. Prawda jest taka jak się nie ma kasy, to należy kupić sobie wiatraczek, dobry aku., a nadwyżki przeznaczyć na paliwo. |
|
|
|
 |
StasioiJola
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2012-08-08, 13:30
|
|
|
Jeśli masz rezerwę załadunku i miejsce na umieszczenie agregatu/waga około 30-40kg/ to można się pokusić o normalną klimę pokojową ustawianą w kamperze a do nabycia w Castoramie lub innym sklepie. Agregat o mocy 2,5 -3,5KW umieszczony w skrzynce na rampie za samochodem z rozwiązanym odprowadzeniem spalin z powodzeniem ruszy klimę 1550W. Wtedy koszt całości tzn, niezły agreagat plus klimatyzator zamknie się w cenie 4000zł. Dodatkowym plusem jest to że z klimatyzatora można korzystać po podłączeniu do 220v przy założeniu że są wysokie zabezpieczenia |
_________________
 |
|
|
|
 |
krynia i stan
weteran

Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2012-08-08, 13:34
|
|
|
AiR napisał/a: | Czym zasilisz tą zmotę (potrzeba około 10kw), |
Skąd wziąłeś taką informację , nie znam się na tym konkretnie ale stawiałbym na 2-3 kW maksymalnie, chociaż oczywiście jest to i tak bardzo dużo jak na zasilanie kamperka. Bez agregatu pozostawały by nam miejsca tylko z dostępem do sieci 230V, a jak tak to prościej i taniej kupić jakiegoś monobloka. |
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-08-08, 13:47
|
|
|
Przecież to jest klima od samochodu, oprócz zasilenia kompresora nin 7 KW, należy schłodzić czynnik i wdmuchnąć pow do zabudowy. Klima samochodowa ma wydajność bardzo dużą i użytkownicy wiedzą jak obciąża silnik i o ile wzrasta spalanie. Kamperowe klimy są zupełnie inne tak jak inne są lodówki. kamperowa klima ma wydajność 10% klimy samochodowej. 1600-3200 BTU kamper do 30000-50000 BTU samochodowa |
|
|
|
 |
YAN
weteran

Twój sprzęt: Trafic 2,0 115 dci 2007
Dołączył: 23 Wrz 2011 Piwa: 35/22 Skąd: Mazowsze
|
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 273/1279 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-08-08, 15:08
|
|
|
No ciekawe to urzadzenie tylko cena nie zabardzo ciekawa |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-08-08, 15:11
|
|
|
Wilgotne powietrze wzmacnia odczucie ciepła-zimna. Różnica 3 stopni przy wilgotności 70-80% daje odczucie różnicy temp. jak różnica 10 stopni w środowisku suchym. W/w nie nadaje się do kampera ze względu na izolowane ściany i możliwość występowania kondensatu pary, a co za tym idzie wilgoci. Idealne do nagrzanych ścian kabin i i kontenerów gzie odparowanie wilgoci schładza temp. środowiska. Na rynku jest dużo tanich i przenośnych schładzaczy działających na podobnej zasadzie. |
|
|
|
 |
YAN
weteran

Twój sprzęt: Trafic 2,0 115 dci 2007
Dołączył: 23 Wrz 2011 Piwa: 35/22 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2012-08-08, 17:07
|
|
|
AiR napisał/a: | Na rynku jest dużo tanich i przenośnych schładzaczy działających na podobnej zasadzie. |
W tym zaciekawiło mnie 12V jako napęd na postoju.Przenośne to zapewne 230. |
_________________ Yan
Mam swój mały świat hen za morzem smutków, za górami marzeń tam.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11537 |
|
|
|
 |
krzysioz
weteran

Twój sprzęt: Zefirek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Piwa: 68/69 Skąd: Płóczki Dolne
|
Wysłany: 2012-08-08, 17:31
|
|
|
AiR napisał/a: | Czym zasilisz tą zmotę (potrzeba około 10kw), policz koszty całkowite plus koszty eksploatacji. Prawda jest taka jak się nie ma kasy, to należy kupić sobie wiatraczek, dobry aku., a nadwyżki przeznaczyć na paliwo. |
To raczej gruba przesada. kolega ma na mysli raczej moc cieplna ukladu.
Sprezarka klimatyzacji samochodowej to zapotrzebowanie mocy rzedu ok 3kW ale i tak trudno sobie wyobrazic napedzenie tego silnikiem na 12V.
Czy te hubrydy rzeczywiscie napedzaja sprezarke silnikiem elektrysznym o zasilaniu 12 V? |
_________________ przewodnik górski- sudecki |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-08-08, 18:44
|
|
|
Na forum o przyczepach, temat był wielokrotnie wałkowany. Wniosek jest jeden - klima sprężarkowa 12V potrzebuje 40-50A. Klimy absorpcyjnej na LPG jeszcze nikt nie zbudował. |
|
|
|
 |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-08-08, 22:15
|
|
|
hybrydy używają napięcia ok.300V |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
Pancio
trochę już popisał
Dołączył: 01 Lip 2011 Otrzymał 13 piw(a)
|
Wysłany: 2012-08-08, 22:50
|
|
|
Ja mam najlepszy pomysł na klimę w kamperze...
Nie pierdzieć w stołek kamperowy w ciepłe dni, tylko iść na spacer!!! Ja rozumiem, że nie ma nic lepszego niż pojechać sobie na południe Francji czy do Portugalii i tam przesiedzieć całe dwa tygodnie zamkniętym w samochodzie, no ale bez przesady.
Ja, pomimo posiadania dwójki dzieci w dość 'aktywnym' wieku (2 i 5 lat), zaraz po śniadaniu biorę aparat i wszelkie potrzebne graty na plecy i wracamy do samochodu wieczorem. Ruch to zdrowie a życie ma się tylko jedno, trzeba więc oglądać, nasiąkać informacją i poznawać różne miejsca. No i wtedy o klimie się nie myśli... |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
|