Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pneumatyka np. INTRAK
Autor Wiadomość
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2013-02-05, 09:53   Pneumatyka np. INTRAK

Jest temat o pneumatycznym zawieszeniu ale nie znalazłem tam odpowiedzi na parę pytań.
Myślę o założeniu w intraku poduszek tylnego zawieszenia - chyba na jednym manometrze, ale to się jeszcze zobaczy (auto- blaszak).

I mam pytanka do praktyków:
- Czy poduszki montuje się Zamiast jakichś fabrycznych odbojów czy obok ? Bo jeżeli obok tzn. że nie ma możliwości obniżyć tyłu względem stanu obecnego ? - chciałbym mieć tył ciut niżej dla wyglądu a także dla lepszego wypoziomowania na postoju. (poza tym w Ducato/Boxer/Jumper Maxi z silnikiem 3.0 przód jest mocno obciążony silnikiem i jest wrażenie że tył jest za wysoko)
- Jaki te poduszki mają wpływ na prowadzenie auta ? Jak można opisać różnice ? Czy wspomaga to dynamiczną jazdę ? (oj wiem wiem, kamper to nie wyścigówka :) ale... nie każdy kamper ;) )
- Czy na dłuższym postoju na kempingu te poduszki nie "popuszczają" ? Tzn. czy auto nie zaczyna jakoś głupio się układać względem gleby ? :)

Uprzejmie upraszam się o wasze wrażenia z użytkowania poduszek.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2013-02-05, 10:05   

Poduszki o których myślisz są dodatkowym elementem resorującym i mogą powodować jedynie podniesienie poziomu nadwozia.
Obniżenie jest możliwe tylko poprzez przeróbkę zawieszenia, na przykład wymiany tylnego zawieszenia na takie gdzie jedynym elementem resorującym są poduszki (miechy) powietrzne.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2013-02-05, 10:26   

kaimar napisał/a:
Poduszki o których myślisz są dodatkowym elementem resorującym i mogą powodować jedynie podniesienie poziomu nadwozia.
Obniżenie jest możliwe tylko poprzez przeróbkę zawieszenia, na przykład wymiany tylnego zawieszenia na takie gdzie jedynym elementem resorującym są poduszki (miechy) powietrzne.


Podniesienie to mnie w ogóle nie interesuje. No chyba żeby zmienić resory na te z wersji nie-maxi (chyba jedno pióro mniej) ale to raczej sztuka dla sztuki. W sumie ta wysokość jest ok, miałem tylko nadzieję że da się jednak ciut niżej.
Ciekawe czy poduszki pomagają w zniwelowaniu efektu lekkiego "galopowania" nadwozia na pofałdowanych drogach i zmniejszają przechyły na zakrętach ?
Wiem, że to trochę "sportowe" pytania ale ja na autostradzie podróżuję przelotowo 140-160km/h (na razie więcej niż 180 się bałem 8-) , ale dla motoru to nie problem)
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2013-02-05, 21:08   

możesz podnieśc również przod
robiłem to w Intrak-u (wymiana spręzyn na mocniejsze)
koszt to ok 700zł
P.S.
jesli ktoś jest zainteresowany to oddam nowe orginalne spręzyny
od ducato 2,3/ 2009r/ koła 15!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2013-02-06, 13:16   

papamila napisał/a:
możesz podnieśc również przod
robiłem to w Intrak-u (wymiana spręzyn na mocniejsze)
koszt to ok 700zł


Eeee.. to by kolidowało z moim sport-kamperem :wyszczerzony:
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2013-02-06, 14:47   

Bajaga napisał/a:
to by kolidowało

u mnie kolidowało,
prześwit 13-15 cm nie zostawiał wielkiego marginesu na błędy
istniała obawa trafienia jakiegoś, nawet niedużego zwierzaczka,
kosztem chłodnic i zderzaka w integralu
nie chciałem ryzykować, :-P
Po zmianie (+/-10cm) własciwości jezdne nie zmieniły się

IMG_9310 (Small).JPG
Plik ściągnięto 3319 raz(y) 46,51 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2013-02-06, 16:52   

W/g mojej wiedzy należy zachować poziom nadwozia. Jeżeli zwiększymy tylny prześwit to klapnie nam przód i możemy mieć problemy z przejazdem leżących policjantów. Do zwiększenia ładowności poprzez dodanie poduszek musimy brać to pod uwagę i albo jeździć z autem obciążonym lub regulować wysokość zmieniając ciśnienie. 99% zakładających poduszki nie zwraca się uwagi na amortyzatory, a z chwilą założenia poduszek zmienia się charakterystyka resorowania i amorki powinny być zmienione (występują drgania Shimmy). Auta posiadające systemy przeciw poślizgowe wymagają szczególnej troski w zestrojeniach. Nie które nie dają się zestroić trzeba dużo pracy w ustawieniach przedniego zawieszenia (dotyczy amortyzatorów). Nie zmieniamy przednich sprężyn tyko dodajemy gumowe podkładki. 1 cm podkładki powoduje podniesienie o około 5cm co jest bardzo dużo i nie zmienia nam charakterystyki amortyzacji, ale zmieni geometrię i należy ją pomierzyć.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 71/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-02-06, 18:59   

Gdzie te podkładki się kupuje
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2013-02-06, 19:22   

W temacie o AL-KO napisałem Ci.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2013-02-06, 19:42   

AiR napisał/a:
dodajemy gumowe podkładki. 1 cm podkładki powoduje podniesienie o około 5cm co jest bardzo

Nie bardzo rozumiem. Dyskusja jest na temat Ducato. Ducato ma ma kolumny typu McPherson. Oś geometryczna sprężyny przecina wahacz w 2/3 - 3/4 jego długości. Jakim cudem przesunięcie wahacza w dół o 1 cm w 2/3 do 3/4 jego długości ma dać przesunięcie jego końca o 5 cm? Nawet zakładając że środek płaszczyzny koła jest oddalony o pewną odległość od końcówki wahacza, to przy założeniu że oś sprężyny przecina wahacz w połowie to daje mi dopiero 2 cm.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Ostatnio zmieniony przez kaimar 2013-02-06, 20:30, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2013-02-06, 20:15   

Z podnoszeniem zawieszenia osi napędzanej to nie jest takie hop siup. W terenówkach potrafią wypadać przeguby napędowe. :haha:
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2013-02-06, 20:55   

janusz napisał/a:
Z podnoszeniem zawieszenia osi napędzanej to nie jest takie hop siup. W terenówkach potrafią wypadać przeguby napędowe.

obawy miałem, dlatego tyle podchodów z tym było.
pisałem o niewielkim kosmetycznym podniesieniu, żadna extrema, stopien wysunięcia połosi został sprawdzony,
a cała przeróbka przetestowana na dystansie ponad 80.000km
Wszystko bez zarzutu

dodam że spręzyny to były orginały fiatowskie od ducato o innej twardości
kolega wspomniał o podkładkach gumowych, próby były - nie zdały egzaminu
auto było "nienaturalnie, " sztywne, dziwnie się prowadziło.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2013-02-06, 21:14   

Papamila napisał --auto było "nienaturalnie, " sztywne, dziwnie się prowadziło.

A geometria była sprawdzona, szczególnie kąty pochylenia. Ja osobiście preferuję tzw. NIVO dla ubogich poprzez zwiększenie ciśnienia gazu w amor. Przy usłudze wykonanej z regulacją amor autem jeździ się jak po szynach. Kamper ma z reguły stałe obciążenie i zawieszenie można dopracować na TIP TOP.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2013-02-06, 21:18   

AiR napisał/a:
Papamila napisał --auto było "nienaturalnie, " sztywne, dziwnie się prowadziło.

A geometria była sprawdzona, szczególnie kąty pochylenia. Ja osobiście preferuję tzw. NIVO dla ubogich poprzez zwiększenie ciśnienia gazu w amor. Przy usłudze wykonanej z regulacją amor autem jeździ się jak po szynach. Kamper ma z reguły stałe obciążenie i zawieszenie można dopracować na TIP TOP.


może walone :haha: :haha: :haha:
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2013-02-06, 21:38   

ARCADARKA napisał/a:
może walone

AiR napisał/a:
geometria była sprawdzona, szczególnie kąty pochylenia.

przestańcie fantazjować,
auto było nowe, po zmianach sprawdzono dokładnie całą geometrię
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***