Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-19, 11:41
Rdza!
Autor Wiadomość
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 85/8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2007-05-16, 00:27   Rdza!

Rdza - praktycznie wszystkie kilkuletnie kampery są nią dotknięte więcej lub mniej, to zależy jak się przyłożymy do poszukiwań...Ten temat poświęcamy walce z korozją - wszystkie posty z nią związane zebrałem w tym miejscu.
- Jerzy, mod


Tu i uwdzie zaczynają się ogniska korozji w moim 17 latku. Kiedyś jak jeszcze miałem przyczepę to czyściłem i malowałem farbą miniową ale to było na krótką metę, bo po roku zaraz znowu wyłaziło. Zastanawiam się czy reklamowany Hammerite rzeczywiście powstrzymuje na dłużej rozwój korozji czy to tylko reklamowy pic na wodę? Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tymi lakierami?
Ostatnio zmieniony przez Jerzy 2007-12-28, 16:45, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BoMBowiec 
trochę już popisał


Twój sprzęt: 1985 Dodge Ram B250 - Ger/Win Conversion Van
Dołączył: 19 Mar 2007
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2007-05-16, 01:37   

Farby prosto na rdze pic na wode. Chwilowy efekt.

Istota jest by miejsca rdzy dokladnie oczyscic i odtluscic. Na to jakis srodek wiazacy rdze, jesli nie uda sie gdzies dokladnie wyczyscic. Potem podlad reaktywny Corizon lub Unikor. Na to chlorokauczuk, albo lepiej baranek + na baranek ew. jeszcze jakas farba. Z bitumow tez mozna, ale to tylko takie ktore wysychaja i sie nie kleja. Biteksy sie kleja i caly syf wchodzi do srodka i dopiero jest jazda jak jest korozja ktorej poczatkowo nie widac... W profile zamkniete np. Fluidol. Sa tez jakies cale linie srodkow do konserwacji np. firmy Valvoline nakladane bezsprezarkowo. Ciekawe co to za cuda. Ewentualnie jest tez firma i jej produkty: Fertan.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Marcin T 
zaawansowany


Twój sprzęt: Hobby
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2007
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Bytom
Wysłany: 2007-05-16, 08:45   

Cytat:
Farby prosto na rdze pic na wode. Chwilowy efekt.

Potwierdzam, walczyłem wielokrotnie malując tym np notorytcznie rdzewiejący hak holowniczy i G... to daje.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
JaWa 
Kombatant
Pierwsza "Mała Karawana"


Twój sprzęt: Fiat Ducato Roller Team Granduca
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 367/235
Skąd: Kutno
Wysłany: 2007-05-16, 11:00   

Też mam ten problem, czym bym nie pomalował haka, to jak założę przyczepę i trochę pojeżdżę, to nie dość, że mam startą farbę, to jeszcze hak rdzewieje. :gwm
_________________
Wanda i Jacek Kutno
-------------------------------------------
www.youtube.com/@JacekKropidlowskikutno/videos
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jacek M 
weteran


Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007
Piwa: 15/46
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-05-16, 23:23   

Jakieś 6 lat temu pomalowałem bramę hameritem. Brama rocznik 1968, nie malowana od nowości, nie wiem czy sobie wyobrażacie. W tuningu jest taki trynd "rusty"...
Malowałem 1 raz, po roku poprawiłem miejscowo. Działa. Odstało tylko na reperacjach z nowej blachy ocynk - mimo odtłuszczenia - pewnie dlatego, że nie było zawodowe (szmata z ludwikiem :oops: )
Na taksówce - nie próbowałem
Pozdawiam
_________________
"Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TOMMAR 
stary wyga

Twój sprzęt: KARMANN DEXTER 625
Dołączył: 24 Wrz 2007
Piwa: 19/28
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2007-10-31, 12:23   Uwaga ruda nie ma zimowej przerwy

A miała byc tylko kosmetyka :-( .
Jednak bede twardy i rozprawie sie z rudzielcem :box2
Jak dobrze, ze mam gdzie toczyć ten bój.

Polecam te miejsca szczególnej uwadze.


Pozdrawiam

walka1.jpg
Plik ściągnięto 121 raz(y) 131,22 KB

walka2.jpg
Plik ściągnięto 111 raz(y) 117,98 KB

walka3.jpg
Plik ściągnięto 129 raz(y) 167,18 KB

walka4.jpg
Plik ściągnięto 115 raz(y) 162,56 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-10-31, 12:26   

Popatrz jeszcze dokładnie na próg od strony wewnętrznej. Tam się zbiera błoto i ruda też tam podgryza, oraz samo wyprofilowanie brzegu nadkola.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TOMMAR 
stary wyga

Twój sprzęt: KARMANN DEXTER 625
Dołączył: 24 Wrz 2007
Piwa: 19/28
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2007-10-31, 12:31   

Oglądniete, umyte parą i zakwalifikowanie do poprawek. A swoja droga to nie popisali sie konstruktorzy tych wszystkich dodatkowych osłonek i plasticzków. Poszli na łatwizne wiercąc np przez próg na wskroś otwory pod podpórki progów. Polak potrafi jednak i chyba fendtowi zaproponuje patenty.
_________________
Nic nie będzie takie jak dawniej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jerzy 
weteran

Twój sprzęt: Adria Sun Living
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2007
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2007-10-31, 13:29   

Cytat:
Uwaga ruda nie ma zimowej przerwy

Zimą, to dopiero ma ucztę...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-10-31, 13:53   

KERC napisał/a:
Cytat:
Uwaga ruda nie ma zimowej przerwy

Zimą, to dopiero ma ucztę...

Dlatego dobrze jest kiedy zimą samochód stoi w nie ogrzewanym garażu. Najlepiej gdyby był w zamrażarce. Na każde 10 stopni ciepła, dwu krotnie wzrasta szybkość reakcji chemicznych.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/601
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2007-11-01, 16:49   

Na każde 10 stopni ciepła, dwu krotnie wzrasta szybkość reakcji chemicznych.[/quote] To przy plus 40 w słońcu w Chorwacji zjadło mi pół auta :zimno :confused
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-11-01, 18:02   

Duże znaczenie ma jeszcze wilgotność powietrza. Bardzo dużo zabytkowych (starych) samochodów do odrestaurowania sprowadzanych jest z USA z Kalifornii. Z dwóch powodów pierwszy zasadniczy to to że tam są, a drugi bardzo ważny są w dobrym stanie, tam jest suchy klimat. Nawet jest taka piosenka o tym ,że "nigdy deszcz nie pada w Kalifornii". Rdza nie zżera mimo że jest ciepło. Do tego jeszcze dróg nie sypią solą.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jerzy 
weteran

Twój sprzęt: Adria Sun Living
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2007
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2007-11-01, 20:36   

janusz napisał/a:
Bardzo dużo zabytkowych (starych) samochodów do odrestaurowania sprowadzanych jest z USA z Kalifornii

Oglądałem kiedyś spód forda Taurusa świeżo sprowadzonego z południa Stanów. Wyglądał, jak po piaskowaniu - powłoki zabezpieczające prawie nie istniały. Spodnie elementy płyty podłogowej i nadkoli świeciły czystym metalem. Powód - auto było eksploatowane na drogach szutrowych, których tam jest przewaga.
I rzeczywiście, na prawie dziesięcioletnim aucie nie było śladu rdzy...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2007-11-01, 22:55   

Uważajcie na akumulatory i ich okolice!
Ostatnio kupiłem Fiata Ducato (rok 1995). Wyglądał bez zarzutu, po poprawkach lakierniczych. Po ok. miesiącu odkryłem, że ... zapada się silnik :gwm Powód - totalnie zgniła prawa podłużnica! Po wyjęciu zespołu napędowego i rozebraniu okolic dochodzę do wniosku, że jedynym prawdopodobnym winowajcą jest elektrolit z akumulatora. Prawdopodobnie poprzedni właściciel nie zauważył wycieku, uszkodzenia regulatora napięcia i zagotowania elektrolitu czy coś w tym rodzaju i kwas spokojnie penetrował blachę :evil: . Swoja drogą przed sprzedażą auto było nieźle "przypicowane", skorodowana blacha była pokryta... silikonem! :grrr
Ta przypadłość wydaje się typowa dla Ducato tej generacji; podczas poszukiwań "dawcy" podłużnicy widziałem jeszcze co najmniej 2 takie przypadki. Zwracajcie na to miejsce uwagę, zanim będzie za późno!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
TOMMAR 
stary wyga

Twój sprzęt: KARMANN DEXTER 625
Dołączył: 24 Wrz 2007
Piwa: 19/28
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2007-11-08, 18:49   

całkowicie popieram przedmówce. To chyba najgorsze miejsce (doswiadczam tego właśnie teraz) korozja na wskroś, pełna penetracja. Niestety musze sie ratować wstawkami. Ale jak zrobie to bedzie bardziej trwały od T34. do tego pójdzie komponent polimerowy i mnóstwo zabezpieczenia antykorozyjnego oczywiscie nadkola z tworzywa sztucznego. Uwazajcie wiec na prawa podłuznice, bo własnie na nia wychodzi taki sprytny węzyk z podstawki pod akumulatorem, którym spływa sobie swobodnie w profile zamknięte i pomiedzy podwójne blachy wspornika mc persona wszystko co w nadmiarze akumulator wyprodukuje.
chyba bede musiał sporządzic dokumentacje fotograficzną.
Pozdrawiam i czuwajcie, ruda nie śpi.
Ostatnio zmieniony przez eler1 2007-11-08, 20:53, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***